Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2010, 22:17   #31
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
Hij zou er totaal geen probleem mee hebben. Vind dat ik veel te veel tijd verspil vanmijn leven aan dit probleem en eigenlijk vind ik dat zelf ook. Hij ziet me graag hoe mijn haar eruit ziet maar begrijpt wel dat ik er verdriet om heb. Wat een ander ervan vindt of het nu je man, kind of zus troost me niet.
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 00:50   #32
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annabel72 Bekijk bericht
Hij zou er totaal geen probleem mee hebben. Vind dat ik veel te veel tijd verspil vanmijn leven aan dit probleem en eigenlijk vind ik dat zelf ook. Hij ziet me graag hoe mijn haar eruit ziet maar begrijpt wel dat ik er verdriet om heb. Wat een ander ervan vindt of het nu je man, kind of zus troost me niet.
En zo kijkt Koen er wellicht ook tegenaan ondanks je lovende woorden over zijn kapsel...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 08:58   #33
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Start maar met Rogaine Foam (=minox 5% zonder de vaak irriterende propyleenglycol) Is hier te verkrijgen of goedkoper via vele eBay-verkopers.
Het is de enige soort minox die niet vettig is, niet plakkerig, en nog lekker ruikt ook.
Als je dat schuim erop doet, hoe wordt dit dan juist gedoseerd? Als je maar een 0.5ml nodig hebt?

Laatst gewijzigd door annabel72; 29 mei 2010 om 08:58 Reden: schrijffout
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 12:24   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annabel72 Bekijk bericht
Als je dat schuim erop doet, hoe wordt dit dan juist gedoseerd? Als je maar een 0.5ml nodig hebt?
Bij direct op de hoofdhuid spuiten, is dat inderdaad lastig; je spuit er namelijk al snel teveel op. Daarom kun je beter een halve dop met schuim vullen, zoals ook in de gebruiksaanwijzing op het flesje staat, en dan met een eigen kwastje (of vinger) aanbrengen.
Een halve dop is de hele dosering, dus een kwart dop is de halve dosering.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 14:38   #35
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ik vind je ook echt nog niet kaal hoor. Als je wilt kan je denk ik best nog mooie resultaten behalen met :

1. Finasteride
2. Rooscure (ketoconazol)
3. Minoxidil

Dan is het uiteraard wel zo dat je wat tijd erin moet steken!
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2010, 18:19   #36
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
dit korte staat veel beter koen! ziet er goed uit!
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 13:00   #37
koen1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 27
Bedankt voor de positieve reacties ik kan voorlopig weer verder, en hanna ik ga zo'n fles bestellen.. niet geschoten is altijd mis
koen1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 19:39   #38
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Zeg, die foto van Annabel.

-Allereerst: Dat is geen mannelijke aga patroon.
-Volgens mij is dat gewoon een kruin (als je redelijk dik haar hebt, wat donker van kleur is, en je maakte en scheiding en fotografeert met licht of flits dan licht de scalp op, en ziet dat er zo uit).
-Het kan nooit, maar dan echt nooit helemaal dicht zijn op iemands hoofd (er is altijd een plek waar de haren bij elkaar vandaan gaan, scheiding, kruin, etcetera). Zonder fel licht is dat anders.

Dus kam dat eens de andere kant op en kijk hoe ene andere plek eruit ziet als je al het haar en vandaan kamt. Als 3 dermatalogen het gene aga noemen.....

Lijkt me ook gene diffuse haaruitval.

Foto van een kind met hetzelfde effect:



Hanna leg eens uit waarom jij dit zo stellig AGA noemt? Want het is volgens mij meer combinatie flits en scheiding.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 30 mei 2010 om 19:43
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 21:09   #39
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Zeg, die foto van Annabel.

-Allereerst: Dat is geen mannelijke aga patroon.
-Volgens mij is dat gewoon een kruin (als je redelijk dik haar hebt, wat donker van kleur is, en je maakte en scheiding en fotografeert met licht of flits dan licht de scalp op, en ziet dat er zo uit).
-Het kan nooit, maar dan echt nooit helemaal dicht zijn op iemands hoofd (er is altijd een plek waar de haren bij elkaar vandaan gaan, scheiding, kruin, etcetera). Zonder fel licht is dat anders.

Dus kam dat eens de andere kant op en kijk hoe ene andere plek eruit ziet als je al het haar en vandaan kamt. Als 3 dermatalogen het gene aga noemen.....

Lijkt me ook gene diffuse haaruitval.

Foto van een kind met hetzelfde effect:



Hanna leg eens uit waarom jij dit zo stellig AGA noemt? Want het is volgens mij meer combinatie flits en scheiding.
Lieve kniekous,
wat lief dat je dit zegt maar.... ik had dit vroeger totaal niet. heb altijd geweldig dik haar gehad waar je op geen enkele plaats een beetje hoofdhuid zag. Ik schrok me dan ook een ongeluk toen ik de eerste keer een plekje zag. Het is de laatste 2 jaar ook wel wat groter geworden. Natuurlijk wordt het probleem uitvergroot als je er met een flits opzit (iets wat mijn man me herhaaldelijk zegt en dan kwaad de foto's wist)
Maar toch heb ik het gevoel dat wat Hanna zegt juist is.
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen maar ik heb binnen 3 weken een afspraak met een dermatologe. Wat vraag ik het best allemaal? bloedonderzoek? trichogram (i hate it!) ? ik heb nu veel rond aga gelezen zodat ze me eens niet met een kluitje in het riet kunnen sturen maar aanbevelingen zijn heeeeel welkom!
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 21:50   #40
koen1988
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2009
Berichten: 27
Als ik eerlijk moet zijn Annabel dan vind ik het bij jou ook erg meevallen, je moet natuurlijk niet vergeten dat je er zelf altijd anders tegen aankijkt dan anderen.
Ik bedoel als ik op de fiets zit heb ik ook het idee dat iedereen naar me kijkt icm m'n haar maar dat is natuurlijk onzin.

Groetjes
koen1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 23:24   #41
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Annabel, als je hiermee bij mij zou komen, zou ik niet meteen aan aga denken. Ik zou als ik jou was eens de savin test doen.

http://www.regrowth.com/hairloss-gui...sity_scale.cfm

Even een scheiding in je haar kammen. Ik zou hierbij je haar nat maken met water en alcohol en dan met een kleine kam de scheiding in het midden maken (of gewoon de natuurlijke scheiding volgen). Volgens mij, zul je dan geen verschil in densiteit zien op verschillende plaatsen.

Gene foto nemen met een flitser maar gewoon met normaal DAGlicht. Want die flits met reatief donker haar en lichte hoofdhuid heeft als resultaat altijd een sterk overdreven effect.

Wat zeiden die andere drie dermatologen? Gewoon geen AGA, of inconclusive?

Maakte je 2 jaar geleden ook foto's met een flitser van je haar? Had je langer haar?

Foto van kapperspop met scheidingen.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 30 mei 2010 om 23:35 Reden: spelfouten
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 23:38   #42
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
Nee natuurlijk nam ik geen foto's met flitser (of zonder flitser). Als je geen probleem ervaart doe je dat nu eenmaalniet.
In het uz leuven spraken ze van een discrete uitdunning van de kruin na de plaatsing van een mirenaspiraal. meer niet. De andere zei dat alles gewoon door de stress kwam (gaf me voedingssupplementen mee twv 150euro!), de laatste en meest betrouwbare nam een trichogram (mei 09) en daar kwam een verhouding uit van 70-30%, niet goed dus. Na 4 maanden minox 2% was dat 75-25%, nog gene vette!
Sindsdien ben ik niet meer geweest. Het is wel wat gebeterd maar toch nog altijd te veel haarverlies. Zal dus binnen 3 weken terug gaan en weer zo'nleuke trichogram krijgen met hopelijk een iets beter resultaat. Bedankt om mee te denken
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2010, 23:43   #43
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Is het dan eigenlijk een kwestie algemene uitdunning in vrouwelijk patroon op je achterhoofd waardoor de scheiding (die altijd aanwezig is op iemands achterhoofd in de vorm van een wervelwind, whorl) breder wordt?

70% geminiaturiseerde haren en 30% gewone haren?

Ik snap best dat iemand zou denken aan stress, je zou haaruitval kunnen krijgen (telogen efluvium) wat hetzelfde effect zou geven. Maar dan is er meestal sprake van een stressvolle gebeurtenis, zwangerschap, ingang van de menopause, etcetera. Dat herstelt zich meestal wel weer.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 30 mei 2010 om 23:53
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 01:56   #44
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kniekous, ik noem het AGA, omdat Annabel deze kale plek vroeger niet had. Het zou ook nog cicatriciële alopecia kunnen zijn, wat Haarwebleden CA. en Madelieve ook hebben.

Annabel,
De Mirena heb je er hopelijk al uit laten halen? Die bevat namelijk levonorgestrel, een progestageen met androgene werking.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2010, 13:09   #45
annabel72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Berichten: 104
[QUOTE=Kniekous;253211]
70% geminiaturiseerde haren en 30% gewone haren?

30% zat in de rust of anders gezegd uitvalsfase. hopelijk formuleer ik het nu goed want die termen, ik gooi ze nogal eens door elkaar. Waar bij normaal haarverlies je een verhouding zou moeten hebben van 90-10%.

En in antwoord op Hanna, jaja de mirena is verwijderd bijna een jaar geleden maar.... eens je een bepaald probleem hebt zit je ermee. Dr. huygens uit leuven zei dat je na een maand of 4 hier iets van zou moetenmerken maar dat is spijtig genoeg niet gebeurd.
annabel72 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.