Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2017, 10:48   #1
chapsels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Proscar + Saw Palmetto gebruik na haartransplantatie

Dag mensen met dezelfde problemen,

Even een korte introductie over mezelf; ik ben 27 jaar en kalend bij de inhammen en vertex gebied. In 2014 ben ik al een FUE haartransplantatie ondergaan, met teleurstellende resultaat. Geen dichtheid en het zag er gewoon niet natuurlijk uit. Men kon het verschil zien met mijn eigen haar en de geïmplanteerde haren.

Bijna 2 weken geleden heb ik opnieuw haartransplantatie gedaan omdat ik niet tevreden was met het vorige resultaat. Ik heb me nu beter verdiept en heb nu ook niet zomaar voor een kliniek gekozen. In totaal zijn er 2800 grafts geplaatst, waarbij 1100 van mijn baard en 1700 uit mijn achterhoofd.

Betreft haartransplantatie heb ik geen vragen, maar meer over het gebruik van de pillen Proscar en Saw Palmetto. Nu zie ik hier ook veel threads voorbijkomen betreft finasteride, maar ik dacht laat ik even mijn verhaal doen met mijn vragen erin.

Ik had me eerder niet erg verdiept in deze medicijnen, maar wist wel dat het bijwerkingen zou kunnen hebben. De dokter adviseerde haar cliënten wel deze 2 pillen te gebruiken, kort na de haartransplantatie. Deze pillen kon ik meekrijgen en ik volgde het advies van de dokter op.

Ik gebruik de pillen Proscar 5mg en Saw Palmetto sinds vorig week maandag 14 augustus 2017. Proscar snijd ik wel door vieren om op 1mg uit te komen.
Dagelijks neem ik dus 2x Saw Palmetto (ochtend en avond) en 1x Proscar (avond).

Sinds het gebruik ervaar ik alleen diarree in de ochtenden en ben bang dat het meerdere side effecten gaat hebben. Ook op prostaat gebied ben ik hier van op de hoogte dat het effect kan hebben. Nou ben ik wellicht van plan om met beide pillen te stoppen, alleen twijfel ik dus heel erg. Kan ik na een week ook zomaar stoppen, of moet ik het afbouwen omdat mijn lichaam er al aan is 'gewend'? Over kleine 3 weken ga ik ook met rogaine foam beginnen, dat dan wel gelukkig veilig is.
chapsels is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2017, 13:13   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
De vraag is of er een relatie met de diarree is, dit betwijfel ik.

Bijwerkingen Finasteride uit het farmacotherapeutischkompas:

Soms (0,1–1%): verminderd libido, erectiele disfunctie, ejaculatiestoornis (waaronder verminderd volume van het ejaculaat); deze bijwerkingen kunnen ook na stoppen van de behandeling aanhouden. Depressieve stemming.

Verder zijn gemeld: stijging van leverenzymwaarden. Pijnlijke en gezwollen borsten, pijn aan de testes, onvruchtbaarheid en slechte zaadkwaliteit (zie Zwangerschap), borstkanker. Hartkloppingen. Overgevoeligheidsreacties zoals jeuk, huiduitslag, urticaria, angio-oedeem.

Je volgende vraag:
Afbouwen heeft geen zin.. er zijn geen rebound effecten bekend.
Stel je bouwt af van 1mg naar 0.5mg, dan is je DHT reductie nog steeds tussen de 65-70%. 0.25mg geeft ook nog een reductie van 60% in het DHT. Het ligt allemaal heel nauw. Omdat al je bijwerkingen direct corresponderen met je DHT spiegel heeft afbouwen dus geen zin. Daarnaast is het praktisch onmogelijk om je pillen verder door het midden te breken..

Kortom, je kunt direct stoppen. De relatie met de diarree blijft echter onduidelijk. De diarree zou vanzelf moeten afnemen..
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2017, 13:43   #3
chapsels
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Met afbouwen bedoelde ik bijv. 1mg Proscar om de dag. Dus 1 dag wel en dan een dag weer niet.

Diarree valt nu gelukkig mee en betwijfel zelf ook of het door de pillen kwam. In ieder geval, dat is niet de grootste issue. Voornamelijk de mannenzaak daar beneden, daar ben ik het meeste bang voor. Als het eenmaal daar verstoort is door de pillen, is het terugdraaien haast niet mogelijk volgens mij.
chapsels is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.