Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2006, 13:38   #16
*katje*
Katje
 
*katje*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Locatie: Strombeek-Bever/Heverlee (België)
Berichten: 34
Hoi iedereen,

Ik doe ook mee met het stop-groepje! De laatste dagen gaat het wel wat minder met mijn TTM en zijn er wel al wat haartjes gesneuveld maar daarvoor is het een hele tijd super goed gegaan, dus dat zou ik graag terug willen! Ik zal zeker mijn best doen samen met jullie! Samen zijn we sterk!

Heel veel moed en sterkte iedereen! Denk aan leuke dingen (en nu met het zonnetje lukt dat toch wat beter he ), denk ook aan redenen om te stoppen met de TTM, maar probeer vooral wat meer liefde voor jezelf en zelfvertrouwen te creëren

Katje
-xxx-
*katje* is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 15:11   #17
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
Ik doe ook mee, na de meeting was het wat minder wat haren gesneuveld, mare het weekend ben ik goed door gekomen. Volhouden zo.
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 17:31   #18
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
leve de zon

Hey,
kmoet efkes iets kwijt, khad een lastige dag voor de boeg en alles is ongelofelijk goed gegaan. Kheb tot nu toe nog geen enkele keer aan de trekdrang toegegeven, en als ik dat vanavond nog volhoud, zijn dag 2 trekvrije dagen na elkaar! Het zou nog maar de tweede keer in mijn leven zijn dat mij dat lukt!
Ook op het werk ben ik vandaag geen enkele keer afgesnauwd geweest (de dokter was goe gezind, hij was net terug van zijn verre reis)
Kheb vandaag ook da stressballetje meegedaan naart werk en het heeft dus zijn diensten bewezen. Het ligt misschien aan het goede weer. Khoop op veel trekvrije (of trekarme) dagen deze maand. Misschien kan ik mijn record van 3 dagen breken.

Vele zonnige groetjes aan iedereen!
Ilse

Als de zon begint te schijnen,
verdwijnen de gordijnen
van ellende en verdriet
Dat is het moment waar ik het meest van geniet
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 20:30   #19
Dreadgek
HaarWeb lid
 
Dreadgek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Hallo lieve allemaal!!!

Heel erg welkom!!! Samen staan we sterk!!!!

Heel erg sorry, mijn excuses, ik heb de afgelopen dagen geen tijd gehad om te computeren vandaar even een kort kattenbelletje van deze kant.

Het gaat hier heel redelijk, ik heb tot vandaag nauwelijks tot niet geplukt, ben iig van mijn getrek voor de tv af, en overdag, en kan steeds vaker mijn sjaaltje op z'n plek laten om er niet onder te gaan pulken, vandaag een kleine terugval maar dan alleen op een plek waar je het niet ziet dat ik kaal ben, de onderkant.

Maar het geeft niet, het is slechts een terugval want ik ben VASTBESLOTEN om te stoppen. Het moet, het moet, het MOET MOET MOET MOET MOET en ik heb t gezien met stoppen met roken, in dat jaar dat ik gestopt ben heb ik 1 keer op een feestje een stuk of 10 sigaretten gerookt en 1 keer een pakje gekocht en dat opgerookt en daarna nooit meer, van terugvallen leer je.
Een terugval is niet erg, je leert ervan.

Iedereen heel erg welkom, heel veel sterkte, het gaat ons lukken!!!! We kunnen het!!!!

Morgen meer, dan zal ik iedereen uitgebreid beantwoorden. Moet weer gaan helaas.
__________________
"Life is just a dream on the way to death" (The Crow)
Dreadgek is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 10:10   #20
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Gisteren 0 haren, jippie! Vandaag ga ik weer voor de 0 en weet je waarom?

Ik ben aan het 5-weken programma begonnen van Ilse en heb gisteren dus een lijst gemaakt met persoonlijke doelen en redenen om te stoppen en een lijst met plaatsen waar ik trek en een dagboek met data en aantallen. Heb een datum bepaald om te stoppen en ben nog op zoek naar een speciaal iets om mezelf te belonen.

En nu heb ik dus geen zin om te schrijven in het dagboek. Dus trek ik niet. Het heeft me gestimuleerd, de tekst van het programma. Er staan veel rake dingen in en ik heb er ook wel mee gelachen. Vooral het stukje over je gedachte voor te stellen als ee draadje dat je uit je oor trekt en dus weg is (zie week 5). Ik ga het echt een proberen. Ik zie het enkel niet zitten van niets in mijn haar te doen (geen speldjes of iets). Niet omwille van het persé te willen verbergen maar eerder omdat het echt niet mooi is om zo buiten te komen. Het heeft de verkeerde lengte en krult en wipt naar alle kanten. Nee, één speldje is echt wel vereist. Ik ben eens benieuwd naar de vorderingen voor mezelf als ik het programma volhoud.

Bedankt Ilse voor de vertaling. Het is echt heel nuttig voor iedereen. Zelfs alleen al heel de tekst doorlezen er eruithalen wat voor jou van belang is...

Ik begin terug te geloven in te kunnen stoppen. Je blijft heel je leven ttm'er maar je kan het controleren. Na die 5 weken wil ik er ook niet meer zo mee bezig zijn. Wat niet betekent dat ik niet minder hier zal komen maar ik wil er minder over praten en het als een faits divers beschouwen, het een beetje negeren eigenlijk. We zien wel wat het wordt, ik heb er de moed in!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 11:11   #21
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kim, nog even als antwoord op wat je op de eerste blz zei over ons volgende afspraakje: ik dacht al zoiets, je leek niet zo enthousiast... Maar niets moet hè, we zullen wel zien!
Zelf zit ik in een rare fase. Ik ben bezig met TTM, maar voel niet zo de behoefte om hier met iedereen 'mee' te doen en steeds verslag uit te brengen. Ik ben er voor mezelf mee bezig, op mijn manier.
Ik heb ook Ilses vijfwekenplan gelezen. Er staan hele zinvolle dingen in.
Groetjes en iedereen veel sterkte!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 11:19   #22
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
En da's niet meer dan normaal. Immers, je bent net een nieuwe therapie begonnen dus dan tarcht je automatisch die oefeningen te doen en daarmee bezig te zijn. Dat zal al genoeg energie vergen, denk ik.... Je staat er nu niet meer alleen voor Jente, op dat gebied, en dat kan wel helpen want Loes is echt wel ervaringsdeskundige zonder zelf ttm te hebben gehad.

Ja, vaak staat het van mijn gezicht af te lezen wat ik denk, hé. Niet dat ik jullie niet graag heb, integendeel. Het heeft meer te maken met mijn strategie om de ttm te negeren. Dus om de zoveel tijd afspreken hoort daar nu even niet bij. Het geeft mij ook geen stimulans om te stoppen of te minderen. Die stimulans moet ik in mezelf zoeken.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 14:27   #23
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi,

Hier even een berichtje van mij.Het gaat gelukkig nog steeds goed. Daarnet terug gekomen van een kappersbezoek, mijn haar een kleurtje gegeven, goudblond.
Ik moet nog even wennen, maar de reakties zijn goed. Ook de kale,dunne plekken lijken minder op te vallen nu, maar ja ik zit er nu ook zo'n 10 weken hoegenaamt niet aan, Hopelijk blijf ik er voorgoed af nu, een aantal jaren terug ook even een goede periode gehad maar later weer een terugslag. wel heb ik meer mensen over mijn geheim verteld, dus misschien houd ik het nu langer vol.
Zo hier laat ik het even bij, iedereen sterkte in de strijd
groeten en liefs Angela.
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 15:44   #24
Dreadgek
HaarWeb lid
 
Dreadgek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Hoi hoi!


Gisteravond was dus een RAMP. Ik heb echt een half uur lang staan trekken in de badkamer, en dan nog wel aan de kale plek, haartjes er omheen.
Okee. Goed. Daar hebben we van geleerd. Het was weer even heel confronterend om het verdriet te voelen van het getrokken haar in tegenstelling tot de roes van het plukken en het verdriet weegt echt VEEL zwaarder, nu weet ik weer hoe dat voelt. Als ik in de verleiding kom weet ik weer hoe het voelt als je klaar bent en je de rooie plekken op je kale schedel ziet van het peuteren en trekken.

Goed, met frisse moed: we gaan er weer voor!!!!!

Iedereen veel sterkte!!!
__________________
"Life is just a dream on the way to death" (The Crow)
Dreadgek is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 16:45   #25
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
Hoi Allemaal,

Bij mij gaat het aardig.. en ik zit nog niet eens lekker in mijn vel dus dat beloofd wat haha... Gister merkte ik ineens tot mijn verbazing dat ik nog geen enkele haar had getrokken dat was rond een uur of vier! Daarna ging het even wat minder omdat ik even aan een vriend mijn hart moest luchten over mezelf.. en vandaag heb ik tot nu toe nog geen haar getrokken... Het gaat beter dan ooit! Ik hoop bij jullie ook! En nou hopen dat het zo blijft!

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 16:57   #26
peterkonrad
Banned user
 
Geregistreerd: 28 november 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 31
veel moed

Hallo iedereen,
Onder het moto samen staan we sterk, doe ik ook mee. Sinds de theorie uit het waaromboek ( zie vraag een beetje verder), lukt het mij ook om relatief ( 10 per dag) rustige dagen te hebben. Twee jaar geleden was het mij gelukt om trekvrij te zijn nadat ik terugkwam van de kapper en de kale plekken nu echt confronterend waren. Ik dacht dat ik alles ging verliezen ( mijn relatie, mijn werk). De pijn, het verdriet waren erger dan het " genot" van het trekken. Toen ben ik een 6-tal maanden trekvrij geweest. Het waarom boek vermeldde dat haren nioet onbeperkt terugkomen. Aangezien dat ik met een kale knikker helemaal niet aan te zien zou zijn, begon ik te vrezen dat ik aan mijn laatste reeks haren bezig zou zijn. Deze wetenschap heeft de laatste dagen de trekdrang doen afnemen.
Veel moed voor elk van jullie met deze gemeenschappelijke queeste: samen staan we sterker, ik voel nu jullie energie en vastberadenheid. Wij gaan ervoor. Het moet stoppen.
Koenraad
peterkonrad is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 17:21   #27
McGintys
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2006
Locatie: Breda
Berichten: 2
Nieuw maar doe ook mee...

Tjs twee dagen achter de rug maar heb nu ook geen haar om te trekken. Moet zeggen dat mijn hand soms wel na boven gaat, maar minder dan gisteren en ik ineens veel betere zin in alles heb.

Groetjes van een biljartbal.





O ja dit was voor de knip beurt!

McGintys is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2006, 22:38   #28
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
bij mij gaat helaas ook nog steeds helemaal niet goed.
Ik heb vanochtend onderzoeken in het ziekenhuis gehad en dat levert stress op. die onzekerheid. op 15 mei krijg ik de uitslagen.
ik trek nu ook op plekken waar ik vroeger nooit trok zoals op het werk.
nu begin ik er voor het eerst me depressief door te voelen, dat heb ik volgens mij nog nooit gehad. het is gewoon jammer, maar het gaat gewoon ff niet zo lekker.
Ik heb de rest ook niet gelezen. sorry, vandaag niet zoveel energie voor. morgen weer een dag nietwaar met hopelijk beter weer.

Wel tot morgen maar weer.
en voor degene met wie het goed gaat. ga zo door en met degene met wie het niet zo goed gaat ah betere tijden zullen weer aanbreken, nietwaar.

Liefs Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 08:47   #29
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Zit aan twee dagen zonder trekken. Heb de moed ineens weer gevonden.... Raar... volg het 5 weken programma en heb al elke morgen terug mijn doelen en de redenen om te stoppen gelezen. Ik loop ook al twee dagen een half uurtje, dat helpt ook wel om na te denken en energie te krijgen en spanningen te lossen. Ik praat erover met mijn vriend want ben vastbesloten om die twee dagen zeker te verdubbelen!
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 14:56   #30
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Damn, daarnet 1 haar. Echt onbewust. Je bent aan het nadenken over een lastig probleem en ineens hup.... Die onbewuste momenten zijn toch ook niet te onderschatten, hoor. Ik ben direct opgestaan en heb mijn middagpauze genomen (die ik eigenlijk al lang had moeten nemen).
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.