Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2005, 11:42   #16
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Bonzobeer

Ja, ik heb al zo'n vitaminenkuur genomen, die drie maanden duurde, maar na een tijdje begon ik terug te trekken dus was dat altijd zonde van het geld. Na 2 maanden begint zo'n kuur echt te werken en wordt je haar glanzender en nog voller. Zeker een aanrader als je het trekken onder controle hebt.

Wat doe je allemaal bij he hypnotherapeut en hoe laat hij je dingen inzien?
Ik ben altijd geïnteresseerd in hypnotherapie, het intrigeert me maar buiten er info over opvragen heb ik er nog nooit iets mee gedaan.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 12:01   #17
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
hey nu ben ik wel een beetje nieuwsgierig, vitaminen voor haar en nagels, welke zijn dat, is dat toevallig Inositol (een vitamineB??) daarmee zijn in combinatie met 5HTP wel redelijke goede resultaten bereikt.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 13:01   #18
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Mijn vitaminenkuur was gewoon Omnivit, vrij te verkrijgen bij de apotheker in Belgie.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 13:14   #19
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ha bedankt!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 13:40   #20
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kim, ik hoop dat het lukt met de speldjes. Inderdaad gewoon wat experimenteren, paar spiegels erbij, eventueel iemand om advies vragen. Zelf heb ik toevallig gisteren ook geprobeerd of ik vanvoor een speldje kon steken. Ik heb zowel dinsdagavond als gisteren iets teveel getrokken en die ene plek baart me zorgen. Maar speldjes glijden er een beetje uit dus dan moet ik met lak aan de slag enzo... Dus vanmorgen gedacht 'foert' en toch maar gewoon naar buiten gegaan. Zaterdag ga ik naar een trouwfeest en dan moet ik vooraf ook wat experimenteren. In elk geval, 't is beter dan dat sjaaltje. En jij zult ook merken, zonder die haarband voel je je heel anders. Ik duim voor je!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 13:53   #21
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik heb gewoon zoveel schrik voor de reacties van de buitenwereld. Ik zou gerust (als het zo goed blijft gaan) binnen enkele weken naar een festival kunnen gaan ergens onbekend maar op zo naar mijn werk of mijn stamkroeg te gaan is nog wat anders. Mensen merken direct het verschil en starten er dan naar of kennissen raken mijn haar aan. Ik zie het zo gebeuren. En eventuele vragen of ze zijn eerlijk en zeggen wat ze er heel de tijd van dachten= nog erger.... Brrrrrr Ik zou liefst ergens in het buitenland willen gewend worden aan mezelf en dan sterker terugkeren en dan de buitenwereld trotseren.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 14:05   #22
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oilily
Mijn vitaminenkuur was gewoon Omnivit, vrij te verkrijgen bij de apotheker in Belgie.

Groetjes
Kim
Het gaat om de B-vitamines. Ik slik regelmatig een vitamine B-complex,gewoon van het kruidvat-merk. Deze zijn betaalbaar en werken (bij mij) erg goed.

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2005, 15:38   #23
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Mja, Kim, ik snap wat je bedoelt.
Ik zie dit weekend een paar vrienden terug die m'n korte haar nog niet gezien hebben, en van één daarvan ben ik ook heel bang dat hij door m'n haar zal gaan woelen. Hij weet van mijn TTM maar is zo impulsief en tactloos ook dat hij er niet bij stil zal staan. Zoals onlangs ook een vriend die hoorde dat ik wax gebruik en eens wou weten hoe mijn haar dan aanvoelde, en hij kwam juist aan een riskante plek. Maar toen heb ik gewoon gezegd "nee daar mag je niet aankomen" en gewezen waar wél.
En ja reaxies op het werk... Daarstrax ook nog een collega getroffen die mijn kapsel nog niet had gezien, en die dan zo vraagt van: "werd het te warm ofzo, dat je je haar maar kort hebt laten knippen?" en dan mompel ik zoiets van "nja, ik wou eens iets anders". Het heeft geen zin om daar dieper op in te gaan.
Die reaxies zijn altijd even lastig, je moet daar doorheen hè. Daarom moet je de hele speldjestoestand ook pas doen als je je daar zelf echt klaar voor voelt. Dan straal je dat ook uit.
Maar ik ken dat wel, je loopt nu met dat idee rond, en dat blijft in je hoofd zitten, je bent opgewonden en je wilt het doen, maar tegelijk ben je er bang voor en houdt iets je tegen. Zet jezelf niet teveel onder druk. Dan komt er vanzelf wel een goed moment voor je speldjesdoop.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2005, 09:45   #24
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ja, ik denk dat ik ook van die vage antwoorden zal geven, eens het zover zal zijn . Of ik ga naar de kapper en ik ga drastisch voor een andere kleur en look. Dan is het natuurlijk een complete make-over en valt het sowieso op maar dat is dan ook de bedoeling, een wilde style switch... Haha, ik weet het nog niet. Ik weet alleen dat ik me nu goed voel en gisteren nog wat roze speldjes ben gaan kopen en schuivertjes en dat ik elke dag wat experimenteer. Ja, het is zolang geleden dat ik nog eens iets anders deed met mijn haar dat ik nu wat moet oefenen. Ik kan het nog altijd niet geloven dat de drang zo sterk is verminderd... Anderzijds voelt het ook wel wat op glad ijs want toen ik mijn haar jaren geleden liet knippen was er ineens de verplichting om eraf te blijven en toen ging het weer mis. Daarom wil ik zo'n lang mogelijke aanloopperiode naar 'iets anders'.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2005, 10:14   #25
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Nja, ik ervaar het nu ook: het is geknipt, het is mooi en het kàn, dus ik moét eraf blijven, en dat lukt nu even niet. Gisterenavond kreeg ik telefoon (van die ene impulsieve vriend waar ik in m'n postje over schreef) en toen ging het ook weer mis. Ik had nochtans een stressballetje genomen. Ik heb gewoon met de stressbal in m'n hand aan m'n haar getrokken!
Ja, zo'n makeover is misschien wel praktischer. Echt een hele andere look, zodat de mensen versteld staan. Dan kun je ook écht zeggen "ik wou eens iets compleet anders". En dan kijk je ook met andere ogen naar jezelf. Je hebt niet meer dat 'vertrouwde' , 'bekende' haar waar je zo lang aan trok, het ziet er anders uit.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 09:52   #26
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Van het weekend heb ik niets geplukt en helemaal geen drang gehad. Mijn vriend heeft me gisteren een restaurantje getrakteerd omdat ik al twee weken zo goed mijn best heb gedaan. Ik heb van het weekend bij hem rondgelopen met die kleine clipjes in mijn haar en ben er zelfs mee naar de bakker geweest bij hem in de buurt. Bij mij durf ik dat nog niet en het is een kapsel dat ook nog niet op 'punt' staat. Ik hoop dat de drang ook deze week minimaal is.... Hij gelooft echt dat ik er helemaal vanaf kom. Ik heb zijn verwachtingen een beetje proberen bijstellen... Enfin, we zien wel...
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 10:36   #27
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
PRACHTIG!
Wat is een mens tot veel in staat, als hij/zij er niet alleen voor staat...
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 15:37   #28
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Super, Kim!
Je vriend steunt je natuurlijk, maar JIJ bent het die dit uiteindelijk doet. En daar mag je trots op zijn. Hou ons op de hoogte!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2005, 17:52   #29
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
KIM,ik raak helemaal ontroerd van je verhaal en voel helemaal mee .Dat ik je niet ken maakt niets uit.Wat goed van je en wat fijn dat je zo,n warme vriend hebt.Ik denk dat ik mijn lieverd ook maar eens ga vragen om hulp wajnt ik verzand weer behoorlijk in mezelf .En ja ik moet het wel zelf doen maar deze thread leert mij dat je ook hiermee om hulp kunt vragen.

Petra
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2005, 09:26   #30
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ja Petra, je kunt het maar hij moet er dan ook wat achterzitten. Je moet het sàmen doen. Dan krijg je veel verzet want ik had de hoop weeral eens opgegeven op minder dan 40-50 haren per dag. Veel succes en laat iets weten.

Gisteren één haartje ) en humeur vandaag krijgt een 8,5.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.