Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2016, 17:29   #1
Hairdattie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Haren na HT uitgevallen na stoppen Minoxidil

Hallo, kan mij iemand de vraag beantwoorden of misschien dezelfde ervaring delen dat wanneer je stopt met Minoxidil niet alleen de "nieuwe" haren door Minoxidil uitvallen maar ook de getransplanteerde haren? Ik heb in april 2015 een HT laten uitvoeren van iets meer dan 3500 grafts en na de vierde maand controle in augustus 2015 werd mij door de kliniek geadviseerd om Minoxidil te gaan gebruiken. Dit ben ik dan ook gaan gebruiken vanaf september 2015. Nu ben ik daar in juni mee gestopt en zijn er heel veel haren uitgevallen... Ook de getransplanteerde haren! Er staan nu nog hele kleine haartjes maar ik heb mijn haren moeten millimeteren en ik zie er vele malen slechter uit dan voor de HT. Was ik maar nooit met Minoxidil begonnen! Nu wordt mij gezegd dat de getransplanteerde haren weer zouden gaan groeien en dat dit alleen de shedding zou zijn. Ik heb verder een bloedonderzoek laten uitvoeren, ik heb geen last van stress en ik gebruik verder geen medicijnen. Nu is mij een tweede HT behandeling als garantie aangeboden van nog eens minimaal 1800 grafts. Kan mij iemand vertellen of het klopt dat de getransplanteerde haren weer teruggroeien? Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Hairdattie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2016, 17:56   #2
NoToBald
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2013
Berichten: 88
Getransplanteerde haren vallen niet uit door minoxidil. Deze vallen enkel uit door ouderdom. Waarschijnlijk zijn de andere ongetransplanteerde haren uitgevallen nadat je gestopt bent met minox waardoor t lijkt alsof de transplantaten zijn uitgevallen.
NoToBald is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2016, 19:22   #3
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Getransplanteerde haren vallen maar één keer uit en dat is binnen 2 weken na de behandeling.

Het feit dat de kliniek jou een tweede behandeling aanbied (ik lees hier gratis) zegt denk ik al voldoende over dat de kwaliteit van de behandeling niet in orde was.
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2016, 09:30   #4
Hairdattie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Dat dacht ik inderdaad ook dat de getransplanteerde haren niet zouden uitvallen. Ik moet zeggen dat er wel nog haren staan maar dat zijn geen haren maar hele kleine en dunnen haartjes. Dat was voordat ik gestopt was met minoxidil anders. Toen waren dat volwaardige haren. Het lijkt wel alsof ze een schok of zoiets hebben ondergaan. Het lijkt nu er gewoon op dat ik aan de voorkant geheel kaal ben. De kruin is ook veel dunner dan voorheen. Dit allemaal nadat ik gestopt ben met minoxidil. Het is nu ongeveer een kleine twee maanden geleden en ik zie ze niet echt terugkomen. De kliniek zegt dat ik weer met minoxidil zou moeten beginnen.
Hairdattie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2016, 10:00   #5
hijzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 59
Geslacht:
Ja dat lijkt mij ook, dat je weet met monoxidil moet beginnen. Waarom ben je gestopt?
hijzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2016, 12:03   #6
Hairdattie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2016
Berichten: 6
Geslacht:
Ik ben gestopt omdat ik niet echt veel resultaat zag. De getransplanteerde haren groeiden zoals ook al voorspeld was dus ik zag geen reden om hier mee door te gaan. Eerlijk gezegd had ook niemand mij verteld, dus ook de kliniek niet, dat mijn haren zouden uitvallen bij het stoppen van Rogaine Minoxidil. Het gekke vind ik ook dat overal waar ik minoxidil gebruikt heb geen originele haren meer staan terwijl ik wel kalend was maar heel geleidelijk aan. Het was niet zo dat ik maar een paar haren van mijzelf had staan dus op een paar maanden tijd is gewoon alles verloren gegaan en niet zoals ik overal lees dat alleen de nieuwe haren verloren gaan alsook de haren die sowieso in die periode dan zouden uitgevallen zijn. Mijn mening is dan ook dat minoxidil misschien wel goed werkt maar een versnellend effect op haaruitval heeft als je er mee stopt. In mijn gehele familie is niemand die geheel kaal is bovenop zijn hoofd.
Hairdattie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.