Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2004, 14:26   #1
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
"propyleenglycol" in minox echt schadelijk?

hallo allen..ik heb een vraagje en hopelijk kan onze nieuwe vriend "son of sam"
dit beantwoorden..ik weet dat de vragen steeds jouw richting worden gestuurd en daarbij mijn excuses daarvoor in dit geval!
het zit zo dat in alle minox soorten meestal " propyleenglycol" in zit en volgens sommigen dit middel schadelijk is voor de huid,cellen enzo..

@ son of sam..kan jij hier meer info over geven..

alvast vriendelijk bedankt om effe van je tijd te geven..

zie misschien ook deze thread(link zie onder)

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...oxidil+werking
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 16:15   #2
Mille
HaarWeb lid
 
Mille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2003
Locatie: master bedroom
Berichten: 220
het is maar wat je gevaarlijk noemt?

bij de 1 onstaat er allergiesche reactie op, en bij de andere gebeurt er helemaal niks door PG
__________________
28 jr, NW 2, sinds zomer 2003 uitval , ----->
-----------------------------------------------

Topicals:
-Fluridil sinds 4-10-'04
-Dr. Lee's Minoxidil 5% zonder PG , sinds mei '04
-Ketoconazol 2% sinds eind 2003, 1 x per kwartaal.
Mille is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 23:21   #3
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Beste Cherifo,

Propyleenglycol is niet veel gevaarlijker dan alcohol. Biochemisch gesproken lijken deze stoffen ook enigszins op elkaar. Zij het dat alcohol een vluchtiger stof is.

Propyleenglycol, maar eigenlijk alle glycolen zijn niet schadelijk voor huid of haar. Zij worden aan een product toegevoegd om de penetratie in de huid van de werkzame stof in een product te bevorderen. De huidcellen worden in feite niet beschadigt, maar de toelaatbaarheid van het celmembraan (soort van "celwand") voor andere stoffen neemt toe. Dus wat Regaine betreft: propyleenglycol bevordert de penetratie van minoxidil (de werkzame stof) in de huid.

Soms kan er een lichte irritatie op de huid op treden, maar meestal merkt de gebruiker er niets van. Sporadisch treedt er een allergische reactie op.

Ik hoop zo je vraag te hebben beantwoordt. By the way, vragen zijn altijd welkom.

Son of Sam

Laatst gewijzigd door sonofsam; 24 september 2004 om 23:27
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 01:13   #4
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Beste Cherifo,

Propyleenglycol is niet veel gevaarlijker dan alcohol. Biochemisch gesproken lijken deze stoffen ook enigszins op elkaar. Zij het dat alcohol een vluchtiger stof is.

Propyleenglycol, maar eigenlijk alle glycolen zijn niet schadelijk voor huid of haar. Zij worden aan een product toegevoegd om de penetratie in de huid van de werkzame stof in een product te bevorderen. De huidcellen worden in feite niet beschadigt, maar de toelaatbaarheid van het celmembraan (soort van "celwand") voor andere stoffen neemt toe. Dus wat Regaine betreft: propyleenglycol bevordert de penetratie van minoxidil (de werkzame stof) in de huid.

Soms kan er een lichte irritatie op de huid op treden, maar meestal merkt de gebruiker er niets van. Sporadisch treedt er een allergische reactie op.

Ik hoop zo je vraag te hebben beantwoordt. By the way, vragen zijn altijd welkom.

Son of Sam
ja hoor hartelijk bedankt voor dit duidelijk antwoord..
was me gewoon aan het afvragen waarom ik er steeds zo'n last van had..omdat ik ineens zo'n ingevallen gezicht had gekregen..en begon naar alles een reden te zoeken weet je..misschien wel door de minox(bloeddruk verlagend).misschien zou jij me wat info kunnen geven ivm het verstevigen van gezichtshuid..want het moet toch van binnenuit gebeuren..en niet steeds die zalfjes enzo..

en miss. nog een vraagje wat vind jij van "fluridil"?
bekijk anders rustig deze thread : http://www.haarweb.nl/forum/showthre...5&page=1&pp=15

ik namelijk steeds last gehad van de verschillende bijwerkingen van bv fina en minox en zou nu dit willen proberen..en nueens zonder bijwerkingen..

alvast bedankt voor je tijd..en het hoeft echt niet direct te zijn hoor..ik weet dat je het druk hebt..
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Minox gebruiken tijdens Finashedding. Verstandig? Colm Medicijnen/haargroeimiddelen 8 10 september 2004 19:40
Minox niet geschikt voor mannen ? zucht Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 juli 2004 22:32
wie kan er me een flesje minox verkopen om te testen? cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 4 1 april 2004 15:59
minoxidil cheap regaine Pieter Medicijnen/haargroeimiddelen 21 23 januari 2004 23:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.