Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 oktober 2005, 12:51   #1
toni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2005
Berichten: 3
Kale plekken in baard

LS!

Graag vraag ik advies voor het volgende: vorige week ontdekte ik in één keer een kale plek onder mijn kin. Ik scheer me vrijwel dagelijks, dus hij viel me pas op toen hij ongeveer ruim een centimeter groot was.
Ik heb het idee dat de plek snel groter wordt. De haren eromheen zitten wel goed vast (ik trek ze er met een pincet niet makkelijk uit ofzo)

Moet ik actie ondernemen? En zo ja, welke?

Bij voorbaat veel dank,
Toni
toni is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 14:41   #2
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ik heb ook 2 kale plekjes op mijn kin als ik mijn baart laat staan. zou ook niet weten hoe dat komt. ik ben vroeger wel een paar maal keihard geflikkerd op mijn kin met schaafwonden, misschien dat het daaraan ligt ...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 09:44   #3
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
@toni: het kan zijn dat je baardgroei zal verdwijnen (als je al een vorm van alopecia hebt, tenminste). Daar kan je, voor zover ik weet, niks aan doen. Is het echt een super-glad plekje? Dat is volgens mij wel een kenmerk van alopecia.

@darkster1981: zelfde verhaal - als je al een vorm van alopecia hebt (dus niet de gebruikelijke haaruitval van mannen), dan zal het daar mee te maken hebben. Maar wat jij zegt over die valpartijen: op littekenweefsel kan volgens mij geen haar meer groeien, dus dat zou voor jouw geval een verklaring kunnen zijn.
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2005, 10:50   #4
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alopeciatic
@toni: het kan zijn dat je baardgroei zal verdwijnen (als je al een vorm van alopecia hebt, tenminste). Daar kan je, voor zover ik weet, niks aan doen. Is het echt een super-glad plekje? Dat is volgens mij wel een kenmerk van alopecia.

@darkster1981: zelfde verhaal - als je al een vorm van alopecia hebt (dus niet de gebruikelijke haaruitval van mannen), dan zal het daar mee te maken hebben. Maar wat jij zegt over die valpartijen: op littekenweefsel kan volgens mij geen haar meer groeien, dus dat zou voor jouw geval een verklaring kunnen zijn.
MMM, heb momenteel een baard staan (moet me zo scheren) maar ik heb in spiegelbeeld 2 kale ronde plekjes op mijn kin die idd erg glad zijn. eens kijken of mijn pas/broertje dat ook hebben. niet dat ik het erg vind aangezien ik mij toch altijd glad scheer en een baard me onverzorgd staat
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2005, 10:03   #5
toni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2005
Berichten: 3
Kale plekken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alopeciatic
@toni: het kan zijn dat je baardgroei zal verdwijnen (als je al een vorm van alopecia hebt, tenminste). Daar kan je, voor zover ik weet, niks aan doen. Is het echt een super-glad plekje? Dat is volgens mij wel een kenmerk van alopecia.
Bedankt voor je reactie! Ja, ze zijn echt super glad. Als het een vorm van alopecia is hoop ik maar dat het beperkt blijft tot m'n baard. Er is dus geen remmer of medicijn ofzo hiervoor? Is het slim om even langs de huisarts te gaan?

Thnx,
Toni
toni is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2005, 10:28   #6
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
Hee Toni!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toni
Er is dus geen remmer of medicijn ofzo hiervoor?
Nee, hoewel een hoop mensen op dit forum zullen zeggen van wel. Kijk maar eens naar de signature van de meeste posters (onderaan hun bericht) - wat mensen allemaal niet slikken & smeren! Ik dacht zelf altijd dat het met stress te maken had, maar ik ben nu zen en kaler dan ooit. Er is gewoon nog niet genoeg onderzoek naar alopecia gedaan, dus vullen alternatieve genezers (om geen vervelend woord te gebruiken) dat gat op.

Ik wil niet negatief doen (ik heb me er gewoon bij neergelegd dat ik kaal ben en altijd zal blijven), maar als jij die route wilt nemen moet je dat gewoon doen! Vroeger of later zal één van die middeltjes toch werken, maar ik wil daar zelf geen energie meer in stoppen. Als de doorbraak is gevonden, dan hoor ik het wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toni
Is het slim om even langs de huisarts te gaan?
Dat kan natuurlijk nooit kwaad, zeker als de oorzaak van jouw kale plekjes nog niet duidelijk is. Maar de meeste mensen hier weten meer over alopecia dan huisartsen. Dus jij alopecia hebt, stel je vragen dan hier aan de slikkers en smeerders
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9

Laatst gewijzigd door alopeciatic; 19 oktober 2005 om 10:33
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 15:53   #7
toni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2005
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alopeciatic

Dat kan natuurlijk nooit kwaad, zeker als de oorzaak van jouw kale plekjes nog niet duidelijk is. Maar de meeste mensen hier weten meer over alopecia dan huisartsen. Dus jij alopecia hebt, stel je vragen dan hier aan de slikkers en smeerders
Ha Alopeciatic,

Voordat ik jouw berichtje las ben ik even langs de huisarts geweest, inderdaad blijkt het alopecia te zijn en mijn huisarts zei dat het ontstaat als auto-immuun, bijvoorbeeld na een ontsteking of infectie. Hierbij schijnt je lichaam anti-stoffen aan te gaan maken die zich tegen het lichaam keren door de baardgroei aan te vallen. Anyway, hij had het over een of ander paardenmiddel ertegen maar dat zou ook gelijk de huid dunner maken, en aangezien het bij mij beperkt blijft tot m'n baard raadde hij dat af. Ik ben de naam alleen vergeten...

Dank voor je reacties! Toni
toni is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 16:06   #8
alopeciatic
u n i v e r s a l i s
 
alopeciatic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 67
Hee Toni,

Je weet nu iig wat het is. Ga niet zitten stressen over de grootte of toename van kale plekjes - je heb het toch niet onder controle. Dat paardenmiddel hebben mensen op dit forum vast al eens gebruikt - zoek maar eens in de rubriek Medicijnen/haargroeimiddelen. Het is voor iedereen natuurlijk een afweging - veel medicijnen hebben bijwerkingen.

Succes!
__________________
regimen: vino tinto
status: NW9
alopeciatic is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
19 jr, kale plekken Ryan AA - Algemeen 10 29 november 2011 01:44
kale plekken na jarenlang dragen van extencions kaja Haarwerken 27 5 januari 2009 20:20
De mate van je kale plekken en pruiken Diable TTM - Algemeen 41 27 juli 2007 15:14
Alleen maar kale plekken sandra24 AA - Algemeen 9 27 augustus 2004 20:03
Plekken in baard Genius Overige (haar)discussies - Algemeen 1 12 januari 2002 13:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.