Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2008, 20:51   #46
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Hallo iedereen,

Ik zal mezelf maar even voorstellen.
Ik heet Lieselotte, ben 16 jaar, en heb sinds dit jaar TTM.
Ik zal het maar duidelijk zeggen; ik heb een enorme kale plek op de bovenkant van mijn hoofd; dat zelfs doorloopt tot helemaal vooraan.
Ik kan het nog redelijk goed verbergen, ondanks de enorme grootte; en mijn ouders weten er ook al van.
Het groeit langzaamaan trg, maar ik ben ervan overtuigd dat het zkr een jaar zal duren tgn dat het volledig bedekt zal zijn, het is echt groot!
Ik schaam me er natuurlyk dood voor, maar ik ben er volledig van bewust dt het mijn schuld is.
Ik heb een paar dagen geleden weer een erge terugval gehad, en ik ben echt zo bang dt het nooit mr zal trggroein..
Denkn jullie dat, ondanks dat je constant je haar uittrekt, er toch ng een kans is dat alles trggroeit?
Ik hoop het echt; want de laatste tijd kan ik alles behalve gelukkig rondlopen.
En als 16-jarig meisje mt een enorme kale plek rondlopen is echt geen succes; en ondanks dat het mijn stomme eigen schuld is, blijf ik er depressief vn rondlopn, mt de gedachte dat er absoluut geen hoop mr voor is
Ik ben blij, dat er tch ng mensn zyn met hetzelfde probleem als ik; en ik hoop echt dt er voor iedereen ng hoop is!
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2008, 08:58   #47
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag Lieselotte,

Welkom hier op het forum, hier zijn altijd mensen aanwezig die jou verhaal lezen en beantwoorden, al is het nu heel rustig.
Jou grootste probleem momenteel is het idee dat je haar niet teruggroeit? , wel wees gerust, haar heeft enorme kracht, het groeit terug ! Na heel veel jaren ttm duurt het iets langen vooraleer het terugkeert en het wordt dan ook steeds dunner en slapper, maar dat is bij jou niet het geval.
Het feit dat je er heel bewust mee omgaat, beseft dat je trekt (wat niet altijd bij iedereen het geval is), is een goede start om er ook mee te stoppen.
Ga na waarom en wanneer je trekt en tracht deze momenten om te buigen in iets positiefs of iets leuk, beloon jezelf en geniet van de dag !

Veel succes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2008, 20:56   #48
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Bedankt om te reageren!
Ja, mss heb je wel gelijk, nrml gezien moet het teruggroeien he.
Welja; kijk, ik besef nu ook dat ik echt mn best moet doen, als ik vn die enorme kale plek verlost wil zijn.
Alsinds bedankt voor je steun!
Ik duim net al de rest, ook voor iedereen, dat het toch allemaal terug beter wordt!
groetjes x
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2008, 21:10   #49
anne ke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2007
Berichten: 16
Lieve Lieselotte,

Het komt echt terug, haartje voor haartje.
Heb geduld met jezelf. En ook al duurt het lang.. heb geduld en je zult zien dat je hoofdhuid steeds minder te zien zal zijn.
Knap dat je een berichtje gepost hebt.
Heel veel succes!!!
anne ke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2008, 13:24   #50
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anne ke Bekijk bericht
Lieve Lieselotte,

Het komt echt terug, haartje voor haartje.
Heb geduld met jezelf. En ook al duurt het lang.. heb geduld en je zult zien dat je hoofdhuid steeds minder te zien zal zijn.
Knap dat je een berichtje gepost hebt.
Heel veel succes!!!

Heey anneke,
Bedankt voor je steun!
Ik hoop, net als anderen, dat het terug zal groeien, en ik zal dit jaar echt mijn uiterste best doen om uit mijn haar te blijven!
Echt bedankt voor je reactie; en weet, als je over iets wilt praten, ik er ook voor jullie ben!
Veel succes aan iedereen! x
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2009, 23:27   #51
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hallo allemaal,

ik wil ook best nog wel eens samenkomen. de winter is bij mij ook meestal wat moeilijker. Ik kan me gelukkig goed genoeg beheersen om geen kale plekken te maken, enkel dunnere plekken, maar toch, het kan beter!
ik merk dat het me soms gewoon geen fluit kan schelen, en daar wil ik iets aan veranderen, maar ik weet niet hoe....
Het is soms zo tegenstrijdig. Ik begin dan met vitaminen voor mijn haren gezonder te maken, pillen om de doorbloeding (en dus heel mss ook de haargroei) te stimuleren, het masseren van mijn hoofdhuid tijdens het wassen, enkel natuurlijke producten gebruiken.. blablabla.. dat doe ik allemaal zo goed, en mijn haar is zacht en mooi... maar evengoed zit ik soms een hele dag aan mijn haar te trekken en krijg ik me niet zover om mezelf een halt toe te roepen. en dat frustreert me zooo hard
en in mijn hoofd weet ik wel dat ik dan iets anders moet gaan doen, iets vastpakken, een kneedgum kopen, mijn haar gaan wassen, ik weet het allemaal.... en ik doe het gewoon zo vaak niet.... (nu bv wel door te stoppen met trekken, de laptop in de zetel te pakken en dit te schrijven)

daarom ben ik hier dus nog maar eens komen piepen, in de hoop dat het me weer de kracht geeft om er tegenaan te gaan en idd zoals bolleke zegt, deze winter eens niet toe te geven aan het zoooo makkelijke excuus 'ik voel me slecht, dus ik mag trekken'

Liefs,
tin
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 17:12   #52
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke, Tineke, Madelief en andere lotgenoten,

Een spetterend en trekvrij 2009 toegewenst !

Na de drukke periode is er eindelijk weer wat meer rust, ik maakte zojuist een deugdoende wandeling in het park, nog helemaal in het teken van de winter, heerlijk toch?

Bolleke, hoe is het met jou? de nieuwjaars-vieringen goed doorgekomen?
Vanaf nu worden de dagen langer, dus.. meer licht en zon, het zal ons allemaal deugd doen.

Tineke, je bent op de goede weg, je trekdrang is blijkbaar onder controle, doe zo verder, je kunt het!

Madelief, fijn van ook nog eens iets van jou te horen, ook jij bent op de goede weg, maar het doet toch altijd deugd om nog eens in contact te komen met lotgenoten, ook al is het via dit forum.

Groetjes
Miejefke

Laatst gewijzigd door miejefke; 5 januari 2009 om 17:14
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2009, 19:42   #53
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Miejefke!

Ook voor jou (en alle anderen natuurlijk), een gelukkig, gezellig, rustig en trek-arm 2009! Ik ben alvast goed begonnen (ik stel mijn eerste haartje zo lang mogelijk uit, wat ik gisteren kon, kan ik vandaag toch ook, niet? )
Ik voel me ook heel stabiel maar dat komt omdat ik nauwlettend mijn rust- en slaapmomenten bewaak. Met dat nachtwerk is dat niet alleen broodnodig, het lijkt me voor mijn ttm echt een allereerste vereiste. Goed uitgeslapen betekent extra energie, heerlijk! Hopelijk kunnen we het jaar op die manier verder rustig doorwandelen...

Tinneke, een beetje moed bijeenrapen en goed voor jezelf zorgen hé dit jaar! (Ik heb je trouwens een tijdje geleden gezien op tv, je zag er goed uit hoor!). Hoe is het trouwens nog met Kim?

Lieselotte,
Wat me vooral aangegrepen heeft in je berichtje was dat je de schuld op jezelf steekt. Niet doen meid, op die manier duw je jezelf in de vernieling. Ik snap wel wat je bedoelt; het zijn je eigen handen die de handeling uitvoeren. Maar een mens zit iets complexer in elkaar dan dat (hoe vrij is de 'vrije wil'?) Ttm is echt geen aandoening waar je zelf voor gekozen hebt, jij hebt daar absoluut geen schuld aan. Het enige waar je wel iets kan aan doen is de manier waarop je er mee omgaat. Dàt, en niets anders, is jouw verantwoordelijkheid! En dat is heel wat...
Ik wens je alle moed toe om op zoek te gaan naar wat voor jou belangrijk is, hoe je de ttm een plaats kan geven zodat hij je niet meer beheerst, hoe je tot rust kan komen en vooral... hoe je op een liefdevolle manier met jezelf kan omgaan.
Succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2009, 20:52   #54
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Miejefke en anderen...

Beetje laat, maar ook allen een geweldig, gezond en stressarm 2009!!!

Miejefke, Help me even herinneren...Heb ik jou ook eens ontmoet op één of andere ontmoeting? Of ken je me van de site? Heb jou naam in ieder geval veel vaker gelezen, maar of we elkaar nu hebben gezien???
What ever, altijd leuk elkaar te spreken.


Groeten,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2009, 11:59   #55
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Madelief,
Wij hebben elkaar nog nooit ontmoet, maar ook ik heb enkele jaren geleden veel van je berichten gelezen. We behoren tot de "oude garde" en het is inderdaad spijtig dat er zo weinig anciens actief zijn.
Hoe gaat het eigenlijk met u allen? laat eens iets horen, het kan zo'n deugd doen!

Bolleke,
Hoe gaat het met jou? betekent kalm op het forum ook kalm op ttm gebied?

Ik heb weer enorm veel last in mijn pols en hand, zelfs typen en de computermuis gebruiken is vervelend, vandaar mijn sporadische aanwezigheid hier, met mijn ttm met ups en downs, maar ik kan mij daar mee verzoenen.

Aan allen veel goede moed en vooral veel levensvreugde !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 23:12   #56
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Miejefke,

Met mij gaat het stilletjes, althans met mijn gezondheid (alweer)
Ik sukkel al vier dagen met pijnlijke luchtwegen en abnormale vermoeidheid... vandaag naar de dokter geweest, tja, wat ik al wist natuurlijk: infectie op de luchtwegen... rust helpt! Ik lijk wel een beest in winterslaap, pff...
Maar het positieve; sinds ik met mezelf heb afgesproken om heel waakzaam te zijn, goed voor mezelf te zorgen, ben ik nog steeds helemaal trekvrij!
Soms lijkt het er op alsof ik die keuze moet maken: trekvrij zijn of actief en wakker zijn! Trekvrij zijn vind ik héérlijk!! Ik kan niet geloven dat de prijs die ik daarvoor moet betalen zo hoog moet zijn (mezelf van de actieve wereld afsluiten, alle leuke dingen moeten annuleren wegens 'te moe'); Ik hoop dat dit een tijdelijk fenomeen is en dat mijn energie zal terugkomen met de eerste lentezon!!! (Dus nog eventjes geduld)

En hoe gaat het met jouw 'kwaaltjes', hihi, echt twee bomma's hier onder de jeugd...
PS: ik kom op vrijdag 23 jan naar Gent (afspraak om 15u). Zin in een borreltje op Nieuwjaar?! Zijn er nog kandidaten??

En nu naar bed... slaapzacht...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 17:55   #57
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Wink

Lieve Bolleke,
Beterschap! Hoop dat het snel beter gaat met je longen, het zit wel in de lucht hoor, meer mensen kampen met de luchtwegen
Dat wat je schreef over het het één of het ander lijkt: afsluiten of er vol in staan herken ik wel. Maar ik doe mijn best om hier een balans in te vinden. En er zijn zeker dagen dat ik al mijn afspraken afzeg en geen behoefte heb aan bezoek, maar ik denk dat dit ook wel goed is. Het is ook een beetje zelfzorg En ik ben daar ook niet meer zo streng in voor mezelf, ik moet zeggen dat dit helpt. Heerlijk hé?
Liefs Lo
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2009, 11:11   #58
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Gaat het ondertussen al beter?
De verplichte rust doet je goed, dat lees ik graag, plukvrij ! proficiat.
Ik voel toch ook dat de leeftijd zijn problemen meebrengt, allerhande "kwaaltjes" zijn dagelijkse kost, ik ben ook veel vlugger moe dan vroeger, misschien moeten wij dat daar maar gewoon bij nemen.
Helaas vrijdag 23 jan zal moeilijk zijn, een nieuwjaarsborrel zou wel smaken en ik wil graag eens met jou klinken op 2009, we vinden daar zeker nog wel eens wat tijd voor.
Heb je al iets gehoord van je bedenkelijke sollicitatie van eind vorig jaar?

Groetjes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 20:39   #59
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi hoi,

Het gaat al heel wat beter, nog een beetje 'luchtpijppijn' en slijmen, maar absoluut niets erg. Ik heb afgelopen nacht mijn eerste werknacht gehad en heb vandaag goed geslapen, dus... alles komt wel goed...
Ben nog steeds heerlijk trekvrij en ook op die manier energie aan het verzamelen voor de komende lente/zomer (mijn God wat ben ik een zonne-mens!).

Jammer Miejefke dat je vrijdag niet vrij bent, had zo zin in een leuke babbel! En die sollicitatie? Ach, wat denk je...

Lo, zelfzorg is zeker een groot aandachtspunt, voor iedereen natuurlijk, maar voor ttm'ers toch in het bijzonder... Ik heb soms het gevoel dat ik eenvoudiger moet leven; zelfzorg en zelfinzicht zijn daar belangrijke aspecten van. Niet altijd leuk om 'neen' te zeggen tegen anderen, maar zooooooo goed voor jezelf!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2009, 18:29   #60
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo allemaal,

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest, ben ik hier nog eens terug.

Bolleke ik hoop dat je gezondheid nu helemaal weer in orde is en dat je de moed kunt vinden om te vechten tegen ttm, en dat je toch nog met veel goede moed naar he werk vertrekt.
Wat werk vinden betreft heb ik ook wel echt de moed verloren, in deze slechte tijden vallen we als ouderen helemaal uit de boot, het is niet anders.
Ik liet een MR scan nemen van mijn pols, dinsdag krijg ik het resultaat en verneem ik het behandelplan. Ik hoop dat ik geen operatie of gips nodig heb.

En zachtjes aan komt de zon te voorschijn, komt de lente dichterbij...

Groetjes
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
helaas weer terug.... susie AA - Algemeen 85 28 mei 2007 08:47
weer aan de medicijnen? *Liejvurd* AA - Behandelingen 10 9 februari 2007 13:26
daar gaan we weer! leentje AA - Algemeen 6 4 juni 2006 00:01
Weer mis...... Stepel TTM - Algemeen 6 7 maart 2005 09:12
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.