Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 4 februari 2006, 13:04   #31
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Unhappy

Hoi allemaal!
Nou jammer genoeg kan ik zeggen, vandaag al 4 haren van mijn hooffie eruit en stoppen met mijn wenkbrauwen is véél zwaarder dan ik dacht pfff nog maar één dag gelukt. En die ene dag is niet vandaag...Het is nu pas één uur en de aandrang blijft!!! De gedachte dat het me niets kan schelen ook...Dus moet ik mezelf er echt toe zetten, om zo dadelijk -als ik van de pc af ga- iets te gaan doen. Maar ik heb er totaal geen zin in, iets doen.
Eigenlijk zou ik vandaag een vriendin helpen met haar visite, maar ik heb afgezegd...voel me schuldig , want ik heb niks anders te doen en ben niet ziek, maar ik voel me zo doelloos en dipperig. Nou ja, klaar met dit gezeur, laat ik maar iets gaan doen.
Low Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2006, 15:04   #32
Geen Doorzetter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 7
Hoi Fashion girl... Weet precies wat je bedoelt... Het is zo zwaar en echt vechten !!!! Maar..... Voor het eerst in ruim 25 jaar heb ik tot nu toe nog niets getrokken, maar het is pas 3 uur. Denk dat ik dus zometeen ook maar iets ga doen, boodschappen of zo, want achter de pc is 1 van de zwaarste moment, zeker als ie een pagina zoekt en ik moet wachten, pfffffffffff.......

Heel veel sterkte en hopelijk pak je de draad van het niet trekken vanmiddag weer op..

Groetjes
Geen Doorzetter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 15:40   #33
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoe is het met jullie???
Ik heb een heel goed weekend gehad maar nu... help!!! Ik trek. de zenuwen voor de examens beginnen te spelen. ik weet dat ik NU moet studeren, er is geen tijd meer vrij om andere (leuke) dingen te doen.
Dus, stop. Effe een pleister gaan halen en een stukje fruit eten, of neen, liefst in omgekeerde volgorde (anders hangt de pleister vol sap). Pfff, op momenten dat de ttm dwingend aanwezig is, beheerst het toch wel een groot deel van jezelf. Je moet zoooo alert blijven. Gelukkig gaat het op andere dagen beter, als vanzelf... herkenbaar?
Wil iemand me effe op de juiste trein sleuren? Please???
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 16:08   #34
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik zit ook op de verkeerde trein... Vannacht getrokken en ik was mezelf heel de tijd aan het inpraten. 'Kim, als je ni kan stoppen. Let er dan alleen op dat je handen onder het dekbed zitten' maar nee, da lukte natuurlijk niet. Ik moét altijd een plek vergroten, kan nooit een 'gespreid' trekken, grrrr.... Als het duveltje er is... Ik begrijp wat je bedoelt.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 16:31   #35
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Jeetje dames, dat is geen goed nieuws. Ik stuur even wat extra moed door.
Sommige periodes zijn inderdaad zo rot, dan wil het allemaal niet lukken, en op andere momenten dan lukt het wel.
Ik had zaterdag zoveel te doen, constant mensen om me heen, waardoor ik niet heb kunnen trekken. Zondag was ik een tijdlang alleen, maar toen heb ik mijn haar gewassen en gekleurd en geëxperimenteerd met een haarband en speldjes, onder het motto: eindelijk nog eens POSITIEF bezig zijn met mijn haar. En ook 's avonds voor tv kon ik eraf blijven. Vandaag op het werk is het enorm moeilijk. Ik heb er 2 getrokken. Voor de rest ben ik enorm aan het vechten om eraf te blijven. Zit heel de tijd aan mijn haar te voelen, en dan te denken 'niet trekken, niet trekken'. Daar moet ik me zo hard op concentreren dat ik bijna niet kan werken!
Suxes met de examens, Bolleke.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 20:19   #36
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Ff een update:

  • Vrijdag: 2 haartjes;
  • Zaterdag: 5 haartjes;
  • Zondag: 6 haartjes;
  • Vandaag: 4 haartjes.
Ja, ja, ik weet het: het is niet veel, maar ook ik had zoooo gehoopt op 30-31 dagen trekvrij ...En nu is het niet gelukt, maar goed het glas is halfvol, ipv half leeg, toch?
Vanaf vanavond stap ik weer op de trein, de railrunner voor mijn wenkbrauwen heb ik voor nu ingeruild voor een upgrade: 1e klas voor mijn hooffie . Ik denk dat dit, samen met minder op mijn hoofd krabben, voor nu ff genoeg is. De lat lag voor mij te hoog, waardoor ik in het "Het kan me niks schelen" gevoel kwam. Wat niet bevordelijk is voor mijn hoofd of wenkbrauwen.
Liefs.
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 20:28   #37
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Smile 1 week...Yesssss

Ik heb weer een trekvrije week gehaald. Het kost een grote dosis alertheid en doorzettingsvermogen, maar toch... Zo werkt het wel bij mij.
Hopelijk kan ik vanuit hier wat positieve energie en moed uitstralen.
De opdracht in mijn behandeling is, zo gauw ik denk aan trekken of te willen trekken, zo snel mogelijk weg van die gedachte (hoe moeilijk ook) en niet gaan voelen (wat voor mij ook een duidelijke trigger is om juist wel te gaan trekken)...afblijven Ik mis het wel (heel erg)
Succes allemaal!!

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2006, 20:32   #38
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Thumbs up Gratis tickets/treinkaartjes!!!

Hey Jente, bedankt voor je aanmoedigende woorden!!! Hartstikke goed gedaan trouwens: kleurtje, posi bezig zijn met je haar!! Fijn dat het beter gaat.
(g)een doorzetter: Goed zo, niet getrokken!! Is het nog gelukt, niet te trekken, door boodschappen te gaan doen enzo? Niet opgeven hoor!
Oillily, echt vervelend meid!! Maar toch, goed van je dat je zo je best deed om op jezelf in te praten. Dát vind ik zoo moeilijk, petje af! Als je wilt, gratis ticket?! We nemen de sneltrein ok, heb je geen tijd om erover te piekeren, gaat t te snel voor .
Nou Bolleke, ik vind het super dat t van het weekend zo goed is gegaan! Het is wel heel herkenbaar ja, dat het dagen als vanzelf gaat en dat je andere dagen zo ontzettend moet vechten om alert te blijven-vermoeiend...maar ja voor een goed doel! Probeer ff niet te denken dat je nu geen tijd hebt voor leuke dingen, maar juist dat je daar straks weer alle tijd voor hebt, in ieder geval:méér tijd ! En de meeting hé, héél leuk en zeer binnenkort .
Madelief: HEEEEEEEEEL GOED!! GA zo door !
Liefs en suc6!!!
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 12:24   #39
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Bemoedigende woorden kan ik hier wel neerzetten, maar bemoedigende daden ... helaas niet.

Alle dagen sneuvelen er nog een paar, de ene al wat meer dan de andere, maar toch ... pfff ik voel me zo ... suf, moe, vermoeid, afwezig, futloos ...
Nochtans zijn er genoeg zaken om me positief te voelen: op het werk gaat alles goed (voor een keer eens geen problemen die ik moet oplossen en kan ik werken aan m'n eigen werk), we zijn al enkele dagen aan het verhuizen, spullen inladen ed, binnenkort nog inkomen gaan doen, zoiets vind ik echt leuk dus ...
Als alles meevalt gaan we van't weekend echt onze intrek nemen in ons huis, we zien daar zo naar uit.
Waarom voel ik me dan zo raar ????
Ach, kop op zeker, vandaag zijn er nog maar 5 gesneuveld, we zullen proberen het zo te houden. Ik zal denken aan al die haren die nog op m'n hoofd zitten.

Veel succes allemaal
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 13:19   #40
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Tja soms kun je niet verklaren waarom je je slecht voelt, hè Kristel. Verstandelijk weet je dan wel dat alles er positief uitziet, maar gevoelsmatig wil je niet mee. Aan wat ligt dat? Het donkere weer, speling van de hormonen, wie zal het zeggen.
Ik ben al heel trots als ik een dagje onder de 10 haren blijf. Ik hoop dat jij ook trots op jezelf kunt zijn over het feit dat je het trekken meer onder controle hebt. Verwacht niet meteen die 'nul', hè! Stap voor stap.
Veel plezier met de verhuizing, een nieuw begin, da's altijd fijn.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 14:05   #41
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
ingestort...

hallo allemaal,

daar ben ik weereens...en gaat absoluut niet goed. Mijn vriend heeft het uitgemaakt en ik ben helemaal ingestort! Het ging al een tijdje niet zo lekker, maar ik ben wat dat betreft wel een echte vechter en zie de positieve dingen in de relatie! Maar blijkbaar is hij geen echte vechter en geeft hij op als het niet helemaal lekker loopt...en kiest hij de makkelijste weg...weglopen! dat is iets wat ik ook vaak heb gedaan, maar dan niet weglopen, maar wegduiken in mijn eigen wereldje en dan maar haartrekken... gister heb ik dan ook een heeeeeeeeel slechte dag gehad en heb ik weer net zoveel haren getrokken als ik vroeger deed! toch heb ik vandaag weer besloten te stoppen. hij is niet al die haren waard! hij is degene die dom bezig is en niet ik, ook al heeft het voor mij zeer grote gevolgen! toch heb ik geen zin om mijn leven te laten verknallen omdat iemand anders zo dom is geweest! deze woorden klinken allemaal erg moedig, maar toch ik denk er wel zo ver!
vanochtend heb ik ook weereens een goed gesprek gehad met mijn moeder. eerst was het ruzie, maar uiteindelijk kwamen we wel uit op het juiste onderwerp: daar waar het mis is gegaan in mijn leven en daar waar ik ben begonnen met haartrekken: de middelbare school! wat ik heb ik daar een vreselijke tijd gehad! en het rare is dat diegene die mij toen zo gekwest hebben, nu nog steeds mijn vriendinnen zijn! en dus eigenlijk nog steeds voor een groot deel mijn leven beinvloeden! ik denk er nu dan ook sterk overna om misschien toch ook eens een psycholoog op te zoeken. ik ben ooit weleens bij een psycholoog geweest, maar daar had ik totaal geen vertrouwen in en dat werkte dus ook totaal niet. maar misschien moet ik nu maar eens die dingen gaan verwerken zodat ik echt verder kan met mijn leven en waarschijnlijk zal ik de ttm dan ook beter onder controle kunnen krijgen!
pfff wat een verhaal weer! ik zit alweer helemaal te huilen hier, maar het lucht wel op!
vandaag zit ik weer lekker in de juiste trein en daar blijf ik lekker gezellig bij jullie zitten!

succes allemaal! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 14:39   #42
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dat is schrikken, Erna! Maar ik vind dat je die breuk met je vriend heel moedig draagt. Gelijk heb je dat je zélf verantwoordelijkheid neemt voor de kwaliteit van je leven en dat je die niet laat afhangen van anderen.
Huil maar flink uit, trakteer jezelf op wat lekkers, ga iets leuks doen, koop iets: lekker troost voor jezelf.
Verwerk dit eerst maar rustig - en inderdaad, dan kun je eens nadenken over hulp zoeken om ook je verleden te verwerken.

Ik heb toevallig pas ook een goed gesprek met mijn moeder gehad over de middelbare school en het beginnen met haartrekken. Mijn middelbare schooltijd was geweldig, allemaal geen probleem. Behalve één ding: moeilijkheden met mijn beste vriendin (vanaf de kleuterschool) die erg dominant en bezitterig was. Heb ik me allemaal flink aangetrokken. Het heeft tot een conflict geleid, en sinds de universiteit hebben we geen contact meer. Ik vind het nog steeds heel erg, 15 jaar vriendschap zomaar weg, heel dat verleden samen... en dat we daar nooit meer over kunnen praten.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 17:27   #43
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hey allemaal

nu de avondschool terug begonnen is, is het bij mij terug iets beter (hoewel ik gisteren na school in bed toch weer wat getrokken heb...) vandaag is goed, nog maar 4 haren ofzo...
het is zo frustrerend, het lukt me precies niet om niet te trekken... het is zoals loïs zegt, leg ik de lat momenteel misschien te hoog, want ik heb dat 'het kan me niet schelen-gevoel' ook wel wat... misschien moet ik al blij zijn dat het maar een paar haren per dag zijn...
ik moet echt is terug beginnen tellen enzo...

erna, veel moed nu hoor, knap dat het je trekgedrag niet beïnvloedt...
veel liefs allemaal!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 20:23   #44
Geen Doorzetter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 7
Hallo allemaal,


Jeetje Erna, dat je het dan toch nog kan opbrengen met de trein mee te gaan. Ik denk dat ik dan om me te troosten effe een paar treinen later zou nemen...

En Fashion girl, bedankt voor de tip met de lat die je te hoog legt. Ik trek m'n oogharen en m'n wenkbrauwen. Maar doe nu alleen nog maar aan m'n wenkbrauwen trekken en moet zeggen, dat dat eigenlijk dan wel goed gaat. Groot voordeel met oogharen en wenkbrauwen is dat ze onwijs snel aangroeien, dus na een paar dagen zie je al resultaat !!! Heb ook gemerkt, dat het in de zomer nog sneller gaat dan in de winter vanwege de warmte, dus een saunaatje er tussen door....

Verder wel allemaal heel herkenbare reacties, hoor... Ook de momenten dat je zo graag wil trekken (maar dan mag ik me uitleven op m'n wenkbrauwen van mezelf) en waarom we er ooit aan begonnen zijn. Ligt dus blijkbaar toch ergens in je jeugd !!!!

Onwijs veel sterkte weer en misschien is het voor de hoofdhaartrekkers een tip om een badmuts op te zetten, als je thuis bent. Klinkt misschien gek, maar ik doe heel vaak een bril op, moet je toch eerst moeite doen om die af te zetten en dan ben je weer uit je onderbewuste. Niet dat het veel helpt, haha !!!
Geen Doorzetter is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2006, 08:36   #45
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey Erna

Veel moed de komende tijd. Dat wordt 'afkicken'. En als je boos bent op hem, gaat het 'rouwingsproces' altijd een stuk sneller, dat helpt dus

Jente

Ik heb net dezelfde ervaring gehad met een vriendin in de middelbare school. Veel te veel bij elkaar, een 'symbiose'.... Dat loopt vrijwel altijd mis. Bolleke heeft ook een soortgelijke ervaring gehad.

Groetjes
K
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.