Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2011, 01:00   #1
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Saw Palmetto, wat zeggen jullie?

Ik ga binnenkort SP aanschaffen omdat minoxidil echt niks doet voor mijn inhammen. Dat is dan ook direct mijn vraag; Raden jullie SP aan? Het liefst heb ik natuurlijk wat gebruikerservaringen van mensen die SP al meer dan 4 maanden nemen, maar alles is welkom. Zag er niet bijster veel over in de search.

Zijvraag: Ik gebruik sinds afgelopen week nizoral en mijne schuimt, in tegenstelling tot wat ik las, toch wel behoorlijk. Verder voel ik niks qua scalp relief ofzo, maar dat is normaal? Moet je het 5 minuten laten intrekken of?

As always, vriendelijk bedankt.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 01:17   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Kijk ook eens naar minomuck,
dat is SP gecombineerd met minox (topisch dus).

Verder gebruikt hier het ruime meerendeel fina en niet SP..dus gebruikerservaringen zijn redelijk spaarzaam
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 01:20   #3
Hugo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 33
Geslacht:
ik gebruik foligain, zit naast SP nog andere stoffen in die goed zouden moeten zijn.
maar kan er nog niks van zeggen, gebruik het pas 4wkn
__________________
Regime in de ochtend :

1 visolie capsule met knoflook extract
1/2 tablet pool plus Multi vitamine
1 aminozuren complex
Lipogaine 1.5ml. (sinds juni 2013)

Regime in de middag :

1 visolie capsule met knoflook extract
1 aminozuren complex

Regime in de avond :

Spectral DNC-L
1.25mg. finasteride (sinds dec. 2012)
1 visolie capsule met knoflook extract
1/2 tablet pool plus Multi vitamine
1 aminozuren complex
4 x per week Revita shampoo
4 x per week Revita conditioner
3 x per week Lipogaine Big3 shampoo
1 x per 2 weken dermarollen (1.0mm.)
Hugo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 02:19   #4
lee789
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2011
Berichten: 22
Ik ga zelf ook SP gebruiken, omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van Fina.
Ben benieuwd of het gaat helpen . Het schijnt ook te helpen tegen astma (wat ik zelf ook heb) dus dat is wel mooi meegenomen Alleen zou wel willen weten hoeveel mg je nou mag binnen krijgen per dag.

Ik las dit op een site :
Talk to your doctor about the dosage that's right for you. Most experts recommend that you take no more than 320 mg. of saw palmetto per day, depending on your body weight.

Maar de site's die het verkopen zitten met hun SP dik over die 320 mg. heen ..

Laatst gewijzigd door lee789; 27 juli 2011 om 02:33
lee789 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 04:13   #5
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Vreemd, ik dacht echt saw palmetto een wat gebruikelijker middel was in het regime. Ik ga liever kaal dan terug op fina, ook ik had flinke sides. Als iemand de juiste dosis weet graag een berichtje hier
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 09:34   #6
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Check het haarwoordenboekje over Saw Palmetto: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...?p=39265#39265.

Ik heb het lang geleden gebruikt, maar kon geen verbetering zien. Ben toen snel overgestapt op Finasteride.
__________________
Mei 2011: 3100 FUE Transmed Istanbul
Maart 2012: 2800 FUE Esteworld Istanbul
KERATENE capsules (2x per dag) sinds 01-02-2013
Rogaine Foam 5% 2x per dag
Revita Shampoo (2x p. wk)

Voorheen:
Finasteride 1mg/dag 2001-2012
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 12:45   #7
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lee789 Bekijk bericht
Ik ga zelf ook SP gebruiken, omdat ik teveel bijwerkingen kreeg van Fina.
Ben benieuwd of het gaat helpen . Het schijnt ook te helpen tegen astma (wat ik zelf ook heb) dus dat is wel mooi meegenomen Alleen zou wel willen weten hoeveel mg je nou mag binnen krijgen per dag.

Ik las dit op een site :
Talk to your doctor about the dosage that's right for you. Most experts recommend that you take no more than 320 mg. of saw palmetto per day, depending on your body weight.


Maar de site's die het verkopen zitten met hun SP dik over die 320 mg. heen ..
AANBEVELINGEN VOOR HET GEBRUIK VAN SAW PALMETTO


Wanneer je besluit Saw Palmetto te gebruiken wordt geadviseerd alleen gestandaardiseerde extracten te gebruiken die 85-95% vetzuren en sterolen bevatten. De dosering is afhankelijk van het type gebruikte Saw Palmetto. Een typische dosis, onafhankelijk van de grootte van de kale plek is 320 mg per dag van het gestandaardiseerde extract [of 1-2 gram per dag van de droge stof].


De haargroeicyclus bepaalt hoe lang het duurt voordat een oorzaak effecten kan vertonen. Het haar groeit tijdens de anagene fase en wanneer de groei stopt, start de katagene fase (de overgangsfase).


Hierop volgt de telogene fase (waarin het haar al afgestorven is, maar zich nog in het haarwortelzakje bevindt). Deze fase duurt ongeveer drie tot vier maanden.


In de er op volgende maand valt het haar uit, doordat de nieuwe haar de oude eruit duwt. Hierdoor kan het lijken als of de haaruitval juist wordt verergerd: de nieuwe haren zijn pas na enkele weken zichtbaar.


Je moet om effecten van Saw Palmetto te kunnen bemerken dus minimaal 6 maanden trouw een tot tweemaal daags Saw Palmetto innemen.


Wat als je stopt met het gebruik? Bij degenen bij wie Saw Palmetto aanslaat, vallen de haren weer uit na het stoppen van de therapie. Dit gebeurt ongeveer 6 maanden nadat je het gebruik hebt gestaakt. De kaalheid gaat weer verder zoals voorheen. Je moet het dus blijven gebruiken.
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 27 juli 2011 om 12:50
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 17:03   #8
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Heb uitgerekend vandaag voor het eerst Sal Palmetto van Berries Solgar gekocht bij de vitaminestore, wil deze gaan toevoegen aan mijn regime. Daar ik de laatste week totaal geen bijwerkingen heb ondervonden van de Fina (geen erectie en/of vermoeidsheids klachten) wil ik de Saw Palmetto erbij gaan nemen.

Is deze uitvoering goed? Zie foto en samenstelling.

Saw Palmetto Berries Solgar



Bevat:

Zaagpalm bes extract (Serenoa repens)300 mgZaagpalm bes poeder (onbewerkt)220 mgAnti-klontermiddelen (silicium dioxide, plantaardig magnesiumstearaat)Plantaardige capsule (hydroxypropylmethyl cellulose)Zaagpalm bes extract (Serenoa repens)300 mg
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 17:23   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
AANBEVELINGEN VOOR HET GEBRUIK VAN SAW PALMETTO


Wanneer je besluit Saw Palmetto te gebruiken wordt geadviseerd alleen gestandaardiseerde extracten te gebruiken die 85-95% vetzuren en sterolen bevatten. De dosering is afhankelijk van het type gebruikte Saw Palmetto. Een typische dosis, onafhankelijk van de grootte van de kale plek is 320 mg per dag van het gestandaardiseerde extract [of 1-2 gram per dag van de droge stof].


.
Het enige verschil tussen de ''gestandaariseerde'' en de ''gewone'' Saw Palmetto is dat bij de gestandaariseerde uitvoering deze stof als extraatje is toegevoegd, verder is de samenstelling en hoeveelheid exact hetzelfde.

- Bevat 150 mg gestandaardiseerd extract (68-75 mg vrije vetzuren)
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 19:00   #10
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Het enige verschil tussen de ''gestandaariseerde'' en de ''gewone'' Saw Palmetto is dat bij de gestandaariseerde uitvoering deze stof als extraatje is toegevoegd, verder is de samenstelling en hoeveelheid exact hetzelfde.

- Bevat 150 mg gestandaardiseerd extract (68-75 mg vrije vetzuren)
Hallo Spider,

Het is een beetje ingewikkeld.

In de aanbelogen hoeveelheid SP zit gemiddeld 90% vrije vetzuren, bij Solgar gemiddeld 71.5 %

Om tot de aanbevolen 320mg 90% vrije verzuren te komen kom je er bij Solgar met 2 capsules niet.

Op basis van het extract:

2x 150 x 71.5/90 = omgerekend naar 90% vrije vetzuren 238.3 mg

Neem je er 3 per dag, dan kom je op 357 mg per dag (dan haal je de aanbevolen hoeveelheid wel).

Poeder:

Er zit echter ook nog 300 mg Zaagpalm bes poeder in vermeldde je.

Poeder (droge stof) draagt ook bij, al is het in mindere mate.

Met in totaal 1 tot 2 gram droge poeder (dus circa 1500 mg) zou je ook aan de dagelijkse dosis voldoen.

Jouw 300 mg poeder draagt dus 20% bij (aan de dagelijkse dosis van 320 mg).

Deze bijdrage is dus goed voor: 320/5 = 64 mg, voor 2 capsules is dat: 128 mg

128 + 238 = 366 mg (omgerekend naar 90% vrije vetzuren).

Kortom, met de droge stof erbij (zo lees ik het), moeten 2 capsules voldoende zijn.

Ik gebruik zelf Saw Palmetto HE van www.perfectbody.nl

Dan zit je niet met die droge stof, waar je het percentage (dus de bijdrage) van moet schatten.

Groet
Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 27 juli 2011 om 19:19
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 21:06   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roloff Bekijk bericht
Hallo Spider,

Het is een beetje ingewikkeld.

In de aanbelogen hoeveelheid SP zit gemiddeld 90% vrije vetzuren, bij Solgar gemiddeld 71.5 %

Om tot de aanbevolen 320mg 90% vrije verzuren te komen kom je er bij Solgar met 2 capsules niet.

Op basis van het extract:

2x 150 x 71.5/90 = omgerekend naar 90% vrije vetzuren 238.3 mg

Neem je er 3 per dag, dan kom je op 357 mg per dag (dan haal je de aanbevolen hoeveelheid wel).

Poeder:

Er zit echter ook nog 300 mg Zaagpalm bes poeder in vermeldde je.

Poeder (droge stof) draagt ook bij, al is het in mindere mate.

Met in totaal 1 tot 2 gram droge poeder (dus circa 1500 mg) zou je ook aan de dagelijkse dosis voldoen.

Jouw 300 mg poeder draagt dus 20% bij (aan de dagelijkse dosis van 320 mg).

Deze bijdrage is dus goed voor: 320/5 = 64 mg, voor 2 capsules is dat: 128 mg

128 + 238 = 366 mg (omgerekend naar 90% vrije vetzuren).

Kortom, met de droge stof erbij (zo lees ik het), moeten 2 capsules voldoende zijn.

Ik gebruik zelf Saw Palmetto HE van www.perfectbody.nl

Dan zit je niet met die droge stof, waar je het percentage (dus de bijdrage) van moet schatten.

Groet
Roloff
Ik ben geen rekenwonder, maar wat betekend dit simpel gezegd voor je haren? Volgens mij is de gestandaariseerde saw palmetto iets geconcentreerder waardoor je minder hoef te slikken (bv 1 tablet ipv 2) bij de gewone saw palmetto moet je al 2 of zelfs 3 tabletten slikken om dezelfde hoeveel werkzame stof binnen te krijgen. tenminste zo is mij bij de Vitamane store uitgelegd. De gestandaariseerde versie is ook iets duurder in aanschaf.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2011, 21:23   #12
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
.... volgens mij is de gestandaariseerde saw palmetto iets geconcentreerder waardoor je minder hoef te slikken (bv 1 tablet ipv 2) bij de gewone saw palmetto moet je al 2 of zelfs 3 tabletten slikken om dezelfde hoeveel werkzame stof binnen te krijgen. tenminste zo is mij bij de Vitamane store uitgelegd. De gestandaariseerde versie is ook iets duurder in aanschaf.
Klopt, de gestandaardiseerde versie (het 'extract' wel te verstaan) is mogelijk iets duurder, maar veel beter te doseren dan de vaste stof (poeder).

Daar komt bij dat Solgar (ik gebruik er Astragalus Root van) een erg duur merk is.

Van de Saw Palmetto HE van Perfect Body gebruik ik er 2 per dag (1 s'morgens, 1 s'avonds) om aan de dagelijkse dosis te komen.

Mijn haarsituatie is nu dik en stabiel.

Na een jaar merk je pas dat die stabiliteit begint te komen (altans dat was bij mij het geval).

Niet snel opgeven dus.

Succes.

Groet
Roloff
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 27 juli 2011 om 22:07
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2011, 00:14   #13
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Bedankt voor de uitleg, dus voor alle duidelijkheid standaard saw palmetto is gewoon geconcentreeder om en moeilijk verhaal eenvoudig te maken.
Zal na een paar maanden mijn eerste bevindingen alvast bekendmaken en na een jaar een eindoordeel geven wat het voor mij wel of niet gedaan heeft (alles gebruik ik minstens een half jaar om te kunnen oordelen of het iets voor mij gedaan heeft). Maar ik wil uiteindelijk in mijn regime alleen producten hebben staan waar al meer zekerheid en onderzoek naar gedaan is. Die haarformule van de Tuinen en biergist gaan op termijn eruit als mijn voorraad op is, daar ik niet de indruk heb dat deze een toevoeging zijn voor mijn haar.

Die saw palmetto die jij aangaf van de perfectbody shop is volgens mij een soort eigen huismerk, vandaar dat deze iets goedkoper is dan het A merk Solgar, maar wel dezelfde werkzame stoffen bevat. Zal indien die 100 tabletten van mij op zijn ook die goedkopere saw palmetto HE uitvoering bestellen bij de die perfect bodyshop, scheeld alweer in de prijs.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2011, 00:57   #14
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
hey Roloff,

Hartelijk bedankt voor de tekst en uitleg, ik ga eraan beginnen deze week en mogen de sprieten glansrijk mijn schedel uitschieten zeg ik dan maar. Het spul is hier zo populair (Mexico) dat het vrij geregeld uitverkocht is, weet niet helemaal waardoor dat komt maar volgens mij is het ook goed voor de prostaat o.i.d.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 02:07   #15
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Ik heb het standaard extract binnen met 320g Saw Palmetto (mits tweemaal daags ingenomen) en wat dingen als magnesium etc erbij. Ga hier twee van nemen per dag voor een jaar, in afwachting van de stalen sprieten

Groet!
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.