Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2005, 11:44   #31
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ha Vince,

'Cold turkey' is een term die eigenlijk betrekking heeft op het in een klap afkicken van...heroine. Klinkt ranzig genoeg, niet?
Wat betreft mijn ijzers in het vuur: geduld is een schone zaak, om maar even in cliches te spreken.
Maar als mijn haarlijn in dit tempo achteruit blijft gaan, voeg ik denk ik over een aantal maanden spiro of fluridil toe aan mijn regime. Blijf iig fina gebruiken tot de een jaar mijlpaal. Duta is voor mij (nog) geen optie.
En RH of niet; fina doet voor de meeste mensen wel degelijk redelijk tot goed werk voor de vertex; tot die conclusie ben ik ook proefondervindelijk gekomen.
Het gekke is dat ik aanvankelijk mijn haar wat achterover kamde om het haarverlies te kunnen verbergen. Nu kom ik eerder in aanmerking voor de comb-over look..
He hoi,
Ik zag die term op andere forums ook voorbijkomen en ik vroeg t me zomaar af. Zie altijd meteen zo'n geplukte kip voor me... Maar, mocht ik nog eens stoppen met coke, dan zal ik er aan denken

Ik ben het volledig met je eens dat fina weldegelijk op de vertex gewerkt heeft. Mn kruin is in die anderhalf jaar niet achteruit gegaan. De haren die nu zo veel uitvallen, komen daar waarschijnlijk ook vandaan.

Wat die comb-over betreft.... Sh*t, the same here! Echt erg. Mn haar valt vanzelf naar de rechts omdat er nog zo weinig volume in zit Maar als het straks nog slechter wordt, laat ik het echt kort knippen... ik heb geen zin in zo'n suffe Ivo Niehe-look.

Maar wat ik me nog afvroeg, Jongen25 en Kevinme, is iemand van jullie in het verleden wel eens gestopt met fina? Ik bedoel, na de eerste maand, of tussendoor gewoon een weekje? Gewoon een vraagje, ben benieuwd

Tnx
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline  
Oud 24 maart 2005, 11:53   #32
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik ben het volledig met je eens dat fina weldegelijk op de vertex gewerkt heeft. Mn kruin is in die anderhalf jaar niet achteruit gegaan. De haren die nu zo veel uitvallen, komen daar waarschijnlijk ook vandaan.
Hallo Vince001. Wat denk je dat dit betekent? Kan het zo zijn dat je frontale haarverlies toch wel zou zijn gebeurt, zonder fina, en dat de fina alleen heeft gewerkt op vertex? Of heeft de fina actief de voorkant aangetast, en tegelijkertijd de vertex gered?

Ik vraag dit omdat ik fina gebruik voor inhammen, en na al de verhalen doodsbang ben dat fina de frontlijn, die op zich nog goed is, gaat verzieken.
__________________



krullo is offline  
Oud 24 maart 2005, 11:56   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Fina verziekt geen haarlijnen. Bij velen zijn de androgeenreceptoren frontaal echter gevoeliger waardoor die haren als eerste sneuvelen. Fina killt 70% van het DHT, er blijft dus nog 30% over en dat is blijkbaar soms nog genoeg om de gevoelige zones (veelal frontaal) alsnog om zeep te helpen. De haarzakjes in de vertexregio staan wat steviger in hun schoenen en zijn wel bestand tegen 30% DHT.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 24 maart 2005, 12:14   #34
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Hallo Vince001. Wat denk je dat dit betekent? Kan het zo zijn dat je frontale haarverlies toch wel zou zijn gebeurt, zonder fina, en dat de fina alleen heeft gewerkt op vertex? Of heeft de fina actief de voorkant aangetast, en tegelijkertijd de vertex gered?

Ik vraag dit omdat ik fina gebruik voor inhammen, en na al de verhalen doodsbang ben dat fina de frontlijn, die op zich nog goed is, gaat verzieken.
Krullo, allereerst den ik dat je dus niet doodsbang moet zijn dat fina je haar frontaal gaat verzieken. De discussie over problemen met fina loopt hier tussen drie tot vier, vijf personen, terwijl in de loop der jaren hier honderden mensen zijn aangeschoven met prima resultaten van fina.

Ik sluit me aan bij 't verhaal van Laurens, maar ik denk dat in sommige gevallen wel het verhaal van dr Sawaya (of hoe je dat ook schrijft) telt. Nl. dat ook de androgeen receptoren zich, in bepaalde situaties, kunnen aanpassen aan de 5-ar blockers. Zij zegt dit te hebben waargenomen bij de duta-trials die ze voor Glaxo gedaan heeft om het middel "FDA approved" te krijgen voor haaruitval. Wellicht dat sommigen van ons daar bij fina al last van hebben gekregen.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline  
Oud 24 maart 2005, 12:18   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik sluit me aan bij 't verhaal van Laurens, maar ik denk dat in sommige gevallen wel het verhaal van dr Sawaya (of hoe je dat ook schrijft) telt. Nl. dat ook de androgeen receptoren zich, in bepaalde situaties, kunnen aanpassen aan de 5-ar blockers. Zij zegt dit te hebben waargenomen bij de duta-trials die ze voor Glaxo gedaan heeft om het middel "FDA approved" te krijgen voor haaruitval. Wellicht dat sommigen van ons daar bij fina al last van hebben gekregen.
De Sawaya-theorie was toch juist dat bij het slikken van 5AR-remmers niet alleen het DHT-niveau daalt, maar ook de gevoeligheid van de receptoren voor DHT?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 24 maart 2005, 12:24   #36
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Krullo, allereerst den ik dat je dus niet doodsbang moet zijn dat fina je haar frontaal gaat verzieken. De discussie over problemen met fina loopt hier tussen drie tot vier, vijf personen, terwijl in de loop der jaren hier honderden mensen zijn aangeschoven met prima resultaten van fina.

Ik sluit me aan bij 't verhaal van Laurens, maar ik denk dat in sommige gevallen wel het verhaal van dr Sawaya (of hoe je dat ook schrijft) telt. Nl. dat ook de androgeen receptoren zich, in bepaalde situaties, kunnen aanpassen aan de 5-ar blockers. Zij zegt dit te hebben waargenomen bij de duta-trials die ze voor Glaxo gedaan heeft om het middel "FDA approved" te krijgen voor haaruitval. Wellicht dat sommigen van ons daar bij fina al last van hebben gekregen.
Het verhaal van Laurens klinkt het meest coherent inderdaad, zoals meestal.

Het punt is dat de finagebruikers die problemen hebben vaak melden dat de frontale problemen zijn begonnen vlak na het aanvangen met fina, terwijl ze bijvoorbeeld eerst alleen vertex-troubles of inhammen hadden. Dat kan een heleboel verklaringen hebben:
toeval (het front stond op het punt er sowieso aan te gaan),
of een shedding die voor permanente hair loss wordt aangezien (wat zou betekenen dat het front ook toevallig net tegelijkertijd met het begin van het finagebruik in de gevarenzone aan het komen was, anders zou er geen shedding optreden),
of verbeelding,
of natuurlijk RH door upregulation (wat dan gepaard zou moeten gaan met vetheid, acne, spiergroei en neukeritis),
of wat jij hierboven beschrijft (waar ik nog niet van had gehoord).
__________________



krullo is offline  
Oud 24 maart 2005, 12:29   #37
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
De Sawaya-theorie was toch juist dat bij het slikken van 5AR-remmers niet alleen het DHT-niveau daalt, maar ook de gevoeligheid van de receptoren voor DHT?
Serieus? Ik dacht echt dat het andersom was. Ik zal het nog eens terugzoeken... Ze heeft een paar interviews gegeven.

Eerlijk gezegd dacht ik dat bij haar het hele verhaal van de overgevoelige AR vandaan kwam. En dat ook Dr. Proctor daar zn ideeen van RH op gebaseerd heeft.... (dit laatste heb ik zelf geconcludeerd omdat hij nooit een bron geeft voor zn RH-verhaal en wel schijnt samen te werken met Sawaya)
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline  
Oud 24 maart 2005, 13:06   #38
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
He hoi,
Ik zag die term op andere forums ook voorbijkomen en ik vroeg t me zomaar af. Zie altijd meteen zo'n geplukte kip voor me... Maar, mocht ik nog eens stoppen met coke, dan zal ik er aan denken

Ik ben het volledig met je eens dat fina weldegelijk op de vertex gewerkt heeft. Mn kruin is in die anderhalf jaar niet achteruit gegaan. De haren die nu zo veel uitvallen, komen daar waarschijnlijk ook vandaan.

Wat die comb-over betreft.... Sh*t, the same here! Echt erg. Mn haar valt vanzelf naar de rechts omdat er nog zo weinig volume in zit Maar als het straks nog slechter wordt, laat ik het echt kort knippen... ik heb geen zin in zo'n suffe Ivo Niehe-look.

Maar wat ik me nog afvroeg, Jongen25 en Kevinme, is iemand van jullie in het verleden wel eens gestopt met fina? Ik bedoel, na de eerste maand, of tussendoor gewoon een weekje? Gewoon een vraagje, ben benieuwd

Tnx
Nope, nog nooit gestopt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 24 maart 2005, 16:00   #39
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik ook niet, en ik durf het voorlopig ook nog niet.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 25 maart 2005, 16:43   #40
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Wie heeft interesse in mijn Proscar?

Iemand nog geďnteresseerd in Proscar van Merck? 1 pakje van 5 mg tabletten. Onaangebroken en met aankoopbon van deze maand. Voor 79 euro en nog wat aangeschaft. Ik doe ze weg voor 70 euro. Laat het me maar weten. Grt R.
connors is offline  
Oud 25 maart 2005, 17:53   #41
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connors
Iemand nog geďnteresseerd in Proscar van Merck? 1 pakje van 5 mg tabletten. Onaangebroken en met aankoopbon van deze maand. Voor 79 euro en nog wat aangeschaft. Ik doe ze weg voor 70 euro. Laat het me maar weten. Grt R.
70 euro wat achterlijk duur zeg, 1 pakje kun je al voor 25 euro krijgen, dan wel niet de echte maar met dezelfde werking
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline  
Oud 25 maart 2005, 22:06   #42
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
70 euro wat achterlijk duur zeg, 1 pakje kun je al voor 25 euro krijgen, dan wel niet de echte maar met dezelfde werking
Oh.. ok dan was ik blijkbaar te vroeg met bestellen als ik het ergens anders goedkoper had kunnen krijgen. Let wel...er zitten dan wel 30 tabletten in het pakje. Mocht je daarvan 1 mg per dag innemen dan ben je voor de komende 3 á 4 maanden voorzien. R.

Laatst gewijzigd door connors; 25 maart 2005 om 22:14
connors is offline  
Oud 25 maart 2005, 22:32   #43
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ontopic graag....
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 25 maart 2005, 22:44   #44
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ontopic graag....
hey kevin,

heb je de beslissing al gemaakt of je gaat stoppen met fina?? Ik zie dat je nou ook minox gebruikt, net mee begonnen?
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline  
Oud 25 maart 2005, 22:48   #45
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
hey kevin,

heb je de beslissing al gemaakt of je gaat stoppen met fina?? Ik zie dat je nou ook minox gebruikt, net mee begonnen?
Ik heb besloten om Dutasteride met Minox samen te gaan gebruiken. Dit kan 2 dingen voor mij doen.

1) Nog meer haaruival, dus wel sprake van RH zoals ik vermoedde.
2) Minder haaruitval, fina was te zwak. Dit is wat ik hoop.

Minox gebruik ik voor hergroei dus alleen op de net kale plekken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ttm suggesties en feedback] Oprichting TTM-patientenvereniging lies TTM - Algemeen 63 26 november 2008 18:23
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 11:23
boek bolleke Boeken en artikelen 40 15 januari 2003 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.