Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 mei 2010, 02:32   #1
jeweeet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 8
Haargrens links en rechts verschillend

hallo mensen,

ik ben 20 jaar en het valt mij sinds de laatste tijd op dat ik links en rechts een verschillende haargrens heb. de inham is aan de ene kant groter dan de andere kant... (inham bedoel ik niet perse haarverlies, maar gewoon mijn haargrens). ik heb wel een half jaar lang veel haarlak elke dag gespoten, waarbij ik mijn lange haar van de linke kant helemaal naar rechts gooide in scheiding, hierbij kwam dus meeste lak op het haar aan de linkerkant. ik zie voor de rest 0 haren bij mijn inham, dus niet dunner worden of iets dergelijks, ik heb voor de rest erg dik haar.

is dit normaal dat haargrens aan beide kant verschillend is?

Kan dit komen door veel haarlak spuiten (egt zoveel dat haar egt zo stijf was en zo glanzend)?? en is dit blijvend?? of zou alleen haar dunner kunnen worden??

kan dit kaal worden betekenen??

alvast bedankt voor jullie moeite!!
jeweeet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2010, 16:42   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Haarlijnen zijn meestal niet symetrisch. Dus, ja, dat is vrij normaal. En dat komt niet door haarlak of wat dan ook.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 21:35   #3
jeweeet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 8
Ok thx voor je reactie! Dus dat ik veel haarspray elke dag spoot op de hoofdhuid van de inham, kan niet de reden zijn voor BLIJVEND haarverlies??
En stel ik was allergisch voor haarspray, zou het haar dan teruggroeien als ik ermee stop?
Hopelijk kunnen meer mensen dit bevestigen! Thx!
jeweeet is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2010, 22:08   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeweeet Bekijk bericht
Ok thx voor je reactie! Dus dat ik veel haarspray elke dag spoot op de hoofdhuid van de inham, kan niet de reden zijn voor BLIJVEND haarverlies??
En stel ik was allergisch voor haarspray, zou het haar dan teruggroeien als ik ermee stop?
Hopelijk kunnen meer mensen dit bevestigen! Thx!
In de regel is het zo dat je haar weer terug groeit als het door externe factoren is uitgevallen en als die factoren weer weg zijn. Tenzij er natuurlijk iets definitief diep in de huid beschadigd is, zoals bij (chemische) brandwonden.

Hoe dan ook, als je je haarspray serieus verdenkt, dan heb je maar 1 optie. Het niet meer gebruiken.

Of stop je pas als je zeker weet dat de haren nooit meer terug komen? Of stop je dan juist niet omdat de schade toch al is aangericht?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2010, 10:08   #5
jeweeet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 8
Ook bedankt voor jouw reactie! Hier heb ik veel aan, maar ik weet bijna zeker dat ik geen haaruitval heb van haarlak, want ik heb nergens haarverlies gezien, alleen viel mij laatst op dat mijn haargrens verschillend is. Dat is omdat ik er nooit oplette. Maar nu weet ik iig stel ik had daardoor last dat mijn haar dan zou teruggroeien!

En jouw laatste redenatie snap ik niet, waarom zou je doorgaan met iets omdat het slecht is... En de reden dat je doorgaat is omdat je toch al bent begonnen, kun je dus doorgaan met iets slechts. Dat is hetzelfde als zeggen dat je als je eenmaal hebt gerookt, je dan tot het einde rookt! Maar ik snap dat jij dit niet doet, maar er zijn dus mensen die zo denken
jeweeet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 13:56   #6
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Volgens mij is een niet symetrische haarlijn heel normaal. Ook bij vrouwen zie je het vaak. Vaak zie je bij niet kalende mannen een klein verschil links en rechts. Even wat voorbeelden van mensen met asymetrische haarlijn:








Laatst gewijzigd door Kniekous; 22 mei 2010 om 14:52
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 10:57   #7
jeweeet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 8
haha mooi dat je mij vergelijkt met die mannen!

maar nog 1 vraag voor de zekerheid:

haarlak kan dus geen definitief beschadiging (waarbij je haar dus teruggroeit als je geen haarlak meer gebruikt) geven en ook geen chemische brandwonden als je het lang en veel gebruikt? (ik ben niet allergisch ofzo want heb nergens haaruitval)

sorry voor het zoveel vragen, maar ik wil het graag weten voor als ik weer eens haarlak in de toekomst gebruik en ik vind het wel belangrijk om dit te weten, want wij zijn niet voor niets op een haarwebforum en we zijn heel voorzichtig met ons haar!

alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door jeweeet; 2 juni 2010 om 10:59
jeweeet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2010, 12:41   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haarlak dient op de haren te worden gespoten, niet op de huid. Haren kunnen daar tegen, want die bestaan uit dood materiaal, in tegenstelling tot de huid die moet kunnen ademen. Je mag de huid dus niet iedere dag bedekken met een laag haarlak; bescherm de huid als je haarlak spuit.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2010, 15:14   #9
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Haarlak, gewone, is relatief onschuldig spul. Als je er alst van zou hebben zou het overal op je hoofd zijn.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 02:13   #10
jeweeet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 8
Ok nogmaals bedankt voor de reacties! Maar ik gebruik nu geen haarlak meer, maar stel er was schade, is deze schade dan blijven of groeit alles weer terug en heb ik dus geen veranderde haargrens??

Alvast bedankt!
jeweeet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 07:52   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeweeet Bekijk bericht
Ok nogmaals bedankt voor de reacties! Maar ik gebruik nu geen haarlak meer, maar stel er was schade, is deze schade dan blijven of groeit alles weer terug en heb ik dus geen veranderde haargrens??
Haaruitval door invloeden van buitenaf herstelt zich in de regel vanzelf. Zelfs zware chemische troep om haren expres te verwijderen (ontharingscremes) haalt ze nooit definitief weg en zelfs na heel zware chemokuren groeit haar terug. Mocht je een middel ontdekken dat het echt voor elkaar krijgt om haren definitief te verwijderen, dan zit je op een goudmijn!

Ik weet wel dat diepe (chemische) brandwonden dusdanige schade kunnen aanrichten dat je haren weg blijven, maar dan is ook je huid zwaar beschadigd (zo erg dat je er vast mee naar de dokter bent gegaan).

Je stelde je vraag 3 weken geleden en ik neem aan dat je niet stug bent doorgegaan met het besproeien van je inham met haarlak. Dus zou je al iets van herstel moeten beginnen merken als dat daadwerkelijk de oorzaak was.

Maar ik denk dat je altijd al ongelijke inhammen hebt gehad. Of anders zit je in het allerprilste begin van kaler worden. Je hebt in ieder geval weinig om je echt zorgen over te maken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 12:33   #12
jeweeet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 8
Ok heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is wel een opluchting dat je niet blijvend haarverlies kan krijgen! Want dan heb je altijd spijt dat je zoveel gel haarspray gebruikte! Als je googled is het moeilijk om mythes en waarheid te onderscheiden!
jeweeet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2010, 17:56   #13
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Niet lullig bedoelt maar de kans dat je haarlijn verandert door haarlak is klein. Zoals bij de bovenstaande mannen, een haarlijn is vaak niet recht.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AGA van links naar rechts. Foto's syneast AGA - Algemeen 11 11 mei 2009 22:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.