Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 mei 2010, 22:27   #1
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Kapper zegt dat ik kaal aan het worden ben

Hallo,
Ik ben een jongen van 18 jaar. Gisteren ben ik weer naar de turkse kapper geweest waar ik vaak kom, deze zegt dat mijn haarstatus zeeer snel achteruit gaat. Zo zei hij dat de haren aan de inhammen stukken lichter en dunner waren als aan de voorkantmidden van mijn hoofd.

Ook heb ik heel erg veel uitval de laatste weken, ik ben hiervoor naar de dokter geweest, deze heeft een vitamineonderzoek laten doen. Dit was volgens de dokter allemaal in orde. Ik zit op het moment wel in een verschikkelijke situatie waardoor ik een extreme stress heb.

Maar over het algemeen zei de kapper ook dat mijn haarlijn,dikte van het haar, en kleur op bepaalde plaatsen snel achteruit ging en het volgens hem voor mijn leeftijd al aardig aan het kalen is.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 08:00   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Hallo,
Ik ben een jongen van 18 jaar. Gisteren ben ik weer naar de turkse kapper geweest waar ik vaak kom, deze zegt dat mijn haarstatus zeeer snel achteruit gaat. Zo zei hij dat de haren aan de inhammen stukken lichter en dunner waren als aan de voorkantmidden van mijn hoofd.

Ook heb ik heel erg veel uitval de laatste weken, ik ben hiervoor naar de dokter geweest, deze heeft een vitamineonderzoek laten doen. Dit was volgens de dokter allemaal in orde. Ik zit op het moment wel in een verschikkelijke situatie waardoor ik een extreme stress heb.

Maar over het algemeen zei de kapper ook dat mijn haarlijn,dikte van het haar, en kleur op bepaalde plaatsen snel achteruit ging en het volgens hem voor mijn leeftijd al aardig aan het kalen is.
Foto's zeggen meer dan woorden...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 11:23   #3
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Ik kan wel een paar foto's plaatsen maar daar lijkt het niet of ik echt kalend ben. Ong. nw 1 richting nw 2.

Maar de kapper zegt dat het in een half jaar snel is gegaan met mijn haarstatus en dat ik aan de zijkanten van mijn haarlijn een stuk dunnere/lichtere haren. Ook zegt hij dat het bovenop dun is.

Helaas is op een foto nu niet veel te zien omdat het vrij kort is. Ook is er niet veel hoofdhuid te zien als ik van boven fotografeer.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 15:27   #4
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
De kapper kan niet voorspellen hoe snel je haar zal verminderen. Accepteer de vermindering van je haargroei of scheer je haar zelf kaal met een tondeuze of heel kort. Of laat het vrij kort knippen. Kaal staat mooier als je schedel een klein beetje gebruind is met een bruiningscrème of hoogtezon.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2010, 16:41   #5
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
De kapper kan niet voorspellen hoe snel je haar zal verminderen. Accepteer de vermindering van je haargroei of scheer je haar zelf kaal met een tondeuze of heel kort. Of laat het vrij kort knippen. Kaal staat mooier als je schedel een klein beetje gebruind is met een bruiningscrème of hoogtezon.

Bedankt voor je reactie, maar als je 18 bent wil je echt totaal niet met een kale kop lopen .

Haar lijkt op de foto's iets donkerder en zit wat naar voren. Ook is de eerste 4/5mm van de voorkant van mijn haarlijn weggeschoren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG000160.jpg‎ (35,8 KB, 309x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG000155.jpg‎ (43,5 KB, 277x gelezen)
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 19:57   #6
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Belangrijk is: zit het in de familie?

Je haarlijn nu kan net zo goed een volwassen haarlijn zijn. Het haar van veel mannen neemt af tot die lijn en blijft vervolgens zo. Daar hoef je je dus totaal geen zorgen over te maken. Is het echter zo dat bijvoorbeeld je vader kalend is, dan is er een kans dat jij dat ook hebt.

En probeer te ontstressen, dat is niet alleen goed voor je haar
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2010, 22:23   #7
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stifter Bekijk bericht
Belangrijk is: zit het in de familie?

Je haarlijn nu kan net zo goed een volwassen haarlijn zijn. Het haar van veel mannen neemt af tot die lijn en blijft vervolgens zo. Daar hoef je je dus totaal geen zorgen over te maken. Is het echter zo dat bijvoorbeeld je vader kalend is, dan is er een kans dat jij dat ook hebt.

En probeer te ontstressen, dat is niet alleen goed voor je haar
Mijn vader is totaal niet kaal niet eens een nw, vader van mijn vader zelfde verhaal, broers vader wel kaal.

Moeder heeft een dunne haardos en haar vader was vrij vroeg kaal, maar de broer van die opa is niet kaal alleen hij bijna uit die familietak.

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb ook vrij licht haar, normaal zie je mensen met licht haar ook eerder kalen als mensen met pikzwart haar.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2010, 16:44   #8
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
Helaas voor jou in dit geval is een groot deel van de genetische aanleg te verklaren door te kijken naar de vader van je moeder. Wanneer deze kalend of kaal is, wordt de kans dat jij in de loop van je leven begint met kalen aanzienlijk groter.

De correlatie tussen zwart/licht haar en kaalheid is puur subjectief. Kaal worden is een hormonaal proces, waar de kleur of textuur van je haren niets mee te maken heeft.

Als je zeker wilt weten of je AGA hebt, moet je naar de dermatoloog. Dat is in principe de enige die het met aanzienlijke zekerheid kan zeggen.
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2010, 17:26   #9
Stifter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2008
Berichten: 306
Wat ThinkVision hierboven zegt klopt inderdaad. Verder kun je niet alleen uitgaan van de mening van je dermatoloog, maar ook van je eigen. Heb je zelf het idee dat het minder wordt?

Overigens hoef je niet bang te zijn dat je binnen no-time kaal bent hoor, zo'n vaart loopt het totaal niet
__________________
Regime:
2x per dag Rogaine Foam (minox 5%)
2x per week Rooscure

Gestopt:
1x per dag 1/4 Propecia 0.25mg Finas
1x per dag Propecia 1mg Finas

Status:
NW3A (kruin wordt lichter). Pijnlijke inflammation verdwenen door Rooscure.

Stifter is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2010, 22:16   #10
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
je kunt kijken of de haren die uitvallen kleiner zijn dan de rest.
Noob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inhammen mogelijk kaal aan het worden? Raptor AGA - Algemeen 11 20 april 2010 10:16
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 4 13 oktober 2009 12:24
Zal ik kaal worden? CPtje AGA - Algemeen 10 13 oktober 2008 20:24
kaal worden hoefd niemand annekebuisman Overige behandelingen 5 13 november 2004 20:10
Dutasteride : Bijwerkingen of toch maar kaal worden?? Rocco Medicijnen/haargroeimiddelen 71 19 juli 2002 22:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.