Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 december 2009, 13:23   #16
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Goed bezig, Vin!

Mooi als je er boven kunt staan, leeft een stuk prettiger!

Was jaren geleden ook een dag van slag als ze 'kale' tegen me zeiden, maar nu kan ik er gelukkig mijn schouders bij ophalen...

En komt het bij jou al wat door?
Nog niet echt, zit nu bijna op 3 maanden. Donor is wel goed hersteld. Bij jou zie ik ze al wel al lekker opkomen, mooi man!
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2009, 00:31   #17
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Nog niet echt, zit nu bijna op 3 maanden. Donor is wel goed hersteld. Bij jou zie ik ze al wel al lekker opkomen, mooi man!
Weet jij alvast wat je te wachten staat...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2010, 14:31   #18
frfr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 47
Tsja. Nog een paar daagjes voor de "reparatie".

Ik had er sowieso al weinig zin in. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik moet doorgaan. Ik heb net twee leuke vrouwen ontmoet. Allebei de dates zijn stormachtig begonnen. En zijn absoluut leuk om te onderhouden!

Maar nu ga ik dus onder het mes. Dat betekent drie weken geen (wilde) seks. En dan moet ik ook nog dingen gaan uitleggen.

Bovendien heb ik de komende weken uitnodigingen voor feestjes waar veel gedanst wordt. Moet ik dan maar niet gaan? Zo jammer.

Ik dacht het zo goed gepland te hebben en dacht dat januari een saaie maand zou worden.

Of moet ik de littekencorrectie maar afzeggen?
frfr is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2010, 23:25   #19
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
Tsja. Nog een paar daagjes voor de "reparatie".

Ik had er sowieso al weinig zin in. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik moet doorgaan. Ik heb net twee leuke vrouwen ontmoet. Allebei de dates zijn stormachtig begonnen. En zijn absoluut leuk om te onderhouden!

Maar nu ga ik dus onder het mes. Dat betekent drie weken geen (wilde) seks. En dan moet ik ook nog dingen gaan uitleggen.

Bovendien heb ik de komende weken uitnodigingen voor feestjes waar veel gedanst wordt. Moet ik dan maar niet gaan? Zo jammer.

Ik dacht het zo goed gepland te hebben en dacht dat januari een saaie maand zou worden.

Of moet ik de littekencorrectie maar afzeggen?
Eén van de twee zal daarvoor vast niet bij je weglopen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2010, 18:32   #20
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
Tsja. Nog een paar daagjes voor de "reparatie".

Ik had er sowieso al weinig zin in. Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik moet doorgaan. Ik heb net twee leuke vrouwen ontmoet. Allebei de dates zijn stormachtig begonnen. En zijn absoluut leuk om te onderhouden!

Maar nu ga ik dus onder het mes. Dat betekent drie weken geen (wilde) seks. En dan moet ik ook nog dingen gaan uitleggen.

Bovendien heb ik de komende weken uitnodigingen voor feestjes waar veel gedanst wordt. Moet ik dan maar niet gaan? Zo jammer.

Ik dacht het zo goed gepland te hebben en dacht dat januari een saaie maand zou worden.

Of moet ik de littekencorrectie maar afzeggen?

Hey, ik snap dat dit de keuze wat moeilijker maakt, maar je moet wel naar de lange termijn kijken vind ik. Je loopt hier al langer mee, het heeft je een hoop zorgen gegeven en het gaat je nog een hoop zorgen geven als je niks doet (of je moet anders gaan denken).

De 3 weken die je 'van de wereld bent' dus voor lief nemen, daarna kan je alles weer doen en hopelijk ben je daarna nog 50 jaar tevreden met de correctie en dus de gemaakte keuze om er nu iets aan te doen.

succes
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2010, 21:34   #21
frfr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 47
Ja, ik ga de gok nemen. Duimen draaien maar.

En daarna ga ik ultiem genieten van mijn leven. Want dit schiet niet op.
frfr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 13:47   #22
frfr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 47
LITTEKENBEHANDELING

Okee, operatie is gebeurd bij Aesthetic clinics. Misschien bestaan er al honderden topics met deze informatie.

Maar misschien hebben toekomstige patiënten er toch iets aan. Al is het maar voor de statistiek van hoe succesvol of onsuccesvol een littekenbehandeling kan zijn.

SITUATIE VOOR BEHANDELING

- jonge huid (rekt meer dan de huid van een oud iemand);
- oud litteken van ca. 13 cm lang op bepaalde plaatsen 4 mm breed;
- litteken zichtbaar bij gekortwiekt kapsel < 15 mm lange haartjes.

TRYCHO-OPERATIE

Trychoclosingoperatie: Aangezien een FUE-behandeling geen grote kans van slagen heeft op een litteken van ouder dan 1 jaar. De operatie is niet uitzonderlijk zwaar: Welgeteld een uurtje gelegen. Wat lichte pijntjes van injectienaalden en mesjes gevoeld.

Het zwaarste van de eerste dag is dat ik op mijn hotelkamer verbleef en me eigenlijk heel erg verveelde. De muren kwamen op me af. Maar goed, doorbijten dus. Verder is mijn hoofd boven het litteken gevoelloos. Hier maakte ik me zorgen om. Maar het schijnt dat er kleine zenuwtjes doorgesneden zijn en dat die weer even de tijd nodig hebben om te herstellen. Slapen is ook vrij lastig als je kleine pijntjes voelt en je zorgen maakt. Ook al gaan die zaken waarschijnlijk om niets.

TOEKOMST


Ik houd jullie van verdere bijzonderheden op de hoogte. Nu alleen nog een aantal mensen gaan vertellen dat ik de operatie ondergaan heb. Ik kijk er niet naar uit, moet ik zeggen. To be continued.
frfr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 14:42   #23
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
LITTEKENBEHANDELING

Okee, operatie is gebeurd bij Aesthetic clinics. Misschien bestaan er al honderden topics met deze informatie.

Maar misschien hebben toekomstige patiënten er toch iets aan. Al is het maar voor de statistiek van hoe succesvol of onsuccesvol een littekenbehandeling kan zijn.

SITUATIE VOOR BEHANDELING

- jonge huid (rekt meer dan de huid van een oud iemand);
- oud litteken van ca. 13 cm lang op bepaalde plaatsen 4 mm breed;
- litteken zichtbaar bij gekortwiekt kapsel < 15 mm lange haartjes.

TRYCHO-OPERATIE

Trychoclosingoperatie: Aangezien een FUE-behandeling geen grote kans van slagen heeft op een litteken van ouder dan 1 jaar. De operatie is niet uitzonderlijk zwaar: Welgeteld een uurtje gelegen. Wat lichte pijntjes van injectienaalden en mesjes gevoeld.

Het zwaarste van de eerste dag is dat ik op mijn hotelkamer verbleef en me eigenlijk heel erg verveelde. De muren kwamen op me af. Maar goed, doorbijten dus. Verder is mijn hoofd boven het litteken gevoelloos. Hier maakte ik me zorgen om. Maar het schijnt dat er kleine zenuwtjes doorgesneden zijn en dat die weer even de tijd nodig hebben om te herstellen. Slapen is ook vrij lastig als je kleine pijntjes voelt en je zorgen maakt. Ook al gaan die zaken waarschijnlijk om niets.

TOEKOMST

Ik houd jullie van verdere bijzonderheden op de hoogte. Nu alleen nog een aantal mensen gaan vertellen dat ik de operatie ondergaan heb. Ik kijk er niet naar uit, moet ik zeggen. To be continued.
Dat gevoelloze boven het litteken is heel normaal hoor. Bij mij heeft het bij mijn laatste FUT zo'n 3 à 4 maanden geduurd voordat ik er weer normaal gevoel in had. Het kan bij jou wat langer of korter duren, maar het gevoel komt zeker weer terug, dus daar moet je je niet druk om maken!

En geen zorgen maken, komt allemaal goed!

Hoe is het trouwens gehecht? Met nietjes of hechtdraad (oplosbaar of niet-oplosbaar)?


En hoe eerder je het vertelt aan mensen des te eerder ben je er vanaf. Zal er gelijk ook een last van je afvallen. En hopelijk vallen de reacties mee, verwacht ik ook wel hoor...

Succes met het herstel!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 14:56   #24
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
LITTEKENBEHANDELING

Okee, operatie is gebeurd bij Aesthetic clinics. Misschien bestaan er al honderden topics met deze informatie.

Maar misschien hebben toekomstige patiënten er toch iets aan. Al is het maar voor de statistiek van hoe succesvol of onsuccesvol een littekenbehandeling kan zijn.

SITUATIE VOOR BEHANDELING

- jonge huid (rekt meer dan de huid van een oud iemand);
- oud litteken van ca. 13 cm lang op bepaalde plaatsen 4 mm breed;
- litteken zichtbaar bij gekortwiekt kapsel < 15 mm lange haartjes.

TRYCHO-OPERATIE

Trychoclosingoperatie: Aangezien een FUE-behandeling geen grote kans van slagen heeft op een litteken van ouder dan 1 jaar. De operatie is niet uitzonderlijk zwaar: Welgeteld een uurtje gelegen. Wat lichte pijntjes van injectienaalden en mesjes gevoeld.

Het zwaarste van de eerste dag is dat ik op mijn hotelkamer verbleef en me eigenlijk heel erg verveelde. De muren kwamen op me af. Maar goed, doorbijten dus. Verder is mijn hoofd boven het litteken gevoelloos. Hier maakte ik me zorgen om. Maar het schijnt dat er kleine zenuwtjes doorgesneden zijn en dat die weer even de tijd nodig hebben om te herstellen. Slapen is ook vrij lastig als je kleine pijntjes voelt en je zorgen maakt. Ook al gaan die zaken waarschijnlijk om niets.

TOEKOMST


Ik houd jullie van verdere bijzonderheden op de hoogte. Nu alleen nog een aantal mensen gaan vertellen dat ik de operatie ondergaan heb. Ik kijk er niet naar uit, moet ik zeggen. To be continued.
Succes ermee! Ik heb wel wat vragen.

1: Waarom ga je het tegen mensen vertellen, mensen zien het toch niet of ben je kaalgeschoren/

2: Even kijken of ik dit goed uit kan leggen.. maar je eerste lid teken is ouder dan een jaar dus is het begrijpelijk dat dat een fue daarop een kleinere kans van slagen heeft. Maar met de operatie die je net gehad hebt is weer een wond ontstaan. Kan je binnen 1 jaar niet op die wond een fue laten doen die wel een redelijke kans van slagen heeft of werkt dat niet zo?

groetjes
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 18:45   #25
frfr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn Bekijk bericht
Succes ermee! Ik heb wel wat vragen.

1: Waarom ga je het tegen mensen vertellen, mensen zien het toch niet of ben je kaalgeschoren/
groetjes
Een vrouw die gek op me is, zal in mijn nek gaan voelen. Bovendien kan ik niet echt mijn nek buigen of opzij kijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn Bekijk bericht
2: Even kijken of ik dit goed uit kan leggen.. maar je eerste lid teken is ouder dan een jaar dus is het begrijpelijk dat dat een fue daarop een kleinere kans van slagen heeft. Maar met de operatie die je net gehad hebt is weer een wond ontstaan. Kan je binnen 1 jaar niet op die wond een fue laten doen die wel een redelijke kans van slagen heeft of werkt dat niet zo?
Fue is optie 2 ja. Als dit niet genoeg is. Maar zelfs dan geeft geen kliniek garantie dat de haartjes aanslaan.
frfr is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2010, 18:52   #26
frfr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Dat gevoelloze boven het litteken is heel normaal hoor. Bij mij heeft het bij mijn laatste FUT zo'n 3 à 4 maanden geduurd voordat ik er weer normaal gevoel in had. Het kan bij jou wat langer of korter duren, maar het gevoel komt zeker weer terug, dus daar moet je je niet druk om maken!

En geen zorgen maken, komt allemaal goed!

Hoe is het trouwens gehecht? Met nietjes of hechtdraad (oplosbaar of niet-oplosbaar)?


En hoe eerder je het vertelt aan mensen des te eerder ben je er vanaf. Zal er gelijk ook een last van je afvallen. En hopelijk vallen de reacties mee, verwacht ik ook wel hoor...

Succes met het herstel!
Bedankt voor de info. Het is volgens mij niet-oplosbare hechtdraad. Over twee weken wordt het eruit gehaald.

Inderdaad had ik de operatie eerder moeten vertellen. Nu moet ik het achteraf doen. Bovendien heeft me het de nacht na de operatie veel kopzorgen bezorgd. Hetgeen ervoor zorgde dat ik samen met het irritante trekkende gevoel in mijn nek totaal niet kon slapen. En me erg alleen voelde.

Wijze lessen van het leven.
frfr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2010, 21:50   #27
frfr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 47
Hoeveel weken gaan er overheen voordat zo'n litteken weer een beetje toonbaar is?

Ik bedoel:
- wanneer zijn alle korstjes eraf?
- en wanneer is het litteken niet rood meer?

Ben echt heel ongeduldig.

En waarom duurt het zo lang (3 maanden) voordat de haren van de trycho door het litteken heen zijn gegroeid?

Ik bedoel ik deed wel eens met zo'n harspleister haren van mijn onderrug verwijderen en dan waren ze meestal binnen twee weken terug?
frfr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2010, 23:04   #28
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
Hoeveel weken gaan er overheen voordat zo'n litteken weer een beetje toonbaar is?

Ik bedoel:
- wanneer zijn alle korstjes eraf?
- en wanneer is het litteken niet rood meer?

Ben echt heel ongeduldig.

En waarom duurt het zo lang (3 maanden) voordat de haren van de trycho door het litteken heen zijn gegroeid?

Ik bedoel ik deed wel eens met zo'n harspleister haren van mijn onderrug verwijderen en dan waren ze meestal binnen twee weken terug?
Het kan wel heel lang duren voordat je litteken niet meer rood is. Die van mij is na bijna vijf maanden nu van rood naar lichtrose gekleurd. Is natuurlijk per persoon verschillend.

Wil jij je haar kort dragen of wil je het over je litteken heen laten groeien?

Haren op je rug verwijderen is heel wat anders. Haren onder je huid gaan dan gelijk door met groeien. Bij een HT en tricho closure staat er nou eenmaal een bepaalde tijd voor omdat die haarwortels een opdonder hebben gehad.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 17:57   #29
Uitval
Haarweb en motorweb lid
 
Uitval's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
Hoeveel weken gaan er overheen voordat zo'n litteken weer een beetje toonbaar is?
Ik bedoel:
- wanneer zijn alle korstjes eraf?
- en wanneer is het litteken niet rood meer?
Ben echt heel ongeduldig.
Koop BIODERMAL litteken zalf. Ieder huid is verschillend, bij de een duurt het een maand bij de andere half jaar.
Daarom heb ik gekozen voor de STAMCEL (zie elders), geen litteken en mooi donorgebied.
Overigens het litteken kun je camoufleren, mijn vriendin doet die behandelingen, maar advies van haar is wachten tot zeker een half jaar.
__________________
Intern:
- Yoghurt 1/2 liter per dag

- Brandnetel thee 1/2 liter per dag
- Water 1 liter per dag
- Visolie omega-3 of omega 3-6-9
- Cashewnoten (handje per dag)
- Minimaal 2 appels en veel groente per dag

- MultiVitaminen voor sporters
Extern:

- Minoxidil 2% sinds 10-2004 (2 maal daags)
- Minoxidil 5% sinds 11-2005 (1 maal daags)
- Rooscure (1% ketoconazol) (2 maal per week)
Verder:
- Krachttraining 4 maal per week
Uitval is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2010, 22:05   #30
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frfr Bekijk bericht
Hoeveel weken gaan er overheen voordat zo'n litteken weer een beetje toonbaar is?

Ik bedoel:
- wanneer zijn alle korstjes eraf?
- en wanneer is het litteken niet rood meer?
Ben echt heel ongeduldig.
Mijn ervaring met 2 pogingen tot litteken herstel (en FUT's) is dat het zo 2 maanden kan duren voor alle korstjes weg zijn. Als je er tenminste niet aan gaat trekken enzo, wat me niet goed lijkt voor de genezing.
Het weggaan van de rode kleur duurde bij mij nog wat langer.
Ik ben trouwens zeer benieuwd in hoeverre je operatie een goed resultaat op gaat leveren. Succes in ieder geval!
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] haarbevestiging.nl Debby1973 Haarwerken 85 8 november 2012 18:03
kan niet meer verder.. parell Hirsutisme - Algemeen 150 17 augustus 2007 22:43
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.