Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 februari 2016, 01:21   #1
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Question Is onderste boven staan goed voor je haargroei

Het mag als een geintje klinken, maar de vraag is echter serieus.

Ze zeggen dat een goede doorbloeding bij de hoofdhuid belangrijk is voor je haargroei. Vandaar de bloedverdunners zoals minoxidil/ nanoxidil. Ook wordt geconstateerd dat hoofdmassage goed is voor stimulatie van de haargroei. Dit wordt, zoals ik begreep, niet als lariekoek aangegeven.

Vandaar vroeg ik mij zomaar deze 'theoretische' vraag af:
als je bijvoorbeeld een handstand doet (en je voelt ook het bloed naar je hoofd stromen) of dit goed is voor je haargroei, zou dit nou kunnen? Of als toevoeging om daarna je hoofd te masseren..?

Laatst gewijzigd door 123hallo; 28 februari 2016 om 02:40
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2016, 04:36   #2
amaru
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Denk dat het niet ligt aan dat er bij ons minder bloed naar het hoofd stijgt maar dat het er moeilijk doorheen komt/bloedvaten vernauwd zijn door de DHT die zich bindt aan de follicels of zo iets als ik het goed heb
amaru is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2016, 05:18   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Haaruitval kun je krijgen door verschillende oorzaken. Een Galeatomie (chirurgische ingreep) laat de hoofdhuid ook beter doorbloeden en hoofdhuid massage doet bij sommigen ook goed. Het heeft allemaal met doorbloeding te maken. Als je op op je hoofd gaat staan zal er ook wel meer doorbloeding van de hoofdhuid zijn. Of het nou echt wat gaat doen voor je is maar de vraag. Want als je haaruitval door wat anders wordt veroorzaakt zal het geen zoden aan de dijk zetten.alle kleine beetjes helpen natuurlijk en zelf doe ik ook aan hoofdhuid doorbloeding. Minoxidil is trouwens geen bloedverdunnen maar een bloeddruk verlagend middel. Naar mijn weten werkt het omdat alle (haar)vaten verwijd worden, dus heeft ook weer met een goede doorbloeding te maken. Je hoort wel dat bij sommigen Minoxidil weinig doet. Dit zal dan komen omdat de oorzaak van haaruitval niet ligt bij een mindere doorbloeding. Want want als die al goed was zal een nog betere doorbloeding weinig extra's doen. Dit is trouwens mijn idee erover hoor.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2016, 15:01   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Amaru, @Reet, Bedankt voor deze info! Ik kom er vanavond of morgen op terug.
Zo eerst even een hand-standje doen

Ik ga vanavond ook deze draad lezen: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3170

Minoxidil is dus bloeddruk verlagend en niet verdunnend, dan weet ik dat nu
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 00:26   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Haaruitval kun je krijgen door verschillende oorzaken. Een Galeatomie (chirurgische ingreep) laat de hoofdhuid ook beter doorbloeden.
De voordelen van een galeatomie zijn nooit bewezen. Alleen excentrieke, op geld beluste plastisch chirurgen bieden deze ingreep aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Het heeft allemaal met doorbloeding te maken. Als je op op je hoofd gaat staan zal er ook wel meer doorbloeding van de hoofdhuid zijn. Of het nou echt wat gaat doen voor je is maar de vraag.
Bloedvaten die verstopt zijn laten geen bloed meer door, al sta je nog 20 uur per dag op je hoofd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Minoxidil is trouwens geen bloedverdunnen maar een bloeddruk verlagend middel. Naar mijn weten werkt het omdat alle (haar)vaten verwijd worden, dus heeft ook weer met een goede doorbloeding te maken. Je hoort wel dat bij sommigen Minoxidil weinig doet. Dit zal dan komen omdat de oorzaak van haaruitval niet ligt bij een mindere doorbloeding. Want want als die al goed was zal een nog betere doorbloeding weinig extra's doen. Dit is trouwens mijn idee erover hoor.
Blabla, minoxidil is simpelweg een vaatverwijder. Het verwijdt de bloedvaten zodat de doorstroming vlotter verloopt.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 03:55   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Sorry, ik zou erop terugkomen.

Inderdaad is Galeatomie niet bewezen, anders stond dit vast ook wel in het haarwoordenboekje.

Al zou het op mijn kop staan niet helpen voor het doorstromen van de bloed, lijkt het me evengoed gezonder om het te kunnen, dan het niet te kunnen; lichamelijke behendigheid.. goed nu praat ik maar wat

Zou er toch een mogelijkheid zijn om verstopte bloedvaten te doen her-vloeien of zijn ze echt verouderd?

Dit verklaard zeker ook waarom de inhammen blijven zoals ze zijn? Dat de bloedvaten bij de inhammen dicht zijn? Ik zit met vraagtekens en vind dit wel boeiend om te weten, want nu denk ik verder.. ht haren groeien uiteraard door.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 10 maart 2016 om 03:58
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 08:34   #7
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Volgens mij is een relatie tussen verminderde bloedtoevoer en haaruitval nooit eenduidig uit onderzoeken naar voren gekomen. Zelfs bij rokers, die de bloedtoevoer naar de huid serieus frustreren, is niet of nauwelijks meer haaruitval te zien.

Dus dat inhammen zonder bloedtoevoer zouden zitten lijkt me geen voordehandliggende aanname. Zoals je 123hallo ook aangeeft, HT haren hebben daar dan in ieder geval geen last vast ... en je huid heeft er verder ook geen last van.

Alles lijkt er op te wijzen dat je de oorzaak van haaruitval echt bij de haar zelf moet zoeken. Bij dat deel waar de haar groeit, de haarwortel. Dat is ook al jaren de theorie, beschadiging van die haarwortel door DHT. Bij haren die daar gevoelig voor zijn. Hoe die beschadiging er precies uit ziet, weet ik niet. Sommigen zeggen dat er zich een soort littekenweefsel vormt. Ik kan me zo voorstellen dat zoiets op celniveau de bloedtoevoer hindert. En dan extra bloedtoevoer of bloedverdunners wellicht dat obstakel nog een poosje kunnen overwinnen. Maar het obstakel blijft.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.