Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2012, 17:11   #1
cis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2012
Berichten: 1
ik wil anti-androgenen!

Goede site dit. Veel relevante dingen gelezen. Waar ik momenteel mee zit is met de vraag hoe makkelijk anti-androgenen tegen overbeharing worden voorgeschreven. Cosmetisch ontharen zie ik niet zitten. Ten eerste omdat ze bij laseren volgens mij vooraf de huid scheren, waardoor het bij gezichtshaar wat je normaalgesproken niet scheert gedurende lange tijd alleen maar veel erger wordt. Ten tweede denk ik ook dat de oorzaak bij mij bij een bovengemiddelde hoeveelheid mannelijke hormonen ligt (heb ook een vette huid e.d.). Een veelgebruikte anti-androgeen schijnt androcur te zijn. Deze schijn je gelijktijdig met een anticonceptiepil te moeten nemen wat bij mij i.v.m. een verhoogde trombosekans gevaarlijk is. Weet iemand of het slikken van androcur zonder een anticonceptiepil ook mogelijk is? Volgens mij verhoogt androcur zelf namelijk niet de kans op trombose en doen enkel de oestrogenen in de pil dat. Reden dat je de pil erbij moet slikken is volgens mij dat je met androcur niet zwanger mag raken, maar, dat kun je natuurlijk ook op andere manieren voorkomen (bv. door nooit seks te hebben, wat bij mij het geval is). Een andere optie zou spironolacton zijn. Weet iemand hoe makkelijk de gynaecoloog dat (of een andere anti-androgeen) voorschrijft tegen hirsutisme? Alvast dank!
cis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2012, 17:40   #2
L87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2012
Berichten: 1
Hoi Cis,

Bij mij zouden anti-androgenen alleen worden voorgeschreven indien er sprake was van een verhoogd testosterongehalte. Om daar achter te komen moest er eerst bloed geprikt worden. Gelukkig voor mij bleek daar geen sprake van, aangezien ook anti-androgenen flinke bijwerkingen kunnen hebben.

Overleg het dus met je gynaecoloog
L87 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2012, 23:00   #3
diseldo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2012
Berichten: 2
Recent heb ik ondervonden dat anticonceptie op zich (Yasmine - of Diane 35) ook al zeer goed helpen tegen overbeharing. In de vier jaar dat ik geen pil nam (ivm kinderwens), ging er ontzettend veel haar ongewenst wild groeien hier (rug, billen, buik, decolté) , en sinds ik nu 5 maanden terug de pil neem, zijn de meeste zwarte en langere haren weer als dons teruggekomen zowel na epileren als in de zones waar ik er niets aan deed.... Ik kreeg eerder ook de diagnose PCOS. Misschien eerst een tijdje de pil nemen?
diseldo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.