Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2008, 00:38   #1
Finadutamino
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2008
Berichten: 2
Veel brandende vragen in 1 topic!

Beste mede-haarverliezers,

net als u, ben ook ik iemand die zijn haar stukje bij beetje kwijt raakt. Het verschil is alleen dat ik nog maar 22 jaar oud ben, en ik heb al zeer flinke inhammen.
Nu zat ik te overwegen om een FUE transplantatie te doen voor de inhammen. Echter na consult hebben ze me geadviseerd eerst het haarverlies te stoppen (of vertragen)
Nu had ik aan jullie de vraag wat het beste middel is:
Finasteride
Dutasteride
Minoxidil

Ik doe aan amateur-bodybuilding (zonder groeihormonen overigens). Maar nu heb ik gelezen dat finasteride zoiezo al invloed heeft op een bepaald deel van mijn testosteron. Is het ook zo dat ik met dit middel dus minder snel spiergroei zal hebben?
En is dit ook zo bij duta of minoxidil?

Tot slot heb ik nog een vraag over duurzaamheid, finasteride kan je maar enkele jaren gebruiken heb ik vernomen. Maar hoe zit dit met duta en mino? Verliest dit ook zijn effect met de jaren of houd dit aan? En is er nog een ander product wat je wel levenslang kan gebruiken zonder dat het zijn effect verliest. Niet persé om haar te laten teruggroeien, maar eerder om het te laten stoppen met uitvallen.

Ik hoop dat iemand de moeite neemt om dit te lezen, en mij duidelijkheid te verschaffen. En nu wat minder formeel: help me alsjeblieft..

Mvg,
kalende 20-er

Laatst gewijzigd door Finadutamino; 6 september 2008 om 00:46
Finadutamino is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2008, 09:27   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik neem aan dat je je al goed hebt geïnformeerd over mogelijke bijwerkingen en risico's bij de genoemde middelen. Verdiep je anders nog eens in het haarwoordenboekje (zie mijn handtekening) en zoek wat rond.

Over het effect van finasteride of dutasteride op je spiergroei heb ik geen duidelijk antwoord. Ik fitness zelf fanatiek, maar ik heb altijd maar heel moeilijk spieren opgebouwd. Voordat ik met fina begon al. Ik denk dat goed eten (waar ik te gemakzuchtig voor ben) nog veel belangrijker is. Maar ja, minoxidil zou er in ieder geval helemaal geen invloed op moeten hebben.

Over de werking, dat die zou verminderen met de jaren lijkt gewoon onwaar te zijn. Hormonen blijven hormonen en enzymen blijven enzymen. Die blijven onveranderd op elkaar inwerken. Wat je wel zult zien is een vooruitgang in de eerste twee jaar of zo en daarna stabilisatie of langzamere achteruitgang. Van fina lijken onderzoeken aan te tonen dat je na een jaar of 7 weer op het peil zit van haarverlies als op het moment dat je begon. Maar dat betekent dus niet dat het dan niet meer werkt, het werkt even goed als tevoren, alleen verlies je gewoon continu een klein beetje terrein omdat het kaalwordingsproces niet voor 100% stilgelegd wordt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2008, 19:56   #3
Finadutamino
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2008
Berichten: 2
Is er dan niemand die toevallig weet of fina of duta effect hebben op spiergroei bij fitness?
Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vraag.
En wat het verschil precies is tussen duta en fina qua effect. Want dat het aanspraak maakt op 2 testosteron hormonen ipv 1 zegt mij niks.

Mvg
Finadutamino is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2008, 00:37   #4
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink geen negatieve effecten op bodybuilding

ik doe ook bodybuilding, vroeger met kuren (verklaard overigens men versnelde haaruitval aan men inhammen en kruin...)

dan ben ik een jaar gestopt

en nu sinds begin februari terug gestart met bodybuilding , deze keer naturel en met dutasteride ,was ik toen ook juist mee begonnen...

dus ik zit nu zo goed als 8 maand ver met dutasteride
en ik moet zeggen dat ik eerder vond dat men fitnessprestaties verbeterden met duta... nog niks opgemerkt van vermindering van spiermassa of gezakte sportprestaties... ik denk wel dat het veilig is voor je spieren...
je testoseron piekt wat hoger als reactie op duta dus eigentlijk zou je meer voorruitgang ermee kunnen boeken...

ik ga morgen op 3maandelijkse controle bij men dokter , voor men bloed te checken dat men lever niet te belast word door die duta, ik vraag altijd om ook men testosteronwaarde te controleren, 3 maand geleden stond ik op waarde 6 , nu ben ik benieuwd of het nog hoger is.... (voor een gezonde man zit je goed bij waarde 3 zei men arts, daaronder zit je met een te lage testosteronspiegel, enja erboven zou spiergroei moeten bevorderen)
**dutasteride word veel in de bodybuildingwereld gebruikt om de prostaat te beschermen**
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 10 september 2008 om 11:58
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2008, 17:58   #5
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Cool zonet men uitslag van bloedonderzoek

ik heb zonet gebeld voor de uitslag van men bloedonderzoek , alles ok , verdraag dutasteride goed, en men testosteronwaarde stond nu op 7,8
dus duta doet wel degelijk je testo stijgen
wel zei men arts dat het schommelt, de ene dag kan het wat lager of hoger zijn dan andere dagen... ben ik blij , de angst dat men leverwaarde zou veranderen zit er wel altijd beetje in , ik wil wel haar, maar men gezondheid staat voorop
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vragen i.V.m de diane35-pil michelle Hirsutisme - Behandelingen 3 27 september 2004 23:47
Vragen aan andere fina gebruikers Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 16 6 juli 2004 13:11
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 20:23
Vragen voor Boersma? (2 april) ugh AGA - Algemeen 20 17 april 2002 00:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.