Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 april 2012, 12:34   #1
Annn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2012
Berichten: 1
overbeharing en acne door androgenen

Het begon toen ik 15 was, steeds meer en meer haar, + puistjes enkel op mijn rug. Ik ben nu 25.
Ik zie er vrouwelijk uit, heb wel kleine borsten, veel haar op mijn hoofd dus geen mannelijke kaalheid.

Mijn androstenedione hormoon meet elk jaar verhoogd.
Het overmatig haar is begonnen onder mijn navel, schaamstreek, dan omhoog en dan rond mijn tepels en borst.

Nu vroeg ik mij af wat ik hieraan het beste kan doen. Ik ben getest op PCOS en dat had ik niet. Alles zag er perfect uit, mijn eierstokken, baarmoeder enz...

Dus is het het beste de pil te nemen hiertegen, of een creme, of androgeen remmers? Maar ik wil geen bijwerkingen =P en niet iets doen waar ik later spijt van krijg.
Annn is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2012, 16:39   #2
123s
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 15
Het is niet een ideale situatie. Mijn advies is om met je huisarts over jouw probleem te praten. Daar vind je het juiste advies.
Traditionele ontharing zoals scheren en waxen is mogelijk maar altijd tijdelijk. Je kan ook eens nadenken om delen van je lichaam permanent te ontharen. Er is nieuwe aparatuur ontwikkeld die je helpt om veilig en comfortabel van jouw ongewenste haar van te helpen. Lees eens meer op http://www.allesoverontharen.nl/

Succes en veel gezondheid
123s is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2012, 21:52   #3
diseldo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2012
Berichten: 2
In de afgelopen vier jaar dat ik geen pil nam (ivm kinderwens) zag ik het haar op mijn lichaam meer en meer toenemen volgens mannelijk patroon: buik, billen, rug. De fijne donsharen die ik had werden langer en stugger en er groeiden zwarte lange haren tussen. Buiten de overbeharing op kin en benen (waar ik ook al sinds de pubertijd last van heb) was dit nieuw. Ik ben nu terug 5 maanden bezig met een pil die tegen overbeharing helpt (Yasmine - vergelijkbaar met diane) en de beharing is weer helemaal aanvaardbaar: buiten benen en kin dan... Bij mij is ook wel PCOS vastgesteld, weet dus niet goed of het bij jou kan helpen?
diseldo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.