Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 februari 2006, 08:38   #1
Ofeltuna
HaarWeb lid
 
Ofeltuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Locatie: Nederland Rotterdam
Berichten: 9
nieuweling

Hallo daar allemaal
Ik moet even kwijt dat ik blij ben dat ik deze site heb gevonden.
Het is een steun dat ik wat andere mensen heb gevonden die trichotillomanie hebben. Ik heb het inmiddels 2 jaar en ik ben zelf 14 jaar oud.
Ik hoop maar dat ik hier een beetje kan praten met de medemensen die ook aan deze vervelende soort 'ziekte' leiden
Ik hoop maar, dat het niet arrogant is dat ik een nieuwe topic heb gestart omdat ik nieuw ben.
Na ja misschien moet ik maar wat weer over mijn ttm vertellen.
Ik heb een aantal traumatische ervaringen gehad waardoor het begonnen is.
Ik loop al een tijd lang bij een psycholoog maar ik heb het gevoel dat het niet echt helpt. Bovendien wordt ik er meegeplaagd omdat ik een grote kale plek boven mijn linkeroor heb.
Maar ja ik hoor ook graag wat van andere mensen
Veel sterkte! groetjes Larissa
Ofeltuna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 12:12   #2
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi Larissa,

Goed van je dat je ineens een nieuwe thread gestart bent, zo zien we allemaal direct dat je nieuw bent en kunnen we ook op jouw berichtjes reageren.
Je gaat hier een hoop informatie maar vooral ook begrip vinden, niemand zal ttm beter begrijpen dan wij allemaal. Neem rustig de tijd om alles door te lezen en hopelijk heb je er wat aan.

Je schrijf dat je reeds naar een psych gaat, goed zo zou ik zeggen, erover kunnen praten is al een stap vooruit, wel spijtig dat je het gevoel hebt dat het niet echt helpt. Heb je dat al aan je psych kunnen vertellen?

Ik heb al ongeveer van mijn 16 jaar ttm en ben ondertussen 27 jaar (... mmm dat lijkt ineens wel heel lang ... confronterend ...) gelukkig ben ik nooit gepest geweest hiermee (waarschijnlijk ook omdat het niet echt zichtbaar was), maar ik kan me voorstellen dat dit echt wel niet fijn moet zijn. Heb je ook een aantal vriendinnen of vrienden die je dan wel steunen en je probleem begrijpen?

Veel succes in ieder geval
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 14:15   #3
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Welkom Larissa!

fijn dat je deze site gevonden hebt en heel goed van je dat je de stap hebt genomen om je bekend te maken! dat is al een grote stap van je!

ik begijp dat je vervelende dingen hebt meegemaakt en dat je daarom bent begonnen, maar daarnaast heb je het ook nog eens extra moeilijk omdat je gepest wordt door je haar! dat herken ik enorm, ik ben vroeger op school ook gepest daarom en dat heeft nu enorme gevolgen voor me! daarom denk ik dat je je probleem bij de wortel moet aanpakken en eerst verwerken wat je eerst hebt meegemaakt en als je dat gedaan hebt, zul je ook ttm onder controle kunnen krijgen en is ook dat probleem op te lossen! je loopt al bij een psycholoog en dat vind ik al super goed van je (ik heb de stap nog niet gezet...)! maar je moet er wel vertrouwen in hebben, want anders werkt het ook niet goed. ik hoop voor je dat je dat eens aankaart bij je psycholooog! hij/zij moet er voor jou zijn en moet jou het vertrouwen geven! blijven vragen!

succes met alles! en hopelijk horen we meer van je! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 17:29   #4
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hey Larissa!

het is helemaal niet arrogant van je om jezelf voor te stellen. dat is juist goed!
hopelijk vind je hier wat steun!
tot gauw, veel sterkte
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2006, 20:42   #5
Ofeltuna
HaarWeb lid
 
Ofeltuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Locatie: Nederland Rotterdam
Berichten: 9
Wat fijn om jullie zo te horen
Nu weet ik zeker dat ik hier wat aan heb
Maar ik heb wel wat vrienden en vriendinnen hoor die me volop steunen
Ze staan me bij met bijna alles en tegenwoordig kan ik die kale plek wat verbergen door er wat haar op een manier over heen te hangen.
Ik had eerst namelijk bijna de helft van mijn hoofd kaal getrokken maar ben toen bijna 7 maanden gestopt! ( bijna al mijn haar was al weer redelijk op lengte en ik had bijna geen kale plekken meer )
Maar ja na wat ongelukkige omstandigheden was het weer teruggekomen
En helaas heb ik het nog niet aan de psycholoog kunnen vertellen dat ik het gevoel heb dat het niet werkt ( ik vind dit ook best wel moeilijk ).
Ik heb dan het gevoel dat ik haar op een of andere manier afwijs, dat haar moeite om mij te helpen voor niks is geweest.
Maar ik ga al mijn moed bij elkaar schrapen zodat ik het binnenkort op een vriendelijk manier kan uitleggen
Ik hoor jullie graag verder

Groetjes en sterkte Larissa
Ofeltuna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 20:07   #6
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Smile Heel erg welkom

Lieve Larissa,

Ik heb net een berichtje geplaatst bij je topic: Slechte dag, maar wilde hier ook nog even op reageren.
Ik heb ook veel traumatische ervaringen gehad in mijn verleden, dus ik kan me inleven hoe moeilijk je het kan hebben. Vooral als andere kinderen (bijvoorbeeld op school) je plagen/pesten. Maar het is heel goed van je dat je het tegen sommig vrienden hebt durven vertellen, zodat zij je ook kunnen steunen !
En 7 maanden lang niet getrokken!!! Hartstikke goed meid !
Je schreef dat je bang was om je psycholoog op de één of andere manier af te wijzen, maar vergeet niet dat het haar werk is om jou te helpen. Dus in plaats van dat jij voor haar zorgt, is zij het, die de zorg voor jou op zich neemt. Zij is er voor jou en als het ene niet helpt, zal ze iets anders proberen en misschien heeft het allemaal ook wat tijd nodig. Je zit al op de goede weg. Als je naast de ttm ook nog andere problemen hebt, eis dan niet te veel van jezelf, gun jezelf de tijd. Ik hoop dat je wat kracht kunt putten uit al onze verhalen, hier op het forum .
Lieve groetjes LoÏs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuweling vraagt advies Q-now Medicijnen/haargroeimiddelen 8 21 oktober 2005 13:49
Een nieuweling met veel vragen.... Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 11 24 augustus 2004 20:20
Nieuweling onbekend TTM - Algemeen 2 23 juli 2004 16:26
Nieuweling; hoofdpijn bij propecia Colm Medicijnen/haargroeimiddelen 13 13 juli 2004 22:26
vraag van een nieuweling garibaldi Medicijnen/haargroeimiddelen 16 7 mei 2004 19:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.