Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 oktober 2019, 10:31   #31
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Hoppa, en weer een compleet vernield achterhoofd.
Ik vind zijn uitspraken vaan ongenuanceerd, maar Dino heeft wel een punt.
Dit komt niet meer goed. Een tweede behandeling is uitgesloten. Op de foto's afgaande, wel een mooi vol resultaat.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2019, 14:21   #32
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Heb niet alles gelezen dus weet niet of je Finasteride & Minoxidil gebruikt, maar gezien je leeftijd zal dit wel essentieel zijn. Anders heb je over een paar jaar enkel nog je getransplanteerde haren over (en dat ziet er niet uit).

Desondanks, succes met je herstel
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2019, 16:01   #33
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
@Advisor, precies wat jij zegt. Het resultaat maak ik me niet druk over, het donorgebied is echter een ander geval. Kan dat echt niet nog bijtrekken in de komende maanden of is dit al de uiteindelijke 'schade'?

Is dit dan een kwestie geweest van teveel grafts plukken (of onjuist verspreid) of heeft dat ook te maken met shock loss? Een 2e behandeling wordt lastig inderdaad, al zou je nog wel wat uit het onderste gebied van bovenkant nek kunnen plukken en evt. niet aangeraakte gebieden zijkant hoofd, maar dat zal niet heel veel zijn denk ik. Daarmee trek je wel alle gebieden gelijk als in de dichtheid, misschien dat dat er beter uit ziet? .

@PJKG, ik ben nu inderdaad zeker topische finasteride aan het overwegen.

Ik zat zo te denken wat er mogelijk zou kunnen zijn, stel mocht over 10 jaar mijn volledige kruin uitgevallen zijn. Dan zouden ze natuurlijk nog wel wat kunnen plukken, maar een hoge dichtheid zal het dan niet opleveren op de kruin en meer kale plekken in het donorgebied. MHP zou dan bijv. toegepast kunnen worden op het donorgebied om de kale plekken te camoufleren, want ik ben sowieso niet van plan om het achter heel lang te laten. Of lichaamshaar laten verplaatsen naar donorgebied.

Ik was eigenlijk wel benieuwd welke opties je hebt als je een leeggeroofd donorgebied hebt. Als iemand nog andere mogelijkheden weet, laat het weten.

Kortom: Waarschijnlijk mooi eindresultaat, donor beschadigd, medicatie genoodzaakt, maar nog niet compleet verloren .
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2019, 06:08   #34
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Zonder medicatie heb je eigenlijk bij voorbaat al verloren als je op je 23ste een HT nodig hebt. Dat zouden de klinieken veel duidelijker moeten overbrengen. Als ik achteraf naar mijn eigen ervaring kijk bij esteworld dan werd daar ook heel erg makkelijk over gedaan. Puur commercieel snap ik dat wel maar als medische instelling vind ik dat de klinieken veel meer verantwoordelijkheid dienen te nemen.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2020, 14:12   #35
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Talking Eindresultaat

Het is al een tijdje geleden, maar we zijn inmiddels iets meer dan een jaar verder en hierbij de foto's van een jaar na de haartransplantatie. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik moet wel toegeven dat als ik mijn haren aan de zijkant niet precies in de goede richting mee kam, dat je dan wel goed de plek ziet waar ze het weggehaald hebben. Een tweede HT ga je dan ook echt super goed zien. Je ziet het donorgebied nu ook bijna niet omdat ik alles iets langer heb laten groeien.

Ik ben in ieder geval blij met het resultaat. Het is miljoen keer beter dan eerst!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1-jaar-na-HT-voorkant-schuin.jpg‎ (125,4 KB, 347x gelezen)
Bestandstype: jpg 1-jaar-na-HT-zijkant-links.jpg‎ (135,7 KB, 309x gelezen)
Bestandstype: jpg 1-jaar-na-HT-achterkant.jpg‎ (135,8 KB, 310x gelezen)
Bestandstype: jpg 1-jaar-na-HT-voorkant.jpg‎ (135,2 KB, 291x gelezen)
Bestandstype: jpg 1-jaar-na-HT-kruin.jpg‎ (131,9 KB, 251x gelezen)
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2020, 14:35   #36
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ben je nog begonnen met medicatie? Of overweeg je dit niet meer?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2020, 16:36   #37
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Post Medicatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ben je nog begonnen met medicatie? Of overweeg je dit niet meer?
Ik ben momenteel bezig met zix sinds een aantal maanden. Ik zal vanavond of morgen even een nieuwe post erover plaatsen m.b.t. progressie daarvan. Mocht die er niet zijn, dan heb ik nog Essengen 6-plus op mijn kamer liggen. Dat is dan voor de kruin. Dus mocht die zix toch niets geholpen hebben overweeg ik zeker nog een topical fina-variant.
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2020, 17:23   #38
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikkeyy Bekijk bericht
Ik ben momenteel bezig met zix sinds een aantal maanden. Ik zal vanavond of morgen even een nieuwe post erover plaatsen m.b.t. progressie daarvan. Mocht die er niet zijn, dan heb ik nog Essengen 6-plus op mijn kamer liggen. Dat is dan voor de kruin. Dus mocht die zix toch niets geholpen hebben overweeg ik zeker nog een topical fina-variant.
Interessant. Waar koop je dat, of maak je het zelf?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2020, 22:56   #39
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Zix

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Interessant. Waar koop je dat, of maak je het zelf?
Dit heb ik zelf gemaakt via de link die ik bijvoegde in mijn nieuwe post hierover. Je kunt daar mijn ervaring tot nu toe lezen.

Als de lichtinval niet zo sterk is zoals in de avond of ergens binnen dan is mijn haar optisch prima zoals in de foto hieronder. Dus daar ben ik zeer tevreden mee, maar als je bijv. onder een felle lamp staat op het toilet kun je er gemakkelijk doorheen kijken en de sprietjes tellen. De foto rechts is buiten genomen. Is dat bij jullie (die HT gehad hebben) ook zo dat je bij fel licht er echt goed door heen kunt kijken?



Is dit een goed resultaat?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar.jpg‎ (182,8 KB, 270x gelezen)
Bestandstype: jpg doorzichtig.jpg‎ (118,2 KB, 277x gelezen)

Laatst gewijzigd door Maikkeyy; 26 mei 2020 om 23:06
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2020, 23:37   #40
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
heb je nog korting van HWI gekregen voor je donorgebied? dit is gewoon niet hoe het hoort. 3250 grafts is niet eens overdreven veel en dan zon grote aanslag
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2020, 09:16   #41
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FKCZ Bekijk bericht
heb je nog korting van HWI gekregen voor je donorgebied? dit is gewoon niet hoe het hoort. 3250 grafts is niet eens overdreven veel en dan zon grote aanslag
Nee, ik heb geen korting gekregen. Zij gaven in ieder geval aan dat een tweede HT nog zeker mogelijk was voor de kruin en dat ze dan van de haartjes gingen plukken die er nu nog staan. Dit met de reden dat dan de 'oneffenheden' weer gelijk getrokken worden, omdat nu juist de gaatjes opvallen. Maar dan vraag ik me wel af hoe dat er dan uit gaat zien, een grote kale plek of een heeeeeel dun laagje.

Maar goed, zij gaven dus al van te voren aan dat je na de HT 'oneffenheden' zou gaan kunnen zien. Ik vind het moeilijk om te beoordelen of dit maar 'oneffenheden' zijn of het compleet leeggeroofd is, want op de een na laatste foto's die ik heb geupload is het prima te doen. Ga ik korter, dan ga je het zien.

Want naar mijn idee heb ik sowieso op dit moment heel dun haar (niet zoals vroeger helaas), dus ik weet niet of daar überhaupt een mooier resultaat mee te krijgen is dan wat ik nu heb.

Dusja, dönergebied is een dingetje voor een tweede HT, maar ik ben wel blij met het resultaat. Mijn enige vragen zijn nog of mensen die een HT ondergaan zijn ook zo goed door hun haren kunnen kijken bij zonlicht als op de foto's die ik als laatste uploadde?

Ik krijg opvallend veel reacties over mijn dönergebied, maar niet over het eindresultaat. Mag die er wezen?
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2020, 10:48   #42
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikkeyy Bekijk bericht
Nee, ik heb geen korting gekregen. Zij gaven in ieder geval aan dat een tweede HT nog zeker mogelijk was voor de kruin en dat ze dan van de haartjes gingen plukken die er nu nog staan. Dit met de reden dat dan de 'oneffenheden' weer gelijk getrokken worden, omdat nu juist de gaatjes opvallen. Maar dan vraag ik me wel af hoe dat er dan uit gaat zien, een grote kale plek of een heeeeeel dun laagje.

Maar goed, zij gaven dus al van te voren aan dat je na de HT 'oneffenheden' zou gaan kunnen zien. Ik vind het moeilijk om te beoordelen of dit maar 'oneffenheden' zijn of het compleet leeggeroofd is, want op de een na laatste foto's die ik heb geupload is het prima te doen. Ga ik korter, dan ga je het zien.

Want naar mijn idee heb ik sowieso op dit moment heel dun haar (niet zoals vroeger helaas), dus ik weet niet of daar überhaupt een mooier resultaat mee te krijgen is dan wat ik nu heb.

Dusja, dönergebied is een dingetje voor een tweede HT, maar ik ben wel blij met het resultaat. Mijn enige vragen zijn nog of mensen die een HT ondergaan zijn ook zo goed door hun haren kunnen kijken bij zonlicht als op de foto's die ik als laatste uploadde?

Ik krijg opvallend veel reacties over mijn dönergebied, maar niet over het eindresultaat. Mag die er wezen?

Op de laatste foto die je plaats, vind ik de voorkant open.
Kan door de inval van het licht komen, maar dat moet denk ik beter kunnen / nog verbeteren.

Of is de rechter foto, een before foto?

Linke foto is namelijk prima wetende wat je had!
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2020, 18:35   #43
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Op de laatste foto die je plaats, vind ik de voorkant open.
Kan door de inval van het licht komen, maar dat moet denk ik beter kunnen / nog verbeteren.

Of is de rechter foto, een before foto?

Linke foto is namelijk prima wetende wat je had!
Dat komt ook zeker door de lichtinval, maarja als je buiten gaat zwemmen zie je dat dus wel goed door de zon. Ik zal hier nog even twee foto's plaatsen die het effect van lichtinval goed laten zien. De ene is het toilet op werk met een felle lamp en de ander gewoon overdag thuis zonder fel licht.

De rechterfoto is zeker geen before foto, dat is de huidige situatie. Verbeteren zal het niet, want het is al meer dan een jaar geleden. Maar inderdaad, vergeleken met het kale oppervlak wat ik eerst had is dit al een flinke verbetering. Zit hierdoor sowieso al beter in me vel . Schaamde me toch wel redelijk erg met mijn kale kop die me 40 deed lijken op 24-jarige leeftijd.

Maar ik heb sowieso niet echt dik haar meer, dus misschien was dit sowieso het beste wat ze eruit hadden kunnen halen?

De laatste foto is de na en voor situatie langs elkaar.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg lichtinval.jpg‎ (149,3 KB, 173x gelezen)
Bestandstype: jpg voor-na.jpg‎ (146,7 KB, 165x gelezen)
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2020, 18:56   #44
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Het zou optisch een groot verschil maken als je een SMP-behandeling eraan zou toevoegen denk ik. Plus je haar wellicht net iets platter stylen.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2020, 19:42   #45
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikkeyy Bekijk bericht
Dat komt ook zeker door de lichtinval, maarja als je buiten gaat zwemmen zie je dat dus wel goed door de zon. Ik zal hier nog even twee foto's plaatsen die het effect van lichtinval goed laten zien. De ene is het toilet op werk met een felle lamp en de ander gewoon overdag thuis zonder fel licht.

De rechterfoto is zeker geen before foto, dat is de huidige situatie. Verbeteren zal het niet, want het is al meer dan een jaar geleden. Maar inderdaad, vergeleken met het kale oppervlak wat ik eerst had is dit al een flinke verbetering. Zit hierdoor sowieso al beter in me vel . Schaamde me toch wel redelijk erg met mijn kale kop die me 40 deed lijken op 24-jarige leeftijd.

Maar ik heb sowieso niet echt dik haar meer, dus misschien was dit sowieso het beste wat ze eruit hadden kunnen halen?

De laatste foto is de na en voor situatie langs elkaar.
Eerlijke mening?

1. Ja, het is een vooruitgang.
2. Terug naar HWI, dit moet anders / beter kunnen. Helemaal gezien de claims qua resultaten die ze hebben.

Ik zou mijn geld terug vragen en zou met de voorkant geen genoegen nemen.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020

Laatst gewijzigd door Haartjes2020; 6 juni 2020 om 19:56
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.