Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 september 2004, 15:20   #16
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
he? Ik heb toch gelijk als ik zeg dat hier meer kalk in het water zit dan de "meeste" of "een hoop" andere landen..?
Eerlijk gezegd denk ik dat die uitspraak niet klopt, maar je hebt wel gelijk als je beweert dat andere landen mega veel rotzooi in hun water hebben....
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:30   #17
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Vreemd er is mij ooit geleerd dat er hier veel kalk in het water zit
(in een hoop landen gebruiken ze bv ook lang niet zoveel anti-kalk spul )
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:58   #18
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Zou kunnen dat het idd iets anders dan kalk was. Het kraanwater had in ieder geval een bikkelharde smaak. Drinkbaar, maar niet gezond.
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:39   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Sonofsam, ik wil niet lullig doen, maar waar baseer jij al die uitspraken toch op. Sinds ik Rooscure gebruik voel alles juist veel beter. Ik ben wel gek om ermee te stoppen. Ik heb totaal geen last van agressieve bijwerkingen. Net zoals Laurens ervaar ik het gebruik van Rooscure eerder als een genot. Mijn hoofdhuid wordt er ontspannend door en mijn haren zacht. Daarbij komt, zoals Laurens ook duidelijk heeft aangegeven, dat keto wetenschappelijke steun heeft.

En dan over dat water. Dat zou kunnen, maar wat jij er dan bij zegt klopt van geen kant. Je zegt dat mensen die geen AGA hebben er geen last van zullen hebben. Dat is toch pure onzin? AGA is een lichamelijk proces en wanneer water uit de kraan slecht voor je haar zou zijn, dan zou iedereen die gevolgen ondervinden. Ook mensen zonder AGA. En zoals Laurens ook zegt; het zou dan slecht moeten zijn voor je zijkanten en achterkant. Nou met alle respect, maar ik heb daarover niets te klagen. Het ziet er supergezond uit. Het glanst zo erg dat ik verblind wordt wanneer ik mijn haar zie in de spiegel . Het groeit enorm snel.

Als ik geen AGA zou hebben, dan zou ik mij toch een totaal mooi gezond bosje haar hebben. Jammer dat die AGA weer de zaak moet verzieken, maar goed. In ieder geval moet je toch echt met wat meer argumenten komen en het liefst ook wetenschappelijk onderzoek.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 16:56   #20
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Als het allemaal zo goed helpt, wat doe jij hier dan op dit forum? Ik neem aan dat jij nu geen last meer hebt van AGA? Je hebt anders wel een behoorlijk regime.
Beste Haarmannetje,

Als je mijn vorige "posts" leest, dan lees je ook dat ik een voorstander ben van ketoconazol. Het enige wat ik aangegeven heb, is dat sommige mensen (niet alle) niet goed reageren op shampoo. Op geen enkele shampoo. Mijn idee was slechts om dat bij jezelf uit te testen. Sommige dingen moet je gewoon proberen...niet omdat ze logisch zijn, maar juist omdat het nalaten ervan juist TE logisch klinkt.

Over kraanwater: ik zeg dat zwakkere haren eronder zullen lijden als je kalkzouten binnenkrijgt. Haren aan de zijkant zijn GEEN zwakkere haren, maar gezonde. Immers Alopecia betreft alleen de vellushaar, dus degene op de kruin / voorzijde. Het is dus voor mij geen enkele verrassing als jij zegt dat je een geweldig arsenaal aan haren aan de zijkant van je hoofd hebt. Dit zijn gezonde haren...
Haren die al lijden onder een hoog DHT spiegel, kunnen niet veel verdragen daarnaast. That's my point...

Wat mijn haar betreft: mijn haar was overleden / officieel dood / begraven en vergeten. Totdat ik besloot dat niet te willen. Toen heb ik een scala aan wetenschappelijke artikelen bestudeert, en vanuit mijn studie (ik volg er twee: geneeskunde en biomedische wetenschappen) ook een en ander informatie verzameld. Mijn regimen is geen panacee, maar het heeft mijn haar wel uit het graf getrokken en is weer gaan leven. Als ik tegenwoordig een goede dag heb, is er simpelweg niemand die weet dat ik Alopecia heb. Dat was vroeger wel anders.

Ik begrijp dat alles wetenschappelijk onderbouwd moet zijn. En ik ben bezig met een soort van compilatie aan het maken...maar dat kost tijd. En ik heb dus ook 2 studies, bijbaan, vrienden etc.

Toch vind ik het goed als er kritisch wordt gekeken naar wat er gezegd wordt. Ik ben daar geen uitzondering op.

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 17:08   #21
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Beste Sonofsam,

Een aantal puntjes weer.

Ten eerste het kraanwater. Je maakt een aantal denkfouten mijns inziens. Ook al zou het zo zijn dat hoe zwakker de haar, hoe meer deze wordt aangetast (wat op zich logisch is), dan zou je nog steeds ook een aantasting van gezonde haren moeten aantreffen. Wellicht vallen die dan niet uit, maar de kwaliteit zal er zeker onder lijden. Ik vind het echt niet aannemelijk dat een bepaalde stof zo agressief is dat het haren die lijden onder AGA nog eens sneller aantast, maar de andere haren niet aantast. Dat kan gewoon niet. Die haren zouden dan op zijn minst gewoon doffer moeten zijn bijvoorbeeld.

Ten tweede heb jij het over een hoge DHT-spiegel. Impliceer jij daarmee dat alleen mannen met een hoog DHT-gehalte lijden aan AGA? Dat is dus helemaal niet waar. Er is met de meesten helemaal niets met het DHT-gehalte. De follikels zijn enkel gevoelig voor DHT en ook al produceer je dus een normale hoeveelheid DHT, AGA gaat aan de gang.

Vervolgens over de keto. Ik gebruik het nu denk ik een maand of 3, dus ik kan wel objectief voor mijzelf beoordelen of het wel of niet voor mij werkt. In vergelijking met daarvoor heb ik nu geen last meer van jeuk en irritatie. Dat zegt voor mij wel genoeg. Keto helpt bij mij.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 17:15   #22
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
De invloed van het kraanwater hoeft niet desastreus te zijn. Zoals jij het brengt, lijkt het alsof alle haren teniet moeten gaan om een bewijs te vormen. Het is slechts een schakel. Toch hou ik vast aan dat je het eigenlijk zelf moet proberen om te oordelen...

Wat je ander punt betreft: ik zeg niet dat alle mannen met veel DHT kalend zijn. Kalende mannen kunnen dat echter zijn door een DHT. Gras = groen, maar groen is niet altijd gras......

Haarmannetje: doe de zelftest...! Een aanrader.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 18:16   #23
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
De invloed van het kraanwater hoeft niet desastreus te zijn. Zoals jij het brengt, lijkt het alsof alle haren teniet moeten gaan om een bewijs te vormen. Het is slechts een schakel. Toch hou ik vast aan dat je het eigenlijk zelf moet proberen om te oordelen...

Wat je ander punt betreft: ik zeg niet dat alle mannen met veel DHT kalend zijn. Kalende mannen kunnen dat echter zijn door een DHT. Gras = groen, maar groen is niet altijd gras......

Haarmannetje: doe de zelftest...! Een aanrader.
Nee, zo bedoelde ik dat niet met dat DHT. Ik bedoelde dat niet iedere kalende man een te hoog DHT-gehalte heeft. Sterker nog, bij de meesten is helemaal niets mis met het DHT-gehalte. Kaalheid wordt veroorzaakt door het gevoelig zijn van de receptoren bij de follikels voor DHT. Ook met een perfect normaal DHT-gehalte wordt je dan gewoon kaal. Waarom denken sommigen toch altijd dat kaalheid wordt veroorzaakt door een verhoogd DHT-gehalte?

Het kan wel een schakel zijn, maar dan nog blijf ik erbij dat een dergelijke externe factor dan nooit selectief kan zijn. Iedere haar zal dan eronder te lijden hebben. Neem als voorbeeld een tekort aan bepaalde vitaminen en/of mineralen. Als je een tekort hebt, zie je dat niet enkel aan je haren bovenop, maar ook die aan de zijkanten en de achterkant. Waarom? Omdat het niets met AGA te maken heeft. Een tekort zorgt voor een tekort aan voedingsbronnen voor een goede groei. Slecht water wat overal op de hoofdhuid komt, zal dan zorgen voor een aantasting van iedere haar waar het mee in aanraking komt.

Maar ik ben het zeker wel met je eens dat het wel eens de moeite waard is om over te stappen op bronwater ofzo en leidingwater achter mij te laten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 19:22   #24
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Hoeveel fleswater drink jij per dag sonofsam? 1 fles spa blauw ?
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 19:24   #25
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel
Hoeveel fleswater drink jij per dag sonofsam? 1 fles spa blauw ?
Zoiets ja. Verschilt. Ik heb in ieder geval altijd meerdere flessen in mijn koelkast staan. Als ik dorst heb, schenk ik dat in...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 20:23   #26
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Toen ik een maand in Miami verbleef heb ik alleen maar bronwater uit fles gedronken. Mijn haar werd er niet beter of slechter op.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 21:53   #27
Emeritius
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Berichten: 11
kraantjeswater

In 92 heb ik nog een cursus gevolgd op de universiteit. De professor voor het vak Water en waterkwaliteiten beweerde toen dat door het feit dat het Maaswater gebruikt wordt als drinkwater ( na filtering uiteraard) in Nederland veel meer mensen kaal worden als gevolg van het hoge gehalte arsenicum. Hij beweerde toen ook dat er een biermerk is ( Belgisch bier ) dat voor de rijping van het bier arsenicum gebruikt om het rijpingsproces te versnellen . Hij wou echter niet zeggen over welk bier het ging. DUs sowieso beperk ik het gebruik van kraantjeswater maar soms lukt dat niet altijd ( op het werk, op café).
Emeritius is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 22:02   #28
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emeritius
In 92 heb ik nog een cursus gevolgd op de universiteit. De professor voor het vak Water en waterkwaliteiten beweerde toen dat door het feit dat het Maaswater gebruikt wordt als drinkwater ( na filtering uiteraard) in Nederland veel meer mensen kaal worden als gevolg van het hoge gehalte arsenicum. Hij beweerde toen ook dat er een biermerk is ( Belgisch bier ) dat voor de rijping van het bier arsenicum gebruikt om het rijpingsproces te versnellen . Hij wou echter niet zeggen over welk bier het ging. DUs sowieso beperk ik het gebruik van kraantjeswater maar soms lukt dat niet altijd ( op het werk, op café).
Hoewel mijn verhaal zich met name tot kalkzouten beperkte, beschouw ik dit wel als een steun in mijn rug betreffende de schadelijkheid van kraanwater...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 22:12   #29
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
1 Fles water drinken is anders niet echt goed hoor...
paar liter is veel gezonder.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2004, 22:17   #30
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
1 Fles water drinken is anders niet echt goed hoor...
paar liter is veel gezonder.
Ik drink ook wel fruitsapjes etc.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.