Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2023, 23:10   #1
timonvanommen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Welke HT kliniek?

Hoi allemaal,

In april wil ik graag een haartransplantatie doen. Ik twijfel echter nog over een goede kliniek. Ik ben al bij Zantman geweest. Daar kan ik 2500 grafts krijgen. Het idee is om mijn haarlijn bij te werken en wat op de kruin te plaatsen. Ik lees wat verhalen over lage dichtheid bij Zantman, dit zet mij aan het twijfelen om een transplantatie bij hun te nemen. Mijn kruin is bijna helemaal kaal, de verwachting die ze schetsen is dan ook dat dit wel gaat veranderen, maar dat het niet gedekt gaat worden, het zal dus dun en doorschijnend blijven. Ik twijfel echt of ik met 2500 grafts een ‘goed’ genoeg resultaat kan behalen zodat je goed kunt zien dat het dikker is geworden.

Veldhoven zie ik hier ook veel voorbij komen, ik vind hun consult wat te duur en de wachttijd wat te lang. Iemand tips?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1688.jpg‎ (132,8 KB, 165x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1684.jpg‎ (141,0 KB, 155x gelezen)
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2023, 23:17   #2
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timonvanommen Bekijk bericht
Hoi allemaal,

In april wil ik graag een haartransplantatie doen. Ik twijfel echter nog over een goede kliniek. Ik ben al bij Zantman geweest. Daar kan ik 2500 grafts krijgen. Het idee is om mijn haarlijn bij te werken en wat op de kruin te plaatsen. Ik lees wat verhalen over lage dichtheid bij Zantman, dit zet mij aan het twijfelen om een transplantatie bij hun te nemen. Mijn kruin is bijna helemaal kaal, de verwachting die ze schetsen is dan ook dat dit wel gaat veranderen, maar dat het niet gedekt gaat worden, het zal dus dun en doorschijnend blijven. Ik twijfel echt of ik met 2500 grafts een ‘goed’ genoeg resultaat kan behalen zodat je goed kunt zien dat het dikker is geworden.

Veldhoven zie ik hier ook veel voorbij koemen, ik vind hun consult wat te duur en de wachttijd wat te lang. Iemand tips?
Misschien als U toch in Nederland wil blijven,
Eberson...ook al mooie resultaten gezien hier
van Hairtec,Omorfy...
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 08:48   #3
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
enkel en alleen naar je haarlijn gaan al 2000 grafts naartoe denk ik
gezien de omvang van je kruin en een deel bovenop (net voor de kruin) denk ik dat daar ook een 1500-2000 grafts nodig zijn

het gaan sowieso 2 sessie's worden

onthoud dat je met een haartransplantatie NOOIT je oorspronkelijke dichtheid kan behalen, tenzij je norwood 1-3 bent
je mag voor jezelf ook geen TE hoge verwachtingen hebben, zeker niet als je op sommige plaatsen al volledig kalend bent

Laatst gewijzigd door Ketsie; 29 december 2023 om 08:52
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 10:01   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Neem eens contact op met andere klinieken en laat het op je inwerken. Als jij geen goed gevoel hebt over Zantman loont het om verder te kijken. Veldhoven is iets wat vaker voorbij komt hier, het nadeel van Veldhoven is dat ik er amper resultaten van voorbij zie komen.


Mijn tip: Neem eens een kijkje bij Eberson, een eerlijke man die met relatief weinig grafts mooie resultaten behaald.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 12:43   #5
timonvanommen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Bedankt voor de tip! Ga ik zeker een kijkje nemen
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 13:22   #6
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Helemaal mee eens, zou in Nederland ook voor Eberson gaan.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 14:05   #7
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Inderdaad, 2500 grafts zullen in uw situatie geen bevredigende resultaten opleveren. Met voldoende donorgebied kunt u overwegen om tot wel 4500 grafts te laten behandelen, dit is in één sessie mogelijk.
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 14:47   #8
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merve Arslan Bekijk bericht
Inderdaad, 2500 grafts zullen in uw situatie geen bevredigende resultaten opleveren. Met voldoende donorgebied kunt u overwegen om tot wel 4500 grafts te laten behandelen, dit is in één sessie mogelijk.
als hij inderdaad tot 4500 grafts kan gaan, is het inderdaad mogelijk om voor een mooie dekking te gaan.. zowel kruin als frontaal
maar hij MOET met finasteride/minoxidil aan de slag, anders verliest hij zijn bestaande haar dat hij nu nog heeft op termijn.
en als je nu al 4500 gaat weghalen, is het niet zeker of hij op termijn nog voldoende zou hebben voor een 2de HT als dit nodig zou zijn
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 17:29   #9
timonvanommen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Thanks voor je reactie. Ik gebruik al zo’n twee jaar fin+min. Haaruitval is stabiel gebleven. Nu dus idd verder kijken naar een transplantatie. Hoopte ook om deze reden op een iets hoger aantal grafts
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 17:31   #10
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timonvanommen Bekijk bericht
Thanks voor je reactie. Ik gebruik al zo’n twee jaar fin+min. Haaruitval is stabiel gebleven. Nu dus idd verder kijken naar een transplantatie. Hoopte ook om deze reden op een iets hoger aantal grafts
Blij dat het stabiel is!
Wel eens microneedling overwogen?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 17:56   #11
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Inderdaad, voor de beste resultaten bij haartransplantatie zijn finasteride en minoxidil goede oplossingen. Bij Mercure benaderen we dit advies echter met voorzichtigheid vanwege mogelijke gezondheidsrisico's.

We verstrekken wel uitgebreide informatie over deze medicijnen, inclusief mogelijke bijwerkingen en effecten, zodat patiënten zelf beslissingen kunnen nemen over het gebruik ervan.

Uiteindelijk is de keuze om finasteride en minoxidil te gebruiken aan de patiënt, en we begeleiden hen bij het maken van beslissingen die zowel hun haar als algemene gezondheid in overweging nemen.
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 19:07   #12
timonvanommen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Yesss, maar ik ben niet consistent genoeg ermee. Ik probeer een keer te microneedlen (dermastamp) 1x per 1/2 weken op 1,5mm (gebruik voornamelijk r/tressless als bron hiervoor). In de praktijk is dit nog geen een keer per twee maanden haha
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2023, 22:40   #13
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timonvanommen Bekijk bericht
Yesss, maar ik ben niet consistent genoeg ermee. Ik probeer een keer te microneedlen (dermastamp) 1x per 1/2 weken op 1,5mm (gebruik voornamelijk r/tressless als bron hiervoor). In de praktijk is dit nog geen een keer per twee maanden haha
Hier hetzelfde hoor, ik wil 2x per maand doen maar zie er altijd tegenop, met name de 24 uur zonder gel/toppik.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2024, 16:02   #14
timonvanommen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Kleine update: Ik heb uiteindelijk gekozen voor Trichogenics in Istanbul. Meerere klinieken in Nederland gesproken, was het voor mij allemaal net niet. Heb een consult gehad met Dr. Asi, dat was echt fantastisch! Ik werd goed meegenomen in het proces, de focus ligt echt op het behouden van mijn donorgebied en het krijgen van een haarlijn met een goede dichtheid. Het is een erg professionele kliniek die voor mij alle eisen heeft. Ik werd goed gerust gesteld over mijn reis naar Istanbul, wat niet mijn voorkeur had. Een aantal belangrijke punten waren voor mij het aantal grafts (ongeveer 3500), onder de microscoop uitzoeken van de single hairgrafts zodat deze niet toevallig in de haarlijn terecht komen en goed omgaan met mijn donorgebied. Hier voldoen ze voor mij allemaal aan.

Ook de nazorg verbaasde mij positief, ik blijf na mijn operatie 3 dagen in Istanbul, de dag na mijn operatie krijg ik nog een consult over de komende dagen en de dag erna voordat ik terugvlieg wordt alles gewassen. Mijn vriendin mocht trouwens gratis mee in het hotel, hoefde voor haar alleen de vliegreis te betalen.

Het plan is om op 22 april ongeveer 3500 grafts te pakken en de haarlijn niet te verlagen. Focus ligt voornamelijk op het vooraanzicht van mijn haarlijn verbeteren, kruin ga ik denk ik toch in een keer niet helemaal gedekt krijgen.

Ben heel erg benieuwd of het allemaal zo goed is als dat het nu lijkt. Voor mij voelt de keuze nu in ieder geval erg goed!
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.