Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2016, 13:55   #1
jigsaw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2016
Berichten: 3
Geslacht:
harde korstjes haartransplantatie

Hallo allemaal, ik ben hier net nieuw op de site na maanden meelezen etc besloot ik mij vanwege een dringende vraag toch maar aan te melden

Ik heb precies 1 week geleden een fue haartransplantatie gehad van ongeveer 700 grafts gericht op de haarlijn en de temples. Alles ziet er wel oke maar het herstel er van gaat me nu toch wel erg langzaam. De eerste week ben ik heel voorzichtig geweest met wassen etc. Ik ging er namelijk vanuit dat het rond deze tijd een beetje rood zou zijn maar er zijn nog steeds hele harde korsten met een beetje wit er omheen. Ik wil mijn operatie namelijk geheim houden maar ik maak me nu toch wel veel zorgen aangezien ik maandag op het werk moet verschijnen. Ik had echt het idee dat het gewoon rood zou zijn waardoor ik eventueel gewoon kon zeggen dat het door de zon komt of iets dergelijk. Maar nu ziet het eruit alsof dit nog een hele lange tijd er nog zo ''korsterig'' uit gaat zien. Zijn er manieren om de korsten snel los te maken of kan ik dit nu ongeveer zelf doen?

Misschien dat ik een beetje paniekerig overkom maar het is voor mij uiterst cruciaal dat niemand iets gaat zien van de operatie. Ik hoop echt dat er tips zijn.

Alvast zeer bedankt

Laatst gewijzigd door jigsaw; 1 september 2016 om 11:00
jigsaw is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 14:35   #2
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
1 week is nog wel erg kort dat de korstjes allemaal weg zijn, bij mij
duurde het wel 2 weken. maar dat is bij iedereen natuurlijk verschillend.

Je kan je hoofd onder lauw warme douchestraal houden of als je een
bad hebt ga je daar in liggen, dan weken ze wel los.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jigsaw Bekijk bericht
Hallo allemaal, ik ben hier net nieuw op de site na maanden meelezen etc besloot ik mij vanwege een dringende vraag toch maar aan te melden

Ik heb precies 1 week geleden een fue haartransplantatie gehad bij Kliniek Veldhoven van ongeveer 700 grafts gericht op de haarlijn en de temples. Alles ziet er wel oke maar het herstel er van gaat me nu toch wel erg langzaam. De eerste week ben ik heel voorzichtig geweest met wassen etc. Ik ging er namelijk vanuit dat het rond deze tijd een beetje rood zou zijn maar er zijn nog steeds hele harde korsten met een beetje wit er omheen. Ik wil mijn operatie namelijk geheim houden maar ik maak me nu toch wel veel zorgen aangezien ik maandag op het werk moet verschijnen. Ik had echt het idee dat het gewoon rood zou zijn waardoor ik eventueel gewoon kon zeggen dat het door de zon komt of iets dergelijk. Maar nu ziet het eruit alsof dit nog een hele lange tijd er nog zo ''korsterig'' uit gaat zien. Zijn er manieren om de korsten snel los te maken of kan ik dit nu ongeveer zelf doen?

Misschien dat ik een beetje paniekerig overkom maar het is voor mij uiterst cruciaal dat niemand iets gaat zien van de operatie. Ik hoop echt dat er tips zijn.

Alvast zeer bedankt
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 20:32   #3
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Gewoon onder de douche, sproeier erop en 10 minuten laten weken onder lauw/warm water.

daarna shampoo in laten trekken en licht masseren.

Goed uitspoelen en droog deppen.
Korstjes nooit verwijderen.

Bij mijn vorige HT was ik pas na 18 dagen korstvrij.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 23:12   #4
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Hier was het 9 dagen. Ik zou korsten gewoon laten vallen door zacht te wrijven onder lauwe douche. Ze moeten echt al behoorlijk los zitten lijkt mij of anders ga je open wondes maken... niks forceren of je zit met zever. vakantie nemen? ziek melden?
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 23:33   #5
hijzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 59
Geslacht:
Bij mij was het tussen de tien en veertien dagen. Gewoon geduld bewaren. Op een gegeven moment spoelt het er zo van af.
hijzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.