Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 14 mei 2011, 17:48   #12
arpieem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2010
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zilverspar Bekijk bericht
Ja ik noem het altijd hormoonhaar, ik vind "hormonale overbeharing bij de vrouw of hormonale hirsutisme" te lang om steeds te schrijven.
Op zich had ik dat best kunnen raden (dat dat dus een soort afkorting is), maar ik wilde het even zeker weten.

Citaat:
Dus om jouw vraag te beantwoorden, ik ben aangewezen op ontharingsmethodes van buitenaf net als (bijna) iedere vrouw die dit heeft. Gezichtshaar is over het algemeen hardnekkiger gebleken om te bestrijden.
Ik denk misschien erg rechtlijnig (sorry, zo werkt mijn brein nu eenmaal) maar dan blijft wat mij betreft het logisch dat je dan toch een middel moet hebben dat 'iets' met die hormonen doet (ervoor zorgen dat ze geen haargroei produceren of wellicht het hele hormoon neutraliseren, als dat geen ongewenste neveneffecten heeft.
Als je middelen van 'buitenaf' probeert, bestrijd je een symptoom en niet de oorzaak.
Jouw probleem is ongetwijfeld dat zo'n middel er niet is en wie weet nog erger: dat de wetenschappelijke kennis over hoe hormonen werken helaas nog niet ver genoeg gevorderd is.

Citaat:
Ik hoop je vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben.
Het is mij duidelijk. Ik hoop voor je dat de wetenschap ook snel een 'antwoord' voor jou heeft!
arpieem is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.