Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juli 2017, 21:36   #1
ramli34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Stoppen met Finasteride - overgaan op....?? + Kinderwens

Beste allen, heb me pas net geregistreerd maar ben al jaren een lezer (gluurder) op de deze site.

Sinds ongeveer 10 jaar ben ik een gebruiker van Finasteride. Door de dokter voorgeschreven en braaf elke dag 1/4 tablet. Ben zeer tevreden over het resultaat -- > erg vermindere haaruitval.

1)Nu hebben mijn vriendin en ik een kinderwens en ik meen gelezen te hebben dat dit (mogelijk) niet goed samengaat met een kinderwens/ kan slecht effect hebben op de foetus. Ik ben afgelopen week bij de huisarts geweest, maar die kon mij hier niets meer over vertellen. Is er iemand op dit forum die hier meer over weet?

2)Als ik stop met Finasteride, zouden jullie aanraden Cold Turkey of geleidelijk afbouwen. En welk middel zouden jullie mij dan aanraden? Minoxidil 5%?
Ik zou graag een middel gebruiken die haaruitval vertraagd en geen effect heeft op de hormoonhuishouding. Andere tips als vitamines/ shampoos, zijn natuurlijk meer dan welkom.

Veel dank alvast voor jullie input.

Groet, Ramli
ramli34 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2017, 15:20   #2
nageljeroen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Hai,

Ik had dezelfde situatie als jij: ruim 10 jaar tevreden gebruiker van fina. Mijn vriendin werd per ongeluk zwanger en daar waren we ook heel blij mee. Ik heb tijdens de zwangerschap wel wat zorgen gemaakt over het dat ik fina gebruikte bij het verwekken, maar ik kon het niet meer terugdraaien. Tijdens de zwangerschap ook extra voorzichtig geweest met het weghouden van de tabletten bij mn vriendin. Uiteindelijk een kerngezonde zoon gekregen, is nu 2 jaar oud. En ondertussen ook een kerngezonde 2e zoon gekregen (ook fina doorgeslikt). Ik kan je niet adviseren om wel/niet te stoppen. Dat is iets wat je zelf moet beslissen en waar jij je goed bij moet voelen. Maar gelukkig is het in mijn situatie goed gegaan.
nageljeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2017, 22:23   #3
ramli34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2017
Berichten: 2
Geslacht:
Beste Nageljeroen, veel dank voor je reactie en ontzettend blij voor je dat alles goed is gegaan.

Zijn er andere forum gebruikers die "ervaring" hebben met een kinderwens icm finasteride? Of onderzoeken hebben gelezen hieromtrent?

Jullie zouden me erg helpen.

Groet, Ramli
ramli34 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 19:55   #4
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Erg interessant vraagstuk.
Ben ook erg benieuwd naar de reacties!
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 20:42   #5
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramli34 Bekijk bericht
1)Nu hebben mijn vriendin en ik een kinderwens en ik meen gelezen te hebben dat dit (mogelijk) niet goed samengaat met een kinderwens/ kan slecht effect hebben op de foetus.
Staat hier niets over in de bijsluiter? Als er maar enig risico is, of een kans (hoe gering ook) dat het een nadelig risico kan hebben op de foetus, dan zou je wel gek zijn het door te slikken toch? Stel je voor dat je een gehandicapt kindje krijgt. En dat er bij iemand 2 gezonde zoons zijn geboren, wie zegt dat dit bij een dochter ook het geval zal zijn. En evengoed, omdat de 1 geen nadelige gevolgen ziet, wil niet zeggen dat dit voor iemand anders ook geldt. Als er te weinig over bekend is, dan zou ik er evengoed heel voorzichtig mee zijn.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2017, 22:50   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Ik zat met dezelfde vraag en ben naar mijn huisarts gestapt. Die vermoedde dat er geen probleem was op basis van de bijsluiter, maar heeft voor de zekerheid contact gezocht met de apotheek. Ook de apotheker bevestigde dat er geen probleem is bij de verwekking zelf.

Waar je wel rekening mee moet houden (en wat ook in de bijsluiter staat) dat als je partner eenmaal zwanger is contact met finasteride wel heel eventueel schadelijk kan zijn voor de foetus (volgens mij in de periode rond de 2 maanden zwanger, en alleen bij een mannelijke foetus, maar goed, ik zou het zekere voor het onzekere nemen). Dus op het moment dat er sprake is van zwangerschap, geen onbeschermde seks meer en je partner niet in de buurt van die pillen laten komen.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.