Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2006, 22:50   #46
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
hallo allemaal,

ik kan niet uitleggen wat het me doet als ik al jullie berichtjes allemaal lees! in ieder geval doet het goed! Bedankt allemaal!

Marly: ik was echt geraakt door jouw woorden: elke haar die je wilt trekken, maar niet trekt, is er een! en dat is waar! en goede positieve instelling! dankje!

Bolleke: niet schuldig voelen, al begrijp ik je maar al tegoed...ikzelf voel hetzelfde en voel me schuldig dat ik nu zeur over 5 haren...terwijl ik vroeger honderden trok op een dag...waar heb ik het nu over!? de trein raakt soms bijna uit het spoor, maar hij blijft nog steeds de goede kant oprijden ! blijf zo doorgaan bolleke!

janika: het spijt me dat het minder gaat, maar schaam je niet dat je niet geheel gelukkig voelt, terwijl je zoveel hebt. ik ken het gevoel wel een beetje...maar blijkbaar is het leventje waar je nu inzit niet geheel wat bij je past. Erover praten (misschien met een ervaren iemand) en schrijven helpt en geeft je beeld wat JIJ nu precies wilt! daar gaat het namelijk om! jij leeft en het is jouw leven!

fashiongirl: dankjewel dat je me vertelt dat ik je geinspireerd heb: met die woorden inspireer je mij! goede opwaarste viceuze cirkel!

oilily: een paar haren? nou we moeten er maar niet te druk om maken...zelf heb ik vandaag 3 haren getrokken, jammer, maar het is niets met voorheen, dussssssss hartstikke goed! En tineke: ik vind jouw naam een inspriratie: 10 haren is gewoon de max! zolang ik daar onder blijf op een dag, ben ik dik tevreden! Jullie ook allemaal?

kristel: zit je nog steeds op nul haren? ik hoop het voor je!

Succes allemaal! grt erna

Ps nul haren is natuurlijk het allerbeste he! dat moeten we niet vergeten! en daar gaan we natuurlijk voor!

Laatst gewijzigd door erna; 18 januari 2006 om 22:54
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 09:37   #47
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dank, Erna en Bolleke voor de woorden, en Fashiongirl voor het privéberichtje. Er zijn zo van die dagen als gisteren, waarop niets lukt, waarop alles negatief is. Ik geef het dan helemaal op, en ik trek erop los omdat het me niet kan schelen... En vandaag heb ik daar weer spijt van, natuurlijk.
Ik ga binnenkort een cursus volgen "Wees je eigen gids bij stress en spanning". Ik hoop dat ik daar iets aan heb, en dat ik zal leren om rust te vinden in mezelf.
Misschien is dat gezeur over mijn problemen niet gepast op deze thread, dus laat ik het hier maar bij laten. Ik wens jullie veel suxes met het stoppen met trekken en hoop dat ik ook snel weer jullie enthousiasme kan delen.
Liefs
Janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 10:39   #48
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Lieve Janika,

Ik was natuurlijk weer veel te direct in mijn woorden, sorry. Het is soms sterker dan mezelf als ik zie dat mensen in de knoop zitten met zichzelf... ik wil dan zoooo graag helpen maar moet beseffen dat ik niets kan doen...
Maar elke stap die je zet is oké hoor! Die cursus is zeker een goed initiatief, het zal wegen openen zodat je opnieuw verder kan.
Nog iets: "Misschien is dit gezeur over mijn problemen niet gepast op deze thread" jouw woorden... NOU MOE!! Als we HIER niet mogen zeuren en zagen en janken en kwijlen, waar dan wel??? Ga je gang en breek open, hier mag het echt wel!

Voilà, nu ga ik eens opbiechten... zat gisterenavond op de verkeerde trein. Ik weet perfect hoe het kwam, er was iets aan het gebeuren thuis en ik was mijn eigen emoties niet meer de baas, angst, onzekerheid...
Eigenlijk was het niet zo erg, en had het zelfs niets met mij te maken, maar verdriet van mijn kinderen raakt mij direct, vandaar... (en of die kinderen nu 9 of 19 zijn... maakt niets uit, integendeel, kleine kinderen kleine zorgen, grote k...)
Gelukkig ben ik bij 'de eerste halte' afgestapt, heb pleisters om de vingers gedaan en die heb ik nu pas af gedaan... oef, zit weer op de juiste trein..
Hoeveel er gesneuveld zijn? Geen idee, foei!!!
Vandaag opnieuw een nieuwe kans...

Succes allemaal!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 10:44   #49
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik wil er vandaag ook opnieuw voor gaan. Ik heb 8 uur geslapen, en vandaag zit ik ook niet alleen op het bureau, en ik heb alvast een afspraak voor de lunch (gisteren boterhammen alleen op het bureau). Dat zijn alvast positieve dingen voor mij: genoeg slapen, en niet teveel alleen zitten.
Bolleke, soms kun je inderdaad verklaren wat er aan de hand is. En de kunst is dan om in te grijpen, bv. met pleisters, zoals jij hebt gedaan.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 13:12   #50
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Haren ... pff wat wordt je er toch moe van he.

Gisteren heb ik wel zeker een stuk of 20 getrokken. Door de dag maar 1, maar 's avonds is het naar de knoppen gegaan. Ik heb ze speciaal geteld en dan schrik je toch dat het er precies meer lijken dan je dacht. Ook al trek je maar heel even toch al 20 haren !!!
Als ik dan daarnet hier las, terug pleisters plakken dan denk ik ... waarom heb ik daar gisteren niet aan gedacht? Ik voelde dat ik het moeilijk had en vocht ertegen, maar telkens ik m'n gedachten weer bij de tv had en niet geconcentreerd op m'n haren waren er weer enkele uit.
Vandaag staat de stand nog op 0, dus ... we proberen nog maar een keer he. Straks ga ik nog wat verven en als ik thuis kom ga ik m'n haren eens lekker wassen en als ik eraf kan blijven vooraleer ze gewassen zijn ... dan ziet het er goed uit en zal de stand (waarschijnlijk) op 0 blijven.

Het lijkt soms inderdaad dat de ene persoon zich druk maakt om 20 haren terwijl de andere zich druk maakt om 2 haren. Maar volgens mij is dat gewoon de lat die je telkens wat hoger wil leggen, je wil minderen en hebt telkens een ander streefdoel en ieder aan zijn/haar eigen tempo.
Maar daarvoor is een tegenslag van 2 nog even erg als 20 he.

Janika, ik begrijp echt wel goed dat je daar soms een dipje van krijgt, maar ik lees dat je al nieuwe plannen hebt en dus das weer de goede richting uit he.
En aub laat hier zeker en vast je problemen en gedachten die je wil delen horen. Het doet zo'n deugd om hier eens alles neer te zetten.

Iedereen veel succes en we gaan ervoor he
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 15:48   #51
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Lieve Jan

ik heb hier een boek voor me liggen met wat goede dingen in, ik lijst ze even op:
- voor je bestaan ben je dagelijks afhankelijk van vele anderen, waarom doet men dan zo dikwijls alsof je het allemaal wel alleen afkunt? Alsof je niemand nodig hebt?
- gooi neurotische schuld de deur uit en luister naar je existentiële schuld. Welke vriend/in helpt jou om je aan je waardevolle doelen te herinneren? Zoek die persoon meer op, vertel en bespreek alles, alleen hierdoor hoef je jezelf later niets te verwijten
- vlieg op de vleugels van je sterke punten, gebruik je talenten voor wat ze waard zijn, je bent wie je bent, je kunt wat je kunt... dat is al heel wat.
- stop met je te vergelijken met anderen, laat de tevredenheid die je voelt afhangen van het feit of je het pad van je waarden aan het volgen bent

het klinkt allemaal misschien wat zweverig, maar ik vond ze wel toepasselijk...
Hoofd omhoog meid, je bent echt zo fantastisch: super lief, sociaal, slim, vol medeleven, mooi (echt waar, vergeet dat niet, je bent echt een heel mooie jonge vrouw). Is het misschien geen tijd om is te kijken naar nieuwe mogelijkheden op jobgebied? je hebt veel hobby's, veel vrienden, goede familie... zou het dan niet liggen aan je job? misschien moet je een job hebben waar wat meer 'passie' aan te pas komt? Ik weet dat ik me héél slecht voelde in de periode dat ik een job had die niet uit me nam wat erin zat. depressief, veel trekken... en nu voel ik me zoveel beter, ik ga echt voor m'n job, geloof in wat ik doe, sta achter het concept...

heel veel liefs, je mag me altijd bellen, dat weet je. ik maak met veel plezier tijd voor je

10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 15:56   #52
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
voor iedereen

lieve dames

wat hierboven voor Janika staat, is natuurlijk voor jullie allemaal hé!
ik ben blij dat iedereen zo open praat over haar trekgedrag, dat geeft een echte opkikker. Ik trek misschien geen 100'en haren per dag, maar je zit er toch mee in je hoofd. ik heb helaas sinds gisteren nog een paar haren getrokken, maar het is terug iets beter als voorheen. Vandaag (tot hiertoe) nog maar 3 ofzo...

Soms denk ik ook, ach 10 haren per dag, je verliest er gewoon al rond de 100, wat maken die 10 haren nog uit... maar toch, ik wil echt doorzetten. hoewel trekvrij zijn me echt heel moeilijk lijkt... maar wie weet, ooit...

Bolleke, jij praat soms over 'stabiel' zijn, wat bedoel je hier juist mee? is dat trekvrij zijn?

Zo lieve dames, nog even wat werken...
iedereen dank voor alle lieve, bemoedigende woorden die hier geschreven worden!

liefs
10 (en hopelijk binnenkort 0 hé erna, hoewel dat niet zo leuk klinkt )
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 16:08   #53
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dag 10, dank voor al je lieve woorden, de tips en de complimenten. Je medeleven ontroert me.
Ja, het is voor een stuk de job. Ik sta er maar gedeeltelijk achter, heb het niet echt onder controle. Gesprekken met vrienden die net een leuke nieuwe job hebben, hebben me aan het denken gezet. Ik moet nog een jaar verder met dit werk, daar kan ik niet omheen. Ik heb het beloofd, ik kom die belofte na; ik heb een project dat af moet, en ik zal dat doen. Maar het vooruitzicht benauwt me.
Dan is er het probleem Man. Of beter, Geen Man. Daar heb ik hier al genoeg over gepraat, en jij weet ook hoe het zit.
De rest van de probleempjes zit in mijn hoofd.
En TTM is het grotere geheel dat alles overschaduwt.
Soms ben ik bang dat ik, door hier op het forum te schrijven, de dingen allemaal opblaas.
Ik weet het niet!
Bedankt voor het meedenken...
liefs
janika
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 16:24   #54
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
werken ja...wat vreselijk allemaal! op het moment zit ik half te huilen achter mijn computer op mijn werk! ik wil zo graag vanalles doen, maar er komt helemaal niets uit mijn vingers. ik kan me gewoon niet toe zetten met het werk wat ik nu doen! ik verveel me dood, haal er totaal geen passie uit... en ja wat doe je dan: trekken! daarnaast voel ik me dan ook niet happie en dat merk ik dan weer in mijn relatie met vrienden en mijn vriend... alles staat in verbinding met elkaar...zo vermoeiend af en toe...

vandaag al meer dan 10 getrokken...dit is niet mijn dag

toch succes allemaal, grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 16:36   #55
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja Erna, dat klinkt pijnlijk bekend in de oren... Geen passie vinden in je werk... en toch jezelf motiveren om door te gaan. En het is zo gemakkelijk om dan met de handen in het haar te zitten... Mag niet, mag niet!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 16:55   #56
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Nou meiden, best moeilijk hé al die gevoelens die er mee samenhangen (ttm)?
Janika ik heb aan je gedacht meid. Heel goed dat je gaat beginnen met die curses, klinkt heel positief en krachtig!
Het is zo belangrijk dat je aandacht hebt voor je kwetsbare kant en die heerlijk verwend, dat verdien je, dubbel zoveel!!
Verder heb ik ook een behoorlijk moeilijke week achter de rug. Ik zit nog tot half april in dagbehandeling bij het GGZ, een traumaverwerkende groep, bij posttraumatische stoornissen. Tja, deze week waren er veel dingen die me erg hebben geraakt, over het onderwerp: Moeder; mijn moeder dus of eigenlijk het gebrek eraan. Nu merk ik pas hoe diep het indruk op me heeft gemaakt, ik ben zo onrustig.
Maar goed, als ik deze avond trek-vrij doorkom, ben ik wel super trots op mijn eigen kunnen. Het voelt goed om meer controlle te ervaren. Het is wel moeilijk hoor, ik heb echt momenten dat ik dolgraag zou trekken, het was mijn beste vriend...
Loïs
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 17:40   #57
Braboke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 7
Dag Janika

Kim hier. Ben vandaag niet naar het werk gegaan, daarom vanaf deze andere nickname een berichtje. Ik herken mezelf in je berichtje. Ik heb zo wel honderden tekstjes in mijn 'dagboek' geschreven. Dat ik me niet goed voel, dat ik me daarover schaam want ik heb het veel beter dan het merendeel van de bevolking. Het gemis van een man toen, iemand waarop je kan rekenen... Steeds opnieuw dezelfde tekst over and over again. Ik heb overlaatst die teksten nog eens nagelezen. Je ziet, in mijn geval kan zoiets heel snel verkeren. Op de meest onverwachte momenten. Nu ik samenwoon en een relatie heb, kan ik ook nog wel soms met wat heimwee terugkijken naar de tijd dat ik single was want ook daar waren leuke momenten. Het hangt er allemaal een beetje vanaf of je het positief of negatief bekijkt. Toen ik alleen woonde kon ik afspreken op elk moment van de avond, hoefde met niemand rekening te houden, at wat ik wou en op de momenten die ik wou (mm, een zak chips voor avondeten of 3 dagen mosselen en sushi achter elkaar). Ik ging uit tot een kot in de nacht en dronk en rookte teveel (ok, dat doe jij nu niet maar misschien zijn er andere dingen waar iemand anders iets op kan zeggen?). Ik kon zoenen met iemand en de dag erna met iemand anders bij wijze van spreke... Bedenk het zo, waarschijnlijk ga je je hele leven nog met één persoon doorbrengen dus is dit de tijd op er nog van te profiteren en de vlinders te laten vliegen in je buik. Ik wens je een mooie verliefdheid toe dit jaar en hopelijk daaruit vloeiend een relatie.

Groetjes
Kim
Braboke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 09:51   #58
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
ff kleine update:

gister heb ik der dus iets van 20 haren uitgetrokken (2x10 dusss). goed voor een slechte dag, slecht voor een goede dag...
ik ben nu een beetje bang dat nu ik weer begonnen ben met trekken (al is het maar een beetje) dat ik weer de verkeerde kant opsla en dat het steeds meer gaan worden... en daarom ga ik vandaag maar weer vechten voor de 0 haren! hopelijk lukt het weer!

succes iedereen! en hou me op de hoogte van jullie overwinningen (of niet )!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 10:19   #59
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dag Kim en de anderen
Tja gisteren was een slechte dag... eergisteren was nog slechter... vandaag moet beter zijn.
Kim, ik heb gisteren mijn dagboek nagekeken van vorig jaar, zelfde tijd, en guess what: ik had inderdaad precies dezelfde twijfels en probleempjes als nu. Er is in een jaar tijd nog niets veranderd, zo lijkt het.
Ik zie zeker ook de voordelen in van het single bestaan hoor. Maar ik wou ook wel dat ik wat losser en socialer was, zoals jij. En dat ik eens iemand tegenkwam die ik zou willen zoenen
en dat ik dat dan ook doe, potdorie!
Hoe gaat het met jou??
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 12:52   #60
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hallo iedereen,

Ik heb gisteren de stand spijtig genoeg niet op 0 kunnen houden, heb er toch wel 5 ofzo getrokken. Weer zo van, tv kijken, geconcentreerd en oei een haar vast.

Vandaag heb ik daarnet ook 1 getrokken.
Aangezien ik binnenkort op bevallingsverlof ga moet ik een collega hier nog opleiden. Das natuurlijk niet zo eenvoudig en die stelt zo echt soms rare (lees soms stomme) vragen dat ik denk "alléé weet je dat nu niet". Voor mij is dit allemaal zo vanzelfsprekend en eenvoudig, ik doe ook alles veel sneller als zij. Ok ze kent het daarom nog niet zo goed als ik, maar ze zit ook altijd zo door te drammen over zaken die niet belangrijk zijn en daar versplilt ze uren mee (en dan moet ik mee inspringen omdat ze haar taken niet afkrijgt ).
Ze is echt wel een toffe en doet goed haar best hoor, maar soms is dat toch vervelend. En als ik hier dan zit te wachten totdat ze iets doorheeft en dan op helemaal de verkeerde plaatsen documenten gaat zoeken .... dan heb ik die haar uitgetrokken. Dom he. Maar dat gaat vanaf nu niet meer gebeuren. Ik laat haar gewoon doen, want als ik alles voorzeg, dan gaat ze het ook niet kunnen als ik hier niet ben he. Ik neem dan gewoon een pen in de handen of eet maar iets.

Deze avond gaan we weg en morgen en zondag is het lekker samenzijn met m'n vriend en op de bouw werken. Dus ik heb goede vooruitzichten en alles gaat goed gaan (wat een goede positieve ingestelheid he ).

Iedereen veel succes en goed weekend he
Kristel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
behandeling gestopt, resultaat onvoldoende maurice Hirsutisme - Behandelingen 2 13 oktober 2005 01:25
Haarverlies gestopt?! jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 56 27 mei 2005 23:01
Gestopt met minoxidel, verkeerde beslissing? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 9 8 mei 2004 19:16
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.