Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2012, 19:29   #1
Xehanort
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 4
Geslacht:
Al sinds m'n 10de last van haaruitval.

Hallo mensen.

Ik ben 16 en heb al jaren lang last van haar uitval. Ik ken de oorzaak nog steeds niet. Bij m'n zusje is gelukkig de oorzaak gevonden, alleen heeft zij iets heel anders dan dat ik heb. Last van korsten in haar haar en bloedingen, wat nu gelukkig weg is. Ik ben natuurlijk heel vaak naar de dokter en dergelijk geweest. In het begin was het 'bloedarmoede en ijzertekort' dus moest ik altijd van die pilletjes inslikken, ik ben totaal geen vleeseter, dus vandaar het tekort blijkbaar. Natuurlijk ben ik nu hersteld, dat ging snel btw, maar m'n haar is er wel wat voller van geworden, maar het is nog steeds hartstikke dun en leeg, leeg genoeg om bv geen pony te mogen knippen.
Wat nog vreemder is, is dat alleen het haar OP mijn hoofd uitvalt en erg dun is, dus aan de zijkanten is het wel vol, maar niet zo dun als boven (dus geen dik haar, maar ook niet zo dun).
Toen ik naar de kapper ging, vond ze het heel vreemd en zei: Boven heb je niet genoeg haar, maar aan de achterkant en zijkanten heb je hartstikke veel.
Ik heb natuurlijk nu medicijnen voor m'n haar en nagels, alhoewel m'n nagels hartstikke snel heel lang worden en hard blijven.

Hier zijn een paar foto's van m'n haar toestand en een foto van m'n haar vroeger.

http://i41.tinypic.com/15p4s49.jpg
http://oi39.tinypic.com/swzf5k.jpg
http://i43.tinypic.com/rc4iv4.jpg
http://i44.tinypic.com/2a5lt7r.jpg

Ik ben echt wanhopig en neem nu gewoon in wat de dokter mij voorschrijft en al. Ik wil weer genoeg haar hebben om weer m'n oude pony, maar dan met lang haar, te kunnen knippen én zeker om er weer gezond uit te zien. Als ik bv ga zwemmen kan je al die lege plekken zien. Ik baal ontzettend als ik per ongeluk één haar eruit trek.
Ik hoop dat ik hier hulp kan krijgen.

Nog een vraagje: Moet ik m'n haar voortaan niet meer in een scheiding doen? Want als ik eenmaal een scheiding heb, dan gebruik ik die kant altijd en dan raakt het steeds leger en als ik m'n haar naar achteren kam, valt het automatisch in die scheiding.

EDIT: De foto's zijn te groot om overzichtelijk te kunnen lezen, dus heb ik de [IMG] link maar verwijderd. Je kan altijd nog de link bekijken in een tabblad/venster
Xehanort is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 21:28   #2
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hai Xenahort, wat een probleem voor een meisje van jou leeftijd. Als ik kijk naar je foto's lijkt het alsof je Aga hebt. Een hormonaal gestuurde vorm an haaruitval. Om het proces te stoppen is er echt wel wat aan te doen. Dat kan voor jou de pil zijn en minoxidil. Het beste voor jou is om naar een dermatoloog te gaan want je best jong. De dokter kan je een doorverwijzing geven, als ie weigert(want dat kan wel eens een moeilijkheid zijn vraag je aan je moeder of ze meegaat). Succes en sterkte.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2012, 14:01   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Het beste voor jou is om naar een dermatoloog te gaan want je best jong. De dokter kan je een doorverwijzing geven, als ie weigert(want dat kan wel eens een moeilijkheid zijn vraag je aan je moeder of ze meegaat).
Het is inderdaad verstandig om een goede dermatoloog te raadplegen. Als je dokter je niet wil doorverwijzen, dan kun je volgens mij tegenwoordig ook zonder verwijzing een afspraak maken. Met wat zoeken op Haarweb kom je wel de namen tegen van een paar gerenomeerde dermatologen in verschillende delen van het land.

Over die scheiding, haar valt van nature in scheidingen. Nadeel van scheidingen is dat je makkelijker de kale huid kunt zien. Dat komt door de aard van scheidingen (en kruinen) ... haren vallen naar links en naar rechts en in het midden wordt daardoor niks bedekt. Dat ga je dus ook krijgen bij een kunstmatige scheiding op een andere plek. Je wordt in ieder geval niet kaler door een scheiding, maar het valt op die plek helaas wel het eerste op als je kaler wordt.

AGA op zo jonge leeftijd is heel zeldzaam en je hebt een geschiedenis van tekorten. Dat is de gevaarlijke kant van vegetarier zijn. De mens is geëvolueerd als omnivoor. Ik zou in jouw plaats daar toch meer informatie over opzoeken. Waarschijnlijk eet je nu gewoon mee met de familie en laat je het vlees weg. Dat is niet goed.

Je zult je dus heel bewust moeten zijn van wat je binnen krijgt en wat ontbreekt. Vegetarier ben je niet zomaar! Je kunt maar beter geen slecht geïnformeerde vegetarier zijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 18:36   #4
Probleemgeval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 10
Ik heb sinds mijn 15e een jeukende, kalende, brandende plek recht onder mijn pony en heb verder geen tekorten oid. Wel eens een afwijking in de waarde van mijn schildklier gehad maar na een volgende keer prikken was dat weer normaal en is hier verder niks mee gedaan. Ik ben nu 31 en heb dus al 16 jaar last van Alopecia als dat het is. Ik dacht altijd dat dit niet met jeuk gepaard ging maar dat kan dus toch? Ik krijg een verdikking onder de kale plek, zal wel een ontsteking zijn, die je vast kan pakken en kan schuiven. Elke keer als ik naar de arts ga word ik niet meteen doorgestuurd maar op de wachtlijst gezet met als gevolg dat er tegen die tijd weinig meer te zien is als alleen een kale plek zonder kleur of verdikking. Ik ben helemaal radeloos, ben er nu 1 jaar vanaf geweest maar zodra het op een bepaalde lengte komt lijkt wel, begint het weer van voor af aan. Ik kan hier gewoon niet mee omgaan, moet altijd moeilijk doen om het niet op te laten vallen. Mensen zeggen zo makkelijk: dan moet je er vanaf blijven als het daarmee begint of juist verergert... Maar dat is erg moeilijk als je stuk gaat van de jeuk dan ga je toch zitten draaien want krabben helpt niet dan kan ik mijn hele huid wel kapot krabben zonder dat de jeuk verdwijnt. Heftige haarpijn ook... Heeft iemand nog advies??? Alvast bedankt.
Probleemgeval is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2016, 23:28   #5
Xehanort
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 4
Geslacht:
Update na 4 jaar!

Ik ben nu 4 jaartjes ouder en wijzer en heb heel veel uitgeprobeerd.
Finasteride heb ik een tijdje gebruikt, maar was verder niet met m'n haar of voeding bezig dus heb er niks van gemerkt. De pil heb ik een jaar gebruikt, maar niks op haargebied gemerkt qua verandering en het had heel veel bijwerkingen dus ik was maar gestopt.
Ik heb m'n een haarverf periode gehad en m'n haar zo'n 10 keer zelf gebleekt, waardoor m'n haar die tot bijna aan m'n kont lang was heel erg was afgebroken en uitgevallen. Ben er mee gestopt en zorg nu heel goed voor m'n haar.
Nu eet ik veel vlees (en groeten en fruit natuurlijk) en kom niks meer tekort.
Naast dat neem ik 10000 mcg biotine in en super haar formule van de Tuinen.
Verder gebruik ik een mix van: knoflook olie, amla olie, avocado olie, castor olie en "huiles anti-chute" oftewel anti haaruitval olie (amandelolie, zwarte komijn, castor olie en tijmolie) een paar keer in de week voordat ik ga slapen en masseer dit heel goed in m'n hoofdhuid, in de ochtend was ik het eruit.
Ik geloofde eerst niet dat oliën werkten en heb deze methode heel lang ontweken, totdat ik zo desperate was om het toch te gaan doen, en merk gelukkig verschil.
Ik stijl en verf mijn haren niet meer en föhn dit ook helemaal niet. Staartjes probeer ik zo vaak mogelijk te ontwijken en ik knip m'n punten om de 2 maanden zodat m'n haar gezond blijft.
Heb heel veel nieuwe haartjes nu en m'n haar wordt steeds voller en ook nog glanzender en zachter!
Als jullie een foto willen zien van m'n haar het afgelopen jaar en nu, reageer hierop of stuur me een pb!
Xehanort is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2016, 14:48   #6
Irina60
Banned user
 
Geregistreerd: 12 oktober 2016
Locatie: Leiden
Berichten: 47
Geslacht:
Beste Xehanort,

Lees mijn laatste blog post over de primaire functie van ons haar. daar light het anwtood op je vraag.
Dat je haar op de top van je hoof d duun is is makkelijk te verklaren als je weet wat de primaire funcite van het haar is- onze hersenen voorzien van infomratie. Het haar is eigenlijk de Wi-Fi van onze PC ( de hersenen). Daarom is haaar ook totaal anders op de verschillende plekken op ons hooofd. Op je top is het haar het duunst omdat daar een deel van onze hersenen is die verantowwrdelijk is voor:

"Frontaal of voorhoofdskwab helpt controle te houden over aangeleerde spierbewegingen, stemming, plannen maken voor de toekomst, doelen en prioriteiten stellen."
Daarom is je haar heel er duun daar - dit deel van je hersenen is te veel belast met van alles en nog wat. En is nog relatief nieuw en vanuit de natuur standpoint niet zo belangrijk voor het overleven van ons.

Aan de acherkant van onze hersenen is het gedeelte die verantwoordelijks is voor het overleven. De natuur zorgt ervoor dat het haar daar het sterkste is om haar primaire funcite- het verwerken van de benodigde informatie voor de hersenen - te kunnen vervullen.


Eigenlijk hebben we gaan haar, maar verschillende types haar die in verbadn zijn met de verschillende delen van onze hersenen. Leer meer over de hersenen en je zal het begrijpen.


Success met je haar,
Irina60
Irina60 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2016, 18:40   #7
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irina60 Bekijk bericht
Op je top is het haar het duunst omdat daar een deel van onze hersenen is die verantowwrdelijk is voor:
Bij AGA zie je vaak dat het haar bovenop met de jaren dunner wordt. Bij mensen die geen AGA hebben hoeft dit niet zo te zijn. Zo is het bij mij bij de slapen het dunst. Dus wat dit zegt over mijn hersenen..
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2016, 17:21   #8
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
*zucht*
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2016, 17:31   #9
Irina60
Banned user
 
Geregistreerd: 12 oktober 2016
Locatie: Leiden
Berichten: 47
Geslacht:
Haar- hersenen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
Bij AGA zie je vaak dat het haar bovenop met de jaren dunner wordt. Bij mensen die geen AGA hebben hoeft dit niet zo te zijn. Zo is het bij mij bij de slapen het dunst. Dus wat dit zegt over mijn hersenen..
Effie,
Kijk naar de functie van de delen van je hersnene bij je slapen- en dan geruik je hersenen om de relatie tussen hun finctie en je haar te begrijpen:
Daarom hebben we hersenen .... Het haar zit niet voor niks over ons hele hoofd,over de hersenen dus, de natuur doet het niet om ons mooi te maken.
Happy thinking,
Irina60
Irina60 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.