Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2017, 15:08   #1
muisjep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2017
Berichten: 2
Geslacht:
19 jaar en kalend?

Hallo forummers,

Ik wil graag een beroep doen op jullie expertise. Ik ben momenteel 19 jaar (deze zomer word ik 20) en ik heb het idee dat mijn haarbos dunner begint te worden. Vorig jaar begon ik dit op te merken. Tot op heden heb ik echter nog niemand gehoord over dat ik kaal begin te worden o.i.d. Nu merk ik ook niet dat ik veel haarverlies. Mijn kussen is haarloos en met douchen verlies ik ook nauwelijks tot geen haar. Kan het zo zijn dat het proces dusdanig langzaam gaat dat het bijna niet merkbaar is? Mijn kruin is op dit moment wel zichtbaar, maar dit heb ik altijd wel een beetje gehad. Het is nu alleen iets erger. De grootte is iets kleiner dan een euro munt.
Ik ben bij de huisarts geweest. Deze kon niet met zekerheid zeggen of dit al Alopecia Androgenetica was. Hij heeft mij i.o.m. de dermatoloog (telefonisch overleg) finasteride voorgeschreven: 5 mg tabletten welke ik zou opdelen in 4 delen van 1,25 mg per deel. Nu ben ik thuis eerst de bijsluiter gaan lezen, maar nu valt mij oog op de blijvende libido en erectiestoornissen. Na googlen kom ik deze bijwerkingen vaker tegen…

Wat moet ik doen? Ik ondervind er qua zelfvertrouwen hinder van dat mijn haarbos dunner begint te worden, maar ik weet niet of ik stoeien met hormonen wel zo zie zitten… Heb al gekeken naar minoxidil, maar dat is relatief duurder en neemt de oorzaak niet weg.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
muisjep is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2017, 20:03   #2
Anonimoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2013
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 65
Geslacht:
Er is sws nooit echt haar 'uitval', je haar komt per keer weer steeds zwakker of kleiner terug en na een tijdje te zwak en dus definitief weg. Ik zelf heb ook nooit uitval gemerkt terwijl het bij mij echt wel op achteruit is gegaan.

Ik persoonlijk heb spijt dat ik niet 3 jaar geleden aan de fina/duta/minox/whatever ben gegaan nadat dat werd aangeraden op dit forum. Ik liet me mss teveel overhalen door mensen die negatief waren over de bijwerkingen. Zoals ik persoonlijk er over denk is de kans op bijwerkingen gewoon klein en nog kleiner zodra je er niet in geloofd. De mensen die placebo's kregen scoorde ook redelijk in de buurt qua bijwerkingen. Begin je wel bijwerkingen te krijgen dan kun je gewoon stoppen. Misschien zelfs overgaan op ru58841 al is dat voor mij te prijzig.

In jou geval zou ik niet weten wat je zou moeten doen. Ik persoonlijk heb extreem veel psychische klachten dankzij mijn haar waardoor ik zonder moeite de medicatie slik. Je zou misschien jaartje of 1-2 kunnen wachten tot er wat nieuws op de markt is. Of gewoon aan de dutasteride gaan en waarschijnlijk alles wat je verloren hebt terug krijgen.

Dusja het ligt er echt aan hoe erg je ermee zit en wat je bereid bent om er aan te doen.

Het is wel zo dat het nu veeeel makkelijker is om het te behouden en misschien zelfs terug te krijgen dan op latere leeftijd.
__________________
2014-2016 haarwerk eindhoven,
25-10-16 minoxidil,
25-10-16 Piroctone Olamine shampoo,
02-11-16 dutastride
28-06-17 2200 grafst, Kliniek Veldhoven
Anonimoes is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2017, 11:52   #3
muisjep
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Ten eerste dankjewel voor je reactie

Ik zit er psychisch ook wel mee. Ik vind het bijvoorbeeld verschrikkelijk als ik mooie (volle) kapsels bij jongens zie... Dat wil ik ook, maar kan niet meer. Ik maak me ook geregeld zorgen over m'n haar.

De mogelijkheid dat er veel verloren haren weer terugkomen is ook de reden dat ik vroeg aan de bel trek. Ik denk dat het mijn zelfvertrouwen een boost zou geven.

Dutasteride heb ik me niet heel erg in verdiept. Dat is een 'agressievere' vorm van finasteride toch? Ik zou ook eerst finasteride kunnen proberen, en dan eventueel later overstappen...
muisjep is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.