Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 maart 2005, 11:17   #16
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Hoe ging het ervoor met Fina? Kun je dat beschrijven?
Droog/bros haar, veel jeuk.
Na 2 maanden duta, geen jeuk meer, haar ziet er weer gezond uit, ik kreeg zelfs een opmerking van een kapster dat ik dik en veel haar heb, en een uitstekende model zou zijn voor kappers in opleiding.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 22 maart 2005, 12:36   #17
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Citaat:
ik kreeg zelfs een opmerking van een kapster dat ik dik en veel haar heb, en een uitstekende model zou zijn voor kappers in opleiding.
das niet mis
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline  
Oud 22 maart 2005, 14:43   #18
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Kevinme, ik zou nog niet stoppen als ik jou was.

Net als jij ben ik zeer in verlegenheid gebracht door de mogelijke gevolgen van fina op de haarlijn. NW 1/ 1,5 voordat ik begon, nu duidelijk NW2 en het blijft achteruit gaan. Ook de zich ontwikkelende 'widows peak' wordt doorzichtig en dunner. Vraag me af wanneer dit proces eindelijk eens tot rust komt.

Net als bij jou a) reageert mijn haarlijn zeer negatief op fina, of b) was het voor mij voorbestemd dat de haarlijn nu een opdonder zou krijgen.
Speculatief, maar op zich spreekt de theorie mij wel aan dat DHT vooral op de zwakste plekken (doorgaans de haarlijn) toeslaat alvorens 'verder' te gaan.
Bij een diffuse uitdunner zoals ik doet fina op de vertex vooralsnog redelijk goed werk, maar frontaal haarverlies is wellicht een soort van 'wisselgeld'.

Zoals je wsch weet is er op de Amerikaanse forums een aanzienlijk aantal mensen dat een snel verslechterende haarlijn na aanvang van het gebruik van fina rapporteert. De meeste 'volhouders' - ik geloof dat er ooit eens een thread op hairlosstalk over geopend is - meldden echter dat dit op een gegeven moment (= > 1 jaar) ophield en dat ze bij de vertex succesjes boekten.
(Wederom) Net als jij vrees ook ik RH (met name vanwege mijn verhoogde libido, dat echter ook weer het gevolg van pompoenpitten zou kunnen zijn), maar ik wil het nog niet opgeven.

Overigens is mijn haaruitval de afgelopen twee weken weer flink toegenomen. Hopelijk is het de 'lenteshedding', of anders weer een van die vermaledijde finasheddings.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 22 maart 2005, 14:50   #19
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Kevinme, ik zou nog niet stoppen als ik jou was.

Net als jij ben ik zeer in verlegenheid gebracht door de mogelijke gevolgen van fina op de haarlijn. NW 1/ 1,5 voordat ik begon, nu duidelijk NW2 en het blijft achteruit gaan. Ook de zich ontwikkelende 'widows peak' wordt doorzichtig en dunner. Vraag me af wanneer dit proces eindelijk eens tot rust komt.

Net als bij jou a) reageert mijn haarlijn zeer negatief op fina, of b) was het voor mij voorbestemd dat de haarlijn nu een opdonder zou krijgen.
Speculatief, maar op zich spreekt de theorie mij wel aan dat DHT vooral op de zwakste plekken (doorgaans de haarlijn) toeslaat alvorens 'verder' te gaan.
Bij een diffuse uitdunner zoals ik doet fina op de vertex vooralsnog redelijk goed werk, maar frontaal haarverlies is wellicht een soort van 'wisselgeld'.

Zoals je wsch weet is er op de Amerikaanse forums een aanzienlijk aantal mensen dat een snel verslechterende haarlijn na aanvang van het gebruik van fina rapporteert. De meeste 'volhouders' - ik geloof dat er ooit eens een thread op hairlosstalk over geopend is - meldden echter dat dit op een gegeven moment (= > 1 jaar) ophield en dat ze bij de vertex succesjes boekten.
(Wederom) Net als jij vrees ook ik RH (met name vanwege mijn verhoogde libido, dat echter ook weer het gevolg van pompoenpitten zou kunnen zijn), maar ik wil het nog niet opgeven.

Overigens is mijn haaruitval de afgelopen twee weken weer flink toegenomen. Hopelijk is het de 'lenteshedding', of anders weer een van die vermaledijde finasheddings.
Maar die "volhouders", hebben die ook haar terug gekregen frontaal? Als Fina er na 1 jaar toch voor zorgt dat mijn haar nier meer uitvalt, maar ik krijg mijn voorkant niet terug, dan heb ik er weining aan namelijk.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 22 maart 2005, 14:58   #20
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
'Maar die "volhouders", hebben die ook haar terug gekregen frontaal? Als Fina er na 1 jaar toch voor zorgt dat mijn haar nier meer uitvalt, maar ik krijg mijn voorkant niet terug, dan heb ik er weining aan namelijk'

Dat is ook een beetje mijn vrees... Volgens mij heeft het merendeel van die mensen het frontale haar niet meer teruggekregen.. We weten allemaal hoe moeilijk het is om dat voor elkaar te krijgen. Minox erbij gebruiken zie ik persoonlijk (nog) niet zitten, maar misschien is dit (of duta) wel de enige mogelijkheid om de voorkant een beetje te doen herstellen.
Het is klote dat onze haarlijn zo op fina reageert, maar ik ben nog veel bevreesder voor de gevolgen als ik nu met fina zou stoppen. Als over enkele maanden volledige stabilisatie op zou treden, ben ik bereid dat wisselgeld te betalen. Met pijn in de portemonnee, dat wel.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 22 maart 2005, 15:03   #21
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
'Maar die "volhouders", hebben die ook haar terug gekregen frontaal? Als Fina er na 1 jaar toch voor zorgt dat mijn haar nier meer uitvalt, maar ik krijg mijn voorkant niet terug, dan heb ik er weining aan namelijk'

Dat is ook een beetje mijn vrees... Volgens mij heeft het merendeel van die mensen het frontale haar niet meer teruggekregen.. We weten allemaal hoe moeilijk het is om dat voor elkaar te krijgen. Minox erbij gebruiken zie ik persoonlijk (nog) niet zitten, maar misschien is dit (of duta) wel de enige mogelijkheid om de voorkant een beetje te doen herstellen.
Het is klote dat onze haarlijn zo op fina reageert, maar ik ben nog veel bevreesder voor de gevolgen als ik nu met fina zou stoppen. Als over enkele maanden volledige stabilisatie op zou treden, ben ik bereid dat wisselgeld te betalen. Met pijn in de portemonnee, dat wel.
Dat is echt balen. Ik denk dat Minox (Xandrox) en duta hierbij sterk kunnen helpen, anders zou ik het niet weten. Zoals ik al aangaf in mijn startpost kan ik natuurlijk ook switchen op spiro, minox en xandrox. Maar wat er gebeurt als ik stop met Fina, dat weet ik niet en of het andere regime succesvol kan zijn weet ik ook niet.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 22 maart 2005, 15:09   #22
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Kevinme, je schrijft dat je altijd al last had van acne en vette huid. Maar als het gaat om RH, dan moet je je toch pas zorgen maken als je voorheen geen acne en vette huid had, en na de aanvang van fina wél? Als je altijd al een vette huid had, dan heb je het met fina ook. Dat is dan toch geen indicatie voor RH? Of ben ik abuis?
__________________



krullo is offline  
Oud 22 maart 2005, 15:13   #23
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
@kevinme
Het valt simpelweg niet te voorspellen.
Dit is common sense redeneren en niet door empirie gestaafd, maar het lijkt me waarschijnlijk dat je haarlijn aanvankelijk nog heftiger zou reageren op duta dan op fina (kans op hergroei lijkt me weer groter). Zou je dat risico durven lopen?

Als je al met fina stopt, zou ik als ik jou was eerst een spiro of fluridil-regime starten. Ik weet dat je dat al gedaan hebt, maar omdat je zo'n uitgebreid regime had is er teveel ruis om te bepalen of het misschien bezig was iets goeds voor je te doen.
Vooral jammer dat je met fluridil gestopt bent. Ik denk dat je met geen mogelijkheid hebt kunnen bepalen wat het nu werkelijk voor je aan het doen was.
Misschien is een 'cold turkey' wel de enige manier om het netto-effect van de verschillende elementen van je regime te kunnen bepalen. Niet dat ik je dat zou aanraden..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 22 maart 2005, 15:31   #24
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
@kevinme
Het valt simpelweg niet te voorspellen.
Dit is common sense redeneren en niet door empirie gestaafd, maar het lijkt me waarschijnlijk dat je haarlijn aanvankelijk nog heftiger zou reageren op duta dan op fina (kans op hergroei lijkt me weer groter). Zou je dat risico durven lopen?

Als je al met fina stopt, zou ik als ik jou was eerst een spiro of fluridil-regime starten. Ik weet dat je dat al gedaan hebt, maar omdat je zo'n uitgebreid regime had is er teveel ruis om te bepalen of het misschien bezig was iets goeds voor je te doen.
Vooral jammer dat je met fluridil gestopt bent. Ik denk dat je met geen mogelijkheid hebt kunnen bepalen wat het nu werkelijk voor je aan het doen was.
Misschien is een 'cold turkey' wel de enige manier om het netto-effect van de verschillende elementen van je regime te kunnen bepalen. Niet dat ik je dat zou aanraden..
Daarom is het zo moeilijk. En ja, ik durf het risico om aan duta te gaan wel te nemen en ik denk dat ik het ook ga doen. Dan worden hier bepaalde mensen ook wijzer als ik het neem denk ik zo.

En Krullo, ja je hebt gelijk. Maar toch denk ik dat het wel iets te maken heeft met RH, maar wat precies weet ik niet.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 22 maart 2005, 18:55   #25
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
De meeste zaken die jullie hier bespreken heb ik voor mezelf de laatste weken ook doorgenomen. Ik ben het zat om me beroerd te voelen over mn haaruitval en ik heb zelfs mezelf zover dat ik het maar moet accepteren dat de bekende middelen niets voor me kunnen doen.

Nu ik ben gestopt met fina is vooral het haar bovenop en achter mn kruin aan het uitvallen. (conclusie: bij mij is Fluridil geen vervanger voor fina) Kennelijk heeft het fina daar goed gewerkt en ik bedacht me dat die enorme uitval van RH daar idd niet heeft toegeslagen... Ik wacht nog even en als t frontaal een ramp blijft, ga ik toch weer aan de fina (of duta).

De reden is, dat ik over een jaar niet de haarlijn van iemand van tachtig wil hebben. En fina of duta is dan het laatste redmiddel voor je kruin.

Wat die haren betreft die je door fin of dut frontaal verliest, je leest dat toch vaker, ik geloof niet dat die gaan terugkomen. Je moet wel realistisch blijven. Het gaat om duizenden haren (voordat je uitval duidelijk zichtbaar wordt) en die beginnen heus niet allemaal zo weer terug, zoals nog wel eens gesuggereerd wordt.

Op Flu na, ben ik dus wel "cold turkey" gestopt (waar komt die ranzige term eigenlijk vandaan? ). Alles wat ik nu ga doen geeft dus duidelijk zijn effect weer.

Kevin, ik ben wel erg benieuwd wanneer je met duta denkt te beginnen. En vooral wa het gaat doen voor je.

@J25, heb jij nog ijzers in t vuur? Enige plannen?

Groet
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline  
Oud 22 maart 2005, 19:36   #26
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ha Vince,

'Cold turkey' is een term die eigenlijk betrekking heeft op het in een klap afkicken van...heroine. Klinkt ranzig genoeg, niet?
Wat betreft mijn ijzers in het vuur: geduld is een schone zaak, om maar even in cliches te spreken.
Maar als mijn haarlijn in dit tempo achteruit blijft gaan, voeg ik denk ik over een aantal maanden spiro of fluridil toe aan mijn regime. Blijf iig fina gebruiken tot de een jaar mijlpaal. Duta is voor mij (nog) geen optie.
En RH of niet; fina doet voor de meeste mensen wel degelijk redelijk tot goed werk voor de vertex; tot die conclusie ben ik ook proefondervindelijk gekomen.
Het gekke is dat ik aanvankelijk mijn haar wat achterover kamde om het haarverlies te kunnen verbergen. Nu kom ik eerder in aanmerking voor de comb-over look..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 22 maart 2005, 20:18   #27
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
De meeste zaken die jullie hier bespreken heb ik voor mezelf de laatste weken ook doorgenomen. Ik ben het zat om me beroerd te voelen over mn haaruitval en ik heb zelfs mezelf zover dat ik het maar moet accepteren dat de bekende middelen niets voor me kunnen doen.

Nu ik ben gestopt met fina is vooral het haar bovenop en achter mn kruin aan het uitvallen. (conclusie: bij mij is Fluridil geen vervanger voor fina) Kennelijk heeft het fina daar goed gewerkt en ik bedacht me dat die enorme uitval van RH daar idd niet heeft toegeslagen... Ik wacht nog even en als t frontaal een ramp blijft, ga ik toch weer aan de fina (of duta).

De reden is, dat ik over een jaar niet de haarlijn van iemand van tachtig wil hebben. En fina of duta is dan het laatste redmiddel voor je kruin.

Wat die haren betreft die je door fin of dut frontaal verliest, je leest dat toch vaker, ik geloof niet dat die gaan terugkomen. Je moet wel realistisch blijven. Het gaat om duizenden haren (voordat je uitval duidelijk zichtbaar wordt) en die beginnen heus niet allemaal zo weer terug, zoals nog wel eens gesuggereerd wordt.

Op Flu na, ben ik dus wel "cold turkey" gestopt (waar komt die ranzige term eigenlijk vandaan? ). Alles wat ik nu ga doen geeft dus duidelijk zijn effect weer.

Kevin, ik ben wel erg benieuwd wanneer je met duta denkt te beginnen. En vooral wa het gaat doen voor je.

@J25, heb jij nog ijzers in t vuur? Enige plannen?

Groet
Ik zou als ik jou was toch aan Spiro gaan icm met minox en misschien zouals je zelf zegt terug aan fina/duta. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Over duta, ik wil de eerste 10 dagen 1.5mg per dag slikken om te kijken hoe ik erop reageer.

http://www.hairsite2.com/images/dutas_analysis.jpg
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 23 maart 2005, 01:36   #28
mokammetje
HaarWeb lid
 
mokammetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 49
Wat is Rh kan het nergens vinden heb de search button al geprobeerd
mokammetje is offline  
Oud 23 maart 2005, 08:09   #29
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mokammetje
Wat is Rh kan het nergens vinden heb de search button al geprobeerd
Reflex Hyperandrogeniciteit, zie haarwoordenboekje.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 23 maart 2005, 18:12   #30
ris
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 3
Ik zou doorgaan met fina als ik jou was, voor minimaal 1 jaar. Ik gebruik momenteel ook fina 3 maanden. Status tot dus ver, de zwakke haartjes vallen uit en er groeit nieuwe haartjes die langzaam aan steeds groter worden. De donshaartjes beginnen ook zichtbaar te worden.
ris is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ttm suggesties en feedback] Oprichting TTM-patientenvereniging lies TTM - Algemeen 63 26 november 2008 18:23
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 11:23
boek bolleke Boeken en artikelen 40 15 januari 2003 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.