Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 maart 2005, 19:29   #1
Annebeth
HaarWeb lid
 
Annebeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Bergen (vlakbij Alkmaar, ik verhuis van de zomer naar Almere)
Berichten: 23
Haarwortels

Hallo,
mijn grootste probleem momenteel met het haartrekken is dat mijn haartjes grote haarwortels hebben (ten minste, ik denk dat het haarwortels zijn). Ze zijn wit en hebben een zwart puntje.

Die bijt ik af en eet ze zelfs op. Ik schaam me daar ook erg voor (net als voor het haartrekken zelf). Ben ik de enige of hebben jullie er ook ervaring mee? Ik geloof zelfs dat het een naam heeft, Trichofagie of iets dergelijks.
__________________
Give some to the gods of all that you have, for they can give you there blessing, or they can cut you in half!
Annebeth is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 22:04   #2
Runa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Hoi Annebeth,

Haren opeten heet volgens mij ook Trichofagie. Ik eet sinds een paar dagen ook de wortels van mijn haren op. Het begon met dat ik het "frisse" puntje langs mijn bovenlip streelde, daarna begon ik ze op te eten.
Ik schaam me er ook wel voor, net als het trekken zelf. Maarja wat doe je eraan.. Gelukkig weet ik me steeds beter te beheersen.
Iedere keer dat je hand naar boven gaat om te trekken, maar je jezelf bewust maakt van wat je doet, moet je jezelf belonen. Als je dan een keertje wel trekt is het geen ramp, als je het maar weet.
Ik voel een soort gelukzalig gevoel als ik een haarwortel zie, maar als ik de neiging een keer overwonnen heb voel ik me nog beter.

Ik bijt trouwens ook nagels, de binnenkant van mijn wangen, en eeltrandjes van mijn vingers. (ik speel gitaar dus eelt heb ik wel...) Daarnaast kan ik soms niet ophouden met krabben aan mijn benen, vooral als ik in bed lig. soms is het de volgende ochtend nog helemaal rood.

Maar het níet plukken gaat steeds beter.

Runa
Runa is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 10:16   #3
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
hoi annabeth!

de haarzakjes he!! dat is mijn grote probleem! ik vind de korte zwarte haren met haarzakjes geweldig! ik vind ze mooi en ook ik bijt alleen het haarzakje eraf of trek de haar tussen mijn tanden, zodat het haarzakje eraf glijdt......
ik krijg helemaal de kriebels nu ik het opschrijf...belachelijk is het toch eigenlijk? ik begrijp niet waarom ik het leuk vind...
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 14:16   #4
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Voor mij geldt ook dat het harenterkken niet compleet is zonder het haarzakje. Het ritueel moet compleet zijn, hoe groter het haarzakje hoe beter. Ik doe het inderdaad ook tussen mijn tanden en laat het eraf glijden door de haar aan te trekken. Zo bizar.

Runa; naast het harentrekken krab ik dus ook erg veel aan wondjes op mijn onderbenen. Het is dan ook meer litteken dan normale huid. Ik krab altijd tot bloedens toe. In de zomer is het geen kijk, maar ja....
De TTM heb ik altijd als eerste af willen leren en ik dacht laat dat krabben dan maar, helaas is beide nu erg genoeg.

groeten Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 14:39   #5
Annebeth
HaarWeb lid
 
Annebeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Bergen (vlakbij Alkmaar, ik verhuis van de zomer naar Almere)
Berichten: 23
Wat jullie zeggen is ook precies wat ik ervaar
__________________
Give some to the gods of all that you have, for they can give you there blessing, or they can cut you in half!
Annebeth is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2005, 16:59   #6
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
haarzakjes en wortels

ik vind het zelfs een nog fijnere kick als er zelfs bloed aan zit.....................
of als er dan ook nog wat bloed op mijn hoofd zit daarna..............
ja,freaky,hè!

liefs,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2005, 17:46   #7
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
hallo allemaal

ik heb jullie brieven gelezen en ik vindt het bizar zoveel over eenkomsten er zijn ook met mij.
ook het bloedverhaal(ik krab lipbijt en eelteet trouwens niet)
ikdruk trouwens wel mijn kiezen op elkaar ,een soort van klapperen
iemand die dit herkent? liefs petra
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2005, 22:29   #8
Runa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 11
Het klapperen niet zo zeer, ik speel wel ritmes met mijn tanden. (speel djembé en wil verder met slagwerk, vandaar)
Runa is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2005, 15:27   #9
swickie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 56
Hallo allemaal!

Ik ben een meisje van 16 en doe het al vanaf mijn 7e. Ik wist al een tijdje dat meer mensen TTM hadden, en ik wist ook dat sommige mensen het opeten...maar ik dacht dat ik de enige was die de haarwortels opeet....niemand weet dat ik ze op eet en meestal alleen de wortels, maar als de haar dik is, dan eet ik hem helemaal op en bijt ik heb in allemaal kleine stukjes. Ik doe ze ook tussen mn tanden zodat de haarwortel eraf glijdt. Haren zonder haar wortels zijn minder interessant, die gooi ik gewoon weg. Of ik bijt de haarwortel eraf en dan bijt ik die ook met mn voortanden in zo'n klein mogelijke stukjes...soms laat ik de eerst over mijn lippen gaan en eet ik ze dan pas op. inderdaad, hoe groter en dikker, hoe beter.....Ik wil er zo graag vanaf en heb asl verschilllende therapien gehad....maar ut lukt niet....het is egt zo'n drang! Ik wil ook bloed zien, soms krab ik het open, meestal op mijn hoofd, gezicht en arm, maar ook wle ene sop mijn been....en als ik het niet opengekrabt krijg (want ik heb geen nagels, bijt ik af) prik ik er in met ene naald! Ziek toch? Als mijn vader erbnaarvraagd zeg ik gewoon dat ik het heb opengkrabt, das tenminste al normaler dan der met een naal in prikken....Het haren uittrekken doet ook geen pijn, het is ene lekker gevoel, ja, misschien is at gevoel wel pijn, maar het voelt goed...ik kan niet stopen op zo'n moment, en daarna ben ik weer kwaad.....Ik hoop dat ik er ooit nog vanaf kom.....

Groetjes
swickie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2005, 15:29   #10
swickie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2005
Berichten: 56
Hoi

Over dat klapperen, ik klapper ook welleens melodien, met mn tanden....maar wat ik ook doe, misschien n beetje raar, maar als ik iets lief of schattig vind, dan zet ik heel hard mn kiezen op elkaar.....bijvoorbeeld als ik mijn hond zie, die vind ik dan heel lief, dan bijt ik weer op mijn tanden......
swickie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2005, 22:03   #11
Turksmeisje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2005
Berichten: 2
Unhappy

dag allemaal..


hetzelfde wat jullie nu allemaal vertellen, ervaar ik ook allemaal..Dacht ook dat ik de enige was die dat rare haarwortel at, dus niet.. wel een opluchting...

Hoe komen we hier nou vanaf!!!!!
Turksmeisje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2005, 18:47   #12
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
dag turks meisje,
welkom hier,hoe komen we hier vanaf,vraag je.
ikzelf ben bijna 40 en ik trek al vanaf mijn 11de jaar.toen ik 13 was ben ik naar de huisarts geweest en kreeg pilletjes voorgeschreven waardoor ik s'avonds al om 7 uur in de huiskamer lag te slapen. ik heb ze zo'n drie dagen gebruikt en ben daarna gestopt.toen ik 23 was heb ik hypnotherapie gedaan en ben er zo'n 2,5 jaar afgebleven....en weer begonnen .
Nu gebruik ik visoliecapsules en bij mij werkt dat goed,ik trek bijna niet meer.
maar ik vermoed ook dat ik m'n eigen aandeel hier in heb,en dat dit elkaar versterkt.ik heb af en toe nog wel trekneigingen maar nu ben ik in staat om er af te blijven terwijl ik anders het gevoel had dat ik er aan overgeleverd was.

kortom 'een beetje van mezelf en een beetje van maggie

nog wat meer van mezelf trouwens,want ik doe ook emotioneel lichaamswerk
.dat is ;oefeningen en praten tegelijk,leren bij jezelf te blijven,jegrenzen aan te geven,alles te durven uiten.jezelf kunnen zijn .

dit zijn mijn handvaten,mischien worden het ook de jouwe

groetjes petra
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2005, 11:29   #13
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hallo Petrakits

Zo'n emotioneel lichaamswerk, waar doe je dat dan? Bij een therapeute of in groep en hoe gaat dat dan juist in zijn werk?

En die hypnotherapie, wat moest je dan juist doen, in hoeveel sessies? En als je er zo lang vanaf bent gebleven, waarom doe je dat dan niet opnieuw?

Ik ben altijd geïnteresseerd in andere methodes dan de nodige wilskracht die je elke dag opnieuw moet hanteren om de ttm tot een minimuml te beperken.

Dat je spreekt over handvaten is inderdaad heel juist. Zo bezie ik het ook. Het zijn hulpmiddelen die je in staat stellen om de ttm onder controle te houden en die heb je nodig om verder te kunnen in het leven. Na een tijd word dit gewoon een automatisme, iets dat ik je zit in plaats van iets waar je alert op moet zijn.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 09:10   #14
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
hallo Kim

hypnotherapie;ik heb ongeveer 7 sessies gevolgd en dit was een cobinatie van oefeningen enhypnose ikmoestook turven enbijhouden wanneer ik trok.dit was 17 jaar geleden.Ik ben er 2,5 jaar afgebleven en weer begonnen.dat is ook de reden dat ik dit niet weer ga doen.
E.L.W.;kun je doen in groepsverband maar ookindividueel.ik doe het in groepsverband.Ik ben begonnen in de basisgroep.dat =10 sessies van3 uur.Het begint met dansen[heerlijk ,doe ik veel te weinig].daarna gaan we in de kring en kun je vertellen wat je wilt vertellen,hoe je je voelt ,wat je dwars zit,leuke dingen,vervelende dingen.onderling kun jereageren op de dingen die gebeuren.het is de bedoeling dat je reageert zoals je je voelt.nou dat valt voor mij om de bliksum niet mee.Alleen rekening houden met jezelf.Dat wekt nogal wat weerstand in het begin.maar al snel merk je dat het enorm bevijdend werkt,alhoewel ik mezelf metgrote regelmaat tegenkom.
daarna lichaams ontspanningsoefeningen ofoefeningen met elkaar ofademhalingsoefenigen en ten slotte weer een rondje kring.

dit was een stukje persoonlijke ervaring.
als je op internet emotioneel lichaamswerk intypt krijg je heel veel info.
Als je in de buurt van groningen een goed adres zoekt wilik je wel helpen.
groeten petra
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2005, 09:38   #15
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
wat ik mis in mijn eigen stukje hierboven is;
de impact die lichaams oefeningen en ademhalingsoefeningen hebben.dat is de basisvan de hele therapie.
petra00 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschillende haarwortels herman AGA - Algemeen 6 21 januari 2005 00:03
verschillende haarwortels herman AGA - Algemeen 0 3 juli 2004 14:09
Vitalfan® pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 4 13 april 2004 01:22
Haargroeimiddel Avtar? Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 2 4 januari 2003 15:14
objectieve mening HT ? Mark Chirurgische behandelingen 7 7 maart 2002 11:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.