Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2009, 21:48   #1
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
NW 1 behouden

Hallo,

Ik vroeg mij af of het eigenlijk mogelijk is om een NW 1 te behouden wanneer je belast bent met AGA in een redelijk zware vorm. Met een redelijk zware vorm bedoel ik dat je dermate erfelijk belast bent dat wanneer je er niets aan zou doen rond je 50ste een 5 op de schaal van Norwood zou scoren.
Zou het met een dergelijke erfelijke belasting toch mogelijk zijn om vanaf je 23ste tot je 40ste (of ouder) precies dezelfde haarlijn en haardikte te behouden?
Beginnen aan 'de big 3' lijkt me toch niet genoeg aangezien ik vaak lees dat de werking op de langere termijn gaat afnemen. HT lijkt dan de beste oplossing maar hoe verstandig is het om al een HT te nemen als je net een kleine NW 2 hebt bijvoorbeeld op je 25ste?

Het lijkt mij namelijk veel minder erg om kaal te zijn rond je 50ste dan kaal te worden in je vroege 20-er jaren.

Bedankt!
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 21:49   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Precies dezelfde haarlijn houdt volgens mij niemand INT!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 21:53   #3
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Precies dezelfde haarlijn houdt volgens mij niemand INT!
Nee het hoeft ook niet persee geen één haartje verschil te zijn maar in grote lijnen
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 21:57   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Ok. Als je op jeudige leeftijd een paar ht's hebt ondergaan en de kaalheid zet zich door en fina slaat niet aan of is uitgewerkt dan zie je er op je 50ste ook niet meer uit. Je getransplanteerde haren vallen nooit uit, maar de rest wel. Moet je dan weer onder het mes om de grafts eruit de laten pulken... Met een kleine NW2 zou ik op mijn 25ste nooit beginnen aan een ht!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 22:01   #5
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ok. Als je op jeudige leeftijd een paar ht's hebt ondergaan en de kaalheid zet zich door en fina slaat niet aan of is uitgewerkt dan zie je er op je 50ste ook niet meer uit. Je getransplanteerde haren vallen nooit uit, maar de rest wel. Moet je dan weer onder het mes om de grafts eruit de laten pulken... Met een kleine NW2 zou ik op mijn 25ste nooit beginnen aan een ht!
Dus het in mijn eerste post omschreven idee kan in de prullenbak? Of is dat doel uberhaubt onmogelijk?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 22:07   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Dus het in mijn eerste post omschreven idee kan in de prullenbak? Of is dat doel uberhaubt onmogelijk?
Ja, absoluut onmogelijk. Als je zo jong al zware AGA hebt, dan moet je rekenen op verdere achteruitgang. Met een HT kun je de schijn nog een poos ophouden (haarlijn zelfde houden en haardikte daar hetzelfde houden), maar je raakt haren kwijt dus je haardos als totaal wordt toch minder.

En precies als de anderen zeggen, op je 40e zit je dan met een heel onnatuurlijke situatie. Als je die daarna gewoon lekker laat versloffen, dan loop je als 50-tiger straal voor lul.

En maak niet de fout te denken dat je er op je 40e niet meer om maalt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 22:14   #7
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ja, absoluut onmogelijk. Als je zo jong al zware AGA hebt, dan moet je rekenen op verdere achteruitgang. Met een HT kun je de schijn nog een poos ophouden (haarlijn zelfde houden en haardikte daar hetzelfde houden), maar je raakt haren kwijt dus je haardos als totaal wordt toch minder.

En precies als de anderen zeggen, op je 40e zit je dan met een heel onnatuurlijke situatie. Als je die daarna gewoon lekker laat versloffen, dan loop je als 50-tiger straal voor lul.

En maak niet de fout te denken dat je er op je 40e niet meer om maalt.
Maar als je bijvoorbeeld kijkt op hairlosstalk.com daar zitten zo veel mannen in de 20tig die al een HT hebben laten uitvoeren. Zeg jij dus eigenlijk dat die rond hun 40ste allemaal voor paal lopen?

En ik zeg ook niet dat je er om je 40ste niet meer om maalt. Op je 40ste is het nog steeds klote. Maar begin 20 zou ronduit catostrofaal zijn voor iemand die zo veel waarde hecht aan zijn haar als mij.

Maar stel je zou rond je 23ste beginnen met kalen. Dan zit je nog op een NW1. Wat zou dan toch nog de beste mogelijkheid zijn om deze (of hoogstens een NW 2) zo lang mogelijk te kunnen behouden?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 22:34   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Maar als je bijvoorbeeld kijkt op hairlosstalk.com daar zitten zo veel mannen in de 20tig die al een HT hebben laten uitvoeren. Zeg jij dus eigenlijk dat die rond hun 40ste allemaal voor paal lopen?

En ik zeg ook niet dat je er om je 40ste niet meer om maalt. Op je 40ste is het nog steeds klote. Maar begin 20 zou ronduit catostrofaal zijn voor iemand die zo veel waarde hecht aan zijn haar als mij.

Maar stel je zou rond je 23ste beginnen met kalen. Dan zit je nog op een NW1. Wat zou dan toch nog de beste mogelijkheid zijn om deze (of hoogstens een NW 2) zo lang mogelijk te kunnen behouden?
Nee, ik zeg dat die twintigers een flinke kans lopen om na hun 40e steeds ontevredener te worden. Zeker als ze voor NW1 hebben gekozen. Ze hebben dan de haarlijn van een tiener en de dichtheid van een 70 plusser (zonder AGA). Soort Raymond van Barneveld in het kwadraat (die heeft tenminste een coupe met realistische inhammen) ... En met heel veel pech hebben ze zelfs voor een dichtheid van een 70 plusser te weinig en is het achter die mooie NW1 haarlijn een waar slagveld.

Natuurlijk is het begin 20 kaal worden een ramp. Maar bedenk hoe het moet voelen rond je 40e als je al misschien 15.000 euro hebt uitgegeven om er goed uit te blijven zien ... ik denk dat de ramp net zo groot is, alleen sta je met 40 hopelijk wel iets sterker in je schoenen.

Ik denk dat maar weinigen op hun 23e nog echt een stevige NW1 hebben. Maar als je op je 23e je haar wil behouden, dan moet je hetzelfde doen als ieder ander. Serieuze middelen gebruiken om je haar te behouden. Momenteel zijn dat eigenlijk alleen finasteride/dutasteride en minoxidil. Met alle onzekerheden en potentiele problemen die daarbij ook om de hoek komen kijken.

Met een haartransplantatie kun je je haarlijn 'verankeren' en kun je uitdunning van je vertex en kruin voor het oog verbergen.

Maar bedenk dat ook dat een HT alleen zorgt voor een betere verdeling van de haren die je hebt. Als je door AGA al bent teruggevallen van 120.000 haren naar 80.000 haren, dan verandert een HT daar echt niks aan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 23:08   #9
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Nee, ik zeg dat die twintigers een flinke kans lopen om na hun 40e steeds ontevredener te worden. Zeker als ze voor NW1 hebben gekozen. Ze hebben dan de haarlijn van een tiener en de dichtheid van een 70 plusser (zonder AGA). Soort Raymond van Barneveld in het kwadraat (die heeft tenminste een coupe met realistische inhammen) ... En met heel veel pech hebben ze zelfs voor een dichtheid van een 70 plusser te weinig en is het achter die mooie NW1 haarlijn een waar slagveld.

Natuurlijk is het begin 20 kaal worden een ramp. Maar bedenk hoe het moet voelen rond je 40e als je al misschien 15.000 euro hebt uitgegeven om er goed uit te blijven zien ... ik denk dat de ramp net zo groot is, alleen sta je met 40 hopelijk wel iets sterker in je schoenen.

Ik denk dat maar weinigen op hun 23e nog echt een stevige NW1 hebben. Maar als je op je 23e je haar wil behouden, dan moet je hetzelfde doen als ieder ander. Serieuze middelen gebruiken om je haar te behouden. Momenteel zijn dat eigenlijk alleen finasteride/dutasteride en minoxidil. Met alle onzekerheden en potentiele problemen die daarbij ook om de hoek komen kijken.

Met een haartransplantatie kun je je haarlijn 'verankeren' en kun je uitdunning van je vertex en kruin voor het oog verbergen.

Maar bedenk dat ook dat een HT alleen zorgt voor een betere verdeling van de haren die je hebt. Als je door AGA al bent teruggevallen van 120.000 haren naar 80.000 haren, dan verandert een HT daar echt niks aan.
Nou laat ik de NW 1 dan maar vergeten. Ik bedoel ik heb mijn hele leven al een vrij hoog verhoofd gehad. Ik heb geluk dat ik gewoon heel dik krullend haar heb waardoor dat totaal niet opvalt. Wat bedoel je eigenlijk met je laatste zin?
Met mijn donorhaar zit het trouwens wel snor denk ik. Ik ken weinig mensen die zo een dik haar hebben als wat ik in het donorgebied heb. Daar is het zowieso veel dikker als de rest van mijn hoofd. Iets wat na 10 keer uitdunnen achter nog steeds niet lijkt te veranderen.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 23:19   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Nou laat ik de NW 1 dan maar vergeten. Ik bedoel ik heb mijn hele leven al een vrij hoog verhoofd gehad. Ik heb geluk dat ik gewoon heel dik krullend haar heb waardoor dat totaal niet opvalt. Wat bedoel je eigenlijk met je laatste zin?
Met mijn donorhaar zit het trouwens wel snor denk ik. Ik ken weinig mensen die zo een dik haar hebben als wat ik in het donorgebied heb. Daar is het zowieso veel dikker als de rest van mijn hoofd. Iets wat na 10 keer uitdunnen achter nog steeds niet lijkt te veranderen.
Met die laatste zin bedoel ik dat als je door AGA een derde van je haren kwijt bent, dat je het daar dan mee moet doen. Hoe optimaal je het ook verdeelt, 70% blijft 70% ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 23:20   #11
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
ik denk dat als je rond de 23 bent en je hebt aga (beginnend) dan moet je gewoon met finas en evt minox beginnen. Ook op hairlosstalk zie ik veel succesverhalen van 15 jaar plus, die vrijwel nog dezelfde sttus hebben als dat ze begonnen... Dan ben je ook al 38 en ik denk zeker niet dat het daarna nog een enorme vaart gaat nemen en anders kan je altijd ng op duta overstappen...
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 23:41   #12
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Met die laatste zin bedoel ik dat als je door AGA een derde van je haren kwijt bent, dat je het daar dan mee moet doen. Hoe optimaal je het ook verdeelt, 70% blijft 70% ...
Dat snap ik maar ik wil sowieso al ingrijpen voordat ik bij die 70% zit. Maar vandaar dat ik het in mijn eerdere post al had over mijn donorgebied; daar zou ik zelfs blij zijn als het daar wat minder was.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 11:04   #13
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Maar INT wat ervaar je nu met de huidige middelen. Ik denk dat je eerst dat moet afwachten, alvorens je het al over een ht hebt. Misschien dat je met de huidige middelen al een hele tijd (lees tot je 40+) van je huidige haar kan genieten en heb je geen ht nodig.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 13:08   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ja, absoluut onmogelijk. Als je zo jong al zware AGA hebt, dan moet je rekenen op verdere achteruitgang. Met een HT kun je de schijn nog een poos ophouden (haarlijn zelfde houden en haardikte daar hetzelfde houden), maar je raakt haren kwijt dus je haardos als totaal wordt toch minder.

En precies als de anderen zeggen, op je 40e zit je dan met een heel onnatuurlijke situatie. Als je die daarna gewoon lekker laat versloffen, dan loop je als 50-tiger straal voor lul.

En maak niet de fout te denken dat je er op je 40e niet meer om maalt.
C'est juste Anthonie.

Even off-topic: wie is dat in je avatar?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 29 december 2009, 13:48   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
C'est juste Anthonie.

Even off-topic: wie is dat in je avatar?
Herken je de trui dan niet?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stabilisatie met natuurlijke middelen Woutergm Medicijnen/haargroeimiddelen 42 18 augustus 2009 07:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.