Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2009, 18:33   #1
marlotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 27
Question Lange-termijn-ervaring met Laser

Hallo,

Ik vroeg me eigenlyk af of er mensen zijn die jaren geleden behandeld zijn voor overbeharing met laser en hoe het eigenlijk nu is met de behandelde gebieden. Resultaat blijvend of niet? En voor hoelang..

Mischien ken je wel iemand die ervaring heeft met laser op lange termijn..

Graag jullie reacties

Groetjes,
Marlotte
marlotte is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 20:51   #2
Nipo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2008
Berichten: 11
Ik zou dit ook graag weten eigenlijk. Ik was laatst voor een intake geweest en toen zei ze ook dat tot 90% van de haren verwijderd worden, de overige 10% dus niet. Maar hoe moet ik dat dan zien, steken er hier en daar dan nog haren uit of wat?
Dat is nog het enige dat me nog tegenhoudt, want als ik toch nog ga moeten scheren of iets dergelijks ga ik er niet zoveel geld aan uitgeven.
Nipo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 19:57   #3
Saartje2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 15
Ik ben nu al een 4-tal jaar bezig met laser (Light sheer). Ik ben er wel tevreden over, helemaal weg gaat het nooit, ik heb donkere en lichtere haren, de stugge donkere haren zijn weg (bikini, benen, oksels) en zelfs na 3 maanden niet scheren, zie je duidelijk grote plekken waar niets staat. Ik heb de fout begaan van te snel na elke behandeling terug te gaan; na 6-8 weken ongeveer en ik had 12 weken moeten wachten, dan had ik betere resultaten gehad én veel geld uitgespaard. Na mijn controlebehandelingen, ga ik nu nog 1 of 2 keer per jaar (voor een verminderde prijs), om donkere haartjes weg te krijgen die af en toe nog te voorschijn komen. Soms moet ik wel maanden mijn benen niet scheren. Dus alles krijgen ze nooit weg, maar een goed ontharingscenter belooft je dat ook niet. Op mijn bovenbenen heb ik helaas lichtere haren en die zijn ook fijner, dus moeilijker te behandelen.
Ik ben nu ondertussen bezig met VPL (http://www.ontharen.be/vpl/) en ga om te 12 weken (ik mag zelfs niet eerder terugkomen, ze geven me geen afspraak, omdat dat volgens hen geen zin heeft). En nu maar afwachten of de lichtere haren ook wegblijven ... Alhoewel dat ik op het forum heb gelezen dat IPL (is niet echt VPl, maar ja) de haren alleen maar half raken en niet definitief zou verwijderen ...
Saartje2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2009, 21:47   #4
student88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2009
Berichten: 1
Verbrand bij Multicare Hilversum

Hallo allemaal,

Ik zag dat dit topic gaat over ervaren lasers... Ik kan met spijt zeggen dat ik ook ervaren ben.
Ik laat me al een half jaar laseren bij Multicare in Hilversum. En ben voor de tweede keer verbrand. Eerste keer viel wel mee alhoewel het wel in mijn gezicht was. Maar nu zijn mijn oksels tweede graads verbrand!!!! Ik heb verschrikkelijk veel pijn gelijd. En kon mijn armen een week niet bewegen, daarnaast had ik helemaal geen nachtrust! Nadat ik naar mijn huisarts ben gegaan weet ik nu ook dat de brandvlekken pigmentvlekken worden en waarschijnlijk nooit helemaal weggaan.
Nu heb ik begrepen dat het te maken heeft met de medewerkers daar... Ze blijken geen papieren te hebben en dat ze het laseren in het kliniek leren (op clienten :S)
Ik wil voorkomen dat het iemand anders ook overkomt vandaar mijn berichtje. Hiermee wil ik ook mensen die hetzelfde hebben meegemaakt vragen om het ook te laten weten. Het gaat mij voornamelijk om Multicare, omdat ik geloof dat het niet helemaal klopt waar zij mee bezig zijn.

Gr,
Student88
student88 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2009, 15:07   #5
gul75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 6
14 jaar geleden eerste keer laser

Rond mijn 20'ste ben ik voor het eerst begonnen met laseren.

Ik ben bij diverse instanties geweest (met verschillende apparaten).
Door omstandigheden meestal na een aantal sessies weer afgebroken (2 keer verhuizing naar een andere stad, zwangerschappen).

Voor het laseren nog een tijd met elektrisch epileren gedaan, maar dit was echt tijdrovend.
Op een gegeven moment redelijk haarvrij geweest.
Maar toch doorgegaan omdat ik ook onder de oksels en bikini haarvrij wilde zijn.
Toen heb ik 2 kinderen gekregen en nu heb ik op de bovenlip redelijk weinig donkere lange haren, maar op de wangen en keel juist veel meer als vroeger. Wat ik nu begrijp is dat er tijdens een zwangerschap een lading hormonen krijgt, dus ook je hele haar huishouding wordt weer op de kop gezet en heb je dus kans weer een hele bos haar te ontwikkelen.

Het is bij mij wel zo dat als ze zeggen dat ze binnen 6 sessies de haren weg kunnen krijgen, ik er minstens 9 a 10 sessies nodig heb. Zo is het bij mij nu eenmaal, niet iedereen is gelijk. Trouwens bij een van de praktijken zeiden ze dat ze normaal bij de anderen minder hoog zetten, omdat "huid van de" anderen het niet zo hoog aankon. Maar toch had ik dus meer sessies nodig.

Dus ik neem mezelf voor om naar eentje te gaan die niet te duur is en ik ga er al vanuit dat het meer dan 1,5 duurt en dat ik een keer per jaar een nabehandeling wil voor de nieuwe haartjes.

Maar waar ik zoiezo heel erg tevreden mee ben is mijn "bakkebaard" die is nooit meer echt weer terug gekomen. Dus wat weg is is weg, maar door omstandigheden (en als je aanleg hebt) kan het weer terugkomen. Of meer sessies nodig zijn als bij een gemiddeld persoon.
gul75 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2009, 05:01   #6
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door student88 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik zag dat dit topic gaat over ervaren lasers... Ik kan met spijt zeggen dat ik ook ervaren ben.
Ik laat me al een half jaar laseren bij Multicare in Hilversum. En ben voor de tweede keer verbrand. Eerste keer viel wel mee alhoewel het wel in mijn gezicht was. Maar nu zijn mijn oksels tweede graads verbrand!!!! Ik heb verschrikkelijk veel pijn gelijd. En kon mijn armen een week niet bewegen, daarnaast had ik helemaal geen nachtrust! Nadat ik naar mijn huisarts ben gegaan weet ik nu ook dat de brandvlekken pigmentvlekken worden en waarschijnlijk nooit helemaal weggaan.
Nu heb ik begrepen dat het te maken heeft met de medewerkers daar... Ze blijken geen papieren te hebben en dat ze het laseren in het kliniek leren (op clienten :S)
Ik wil voorkomen dat het iemand anders ook overkomt vandaar mijn berichtje. Hiermee wil ik ook mensen die hetzelfde hebben meegemaakt vragen om het ook te laten weten. Het gaat mij voornamelijk om Multicare, omdat ik geloof dat het niet helemaal klopt waar zij mee bezig zijn.

Gr,
Student88
Voor dit soort dingen as ik ook erg bang voordat ik begon, maar de behandelaar heeft me alle papieren laten zien en heb nooit verbrandingsplekken gehad, alleen beetje rood maar dat is wel normaal.
Klote voor je zeg! Een laser bedienen is super gevaarlijk en mag alleen door gecertificeerde mensen gebeuren
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2010, 16:27   #7
Mariken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2009
Berichten: 9
LASER: alle haarzakjes die vernietigd worden door de laser kunnen nooit meer een haar produceren. Echter, in de huid bevinden zich zogenaamde 'slapende haarzakjes' die zomaar kunnen besluiten een haar te gaan produceren.

Aan dit proces kan de laser niets veranderen. Een goede diodelaser kan 85 tot 95% van alle haren verwijderen. Maar je moet er rekening mee houden dat de slapende haarzakjes haartjes kunnen gaan produceren waarvoor dan een nieuwe behandelng nodig is.

Kortom: in gemiddeld 5 tot 8 behandelingen vernietigd de laser 85 tot 95% van de haren. Hierna kan een onderhoudsbehandeling nodig zijn (misschien 1x per jaar / misschien pas na enkele jaren / misschien nooit meer). Daar kan niemand iets over zeggen. Een onderhoudsbehandeling bestaat uit een eenmalige behandeling.

Indien je kiest voor definitieve ontharing, kies dan voor een LASER behandeling en niet voor IPL (ELOS etc is ook IPL). Deze zijn veel minder effectief en het effect op de lange termijn is vrij onbekend. Het komt veel voor dat de haren binnen een jaar allen weer terug komen (De IPL is niet krachtig genoeg om daadwerkelijk de haren te vernietigen, maar beschadigd deze alleen).

Donkere haren zijn het meest gemakkelijk te behandelen omdat deze veel pigment bevatten (hetgeen de laser aanpakt). De Soprano diodelaser kan ook lichte haren behandelen en donkere huidtypen.
Na 1 behandeling is er vaak al goed resultaat te zien!

Less is more nijmegen
Mariken is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2010, 00:05   #8
Nipo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2008
Berichten: 11
Ik ben nu begonnen met IPL, heb 2 behandelingen gehad en ik moet zeggen dat ik al direct na de 1ste behandeling een verschil zag.
Ik laat het onder andere op mijn oksels doen en daar waren minder haren en ze kwamen minder snel terug na het scheren.
Op mijn buik merk ik nu na de 2e keer verschil, minder haren en blijven ook langer weg.
Ze doet het heel professioneel, de prijs is betaalbaar en ik merk duidelijk effect.
Nipo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2010, 18:58   #9
marlotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 27
Ik heb zelf 10 IPL behandelingen gehad voor mijn gezicht. Soms dacht ik yes ik zie eindelijk resultaat; haartjes komen minder en dunner terug, maar soms werden ze opeens meer. Toen ik voor mijn laatste behandeling ging was dat weer het geval. Dus ik ben er mee gestopt. Voor mijn bovenbenen heb ik gekozen voor de diode-laser. Door mijn eigen ervaringen ben ik ervan overtuigd dat diode veel effectiever is.

Nog mijn tip voor iedereen: onderga een behandeling niet met al teveel verwachtingen. Ook al heb je in het begin een goed resultaat.
marlotte is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2010, 23:44   #10
Drees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 1
In 2001 heb ik mijn hele benen + bikinilijn eenmalig laten laseren. Dit is dus al 9 jaar geleden. De lasers zijn inmiddels stukken beter en minder pijnlijk heb ik begrepen van verschillende sites.
Ik had destijds een laser die een "shot" gaf en direct ook ijs spoot om te koelen. Elke shot was zo'n 2,5 vierkante centimeter oppervlak en deed behoorlijk veel pijn (als een sigaret op mijn been zo'n beetje). Op mijn onderbenen kon ik dit nog redelijk volhouden, bij mijn bovenbenen (laat staan mijn bikinilijn) echter deed het zo zeer dat ze de sterkte heeft moeten aanpassen. Dit is goed te zien aan het resultaat. Mijn onderbenen zijn nagenoeg kaal, zelfs nu nog! De bovenbenen zijn nu ietwat dunner behaard (wel zwart) dan voor de behandeling en ik ben me nu dan toch weer aan het oriënteren op een nieuwe behandeling. Het resultaat op mijn onderbenen was voor mij al een hele verbetering en ik nog steeds tevreden. Wel zie ik als ik bruin word 's zomers dat waar voorheen de haartje zaten nu pigment mist. Het zijn als je goed kijkt heel veel kleine witte vlekjes. Mijn stoort het niet en je moet echt van heel dichtbij kijken om het te zien. Die zwarte haren die er vroeger zaten vielen meer op ;-)
Ben erg benieuwd hoe z'n nieuwe-generatie laser zal voelen op mijn bovenbenen & bikinilijn :-S
Drees is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2010, 23:15   #11
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
@marlotte

ik heb morgen mijn 5e IPL behandeling...ik heb soms ook het idee het is echt minder maar dan denk ik weer het is meer...mn behandelaarster zegt dat nu het belangrijkste moment is omdat je de haargroeicylcus doorbreekt...ik ga echter om de 3 weken!!!! ..ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken...

ook ik had me voorgenomen niet al te veel van te verwachten maar gelukkig zijn de behandelingen niet erg duur..en ik kan achteraf tenminste zeggen dat ik IPL geprobeerd heb..want voor ieder persoon is een ander soort methode effectief...

Ik volg dit forum nu al een aantal jaren...en ik lees veel positieve ervaringen over de diode laser..en nu ook de jouwe...waar laat jij je behandelingen met de diode laser?
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2010, 21:12   #12
marlotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parell Bekijk bericht
@marlotte

ik heb morgen mijn 5e IPL behandeling...ik heb soms ook het idee het is echt minder maar dan denk ik weer het is meer...mn behandelaarster zegt dat nu het belangrijkste moment is omdat je de haargroeicylcus doorbreekt...ik ga echter om de 3 weken!!!! ..ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken...

ook ik had me voorgenomen niet al te veel van te verwachten maar gelukkig zijn de behandelingen niet erg duur..en ik kan achteraf tenminste zeggen dat ik IPL geprobeerd heb..want voor ieder persoon is een ander soort methode effectief...

Ik volg dit forum nu al een aantal jaren...en ik lees veel positieve ervaringen over de diode laser..en nu ook de jouwe...waar laat jij je behandelingen met de diode laser?
Wat laat je eigenlijk behandelen? Want 3 weken is echt een korte periode! Voor je gezicht is het ongeveer om de 6 weken. Rest van het lichaam tussen de 8-13 weken.

Met diode-laser laat ik me behandelen bij ats-kliniek.
marlotte is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 23:29   #13
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
mijn gezicht om de 3 weken en mijn schaamstreek incl bikinilijn om de 5 weken...

ik ben wel benieuwd wat de prijzen zijn bij de ATS kliniek voor de diode laser...want ik kon die niet zo gauw vinden op de website..
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2010, 10:36   #14
marlotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parell Bekijk bericht
mijn gezicht om de 3 weken en mijn schaamstreek incl bikinilijn om de 5 weken...

ik ben wel benieuwd wat de prijzen zijn bij de ATS kliniek voor de diode laser...want ik kon die niet zo gauw vinden op de website..
Hier heb je de prijslijst: http://www.atskliniek.nl/diversen/pr...ndelingen.html

Toen ik begon met diodelaser hadden ze een actie van 20% korting op de gehele behandeling, maar nu is dat helaas niet meer.

Voor je gezicht om de 3 weken zou ik zeker afraden. Want haargroei in het gezicht heeft een groeicyclus van ong 5-6 weken.

Mijn bikinilijn wordt behandeld om de 10-12 weken.
marlotte is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2010, 23:40   #15
parell
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Locatie: overijssel, borne
Berichten: 95
Bedankt voor de lijst. Mocht IPL niet werken dan zal ik waarschijnlijk overstappen op de diodelaser..

Wat betreft de termijn tussen de behandelingen heb ik het er al over gehad met mn behandelaarster..ze stelde uitzichzelf voor om de termijn tussen de behandelingen op 6 weken te zetten, aangezien ik goede resultaten heb. Wat dat betreft ben ik dus wel weer gerust gesteld en nu nog maar hopen dat het werkt!

Overigens kunnen geintereseerden mij mailen..de behandelingen worden in Almelo (Overijssel) gedaan. Bovendien zijn de behandelingen, bijv. door studenten zoals ik, goed te betalen!
__________________
At the end of the day, you've only yourself to face!
parell is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iemand ervaring met Laser Hair Remover van RIO? Rosalinda Hirsutisme - Behandelingen 18 16 oktober 2017 05:11
[finasteride] Effect op de lange termijn Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 111 15 juni 2011 08:01
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
Soort laser + ervaring jessica84 Hirsutisme - Behandelingen 2 5 januari 2006 18:20
schadelijke gevolgen duta vs fina op lange termijn rax Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 december 2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.