Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 november 2015, 17:56   #16
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Mooi.

dat moet wel gek zijn. Eerst nagenoeg kaal. en straks toch weer een modelletje? ook voor de buitenwereld....

Ik ben mezelf ook alvast mentaal aan het voorbereiden voor als ik het over een paar jaar wil uitvoeren, iig de inhammen. De ingreep, het totale proces, wat iedereen vindt etc. spelen toch best een grote rol in de overweging. vergaren van info, een reeel verwachtingsresultaat creëren. Gaat best wat tijd in zitten. Niemand gaat denk ik over 1 nacht ijs.... maar een KEER moet je knoop doorhakken..

Was dit moeilijk voor je?
Het is inderdaad een rare gewaarwording, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. Voor de buitenwereld zal het (in mijn geval) niet zo heel apart zijn, ik heb de laatste jaren mijn haar altijd kort (1mm) gehouden en ga het straks beetje bij beetje laten groeien of misschien wel kort houden. De buitenwereld is er niet mee bezig en zal eerder reageren met: 'oh laat je je haar weer groeien?'.

Ik ben inderdaad zeker niet over één nacht ijs gegaan, heb 5 jaar geleden voor het eerst klinieken bezocht (o.a. TransHair). Ben er daarna een tijdje niet mee bezig geweest maar het begon toch te kriebelen. Heb mezelf en mijn huidige kapsel geaccepteerd (is denk ik belangrijk) maar ben van nature ijdel en perfectionistisch. Na een HT kan het alleen maar beter zijn dan voorheen dus ik heb de gok genomen en ben dit jaar weer consults gaan plannen waar Eberson er (voor mij) als beste uit kwam. Probeer de mening van andere los te laten, het gaat om jou en niet om wat anderen er van vinden of misschien wel van gaan denken. Kan me voorstellen dat het lastig is maar na een tijdje gaat de knop vanzelf om, It's your life.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2015, 21:46   #17
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dank voor je reactie. Knap van je.
Het is inderdaad mijn leven. En ik erger me behoorlijk aan mijn inhammen. Ik denk ook dat je pas gelukkig kan leven als je jezelf accepteerd zoals je bent of er iets aan laat doen waardoor je je niet meer ergerd en gelukkig bent met jezelf.

Het draait om mij (jou) als persoon. Heb je ook gelijk in.
Ik ben ook zeer ijdel en perfectionistisch. Mijn haar is heiliger. Al vanaf jongs afaan. Dat wil ik hoe dan ook behouden.

Ik ken mezelf langer als vandaag. Als ik een kliniek instap, wil ik doorzetten en het doen! Want ja, dan heb je stap 1 al gemaakt. En helemaal als ze in dat consult bevestigen dat je haarstatus toe is aan een ingreep. Dat is toch even een harde confrontatie denk ik.

Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk een consult? Ik snap dat een kliniek commercieel is en dat ze het liefst elke prospect binnen halen. Is het dan niet lastig om na een aanbod van een plan "nee" te zeggen? Werkt dat niet net als dat je een auto showroom in loopt (om even een vergelijking te maken)?

Een kliniek in gaan en vervolgens 5 jaar niet doen, kan ik niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Het is inderdaad een rare gewaarwording, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. Voor de buitenwereld zal het (in mijn geval) niet zo heel apart zijn, ik heb de laatste jaren mijn haar altijd kort (1mm) gehouden en ga het straks beetje bij beetje laten groeien of misschien wel kort houden. De buitenwereld is er niet mee bezig en zal eerder reageren met: 'oh laat je je haar weer groeien?'.

Ik ben inderdaad zeker niet over één nacht ijs gegaan, heb 5 jaar geleden voor het eerst klinieken bezocht (o.a. TransHair). Ben er daarna een tijdje niet mee bezig geweest maar het begon toch te kriebelen. Heb mezelf en mijn huidige kapsel geaccepteerd (is denk ik belangrijk) maar ben van nature ijdel en perfectionistisch. Na een HT kan het alleen maar beter zijn dan voorheen dus ik heb de gok genomen en ben dit jaar weer consults gaan plannen waar Eberson er (voor mij) als beste uit kwam. Probeer de mening van andere los te laten, het gaat om jou en niet om wat anderen er van vinden of misschien wel van gaan denken. Kan me voorstellen dat het lastig is maar na een tijdje gaat de knop vanzelf om, It's your life.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 11:41   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik ken mezelf langer als vandaag. Als ik een kliniek instap, wil ik doorzetten en het doen! Want ja, dan heb je stap 1 al gemaakt. En helemaal als ze in dat consult bevestigen dat je haarstatus toe is aan een ingreep. Dat is toch even een harde confrontatie denk ik.

Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk een consult? Ik snap dat een kliniek commercieel is en dat ze het liefst elke prospect binnen halen. Is het dan niet lastig om na een aanbod van een plan "nee" te zeggen? Werkt dat niet net als dat je een auto showroom in loopt (om even een vergelijking te maken)?

Een kliniek in gaan en vervolgens 5 jaar niet doen, kan ik niet!
Soms loopt het gewoon zo. Ik heb na mijn eerste tegenvallende consult ook 2 jaar lang niet aan HT's gedacht.

Hoe een consult verloopt en opgevolgd wordt zal per kliniek verschillen. De verhalen van opdringerige praktijken zijn gelukkig zeer zeldzaam. De meeste klinieken laten je vrij na een consult. En 'nee' zeggen tegen een ingrijpende ongemakkelijke en toch altijd een tikkeltje onzekere behandeling is meestal een stuk makkelijker dan 'nee' zeggen tegen een mooie glanzende nieuwe auto die je zo kunt aanraken
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 15:50   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Hmmm,

Ja dat is ook weer zo
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 17:27   #20
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Soms loopt het gewoon zo. Ik heb na mijn eerste tegenvallende consult ook 2 jaar lang niet aan HT's gedacht.

Hoe een consult verloopt en opgevolgd wordt zal per kliniek verschillen. De verhalen van opdringerige praktijken zijn gelukkig zeer zeldzaam. De meeste klinieken laten je vrij na een consult. En 'nee' zeggen tegen een ingrijpende ongemakkelijke en toch altijd een tikkeltje onzekere behandeling is meestal een stuk makkelijker dan 'nee' zeggen tegen een mooie glanzende nieuwe auto die je zo kunt aanraken
Amen! Weinig meer aan toe te voegen. Ik zal zeggen maak een aantal consult afspraken, lijstjes met voors- en tegens en denk er rustig overna. Laat je informeren en kijk welke kliniek het beste bij je past. Je kunt pas niet meer terug als de HT achter de rug is..
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 18:51   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat klopt wel. Maar ik begrijp ook dat mensen heel erg focussen op de resultaten van andere mensen. En dat ze hun keuze mede daarop baseren. Terwijl het resultaat van andere eigenlijk totaal niks zegt over het resultaat wat ze bij mij of iemand anders kunnen behalen in mijn ogen.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 19:27   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is inderdaad niet altijd zinvol om naar de resultaten van anderen te kijken. Ieder's situatie is uniek. Je ziet ook wel eens dat mensen teleurgesteld zijn omdat ze hun verwachtingen hadden afgesteld op bijzonder goede resultaten van anderen.

Maar het is zeker niet nutteloos. Op z'n minst kun je er van leren of klinieken hun klanten een realistisch beeld schetsen en dus redelijke verwachtingen scheppen. Mensen met onredelijke verwachtingen zijn sneller teleurgesteld en zullen negatief rapporteren. Zelfs als hun resultaat objectief gezien redelijk of goed is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2015, 13:53   #23
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Even een update op dag 5. Het donorgebied voelt goed aan, nog wat kleine ronde korstjes (uiteraard van de gaatjes) maar niet pijnlijk of geirriteerd. Gisteren de donor gewassen met Keratene post FUE/FUT shampoo.

Het transplantatiegebied heb ik de eerste 4 dagen behandeld met een bepaalde vloeistof en vanaf dag 4 (gisteren) met Keratene post FUE/FUT serum. De roodheid is aan het verdwijnen en ik voel op soms een beetje jeuk na geen pijn of irritaties. Ik kan niet wachten om dit gebied rustig te wassen en de korstjes weg te spoelen, vanaf dag 7/8 mag ik ook dit gebied met de Keratene shampoo wassen.

Bijgaand een foto van de haarlijn en het gebied daar achter (dag 5).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Capture zondag.JPG‎ (29,7 KB, 346x gelezen)
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)

Laatst gewijzigd door haargek; 15 november 2015 om 13:56
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2015, 00:13   #24
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Leuk om je verhaal te lezen. Ik ben ook dertig en in september behandeld (in m'n handtekening staat nog foutief oktober) door dr Eberson. Ik deel je positieve ervaring. Binnenkort zal ik mijn verhaal plaatsen op deze site.
Als ik het goed begrijp heb jij (gelukkig genoeg) geen last van zwellingen?
__________________
September 2015 - 2020 Grafts - Dr. Eberson
Vanaf december 2015 - Minox 5% (Foligain foam)
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2015, 11:37   #25
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Dankjewel! Ben benieuwd naar je ervaringen! Heb na het weghalen van het verband (voorhoofd en donor) circa één dag wat last van zwellingen gehad, kon er wel om lachen want zag er niet uit, verder geen hinder van ondervonden.

Één vraag: de korstjes zijn nu weg, we zijn een week verder, wanneer mag ik het implantatiegebied millimeteren? Het donorgebied en niet behandelde gedeelte heb ik reeds gedaan maar nu zit ik uiteraard met wat verschil in lengte.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 12:14   #26
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Dankjewel! Ben benieuwd naar je ervaringen! Heb na het weghalen van het verband (voorhoofd en donor) circa één dag wat last van zwellingen gehad, kon er wel om lachen want zag er niet uit, verder geen hinder van ondervonden.

Één vraag: de korstjes zijn nu weg, we zijn een week verder, wanneer mag ik het implantatiegebied millimeteren? Het donorgebied en niet behandelde gedeelte heb ik reeds gedaan maar nu zit ik uiteraard met wat verschil in lengte.
Ik heb het pas na een maand gemillimeterd. Het gebied achter het transplantatie gebied wat vaker. Daarna gewoon iedere week een aantal keer. Vanaf maand 2 zie je iedere dag nieuwe haartjes opkomen.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2015, 17:57   #27
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Dankjewel! Ik ben zo handig geweest om alles op 0.6mm te millimeteren waardoor mijn behandelde gebied nu langer is dan de rest.

Hopelijk vallen de haren snel uit, raar om te zeggen of vliegen de nu nog resterende 3 weken snel voorbij zodat ik alles kan kortwieken.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2015, 15:18   #28
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Nu circa 17 dagen later is het donor gebied weer in orde, geen pijn meer en op 0.6cm zie ik geen verschil meer tussen het donor gebied en het gebied eromheen. Dit valt me derhalve heel erg mee.

De haartjes in mijn transplantatiegebied zijn zo goed als allemaal uitgevallen. De roodheid is nog niemand opgevallen en is ook al zo goed als weggetrokken.

Vanaf nu zal ik elke maand een foto plaatsen van de vorderingen, te beginnen eind december.
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2015, 21:29   #29
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Mooi en helder verslag haargek! Een van de betere hier op het haarweb.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2015, 00:33   #30
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Na 17 dagen de roodheid weggetrokken? Dat is vrij snel?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
eberson

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.