Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 8 september 2009, 00:08   #661
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar deze babyshampoo verhelpt de jeuk niet en een andere shampoo misschien wel...
Overigens moet de jeuk volgens mij eigenlijk door Topicorte worden verholpen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 21:41   #662
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
bij mij is seborische exceem geconstateerd wat waarschijnlijk de hoofdoorzaak is van mijn haaruitval...

nou las ik in dit topic:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2820

dat grote klis mischien hielp ... werkt dit om oa de talgproductie op mijn hoofd (veroorzaker SB exceem) tegen te gaan?


iemand ervaring mee ? of andere tips tbv talgproductie tegengaan
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2009, 08:53   #663
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Ik ga een keer naar een ander dermatoloog.
Zelf denk ik dat ik SEB heb, want mijn neusplooien zijn vettig, rondom wenkbrauwen & mijn haar wordt snel vettig.
De reden dat mijn baardgroei uitvalt is waarschijnlijk ook door die talgproductie, want net als bij mijn haren zit er aan de uiteinde talg smeurie.
De reden dat andere haar op mijn lichaam loslaat is misschien ook door talgproductie, wie weet.
Ik heb vroeger altijd last gehad van pus puistjes, dat is toch ook talg dat witte spul wat in die puistje zit?
Pas had ik mijn gezicht gescrubbed na enkele maanden, nou volgens mij zijn mijn porien geopend, want mijn gezicht glanst van de vettigheid.
Alleen heb ik niet die rode vlekken waar SEB eigenlijk ook wel bekend om staat, ook niet op mijn hoofdhuid trouwens.

Die grote klis tablet klinkt interessant

Laatst gewijzigd door X-Zeem; 9 september 2009 om 08:56
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2009, 10:36   #664
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Xzeem, kun jij dit topic eens doorlezen?
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=13814&page=9

Ik heb namelijk een aantal dingen die jij ook had / hebt. O.a. SE en vroeger veel last van acne.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2009, 23:34   #665
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Ja, ik heb het doorgelezen.
Ik denk zelf wel dat talg iets ermee te maken heeft of iets met het haaruitval.
Want bij acne had talg ook deels mee te maken.
En waarschijnlijk voeding ook, omdat het op een of ander manier extra talg produceert?
Het is echt een raadsel

Citaat:
Door het eten van suikers en enkelvoudige koolhydraten stijgt je bloedsuiker spiegel. Je lichaam gaat dit tegen door de aanmaak van insuline, mannelijke hormonen en een stof genaamd IGF-1. Door de grote hoeveelheid van die stoffen moeten je lever en andere organen overuren draaien om je bloed te filteren en weer van goede kwaliteit te maken. Vooral de mannelijke hormonen zorgen er voor dat je huid veel talg aanmaakt. Je poriën raken door de grote hoeveelheid talg verstopt en er ontstaan ontstekingen, en die noemen we puistjes of acne.
Ik wist dat voeding / puistjes iets met elkaar te maken hadden, overal werd er gezegd "nee zit tussen de oren".
Serieus, geloof je eigen en niemand anders, want niemand experimenteert en waarneemt meer dan jezelf achter de spiegel.

Citaat:
Naast suiker is ook melk een veroorzaker van puistjes. Dit komt niet alleen door een mogelijke allergie voor melk, maar vooral door de hoeveelheid hormonen en pus dat standaard in melk zit. Dat laatste wordt met een mooi woord ‘celgetal’ genoemd, en geeft de waarde aan van de hoeveelheid pus per liter melk. Per liter wordt een maximum toegelaten door de wet van enkele honderden miljoenen puscellen, maar gezond is het niet. Het blijft pus van ontstekingen in de uiers van koeien. De hormonen en het pus in melk zorgen ook voor een toename van de talgproductie in je huid, en dus ook voor puistjes.
Misschien een reden waarom pubere altijd zeiden van "van chocolade krijg je puistjes".
Opzicht kan dat kloppen, want suiker + melk = extra talg productie..

Citaat:
Om puistjes te voorkomen kun je dus beter geen melk of melkproducten zoals kaas en yoghurt eten.
Neeeeee!
Alles, alles behalve kaas, want dat doe ik bijna op alles, zelfs groente :')

Laatst gewijzigd door X-Zeem; 10 september 2009 om 23:45
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2009, 23:56   #666
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik gebruik veel te veel suiker, eet veel chocola en hele vette Franse kaassoorten. Ik krijg daar op den duur misschien wel suikerziekte van, maar nog steeds geen vette huid en ook geen puistjes.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2009, 11:12   #667
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik gebruik veel te veel suiker, eet veel chocola en hele vette Franse kaassoorten. Ik krijg daar op den duur misschien wel suikerziekte van, maar nog steeds geen vette huid en ook geen puistjes.
Verschilt echt per persoon.

Als ik dat doe dan zit ik er onder . Vooral bij chocola, varkensvlees, en snacks merk ik het echt. Doe ik het niet... dan is er niks aan de hand. Doe ik het wel, dan is het echt rampzalig
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2009, 13:21   #668
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Verschilt echt per persoon.

Als ik dat doe dan zit ik er onder . Vooral bij chocola, varkensvlees, en snacks merk ik het echt. Doe ik het niet... dan is er niks aan de hand. Doe ik het wel, dan is het echt rampzalig
Misschien krijg je niet genoeg zuren binnen die het vet afbreken. Dus: wijn, versgeperste jus d'orange, verse citroen door de sladressing, tomaat en spinazie (die laatste twee bevatten oxaalzuur).
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 16:19   #669
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Omdat SE ook een schimmel gist kan zijn. Zou je een week lang 10 min selsun op bijv je gezicht kunnen smeren en afspoelen. En dit na 3 maanden weer herhalen.
Bij mij werkt het en mocht je af en toe een plekje hebben dit kan je dan met Loprox creme insmeren.
Tevens heb ik ook een vaseline creme ( Cetamagrol als ik het goed schrijf ) waar ik droge plekjes mee behandel....

Ik heb er na genoeg geen last meer van.

Misschien dat jullie hier iets aan hebben, dit is mijn ervaring.
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 17:24   #670
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Omdat SE ook een schimmel gist kan zijn.
Tevens heb ik ook een vaseline creme ( Cetamagrol als ik het goed schrijf ) waar ik droge plekjes mee behandel....
Ik heb er na genoeg geen last meer van.
Maar SB dat komt toch mede door vette talg... dan heb je toch geen droge plekjes? maar juist een te vette huid??
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 12:16   #671
jehan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noob Bekijk bericht
Maar SB dat komt toch mede door vette talg... dan heb je toch geen droge plekjes? maar juist een te vette huid??
SE is een eczeem, er is sprake van een versneld vernieuwingsproces van de huid. Het gevolg is dat de oude huidcellen zich als een korst op de nieuwe huid ophopen. Die korst droogt uit, vandaar de schilfering en droge plekken. Door inwrijven met vettige cremes zijn de korsten minder zichtbaar en jeuken ze minder.

Ook ik had last van acné gedurende de pubertijd, had toen ook al last van roos, maar niet van SE in gezicht, langs de haarlijn en op mijn borst.
Na mijn zon/zee vakantie is het weer een stuk minder in mijn gezicht, ben daarom nu maar eens Dode Zee zout aan het uitproberen.
jehan is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 12:27   #672
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
ja het is dus vooral bij talgrijke plekken ... dus vettige plekken zoals de neusplooien etc

Laatst gewijzigd door Noob; 15 september 2009 om 18:50
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 12:53   #673
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Ik merk toch echt dat talgproductie toeneemt wanneer ik zoetigheid/vettigheid eet.
Afgelopen twee dagen veel junkfood gegeten op eetgelegenheden.
Door de weeks had ik me juist ingehouden met zoetigheid/vettigheid om te testen of het bij MIJ een rol zou spelen.
Ik zie toch echt op plaatsen waar ik mijn schilfering niet behandel dat schilfers toenemen (bijv in mijn baardgroei, waar het niet meer zichtbaar was).
Er is zelfs een klein pus puistjes ontstaan op mijn gezicht (waarschijnlijk door de verstopping van mijn porien door de talg?).

Yes yes, ik kom steeds dichterbij met "ontdek je eigen lichaam"
Er is vooruitgang...

Ik moet echt die klistabletten een keer uitproberen.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 15:21   #674
Pollewopje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Berichten: 3
Ik ben nog niet bij een dermatoloog geweest, wel al jaren bij de huisarts.
Ik las laatst de medische gegevens van mijn (overleden) moeder, die had ook SE. Mijn vader ook. Mijn broer heeft psoriasis in behoorlijke mate.

Ik ehb zelf erg last van mijn hoofdhuid, ik sneeuw alles onder. En kan moeilijk van de pakketjes en schilfers afblijven. Het jeukt en trekt. Hoewel ik weet dat het naderhand zeer doet op mijn hoofdhuid is het ook erg moeilijk om van die grote schilfers af te blijven. Ze moeten er gewoon uit, uit mijn haar.

Ook heb ik het erg in mijn gehoorgangen. Daardoor kan ik mijn hoorapparaten eigenlijk niet inhouden.

Ben nu bezig met ketanol(o.i.d.) shampoo, een rode gelshampoo is het. Daarna is het juist erger!!!

Ik heb ook een erg droge huid op b.v. mijn benen, echt heel droog. Ik smeer mijn gezicht in met rozenolie (gekocht in Frankrijk) en mijn gezichthuid gaat goed.
zo langzamerhand word ik er moedeloos van.

en als dan hier iemand zegt dat het weggaat als je er maar niet aan denkt, jawel het zal wel.
als puber had ik eht ook in mijn wenkbrauwen en in mijn wimpers.

Ik hoop zo er nog vanaf te komen!!

Lotions met alcohol zijn geen succes, doet te veel zeer op de open plekken. Zoutwaterbad (in de thermen) ook niet, deed ok te veel pijn.

Ik ag het nog maar eens met olie proberen denk ik.......

Laatst gewijzigd door Pollewopje; 18 september 2009 om 15:23 Reden: typefouten
Pollewopje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2009, 16:02   #675
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Pollewopje,
Van anderen (ik heb zelf geen SE) heb ik begrepen dat de korsten heel makkelijk te verwijderen zijn als je je hoofd insmeert met amandelolie (of olijfolie) en die olie zoveel mogelijk uren lang laat intrekken alvorens alles uit te wassen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.