Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juni 2017, 17:35   #1
Jantje13
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Stress of aga?

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen/advies geven.

Het laatste jaar is m'n haar vrij dun aan het worden. Je ziet wanneer een lamp/de zon op m'n hoofd schijnt vrij snel m'n hoofdhuid. Ook voelt het haar dunner aan op m'n hele hoofd! Ik ben nu 27. Ik gebruik ook een mildere shampoo, omdat ik een vrij droge en rode hoofdhuid had. Aan de andere kant, m'n haar is volgens de kapper nog heel gezond, groeit als een malle(elke drie à vier weken kan ik wel weer naar de kapper bijna) heeft veel volume van zichzelf en ik verlies niet enorm veel haren. Maar de scheiding op m'n hoofd wordt echter wel steeds breder. Ik heb denk ik een nw2 als inhammen, welke ook zijn vergert het afgelopen jaar. Nu zit ik al twee jaar niet goed in m'n vel, veel lichamelijke klachten en krijg nu b12 injecties. Ik ben echter bang dat het aga is, omdat het voorop m'n hoofd het ergste is. M'n opa en de broers van m'n oma hebben allemaal nog haar aan de kant van m'n moeder. Van m'n vader was m'n opa zo goed als kaal en ook zijn broers hadden niet veel haar meer. Lang verhaal, maar ik hoop dat jullie wat met deze informatie kunnen en misschien mij enigszins advies kunnen geven m.b.t. het kaal worden. Kan dit door alle stress komen of is het toch aga en zou ik naar de dermatoloog moeten? Ik vind het zelf vrij lastig zodra ik m'n haar probeer te doen en ik zie gelijk mijn hoofdhuid er doorheen..

Alvast bedankt!
Jantje13 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2017, 17:13   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Je zegt dat niet iedereen het van jou familie hebt en een andere gedeelte (of enkelen) wel. Dan ga ik er vanuit dat het AGA is. Haardos wordt eerst dunner en begint snel met inhammen en het hoger worden van de haarlijn, later volgt de kruin. Je kunt het beste eventueel ook aan de huisarts vragen.

Deze makkelijke link kun je wel even doorlezen:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10736

Ik wens je succes toe in de keuzes die je maakt, en als je wat wilt weten kun je altijd vragen, zoals met medicaties en hoe goedkoop of vergoed te krijgen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.