Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2008, 20:29   #1
caprice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 3
hyperpigmentatie na laser

Hallo iedereen,

Ik heb ook een probleem van overbeharing, reeds jaren. Ik ben met laserepilatie begonnen, drie weken geleden heb ik mijn eerste beurt gehad op mijn decolleté. Ik vond het erg pijnlijk. Het probleem is dat ik een donkere huid heb (type IV). Ik heb nu ook hyperpigmentatie vlekken, een aantal van vóór de behandeling ten gevolge van ontstekingen door haargroei onder de huid, andere vlekken door de laser. Ik hoop echt dat het weg gaat, anders word ik een beetje hopeloos.
Zijn er mensen die ook dit probleem hebben gehad? Gaan die vlekken weg?
Alvast bedankt.
caprice is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2008, 13:22   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caprice Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Ik heb ook een probleem van overbeharing, reeds jaren. Ik ben met laserepilatie begonnen, drie weken geleden heb ik mijn eerste beurt gehad op mijn decolleté. Ik vond het erg pijnlijk. Het probleem is dat ik een donkere huid heb (type IV). Ik heb nu ook hyperpigmentatie vlekken, een aantal van vóór de behandeling ten gevolge van ontstekingen door haargroei onder de huid, andere vlekken door de laser. Ik hoop echt dat het weg gaat, anders word ik een beetje hopeloos.
Zijn er mensen die ook dit probleem hebben gehad? Gaan die vlekken weg?
Alvast bedankt.

dag caprice, ik heb idd al jaren last van hyperpigmentatie, elk jaar erger. De reden dat dit erger kan worden door laser is , zeker als je al een donkere huid hebt, dat je toch te veel pigment hebt in je huid, het enige wat je vt hieraan zou kunnen doen, is elke dag(ook a(echt factor 50) op de behandelende zone smeren, dat scheelt al. Na een paar jaar elke dag factor 50 smeren merk je wel dat het duidelijk minder wordt(je moet minstens 5 jaar rekenen voor het volledig weg is), in combi met geen cosmetica zonlicht op de behandelende plaats, of vlekken, laten komen. Hyperpigmentatie kan ook van binnenuit komen en dan is het moeilijker te behandelen.
De fruitzuurbehandelingen enzo kunnen het wel iets vervagen, maar gaan weinig effect hebben, het is veel belangrijker dat je zomer en winter factor 50 op je gezicht smeert(ook bij bewolking), en geen cosmetica met parfums gebruikt.

heel veel succes!!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 21:29   #3
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
hyperpigmentatie

Je kunt ook microdermabrasie doen of een speciale hyperpig creme gebruiken ben je een halfjaar onder de pannen.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 12:29   #4
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
zoals ik al eerder zei, veel dermatologen raden dit ten stelligste af, omdat het vaak meer kwaad doet dan goed. Bovendien, hyperpigmentatie komt (zo goed als altijd, zei het soms gedeeltelijk, of als extra push), van binnenuit. Wat betekent dat dergelijke (vaak dure) behandelingen weinig tot geen effect gaan hebben, daar het terug blijft komen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil laser en flitslampen Diana Hirsutisme - Behandelingen 44 23 augustus 2012 23:41
[laser] Aculas Vince001 Overige behandelingen 103 23 augustus 2008 19:17
M5 laser marc_05 Hirsutisme - Behandelingen 7 1 juni 2008 21:31
Laser Aesthetics cadeaubon / korting R_Adriaans Chirurgische behandelingen 15 8 januari 2007 10:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.