Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2018, 17:40   #1
student24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2018
Berichten: 32
Geslacht:
24 jaar haartransplantatie gepland (advies nodig)

Beste forum-genoten,

Ik ben nu 24 jaar en in december staat mijn HT gepland in Turkije. Omdat ik inmiddels bijna volledig kaal ben en alleen de haarkrans over is. moet ik de haartransplantatie 2x ondergaan om schade aan mijn donorgebied te voorkomen. We gaan uit van 2 behandeling van 2x 2.000 a 3.000 grafts. Volgens de arts kan ik hiermee een mooi resultaat bereiken. De eerste behandeling is in december en de tweede pas na minimaal 9 maanden maar op advies van de arts het liefst pas echt na 1 jaar.
Ik lees redelijk wat slechte ervaringen over de donorgebied (dat er vaak teveel grafts uit worden gehaald in turkije.) Dit advies klinkt goed maar lastig inschatten. De eerste HT zal dus voor de voorkant zijn en volgend jaar de rest.
Volgens de arts is dit een gezonde manier.

Echter kwam ik er achter dat je na de haartransplantatie niet met een tondeuse over het ontvangstgebied mag gaan. Om die reden wil ik jullie advies vragen!
Ik heb geen idee wat ik dan met mijn kapsel moet doen na de HT. Ik scheer me altijd kaal. Na de haartransplantatie zou dat dus niet mogen 6 maanden lang. Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Is het heel schadelijk als ik na 1 maand al met een tondeuse over mijn hoofd ga??

Het is lastig omdat de tweede HT pas 1 jaar later is dan zou ik dus maar met een halve rondlopen om die reden wil ik me blijven scheren of millimeteren.

Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen voorzien van goed advies.
student24 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2018, 18:04   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Als het goed is verlies je een week of twee na de HT alle geďmplanteerde haren. Wat je dan over hebt is oude haren en kale huid. Ik zie geen enkele reden waarom je er daarna de tondeuse niet over zou halen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2018, 18:06   #3
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student24 Bekijk bericht
Beste forum-genoten,

Ik ben nu 24 jaar en in december staat mijn HT gepland in Turkije. Omdat ik inmiddels bijna volledig kaal ben en alleen de haarkrans over is. moet ik de haartransplantatie 2x ondergaan om schade aan mijn donorgebied te voorkomen. We gaan uit van 2 behandeling van 2x 2.000 a 3.000 grafts. Volgens de arts kan ik hiermee een mooi resultaat bereiken. De eerste behandeling is in december en de tweede pas na minimaal 9 maanden maar op advies van de arts het liefst pas echt na 1 jaar.
Ik lees redelijk wat slechte ervaringen over de donorgebied (dat er vaak teveel grafts uit worden gehaald in turkije.) Dit advies klinkt goed maar lastig inschatten. De eerste HT zal dus voor de voorkant zijn en volgend jaar de rest.
Volgens de arts is dit een gezonde manier.

Echter kwam ik er achter dat je na de haartransplantatie niet met een tondeuse over het ontvangstgebied mag gaan. Om die reden wil ik jullie advies vragen!
Ik heb geen idee wat ik dan met mijn kapsel moet doen na de HT. Ik scheer me altijd kaal. Na de haartransplantatie zou dat dus niet mogen 6 maanden lang. Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Is het heel schadelijk als ik na 1 maand al met een tondeuse over mijn hoofd ga??

Het is lastig omdat de tweede HT pas 1 jaar later is dan zou ik dus maar met een halve rondlopen om die reden wil ik me blijven scheren of millimeteren.

Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen voorzien van goed advies.
Tof dat je die stap hebt genomen. Mogen we weten welke kiniek
je gaat bezoeken?

Ik ben ook druk bezig met de juiste kliniek te zoeken.
Het enige wat me bang maakt is dat donor-verhaal.
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2018, 19:02   #4
student24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Als het goed is verlies je een week of twee na de HT alle geďmplanteerde haren. Wat je dan over hebt is oude haren en kale huid. Ik zie geen enkele reden waarom je er daarna de tondeuse niet over zou halen.
Dank voor je reactie! De arts gaf aan de telefoon aan dat ik op de zijkanten en het donergebied wel met een tondeuse mag scheren na 4 weken maar het ontvangst gebied min. 6 maanden lang niet. Als reden gaf hij aan: dat de getransplanteerde haren tot 9 maanden zeer gevoelig kunnen zijn en beschadigd kunnen raken door een tondeuse. Het zou de groei van getransplanteerde haren enorm kunnen beperken.

Omdat ik aangaf mijn haren te willen millimeteren zei hij dat dit niet gewenst is. Maar dit heb ik nooit eerder gehoord bij andere klinieken tijdens de intake dus voor mij is het nu een dilemma. Ik zou na de HT na een maand ongeveer graag mijn haren weer willen millimeteren.
student24 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2018, 19:06   #5
student24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skyman2 Bekijk bericht
Tof dat je die stap hebt genomen. Mogen we weten welke kiniek
je gaat bezoeken?

Ik ben ook druk bezig met de juiste kliniek te zoeken.
Het enige wat me bang maakt is dat donor-verhaal.
Estecenter in Istanbul. Dit vanwege een kennis die daar 10 jaar geleden een HT heeft laten uitvoeren. HIj is er nog steeds erg blij mee en dat was oa een reden voor mij.
De prijs speelt ook mee: 1800 euro incl PRP, transfer en overnachting.

Doorslaggevend was voo rmij het verhaal over mijn donorgebied dat ze erg zorgvuldig zullen kijken hoeveel grafts zij kunnen plaatsen.

Er zijn ook turkse klinieken geweest die mij 4.000 grafst aanboden voor beide keren. Ik vond het verhaal van estecenter realistischer.

Maar nogmaals ik blijf het spannend vinden of mijn donorgebied goed zal herstellen.
student24 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2018, 09:37   #6
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Heb je foto's van je huidige situatie?
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2018, 10:59   #7
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
dat zijn een hoop grafst voor jou leeftijd. gefaseerde aanpakken kijkt me slim, maar veel zal afhangen van je situatie nu.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2018, 12:44   #8
student24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
dat zijn een hoop grafst voor jou leeftijd. gefaseerde aanpakken kijkt me slim, maar veel zal afhangen van je situatie nu.
Weet je toevallig hoe het zit of dat je met een tondeuse over het ontvangstgebied mag gaan na een aantal weken??
student24 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2018, 13:01   #9
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student24 Bekijk bericht
Weet je toevallig hoe het zit of dat je met een tondeuse over het ontvangstgebied mag gaan na een aantal weken??
Mag geloof ik pas na 3 maand. Ik heb mijn HT ook gehad op mijn 24ste. Inmiddels 25, maar zou wel uitkijken met het aantal behandelingen. Als je echt helemaal kaal bent maakt het niet uit, maar als je nog iets van haar hebt zou ik wel uitkijken met het aantal behandeling met op oog de toekomst.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2018, 13:04   #10
bedroefd007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 227
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastfield Bekijk bericht
Mag geloof ik pas na 3 maand. Ik heb mijn HT ook gehad op mijn 24ste. Inmiddels 25, maar zou wel uitkijken met het aantal behandelingen. Als je echt helemaal kaal bent maakt het niet uit, maar als je nog iets van haar hebt zou ik wel uitkijken met het aantal behandeling met op oog de toekomst.
Kun je dit nader toelichten?
bedroefd007 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2018, 13:15   #11
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedroefd007 Bekijk bericht
Kun je dit nader toelichten?
Als je helemaal kaal bent, en je kaal proces dus eigenlijk voltooid is dan kun je zoveel mogelijk behandelingen doen als je wilt (tot op zekere hoogte, afhankelijk van je donor). Je ontvangst gebied wordt immers niet meer kaal. Zou het wel gewoon rustig aanpakken met een jaar ertussen.

In mijn geval is het anders, ik heb nog wel wat bestaande haren over en ben dus nog niet volledig 'uitgekaald'. Ik kan nu wel mijn volledige donor gebruiken om de dichtheid te verhogen, maar met het oog op de toekomst is dat niet verstandig omdat bijvoorbeeld ergens een gebied op mijn hoofd nog verder gaat kalen en dan niet meer genoeg donor heb om dat op te vullen.

Ben wel benieuwd naar zijn foto's want dat is makkelijker beoordelen.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2018, 12:04   #12
Niko-BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2018
Berichten: 77
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student24 Bekijk bericht
Weet je toevallig hoe het zit of dat je met een tondeuse over het ontvangstgebied mag gaan na een aantal weken??
Bij mij zei de arts (ook in Turkije trouwens) dat ik pas na 6 maanden met een tondeuse op de ontvangstgebied mag gaan.
Niko-BE is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2018, 17:06   #13
meyouall
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student24 Bekijk bericht
Estecenter in Istanbul. Dit vanwege een kennis die daar 10 jaar geleden een HT heeft laten uitvoeren. HIj is er nog steeds erg blij mee en dat was oa een reden voor mij.
De prijs speelt ook mee: 1800 euro incl PRP, transfer en overnachting.
Hoi,

Ik ben ook van plan binnenkort weer naar estecenter voor mijn tweede HT te gaan. Ik ging daar voor het eerst in 2014.

Hoe heb je deze prijs/offerte van Estecenter ontvangen? op hun website staat 2250 euro voor een sessie.
meyouall is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2018, 18:12   #14
Niko-BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2018
Berichten: 77
Geslacht:
Goed onderhandelen met de Turkse klinieks. Je kunt altijd onder hun prijs gaan van de website. Als je kijkt op Turkse forums zie je prijzen van tussen 5000TL tot 10000TL. Begin maar te rekenen.

Dat zijn prijzen die Turkse inwoners gemiddeld betalen.
Maar ja, als ze weten dat het toeristen zijn proberen ze zoveel mogelijk eruit te halen omdat ze weten dat de prijzen die ze dan vragen nog steeds paar duizenden euro s goedkoper zijn.

Zo heb ik via een Nederlandse consult een prijs offerte van 2400€ gekregen voor max grefts. En toen vroeg ik achter de arts. Het bleek Dr Ahmet Bayram te zijn. Na rechtstreeks contact heb ik prijsofferte van 1350€ gekregen.

Ik heb eerlijk gezegd nog altijd spijt dat ik mijn HT niet door hem heb laten doen.
Ik volg hem op instagram, lijkt me echt een heel professionele arts.
Was vorige maand zelf in Hollywood bij de ISHRS congress.

Dus ja, prijzen zijn echt makkelijk te onderhandelen in Turkije. Vooral als je kaat merken dat je er iets van kent en met verschillende klinieks al heb gesproken.
Niko-BE is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2018, 21:28   #15
meyouall
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 10
Bedankt voor je reactie.

Hoe kwam je in direct contact met arts(en) van esteworld? en ik neem aan dat de onderhandeling in het engels plaats vond, klopt?
meyouall is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.