Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 maart 2002, 21:34   #1
ann20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2002
Berichten: 8
Smile nieuw

haai!

Ook ik ben nieuw hier, op aanraden van een kennis ben ik hier terecht gekomen!
Ik moet zeggen dat ik het best moeilijk vind om al de verhalen zo te lezen.
ik zelf weet sinds een aantal maanden dat wat ik heb ook werkelijk een naam heeft.. sindsdien voel ik mij al een stuk beter.
Om een lang verhaal kort te maken :ik ben beginnen met plukken op mijn 14e ben nu 20 en het is nog niet over.
in tegenstelling tot een paar anderen van jullie heb ik nog nooit therapie gehad, en buiten mijn ouders en mijn vriend weet ook eigenlijk niemand van mijn probleem.
ik hoop dat ik nu hier mensen kan ontmoeten waarmee ik dit kan delen.
Zover ik al verhalen gelezen heb merk ik dat dat geen probleem zal zijn.
liefs ann
ann20 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2002, 22:35   #2
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Dag Ann20

Welkom hier op Haarweb, je bent niet langer alleen met ttm.
Ik hoop dat je steun zult vinden, maar daar ben ik bijna zeker van dat je die zult vinden.
Ik ben Monique3 en ik heb ttm vanaf mijn 8ste en nu ben ik 33 jaar.
Ook ik heb al het nodige gedaan en de veel hulpverleners gezien, en nog hoor!
Maar ik kan je melden dat ik nu ruim 6 maanden plukvrij ben!!!!!
Hoera!!!!
Ja hoe doe ik dat dan, het zijn meer dingen bij elkaar die ervoor zorgen dat ik mijn ttm nu onder controle kan houden.
Ik heb voor mezelf gekozen op de eerste plaats, en ik probeer nu niet meer perfect te zijn, niet iedereen meer naar de zin te maken, durf weleens nee te zeggen, positiever te denken en doen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar het is een groeiproces, dat is een ding wat zeker is.
Ik heb tot niet zolang geleden gedacht, NEE, ik kom hier niet meer vanaf, maar nu gaat het goed met me, en denk ik en voel ik me anders. Dus het kan wel!!
Dus ik hoop dat jullie ok ooit deze plaats komen als waar ik nu ben, ik ben er in ieder geval van overtuigd dat ik het KAN!!!
Want ik WIL er vanaf, ik heb het plukken niet nodig, het helpt me niet, het geeft alleen maar meer spanningen en problemen.
NEE, ik doe het niet meer, het is soms nog weleens moeilijk en gevaarlijk want de ttm ligt altijd op de loer. En ik denk dat hij altijd op de achtergrond aanwezig blijft , maar dat geeft niet, zolang je dat maar niet vergeet!
Dus houd moed Ann20, en al de anderen natuurlijk ook.
Lieve groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2002, 23:00   #3
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Welkom Ann 20

Hallo Ann,
Fijn dat je het forum v.h. Haarweb hebt gevonden. .....en ja, hier kun je je verhaal en/of vragen kwijt. Het praten met mensen die je begrijpen is erg belangrijk, want iemand die zelf geen TTM heeft zal het nooit echt kunnen begrijpen. Ik ben trouwens Madelief (35jr.), heb 23 jr. TTM en ben meerdere keren in therapie geweest. Helaas zonder blijvend resultaat,............maar dat gaat nog komen (hoop ik). Zoals je ziet is er al een heel clubje TTM-ers bij elkaar hier....had jij dat verwacht een tijdje geleden?? Nou ik een jaar geleden niet, dus wat de komende jaren ons aan info gaat geven, we zullen zien. Er zijn in ieder geval pos. ontwikkelingen aan de gang. Hopelijk zien we je hier vaker en zul je wat aan de verhalen v.d. anderen hebben.
He ann, groetjes Madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2002, 12:34   #4
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
welkom

Hoi Ann20,
welkom in ons midden.
Ik ben Ilse(ke), 28 jaar en sinds +/- mijn 18 lijd ik aan ttm.
Ik ben zelf nog niet zo lang aanwezig op deze site maar ik kijk er elke dag naar uit naar de ervaringen en/of vragen van onze lotgenoten en het betekent voor mij een enorme houvast!

(oeps, net haartje uitgetrokken) Zoals je ziet ben ik nog niet plukvrij (had deze week 1 dag waar het me gelukt was, maar ben beetje hervallen. Niet getreurd, we proberen het gewoon opnieuw)

Het duurt eventjes voor je de juiste namen bij de juiste verhalen kan plaatsen, maar dat went wel.
Weet dat je met al je verhalen bij ons terecht kan.
Tot later,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2002, 15:41   #5
mirjam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: Ede Gelderland
Berichten: 76
Hoi Ann!

Even heel kort want ik moet weg...
Heel tof dat je deze site gevonden hebt en hier nu ook je verhaal durft te delen. Ik ben Mirjam, ben 26 jaar en heb ttm vanaf mijn 16e. Ik heb wel een paar keer therapie gehad, nu niet meer, maar ben er nog lang niet. Hier kun je zeker je verhaal kwijt en ik merk dat ik daar veel steun uit kan putten, hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn!

Liefs van Mirjam
mirjam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2002, 12:43   #6
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
dag allemaal,

Hoe gaat het met jullie nu, en wat voor invloed heeft het vinden van Haarweb, en dus lotgenoten op jullie?
Ik kan me voorstellen dat jullie herkenning hebben, en blij zijn te weten dat je echt niet de enige bent met ttm.
Ik had dat ook toen ik nu ruim een jaar geleden internet kreeg, en dus ging zoeken naar info over ttm.
Er is zoveel sinds vorig jaar met me gebeurd, heb haarweb en ocd-vriendenkring gevonden, heb via internet logenoten gevonden, ik heb een oproep in de libelle laten zetten en daar weer contacten aan over gehouden. En nu heb ik afgelopen weekend een 2de lotgenoot thuis bij me op bezoek gehad.
En het eind is nog niet in zicht, want het geeft me kracht om deze dingen te doen, en misschien komt het wel daardoor dat ik me nu onder controle kan houden.
Kortom, ik geef nu op een andere manier aandacht aan mijn ttm, nu eens positief voor de verandering, en hoop dat nog voor veel goede dingen te gebruiken.
Dus veel succes allemaal met jullie strijd tegen ttm, liefs van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2002, 14:25   #7
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi Ann,
Ook welkom op deze site.
Ik ben hier ook pas nieuw, maar maak al gretig gebruik van het feit dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en reacties en verhalen van anderen kan lezen. Sinds ik deze site heb ontdekt heb ik eigenlijk nauwelijks meer getrokken, ook doe ik nu elke dag tape om mijn vingers, een oude truck die onverwacht al een week lang heel goed werkt!
Ik ben 27 jaar en trek ongeveer sinds mijn dertiende mijn oogharen en wenkbrauwen eruit. Na een lange periode van geheimhouding en schaamte ben ik nu in een fase dat ik er opener en ontspannender mee om kan gaan. Ik vind het niet fijn dat ik het doe, maar ik probeer het niet mijn leven en gemoed teveel te laten beheersen. Ik heb zelf van alles geprobeert om ermee te stoppen (ook gedragstherapie), maar helaas zonder blijvend resultaat.
Maar, we mogen de moed niet opgeven. Er zijn mensen die het lukt om te stoppen (lees monique3) dus het is gewoon mogelijk!
Maar, ik ben het ermee eens dat voor iedereen de ttm een andere achtergrond of oorzaak heeft, en dat het zaak is om te accepteren dat je het doet en vervolgens wat voor jouw een goede manier is om ermee om te gaan/ te stoppen.
Ann, ik wens je veel herkenning, begrip en hulp bij deze site. Mij heeft het al een heel stuk geholpen; delen, uitwisselen en enorme herkenning. Hardstikke fijn.
Bij deze maak ik ook weer even gebruik om iedereen te bedanken voor hun mailtjes en behulpzame en begripvolle woorden, ik heb er echt iets aan!
Allemaal, tot snel, lieve groet eus!
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2002, 15:16   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Smile bolleke

Dag Ann,
Ook ik wil je welkom heten!
Weten dat je kwaal een naam heeft is een grote stap, ontdekken dat je niet alleen bent is baanbrekend!!!
Samen 'delen' kan alleen maar 'helend' werken, zal je wel merken. Geef de moed niet op, en zit je in een dip, gooi het dan maar lekker op het forum, hier zijn altijd mensen die je begrijpen, hier vind je gehoor, op de juiste manier dwz door lotgenoten die begrijpen en NOOIT zullen veroordelen. Wij weten ook wat het is!
Zelf ben ik ook beginnen trekken op mijn veertiende. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben nu 44. Maar het HOEFT niet zo lang te duren, alleen ben ik niet op het juiste moment de juiste mensen tegengekomen. Jij hebt al voorsprong, want je hebt ons.!
Om toch maar positief af te ronden; ik was zaterdag 6 weken 'trekvrij' min 10 haartjes... dus, het KAN!!! En die 10 haartjes hebben mij niet ontmoedigd, integendeel, het feit dat ik kon stoppen na 10 en dan opnieuw de draad kon oppakken om er weer tegenaan te gaan, dat heeft me alleen maar nog sterker gemaakt!

lieve groet en heel veel moed, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2002, 19:51   #9
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
hoi ann

ja, wat raar is dat als je zoiets als deze site tegen komt he,
ik had er in het begin ook wat moeite mee.
Ik ben lotte en ik ben 33jaar en mijn hobby,s zijn/o nee, dat is wat anders maar ik zit ook al van jongs af aan aan mijn haren,
ik weet ook sinds kort pas hoe het heet .
Ik hoop dat we jou ook zo nu en dan tegenkomen en we met elkaar door elkaar wat kunnen opsteken.van elkaar.
lotte.
lotte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.