Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2011, 12:38   #16
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Korthaar Bekijk bericht
Wat een geweldig nieuws SkyDirk.
Minoxidil, Fina en andere chemische troep is voor mij nooit een optie geweest.
Dit vind ik wel goed klinken.
Ik ga het zsm uitproberen. Bedankt voor de info.
zijn dat dan medicamenten om alopecia areata te behandelen? ik dacht eerder tegen alopecia androgenica, wat toch iets helemaal anders is. het ene heeft niks met het andere te maken.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2011, 14:47   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skydirk Bekijk bericht
zijn dat dan medicamenten om alopecia areata te behandelen? ik dacht eerder tegen alopecia androgenica, wat toch iets helemaal anders is. het ene heeft niks met het andere te maken.
Dat klopt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 22:00   #18
yildiz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2012
Berichten: 14
Geslacht:
mijn zon heeft ook AA

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Lees dit epistel maar eens grondig door.
hallo Hanna,
Mijn zon heeft ook. Ik heb net over vit d onderzocht. Die wat je bedoelt ook voor kids(6) .en welk merk heb je? Ik wil graag weten.
yildiz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2012, 21:38   #19
Coppie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 10
Hallo
Mijn dochtertje heeft ook AA. Ik geef vit D3 bij van nutrivit, 1 of 2 druppels per dag. Dit bestel ik bij de apotheek, het mag ook aan kinderen gegeven worden. Mijn dochter is 8 jaar. Ze is 60% van haar haren kwijtgeweest en die zijn voor 95% teruggekomen. Ik heb de indruk als ik stop met de vitamines, de alopecia weer even actief wordt (ze heeft nog 2 kleine plekjes). Er is dus volgens mij wel een verband met vit D3. Daarom heb ik nu besloten om het te blijven doorgeven en om de 6 maand eens een bloedafname te doen om te zien of ze niet teveel heeft aan D3.
Coppie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 23:06   #20
Sepalika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 1
Mijn vraag aan jullie: hoe snel merk je dat je haar terugkwam, nadat je was begonnen met extra vitamine d?
Wat was ik blij toen ik hierover las! Ook hoop voor mij! Ik ben een vrouw van 27 en op mijn 19e begon mijn lange zwarte haar uit te vallen en kreeg ik kale plekjes. Uiteindelijk is alles uitgevallen. Mijn wenkbrauw was ook uitgevallen, maar die is weer terug en ook groeit er her en der weer haar. Sinds een week slik ik vitamine d in een druppel vorm, die ik voorgeschreven heb gekregen van de huisarts (2500 iu per dag). Ik heb n.a.v. het bovenstaande bericht ook mij vitamine d laten controleren en ik zat op 20, terwijl 80 als ondergrens gehanteerd wordt!
Sepalika is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2012, 16:49   #21
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Je moet daar toch een paar weken geduld voor moeten hebben. In jou plaats zou ik toch een dubbele dosis nemen de eerste maand. Als je dan binnen één of twee maanden je bloed zal laten trekken, zal je wel zien dat dit nodig was. De meeste dokters kennen die hoeveelheden niet goed en zijn daar te voorzichtig mee. 2000iu is een onderhoudsdosis maar vergeet niet dat je ver onder de vereiste waarde zit.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2012, 00:08   #22
Roos78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2012
Berichten: 26
Ik ben ook erg geinteresseerd in het vitamine d verhaal! Baat het niet...
Maar ikngeef mn zoontje nu vitamine d druppels ( geen idee of dit d3 is? Gewoon bij de drogisterij gekocht). Deze druppels zijn geschikt voor kinderen. Mijn zoon is 3 jaar.
Ikmkees hier allen hoeveelheden van 2000 iu. Op mijn verpakking kess ik dat de aanbevole hoeveelheid 4,5 ug is. Is ug hetzelfde als iu?? En zo ja, dan zetten deze druppels waarschijnlijk niet bepaald zoden aan de dijk!! Maar zijn hoge doseringen niet schadelijk voor kleine kinderen?
Roos78 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2012, 11:56   #23
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos78 Bekijk bericht
Ik ben ook erg geinteresseerd in het vitamine d verhaal! Baat het niet...
Maar ikngeef mn zoontje nu vitamine d druppels ( geen idee of dit d3 is? Gewoon bij de drogisterij gekocht). Deze druppels zijn geschikt voor kinderen. Mijn zoon is 3 jaar.
Ikmkees hier allen hoeveelheden van 2000 iu. Op mijn verpakking kess ik dat de aanbevole hoeveelheid 4,5 ug is. Is ug hetzelfde als iu?? En zo ja, dan zetten deze druppels waarschijnlijk niet bepaald zoden aan de dijk!! Maar zijn hoge doseringen niet schadelijk voor kleine kinderen?
Roos, geef gewoon de hoeveelheid die op de verpakking staat. Geen 2000iu aan een kind van 3 jaar geven. ug is geen iu. Zie voorgaand bericht van Coppie.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2013, 18:56   #24
Alex71
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2006
Berichten: 9
Hallo skydirk , ik herken mij helemaal in jou bericht, als ik ook naar een warm land op vakantie ga dan gaan dus mijn haren ook groeien.
Toen ik jou bericht las heb ik die vitamine d3 ook gehaald, ik slik nu de d3 2000IU 1 per dag. Maar ik zie zeker resultaat, mijn haar gaat er dus echt van groeien.
Weet jij ook de hoeveelheid dat je per dag zou mogen slikken? zou wel eens 5000IU per dag willen proberen, misschien gaat het proces dan wel wat sneller met groeien van de haren.
Nog bedankt voor de goeie tip!!
Alex71 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2013, 16:30   #25
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alex71 Bekijk bericht
Hallo skydirk , ik herken mij helemaal in jou bericht, als ik ook naar een warm land op vakantie ga dan gaan dus mijn haren ook groeien.
Toen ik jou bericht las heb ik die vitamine d3 ook gehaald, ik slik nu de d3 2000IU 1 per dag. Maar ik zie zeker resultaat, mijn haar gaat er dus echt van groeien.
Weet jij ook de hoeveelheid dat je per dag zou mogen slikken? zou wel eens 5000IU per dag willen proberen, misschien gaat het proces dan wel wat sneller met groeien van de haren.
Nog bedankt voor de goeie tip!!
Ik verhoog soms naar 5000iu maar dat zal de zaak niet veranderen. Het beste wat je kan doen, is na een paar maanden je bloed laten nemen om je vit D in je bloed te laten bepalen. Ieder lichaam is anders en dan weet je of je teveel, te weinig of de goede dosis neemt.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 18:07   #26
Oode
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2013
Berichten: 3
Ik heb ook mijn Vitamine D (onder andere) laten prikken ivm haaruitval en dunner wordend haar, en die bleek ook te laag te zijn (24 uit mijn hoofd?). Dus mijn huisarts zei dat ik maar naar de drogist/apotheek moest gaan om supplementen te halen. Dat gedaan en een potje D3 met 400 IU meegekregen, waarvan ik er een per dag moet innemen. Maar nu ik hier een beetje heb rondgelezen lijkt dat wel heel weinig, wat denken jullie?
Oode is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2013, 09:15   #27
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oode Bekijk bericht
Ik heb ook mijn Vitamine D (onder andere) laten prikken ivm haaruitval en dunner wordend haar, en die bleek ook te laag te zijn (24 uit mijn hoofd?). Dus mijn huisarts zei dat ik maar naar de drogist/apotheek moest gaan om supplementen te halen. Dat gedaan en een potje D3 met 400 IU meegekregen, waarvan ik er een per dag moet innemen. Maar nu ik hier een beetje heb rondgelezen lijkt dat wel heel weinig, wat denken jullie?
1 per dag. da's te weinig volgens mij. ik zou er minstens 5 per dag nemen maar ik ben geen dokter en je hoeft mij natuurlijk niet te geloven maar ik ken een paar mensen met vit D tekort die tussen 2000iu en 5000 iu per dag nemen en nu een hoge maar goede waarde hebben. ik ook. je kan natuurlijk gewoon één pilletje per dag nemen maar laat alleszins binnen drie maanden je bloed weer controleren om te zien of je waarde dan normaal is.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oorzaak Van Alopecia Gevonden!!!!! JaRule17 AA - Algemeen 29 15 december 2012 11:58
alopecia areata petra-78 AA - Algemeen 9 24 juli 2009 03:13
Birgit; bijna 3 jaar Birgit_E TTM - Algemeen 1 27 november 2005 21:25
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 14 29 oktober 2002 22:22
Alopecia en nu?? bouman60 Haarproblemen bij vrouwen 7 5 september 2002 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.