Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 augustus 2014, 13:57   #1
Sunshine65
Haarweb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 28
Geslacht:
Duta via Intermedica. Een man die dit bestelt?

Hallo,

Ik gebruik Duta via Intermedica. Echter sinds 2 jaar mag dat niet meer aan vrouwen voorgeschreven worden. Inmiddels ben ik door mijn voorraadje heen. Nu bestel ik via Amerika en ik word daar niet echt blij van. Gaan dingen mis, ik krijg een andere merken dan ik bestelde en het werkt in mijn beleving minder goed.

Nu vraag ik mij af of er een man is die al duta bestelt via Intermedica of dit niet meer doet maar nog wel zou 'mogen' en die ervoor open staat om te bestellen 'voor mij', ik betaal, om vervolgens de medicijnen naar mij toe te sturen.

Het idee komt niet van mijzelf zeg ik eerlijk, maar ik vind het wel een goed idee.

Natuurlijk zoek ik iemand die op een eerlijke manier wil samenwerken met als doel elkaar helpen!

Nou, ik hoor graag.

Grtjs,
Sunshine
Sunshine65 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2014, 23:54   #2
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Ik weet niet hoor, als het niet veilig is, voor vrouwen zou ik nooit van men leven nemen. Maar het is jouw leven/keuze uiteindelijk!
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 09:23   #3
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Het gaat er niet om dat duta niet veilig zou zijn voor vrouwen. Er is alleen nooit gedegen onderzoek naar gedaan. Kan dus net zo goed veilig als onveilig zijn. Dat is de reden waarom het niet mag worden voorgeschreven. Toch net een tikkie anders dus.
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 15:15   #4
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Aan je reactie te zien, lijkt het of je ervan uit gaat dat het niet schadelijk is.
Goed is jouw probleem! Ik vind het heel dom om medicijnen te nemen zonder dat je weet dat het schadelijk is op korte termijn. Maar swat, jouw leven..
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 16:09   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
GHG draait al een poosje mee, dus ze weet vast dat geen enkele medicatie gegarandeerd zonder risico (dus 'veilig' is). Het lijkt mij overigens dat duta voor vrouwen 'veiliger' is dan voor mannen. Tenzij ze aan kinderen denken, maar voor GHG lijkt me dat niet aan de orde.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 17:51   #6
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Het gaat er niet om dat duta niet veilig zou zijn voor vrouwen. Er is alleen nooit gedegen onderzoek naar gedaan. Kan dus net zo goed veilig als onveilig zijn. Dat is de reden waarom het niet mag worden voorgeschreven. Toch net een tikkie anders dus.
Klopt.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 17:52   #7
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Aan je reactie te zien, lijkt het of je ervan uit gaat dat het niet schadelijk is.
Goed is jouw probleem! Ik vind het heel dom om medicijnen te nemen zonder dat je weet dat het schadelijk is op korte termijn. Maar swat, jouw leven..
Jij promoot Keratene Retard?
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 19:48   #8
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drakenjager Bekijk bericht
Aan je reactie te zien, lijkt het of je ervan uit gaat dat het niet schadelijk is.
Goed is jouw probleem! Ik vind het heel dom om medicijnen te nemen zonder dat je weet dat het schadelijk is op korte termijn. Maar swat, jouw leven..

Toch jammer van die al die aannames. Zullen we het bij objectieve reacties houden? Volgens mij zeg ik nl niks over mijn 'keuze'. Alleen maar de (objectieve) vaststelling dat de veiligheid tot op heden nog niet voldoende onderzocht c.q. onderbouwd is. Vanwaar dan zo'n veroordelende en aanvallende reactie?
__________________
Zo'n 4 jaar last van haaruitval (ben nu 49). Op zoek naar een manier om het te accepteren. Tot die tijd aan de androcur (voorheen 1,5 jaar duta) op zoek naar de minimale dosering. En een gedeeltelijk haarwerk van echt haar dat goed bevalt.
Update: Mijn haaruitval is al geruime tijd een heel stuk minder & mijn haar is dikker geworden. Ik draag al maanden geen haarstuk meer en blijf duimen dat dat zo blijft.

Laatst gewijzigd door GHG; 26 augustus 2014 om 19:50
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2014, 16:15   #9
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Bestelt er uberhaupt iemand van hier die daar duta?
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2014, 13:45   #10
Sunshine65
Haarweb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 28
Geslacht:
Hallo allemaal,

Ik zie dat er een discussie ontstaat die eigenlijk niets met mijn vraag te maken heeft. Jaren geleden heb ik keuzes gemaakt, beslissingen genomen, daar voel ik mij prima bij.

Nu mag duta niet meer via Intermedica besteld worden door vrouwen dus ben ik op zoek naar een creatieve oplossing om dat toch voor elkaar te krijgen. En daar heb ik dus een man bij nodig :-)

De medicijnen die ik nu, omdat het niet anders kan, via het buitenland bestel lijken niet te helpen. Het gaat een stuk slechter met mijn haar dan voorheen.

Vandaar mijn oproep!

Zonnige groetjes,
Sunshine
Sunshine65 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2014, 17:57   #11
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine65 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik zie dat er een discussie ontstaat die eigenlijk niets met mijn vraag te maken heeft. Jaren geleden heb ik keuzes gemaakt, beslissingen genomen, daar voel ik mij prima bij.

Nu mag duta niet meer via Intermedica besteld worden door vrouwen dus ben ik op zoek naar een creatieve oplossing om dat toch voor elkaar te krijgen. En daar heb ik dus een man bij nodig :-)

De medicijnen die ik nu, omdat het niet anders kan, via het buitenland bestel lijken niet te helpen. Het gaat een stuk slechter met mijn haar dan voorheen.

Vandaar mijn oproep!

Zonnige groetjes,
Sunshine
Weet je 100 % zeker dat het minder is geworden? Kan ook per seizoen verschillen? Ik zou je wel willen helpen, maar ik bestel geen duta of via intermedia. Toen ik de fina van intermedia probeerde ging het juist bij mij achteruit..
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2014, 18:02   #12
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Kan je dit niet laten doen door iemand uit jou onmiddelijke omgeving?

Handelen in medicijnen, die dan nog verboden zijn voor vrouwen, is strafbaar en het lijkt me wel risicovol om hier aan mee te werken.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2014, 21:37   #13
Sunshine65
Haarweb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 28
Geslacht:
Hallo,

Dank voor jullie reacties. Het gaat idd om een creatieve oplossing.
De man die dit toch al bestelt zou niets anders hoeven te doen dan extra te bestellen en dit dan naar mij toe door te spelen.
Natuurlijk gaat het hier idd om een leugentje om bestwil. Echter, ik kan dit alles met 1 druk op de knop bestellen via buitenlandse sites, en ik wil het medicijn via de apotheek van Intermedica kunnen blijven gebruiken. Dus tja, ik vind zelf zeker niet dat ik daarmee iets vreselijks doe en het dient een goed doel. De tip hiervoor kreeg ik nb van een arts..

Desondanks begrijp ik ook jullie reacties hoor.

Grtjs,
Sunshine
Sunshine65 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2014, 21:39   #14
Sunshine65
Haarweb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2012
Berichten: 28
Geslacht:
ps. ik ben inmiddels ook aan het polsen via mijn directe omgeving. Echter, als er een man zou zijn die toch al bestelt, dan scheelt dit een stuk rompslomp en ook geld. Een consult kost 150 Euro daar. Dank voor het meedenken!
Sunshine65 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2014, 20:48   #15
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GHG Bekijk bericht
Toch jammer van die al die aannames. Zullen we het bij objectieve reacties houden? Volgens mij zeg ik nl niks over mijn 'keuze'. Alleen maar de (objectieve) vaststelling dat de veiligheid tot op heden nog niet voldoende onderzocht c.q. onderbouwd is. Vanwaar dan zo'n veroordelende en aanvallende reactie?
Veroordelende en aanvallende reactie. Sorry, maar ik heb ik zie nergens zo'n reactie staan . Als jij dit ziet als een veroordelende en aanvallende reactie, dat mag gerust. Eigenlijk, wel grappig wie valt wie, aan?

In mijn reactie schrijf ik altijd in de ik vorm, dus mijn mening. Geen veroordelingen!
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.