Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2005, 02:20   #1
Jeremy
jeremy
 
Geregistreerd: 15 oktober 2004
Berichten: 36
informatie middelen

Naar aanleiding van het haarwoordenboek, zou ik graag antwoord willen krijgen op de volgende vragen:

-kun je copper peptides ook slikken?, of is het alleen een topic?, als je het kunt slikken, waar kun het dan verkrijgen?

-waar in Nederland kun je de revatilize line van American Crew kopen?, bij welke kapsalons? (ik heb al rondgebeld, maar niet gevonden)

-kun je nonaandizuur (azelaic acid) ook via een voedingssupplement slikken? (ik ben bij een vitamine speciaalzaak geweest maar die kende het niet)

-is de P5P van Solgar een goede P5P om te gebruiken, of is er een beter alternatief?, of is alleen een goede vitamine B6 al voldoende?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, alvast bedankt i.i.g.!
Jeremy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2005, 09:30   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason79
Naar aanleiding van het haarwoordenboek, zou ik graag antwoord willen krijgen op de volgende vragen:

-kun je copper peptides ook slikken?, of is het alleen een topic?, als je het kunt slikken, waar kun het dan verkrijgen?
Het is alleen een topical! Koper is een metaal en daar kun je dus niet te veel van eten. In bepaalde voeding zit koper (bijv. chocolade, noten, peper, schaaldieren en champignons) en je hebt ook wel een beetje nodig (ADH = 2 tot 3 mg per dag) maar dus zeer weinig. Ik denk dat er in de topische kopermiddelen veel meer zit, en dat er ook veel meer nodig is voor een gewenst effect voor het haar. Als je dit zou innemen, zou je jezelf vergiftigen.
Daarbij zit er in de topische middelen geen koper, maar copper peptides. Dit zijn speciale scheikundige afleidingen van de stof. In het middel Tricomin zit zelfs een gepatenteerde peptide. De werking hiervan is dus ook anders dan gewone koper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason79
-waar in Nederland kun je de revatilize line van American Crew kopen?, bij welke kapsalons? (ik heb al rondgebeld, maar niet gevonden)
Geen idee, ik denk dat je het op internet moet bestellen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason79
-kun je nonaandizuur (azelaic acid) ook via een voedingssupplement slikken? (ik ben bij een vitamine speciaalzaak geweest maar die kende het niet)
Geen idee!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason79
-is de P5P van Solgar een goede P5P om te gebruiken, of is er een beter alternatief?, of is alleen een goede vitamine B6 al voldoende?
De P5P van Solgar is prima, Solgar staat bekend als een zeer goed vitaminemerk. Je kunt ook P5P van NOW slikken, dat schijnt iets goedkoper te zijn en dat zal ook wel in orde zijn.
Je kunt beter niet een gewone Vitamine B6 slikken. Dat is namelijk pyridoxine en je kunt beter echt alleen het co-enzym pyridoxal slikken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason79
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, alvast bedankt i.i.g.!
Fantastische vragen Jason! Het is duidelijk dat je je er goed in hebt verdiept en er goed over na hebt gedacht. Complimenten, maar helaas kan ik dus niet alle vragen voor je beantwoorden. Misschien iemand anders?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 13:05   #3
Jeremy
jeremy
 
Geregistreerd: 15 oktober 2004
Berichten: 36
Niemand???

Heeft dan helemaal niemand antwoord op mijn vragen?
Jeremy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 13:34   #4
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
geen idee, het zijn ook nogal specifieke vragen. meeste mensen bestellen sowieso via internet omdat dat bijna altijd een stuk goedkoper is.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 13:58   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jason79
Heeft dan helemaal niemand antwoord op mijn vragen?
Uhm ben ik nou gek?! boven jou vorige post staan de antwoorden?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:01   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
off-topic:

mooie, overzichtelijke signature, kevinme! maar wat betekenen de verschillende kleurtjes?

en welke SOD slik / gebruik je?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 januari 2005 om 14:04
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 14:58   #7
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
off-topic:

mooie, overzichtelijke signature, kevinme! maar wat betekenen de verschillende kleurtjes?

en welke SOD slik / gebruik je?
De kleuren zijn een onderscheiding in regime en werking. Rood is "hulpmiddelen/ondersteuning", blauw zijn de "grotere, meer bewezen middelen", oranje is "experimenteel" en de groene zijn "anti-inflammation".

Als SOD neem ik: SOD (superoxide dismutase) van Solgar, omdat het bij een SOD belangrijk is dat het niet wordt vernietigt voordat het in je maag komt. Bij solgar is dit niet het geval doordat het Tarwe of Tarwebestanddelen bevat.

Citaat:
Whole, unprocessed foods normally contain the anti-oxidants needed to control the superoxide that helps aggravate inflammation in the scalp. Superoxide can be broken down by the enzyme superoxide dismutase (SOD); a powerful anti-oxidant manufactured by the body and obtained from whole food sources. Abundant amounts of SOD are found in cereal grasses, such as the young leaves of organic wheat grass and barley green.

The process of aging minimizes the body’s ability to withstand the damage from superoxide. This is because enzymes like superoxide dismutase are not as prevalent in our bodies as we get older.

It has been thought that superoxide could be broken down by taking supplements of the SOD enzyme, however it’s been purported that unless manufactured within the body through diet, SOD does not survive stomach acids during digestion. However, SOD supplements are now available enteric coated—that is, coated with a protective substance that allows the pill to pass intact through the stomach acid into the small intestines to be absorbed. Otherwise for the SOD enzyme to be effective, it must come from super green foods like wheat grass or barley greens (in liquid or supplement form.) Also, organic forms of the minerals, zinc and copper can help fortify the body with SOD from within.
Bron: The Solution to Hair Loss Naturally
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door kevin; 13 januari 2005 om 15:08
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:02   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
De kleuren zijn een onderscheiding in regime en werking. Rood is "hulpmiddelen/ondersteuning", blauw zijn de "grotere, meer bewezen middelen", oranje is "experimenteel" en de groene zijn "anti-inflammation".
Dan kun je ketoconazol wel rood maken ook vind ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Als SOD neem ik: SOD (superoxide dismutase) van Solgar, omdat het bij een SOD belangrijk is dat het niet wordt vernietigt voordat het in je maag komt. Bij solgar is dit niet het geval doordat het Tarwe of Tarwebestanddelen bevat.
Ten eerste: die link werkt niet.

Ten tweede: meesterlijke zet van je!! Ik wist helemaal niet dat er aparte SOD-pillen waren! Dacht dat SOD vrijkwam bij gebruik van bijv. koper en tin.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:08   #9
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Dan kun je ketoconazol wel rood maken ook vind ik.

Ten eerste: die link werkt niet.

Ten tweede: meesterlijke zet van je!! Ik wist helemaal niet dat er aparte SOD-pillen waren! Dacht dat SOD vrijkwam bij gebruik van bijv. koper en tin.
Keto is rood? En ik hoop dat SOD goede zaken kan doen tegen inflammation, ook geloof ik er 100% in dat het ook doet.

Link doet het weer.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:14   #10
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Whole, unprocessed foods normally contain the anti-oxidants needed to control the superoxide that helps aggravate inflammation in the scalp. Superoxide can be broken down by the enzyme superoxide dismutase (SOD); a powerful anti-oxidant manufactured by the body and obtained from whole food sources. Abundant amounts of SOD are found in cereal grasses, such as the young leaves of organic wheat grass and barley green.

The process of aging minimizes the body’s ability to withstand the damage from superoxide. This is because enzymes like superoxide dismutase are not as prevalent in our bodies as we get older.

It has been thought that superoxide could be broken down by taking supplements of the SOD enzyme, however it’s been purported that unless manufactured within the body through diet, SOD does not survive stomach acids during digestion. However, SOD supplements are now available enteric coated—that is, coated with a protective substance that allows the pill to pass intact through the stomach acid into the small intestines to be absorbed. Otherwise for the SOD enzyme to be effective, it must come from super green foods like wheat grass or barley greens (in liquid or supplement form.) Also, organic forms of the minerals, zinc and copper can help fortify the body with SOD from within.
Hou er rekening mee dat wat in het stukje staat gebaseerd is op assumpties.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:19   #11
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Hou er rekening mee dat wat in het stukje staat gebaseerd is op assumpties.
Daarom neem ik het zekere voor het onzekere.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:19   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
blauw bedoel ik
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:22   #13
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
blauw bedoel ik
Keto alleen kan geen haarverlies stoppen, fluridil en fina wel, dus verdient het geen blauwe kleur
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 15:23   #14
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Keto alleen kan geen haarverlies stoppen, fluridil en fina wel, dus verdient het geen blauwe kleur
sorry hoor, maar er is VEEEL meer bewijs voor keto dan voor fluridil. Fluridil is bij uitstek een experimenteel middel met nauwelijks wetenschappelijke backup.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2005, 16:03   #15
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
sorry hoor, maar er is VEEEL meer bewijs voor keto dan voor fluridil. Fluridil is bij uitstek een experimenteel middel met nauwelijks wetenschappelijke backup.
Maar daar gaat het niet om Het gaat erom dat keto alleen nooit never ever in staat is om AGA stop te zetten, terwijl dit bij fluridil wel kan.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
een beetje informatie JackTheRipper Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 april 2007 12:58
Een overzicht van werkende middelen... Jay Archief: afgehandelde Suggesties 12 7 mei 2005 17:33
Informatie gevraagd over het gebruik van allerhande vitaminepillen Axel Medicijnen/haargroeimiddelen 11 2 februari 2005 19:40
middelen die nog niet/nauwelijks besproken zijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 5 22 oktober 2004 15:15
Nieuwe veelbelovende middelen: Cyoctol en Diazoxide? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 5 7 augustus 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.