Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 januari 2003, 12:42   #1
ann20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2002
Berichten: 8
Smile 25 dagen and still going strong!!

Okay dan!

ff snel tussendoor!
Dames het gaat nog steeds goed met me..
al 25 dagen plukvrij! (volgens mij -maar dat kan ook bedrog zijn- begin je het zelfs al een heel klein beetje ienieminie te zien)

de zon schijnt heerlijk buiten, en ik ga mezelf eens lekker op een grote bos bloemen verwennen!!
ann20 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2003, 13:03   #2
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
gefeliciteerd

Echt wel goed van jou, pluk je dan helemaal niet ? hoe krijg je het voor elkaar? heb je hiervoor een handige tip?

Volhouden en geniet van de bos bloemen.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2003, 14:09   #3
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Ann 20,

Goed he, Gefeliciteerd!......en nu maar doorzetten!
Miejefke: je vraagt om tips?? Weet je misschien de momenten dat je gaat plukken? Als daar een redelijk vast tijdstip in is, doe dan b.v. pleisters om je 'plukvingers'. Sinds vorige week doe ik dat ook weer, n.l. 's avonds als ik de kinderen in bed heb en even tijd voor mezelf heb, heb ik de neiging te gan plukken. Vaak gaat dit ook onbewust, maar wel in dezelfde situatie. Nu doe ik dan om mijn beide wijsvingers en duimen (plukvingers voor mij) pleisters. Ik vind het een akelig gevoel, maar het helpt me in ieder geval bewust weer te worden van mijn gedrag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zins heeeeeeeeeele lange tijd 7 dagen plukvrij ben en dat geeft toch een goed gevoel!! Wie weet heb je of iemand er iets aan.......
Groetjes en succes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2003, 15:19   #4
ann20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2002
Berichten: 8
hoi madelief

heej madelief!

Ja hardstikke goed joh! 7 dagen (voelt lang he?) geloof me elke dag voelt weer beter!!

ik denk dat het niet uitmaakt of je nu 25 of 7 dagen niet meer hebt geplukt
als je maar denkt : :goh ik heb nu al .. dagen niet meer geplukt het zou zonde zijn als ik nu weer begon"

zeker omdat je weet hoe fijn het voelt als je weer een dagje erbij kan tellen (wat als het ware een traktatie is!!)

succes ik tel met je mee!!!

liefs anita
ann20 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2003, 23:43   #5
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
Dag Dames...

Ik ben ook al een lange tijd pluk vrij ik weet zelf niet hoeveel dagen of weken of maanden nu misschien al.. maar dat vind ik ook niet belangrijk. Ik heb gemerkt dat ik me innerlijke rust juist terug heb gekregen door niet aan me haar te zitten.
Ik ben met een stappenplan begonnen om van me haar af te blijven.
De eerste stap was, schrijven wat je graag wou..
De tweede stap was, schrijven wat je valkuilen zijn..
De derde stap was, de pijn op schrijven als je je niet aan je goede voornemen zou houden van wat je graag wilt.
De vierde was, de vreugde als je wel aan je voornemen houd.

Elke keer als ik drang kreeg keek ik naar mijn lijstjes.. totdat ik alle negatieve gedachten om had gezet in positieveteit en nu heb ik amper drang nog.. en als ik het heb kan ik mezelf positief tegen spreken envoel ik me weer beter.
me haren beginnen nu al aardig terug te komen en de ongelijkheid stoor ik me niet meer aan.
Ik kan er zelf gewoon aan zitten en dan voel ik geen ongelijkheid meer maar haren die terug gekomen zijn en dat is zo heerlijk gevoel.. Het gevoel dat ik aan de winnende hand ben..
IK denk dat je je moet gaan realiseren dat het niet moet.... en dat het niet hoeft. en wanneer die gedachte zich aan je openbaard dan voel je je geweldig en wanneer je dan ooit nog twijfelt haal dan die gevoelens weer naar boven van verbazing dat het zo simpel is en van geluk en rust die je in jezelf gevonden heb en dan zal je zien dat het eigenlijk heel simpel is om het niet te doen...
want dat is het enige wat je je moet realiseren..
je hoeft echt niet te plukken om je beter te voelen je voelt je juist beter als je het niet doet..
Het werkt ook echt als je tegen jezelf zegt.. ik heb haar.. mijn haar zit goed...
Niet zeggen mijn haar gaat goed zitten als ik er niet aan kom.. want dan vangt je onderbewustzijn dat op als dat je kan falen.
en dan geef je zelf het gevoel dat je alleen maar goed kan voelen als het haar goed zit...
NU zeg ik niet dat ik een deskundige ben op dit nivo... alleen ik zeg dat het mij manier is die ik nog nooit eerder heb gebruikt en die fantastich werkt.
IK kan nu weer goed met spanningen over weg zonder ook maar met mijn handen naar me haar te gaan.
IK ook lezen en schrijven.. en computeren )) en dat voelt gewoon heerlijk
Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen..

Veel liefs en sterkte

Karin/kaantje
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2003, 23:47   #6
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
OH ja nog iets...

Leer van je valkuilen en ontwijk die eerst bij het begin.
Bijvoorbeeld als je snel aan je haar zit als je in de spiegel kijkt maak je dan op met een muts op of zo tot je het gevoel hebt dat je het aankan.! als je twijfelt doe het dan niet...
langzaam zal je zien dat je die muts niet meer nodig hebt en dat als je in de spiegel kijkt dat je niet meer op zoek bent naar foute haren.. maar dat je jezelf complimentjes geeft.

Groetjes kaantje
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2003, 00:05   #7
Kaantje
HaarWeb lid
 
Kaantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Flevoland
Berichten: 93
OH lol nog iets...!

hehehe ik heb het er maar druk mee..

Het is ook heel belangrijk dat je het patron doorbreekt in je andere dingen.. bijvoobeeld als je heel perfectionist bent. dat je dan bijvoorbeeld niet je spullen recht zet... of eens iets later komt... of iets degelijks.

NOu ga ik echt weg...

Doegies hehe

kaantje
Kaantje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.