Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 maart 2005, 19:31   #1
Annebeth
HaarWeb lid
 
Annebeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Bergen (vlakbij Alkmaar, ik verhuis van de zomer naar Almere)
Berichten: 23
En nu ga ik stoppen!

Heeft iemand tips ?
Ik probeer al zo vaak te stoppen, en in vakanties gaat het echt beter, maar als ik bewust stop dan hou ik dat maar een dag of 2 vol. Als ik geluk heb.

Dus vandaar mijn vraag wat jullie taktieken zijn
__________________
Give some to the gods of all that you have, for they can give you there blessing, or they can cut you in half!
Annebeth is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 20:46   #2
Carrules
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 58
Hoi, ik heb je net een tip gegeven over smurfensnot, zie je eerste thread....
Carrules is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2005, 08:55   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Wel, de beste tip die ik je kan geven is te stoppen met te denken dat je gaat stoppen met trekken want dan leg je de lat veel te hoog, raak je teleurgesteld dat je toch gaat trekken en doe je maar verder want 'je hebt het toch verbrod'. Beter is om te proberen om te minderen met trekken en te aanvaarden dat het nog in je zit maar dat je het iet of wat kan beheersen, tips, zie andere thread
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2005, 16:22   #4
Deja
Deja
 
Geregistreerd: 11 maart 2005
Berichten: 25
Hey Annabeth, hier wat tips van mij:

1: Ik denk nooit dat ik ga stoppen, ik BEN al gestopt (zeg ik dan tegen mijzelf). Het enige wat ik dan vooral probeer NIET te doen, is mezelf straffen, pijnigen e.d. met gefrustreerde gedachtes als ik er dan wel 1 of meerdere getrokken heb. Ik BEN nog steeds gestopt op dat moment. Ik probeer dus zo veel mogelijk niet te denken in stoppen en beginnen. Natuurlijk houd ik dan mezelf grotendeels voor de gek, maar het verminderd mijn trekwerk op dat moment voor een groot percentage.

(Ik moet hierbij zeggen dat ik zelf ook pas begonnen ben hiermee, dus of het voor langere tijd resultaat heeft weet ik nog niet, tot nu toe werkt het bij mij. Hopelijk ook bij jou)

2: Als je bewust trekt betekent dat eigenlijk dat je ergens geen controle over hebt. (Als in situaties/problematiek op school, werk, sociaal e.d.)
Als je jezelf voelt trekken, probeer dan te bedenken waar je op dat moment geen controle over hebt. (Als je eerlijk naar jezelf kijkt ga je dat echt vinden!)
Probeer die stress e.d. te ontladen, waarschijnlijk gaat het dan beter.

3: Plak pleisters over je trekvingers, zo word je er van bewust dat je trekt

4: Neem zoals de andere al zeiden, iets in je hand, iets wat je handen bezig houdt, zodat ze niet uit verveling of gewoonte naar je haren grijpen.

Dit zijn ze tot nu toe, als me er meer te binnen schieten laat ik het je weten!

Succes

Deja
Deja is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen met minox en diane35 verkeerd??? sem Haarproblemen bij vrouwen 10 22 oktober 2004 13:34
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.