Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2003, 23:22   #1
marion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Berichten: 2
de pil en haaruitval

Hoi,

Sinds twee jaar heb ik veel last van haaruitval. Om de haaruitval te verminderen, slik ik de diane35 pil. Deze pil lijkt mijn haaruitval te stoppen, maar ik heb heel veel last van migraine.
Een half jaar geleden werd ik zo radeloos van de migraine, dat ik op Mercilon ben overgestapt. Na een paar weken was de haaruitval weer zo heftig, dat ik toch weer de Dianepil ben gaan slikken. Ik ben een beetje radeloos. Ik durf eigenlijk niet te stoppen met de Dianepil, maar heb ik vandaag de derde migraineaanval binnen een week gekregen, dus ik zal nu echt van pil moeten wisselen.

Weet iemand misschien of je inderdaad haaruitval kan krijgen door het wisselen van pil en hoe lang het ongeveer duurt voordat je lichaam weer gewend is aan een nieuwe pil. Tenslotte zou ik ook nog graag willen weten of er naast de Diane-pil nog een “haarvriendelijke” pil bestaat.


Groetjes, Marion
marion is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2003, 21:39   #2
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
oorzaak

Beste Marion,

Ik begrijp helemaal dat je radeloos wordt van de haaruitval.
Ik heb helaas geen antwoord op de vraag of je inderdaad haaruitval kan krijgen door het wisselen van pil en hoe lang het ongeveer duurt voordat je lichaam weer gewend is aan een nieuwe pil.
Ik denk dat het misschien wel belangrijk kan zijn om antwoord op de vraag te hebben waarom je die haaruitval hebt. (Welke vorm van Alopecia je misschien hebt, of misschien heeft het een andere oorzaak.)
Als de huisarts het je niet kan vertellen, zou ik me laten doorsturen naar een dermatoloog.

Veel succes en sterkte,
groeten Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 01:35   #3
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Hallo Marion,

Ik heb sinds ongeveer 7 jaar last van extreme haaruitval. Toen ik zo'n 2 jaar geleden bij Dr. Boersma was, adviseerde hij mij de Diane-pil te gaan slikken. Sindsdien verminderde de haaruitval een klein beetje, maar ook ik kreeg verschrikkelijke mirgraine-aanvallen. Toen ik vorig jaar zomer weer eens door m'n huis kroop omdat ik zo'n hoofdpijn had en zo misselijk was, heb ik besloten met de Diane-pil te kappen. Vervolgens is de haaruitval weer verergert. Een oplossing kan ik je dus helaas niet geven, maar ik herken je probleem volkomen! En volgens mijn huisarts hebben veel vrouwen die de Diane-pil slikken, last van migraine.

groetjes
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 11:25   #4
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
De pil en haaruitval

Hoi,

Ik slik nu ongeveer anderhalf jaar de diane-pil en sinds 7 maanden slik ik daarbij nog Androduur, allemaal om haaruitval tegen te gaan.
Ook ik heb iedere maand in de stopweek migraine, waar ik dan ook weer medicijnen voor heb, die wel goed helpen hoor, maar eigenlijk vindt ik dus, dat ik me veel te vol stop met rommel.


Daarbij moet ik helaas zeggen, dat ik op dit moment, weer zo'n extreme haaruitval heb, dat het allemaal niets helpt dus.
Ik wil wel graag een jaar tot anderhalf jaar vol maken met Androcuur, om er zeker van te zijn dat ik het een kans gegeven heb.

Nou heb ik op dit moment wel weer een gruwelijke stress-situatie in huis, vanwege een puberdochter, en bij mij wordt gezegd dat de uitval waarschijnlijk door stress komt, wat ik dus nu weer meer dan ooit begin te geloven.

Maar goed, het feit van haaruitval en steeds maar dunner en dunner wordende haren, ik kan ze alleen nog vast dragen, altijd op dezelfde manier, en dan toppik erin, en dan kan ik het nog verbergen, maar elke keer op de badkamer die confrontatie met al die haren, ik ben er steeds gewoon letterlijk misselijk van, ..............

Ik denk dus vaak aan een pruik, en weet natuurlijk dat dat ook problemen met zich mee brengt, maar die heb ik nu ook.
Wil niet op vakantie naar de warmte, want niemand mag mij met natte haren zien, dus zwemmen is er niet bij.
En zo kan ik nog wel effe doorgaan dus.

Nou zijn er via dit forum wel eens bijeenkomsten van mensen, die bijvoorbeeld al haarwerken dragen, maar misschien is het een idee om eens een bijeenkomst te houden, van mensen met erge haaruitval, die daarover eens lekker met andere willen kletsen.
DUs je hebt nog haren, maar het wordt maar minder en minder!!

Als iemand hier voor voelt laat het dan eens weten.

Ik hoor het wel,

groetjes,
JOSE
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 11:47   #5
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Hallo,

Dat vind ik een goed idee; om eens een bijeenkomst te organiseren om met mensen te kletsen die met dezelfde problemen kampen!
In mijn omgeving ondervind ik vaak onbegrip. Dus ik houd de laatste tijd m'n mond er maar over. Ik weet dat er mensen zijn met (veel) minder haar dan ik, maar ook ik heb iedere dag een doucheputje vol haren. En als ik overdag door m'n haren ga, kan ik er telkens een bosje uittrekken.
Ik ga steeds minder de deur uit. En dat wil ik niet; want ik leef maar 1 x en wil het liefst genieten. En mezelf accepteren, maar dat is zo moeilijk!

Groetjes
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2003, 18:10   #6
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
Hoi Lonneke

heb je mijn p.m. ontvangen, ik kan hem niet meer terugvinden, ben benieuwd.

groetjes,
JOSE
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2003, 15:25   #7
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
Marion

Hoi Marion,

Ik heb een beetje hetzelfde gehad als jij. Ik slikte al jaren de Mercilon en had eigenlijk nergens last van. Totdat ik bij de huisarts zat (praktijk met meerdere artsen, ik heb niet elke keer dezelfde) en die vroeg of ik misschien van pil wilde veranderen. Ik zei ja, omdat je voor Mercilon moet bijbetalen en ook omdat ze dacht dat ik meer kans zou hebben op trombose. Ze heeft Microginon voorgeschreven en binnen 2 weken begon alle ellende. Ik had al veel stress aan mijn hoofd (verhuizing, zieke vader, huwelijk zus en nog wat andere dingen) maar haaruitval had ik nooit gedacht. Ik heb toen nog 2 of 3 andere pillen geprobeerd, wat allemaal niet hielp en 3 maanden ook geen pil geslikt en uiteindelijk heb ik Mercilon terug genomen. Oorzaak bij mij was echt stress en de pil. Ik kon dat mens wel doodschieten!!!! Ik ging helemaal door het lint.
Nu ben ik totaal een jaar verder met haarwerk sinds december vorig jaar en Mercilon (en ik hou me rustig voorzover dat mogelijk is) en ik moet zeggen dat mijn haar weer beetje bij beetje terugkomt. Het gaat vreselijk langzaam, mar het komt wel.
Misschien moet jij ook weer je oude pil terugnemen, ik weet niet wat je slikte voor de Diane35 2 jaar geleden? Maar mij heeft het geholpen. Als je nog iets wilt weten, vraag het gerust. Ik wens je veel sterkte!

groetjes Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2003, 08:58   #8
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
Hoi Astrid

Ik heb inderdaad ook hetzelfde verhaal als jij, en ben blij te horen dat het nu goed met je haren gaat (en met jouzelf natuurlijk).
Ik dacht eigenlijk dat jij areate had, maar niet dus.
Hoe veel haren heb je zelf eigenlijk nog, als ik dat vragen mag, en je zegt dat je met je haarwerk niet kan zwemmen, maar kan je verder wel van alles doen, zoals sporten fietsen, en de normale dingen.

Fijn als je antwoord wilt geven.

groetjes,
JOSE
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2003, 10:01   #9
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
Re

Hoi Jose,

ik heb wel areata, kale plekken op de hoofd, maar verder gelukkig niet. Ik mag van geluk spreken, ik heb op een grote plek na bijna al mijn haar terug op de kale plekken die ik eerst had. Het gaat heel langzaam, maar de plekken zijn wel bedekt. Maar net een rot plek, precies bovenop mijn hoofd. En mijn haar is heel dun geworden, het is geen mooie volle bos meer, ik hoop dat dat nog goed komt. Voor de rest doe ik er alles mee. Ik sport niet dus dat scheelt! Ik ga wel gewoon uit, dansen enzo, dat kan gewoon.

ok groetjes Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2003, 17:24   #10
tante sjaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Berichten: 2
Volgens dr boersma zit er in de diana pil een stof dat een mannelijk hormoon dat oa kaalheid veroorzaakt tegenwerkt. Zie er wel een beetje tegenop om ermee te beginnen (moet eerst strip vorige pil afmaken) gezien jullie migraine aanvallen :/
tante sjaan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2003, 23:02   #11
marianneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: brabant
Berichten: 116
Hallo,

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik slikte al jaren marvelon. Het laatste anderhalf jaar had ik plots elke maand een dag migraine. Ik ben na verschillende keren naar de huisarts te zijn geweest en migraine pillen te heb uitgeprobeerd naar de gynacoloog gestuurd. Het blijkt dat best veel vrouwen ineens last krijgen van migraine door de pil. Daarom raadde zij mij het mirena spiraaltje aan. Ik heb nu sinds 2 maanden de mirena spiraaltje en ik heb tot nu toe geen migraine meer gehad. Of mijn haren nu beter gaan groeien, weet ik niet, dat is nog afwachten. Maar ik krijg van de pil geen haaruitval, die begon bij mij al op mijn 8ste, en toen was ik niet aan de pil.
Ik houd jullie wel op de hoogte, hoe het verder vorderd. Maar tot nu toe ben ik heel tevreden met de mirena. (geen pil meer slikken, bijna geen menstruatie en het belangrijkste GEEN migraine!!!!
Groetjes Marianneke
marianneke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 10:40   #12
molly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 27
Vrouw en Finasteride

Ik ben vrouw en gebruik Diane 35, Finasteride en Minoxidil 5% nu ongeveer 2,5 jaar.
Het gaat een stuk beter met mijn haren. Ik blijf voorzichtig met mijn uitspraken... Heb geen idee meer hoe het normale patroon van haaruitval eruit ziet dus ik zou niet weten hoe verbeterd het is bij mij. (elke losse haar is er nog steeds een. Daar kom je niet meer van af)
Zijn er meer vrouwen die hetzelfde gebruiken als ik?? Dan kunnen we het e.e.a. goed blijven volgen als "gebruikersdeskundigen".
molly is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 11:25   #13
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi Molly,

Birgit heeft hetzelfde regime als jij (zie http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=6023 ), en heeft er ook goeie resultaten mee.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 19:22   #14
molly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 27
Ja, ik herinnerde me dat ik het ook ooit gelezen had.
Ik weet alleen niet of de werking ooit minder wordt. Volgens enkelen op het forum zou dat kunnen gebeuren (vraag me af waarop ze dat baseren), volgens dr. Verdonschot van Intermedica gebeurt dat niet. Je weet het niet. Ik realiseer me soms dat je je volstopt met al die medische troep, maar wat voor keus heb je?
In ieder geval erg fijn dat je zo snel reageerde.
Ik vraag me af waarom er op het forum zo weinig vrouwen zijn die Finasteride gebruiken.
molly is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 19:54   #15
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Finasteride (en ook dutasteride) wordt maar zelden voorgeschreven voor vrouwen. Mijn dermatoloog wou het me ook niet geven...
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.