Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2011, 22:26   #46
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Highfly3r Bekijk bericht
Ik heb het over bijwerkingen in je hele leven, ook al zal er mischien wat veranderen. Jij merkt het niet: dus voor jouw een wondermiddel. En wie zegt dat er altijd schade is?
Vrijwel ieder medicijn dat je slikt heeft -naast datgene waarvoor het ontworpen is- wel bij-effecten. Maar dat hoeft niet altijd tot schade te leiden.

Je moet voor de discussie overigens begrijpen dat kaler worden allemachtig moeilijk te accepteren is. En helemaal als je weet dat je er misschien iets tegen zou kunnen doen. Je ziet vaak dat mensen die heel bewust geen medicatie willen gebruiken zich daarom extra hard afzetten tegen die medicijnen. Dat is een normaal proces wat kan helpen bij het accepteren. Hoe ernstiger, hoe kwalijker, hoe enger, des te beter de beslissing om er niet aan te beginnen. En hoe meer mensen je van het duivelse goedje af kunt houden, hoe juister je beslissing. Zo werkt psychologie. Maak veel bekeerlingen en jouw geloof wordt waarderder.

Maar even terug naar jouw situatie. Met je 18e zullen je secundaire geslachtskenmerken wel redelijk uitontwikkeld zijn. Schaamhaar, okselhaar, (het begin van een) baard, zwaardere stem, goed ontwikkelde geslachtsdelen. Maar toch weet ik niet of je daar risico's mee moet nemen. Ik zou proberen nog een jaar of twee geduld te oefenen. En het ondertussen bij minoxidil en misschien wat onschadelijke supplementen houden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2011, 23:58   #47
illuminatie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je moet voor de discussie overigens begrijpen dat kaler worden allemachtig moeilijk te accepteren is. En helemaal als je weet dat je er misschien iets tegen zou kunnen doen. Je ziet vaak dat mensen die heel bewust geen medicatie willen gebruiken zich daarom extra hard afzetten tegen die medicijnen. Dat is een normaal proces wat kan helpen bij het accepteren. Hoe ernstiger, hoe kwalijker, hoe enger, des te beter de beslissing om er niet aan te beginnen. En hoe meer mensen je van het duivelse goedje af kunt houden, hoe juister je beslissing. Zo werkt psychologie. Maak veel bekeerlingen en jouw geloof wordt waarderder.
Ik denk dat je hier onder andere op mij doelt. Zoals het er bij mij nu naar uit ziet, vormt er zich een volwassen haarlijn. Overigens word ik veel liever kaal dan dat ik kans maak op serieuze problemen in mijn lichaam.
Ik wil hier niemand van finas afhouden. Ik geef hier enkel mijn mening zoals iedereen dat doet. Ik hoef niemand te "bekeren".

Overigens is hetgene wat ik hier schets de mening van medici. Tuurlijk reageert het ene lichaam beter op een medicijn dan een ander. We zijn tenslotte allemaal anders. De één kan goed tegen alcohol, de ander niet. Echter kan je niet zeggen dat als je geen zichtbare bijwerkingen (kater) hebt alles koek en ei is, want dat is gewoon niet zo.
illuminatie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2012, 12:09   #48
Badhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2008
Berichten: 15
Ik slik nu elke dag een half pilletje,
verminderd dat de werking van Fina?

Ik slik al zo'n 5a6 jaar ofzo.

Het heeft wel een paar bijwerkingen weggenomen,depri,libido.
Badhair is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2012, 14:14   #49
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Badhair Bekijk bericht
Ik slik nu elke dag een half pilletje,
verminderd dat de werking van Fina?

Ik slik al zo'n 5a6 jaar ofzo.

Het heeft wel een paar bijwerkingen weggenomen,depri,libido.
Natuurlijk is de werking minder, zo gaat dat vaak met lagere doseringen, maar het is niet de helft minder. Feitelijk scheelt het niet eens zo heel veel met de normale dosis en als daarmee van bijwerkingen af bent, dan is dat een prima ruil!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 21:30   #50
rempie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 72
Ik ben teruggegaan naar 0,5 gram fina ipv 1,5 via Boersma. Ik heb minder last van bijwerkingen en mijn haar is redelijk stabiel. Zeker samen met HT en Rogaine Foam.
rempie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2012, 14:04   #51
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Beste lotgenoten,

Ik slik propecia al sinds augustus 2009 en gebruikte sommige periode van een half jaar minoxidil kirkland. Voor me gevoel heeft het vrij goed gestabiliseerd. Zelf ben ik 22 jaar oud. Hier en daar merkte ik soms hergroei zelf. Kwa bijwerkingen nooit echt last gehad van libido problemen. Ik kan gemakkelijk elke dag sex hebben etc. Alleen ik las paniekverhalen op het internet dat je van fina droge ogen kunt krijgen. Maar ik had voor het gebruik van fina in aug 2009 al last van droge ogen omdat mijn lenzen niet goed waren( hans anders lenzen) en kreeg daar druppels voor dat ging na een maand wel over. Maar de laatste tijd werd ik nog al laks hier over en droeg ik me lenzen heel vaak in een lange tijden ook en druppelde amper. Conclusie droge ogen en dit maal duurt het al 2 maanden. Al hoewel ik dit x na dat ik het gelijk kreeg verplicht was om een maand lang computerwerk en leeswerk te verichten van minimaal 8 uur per dag. Waardoor het minder snel goed kwam dan de x in juli 2009(dus voor het fina gebruik) en me droge ogen zijn nu wel gelijk opgekomen nadat ik 1 dag me lenzen veels te lang in had van 18 uur en ze waren ook nog over tijd.

Dus mijn vraag aan jullie is, zou dit kunnen komen door finasteride of minox? en heb trouwens propecia al ruim een half jaar laten vervangen door proscar(1,25mg).
Ik denk zelf namelijk dat het voor 99% door me lenzen komt, omdat het meteen een dag er na ongelovelijk droog werd en de reden dat dit zo lang aanhoud is dat ik daarna verplicht 8 uur elke dag moest lezen en natuurlijk druppellen.

Ik ben al sinds 10 januari gestopt met minox en fina en wil dit tot 10 feb het zo laten.
Verlies ik veel haren voor een maandje break( na 2,5 jaar fina gebruik)?
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2012, 20:33   #52
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
VRT maakt reclame

ik kwam dit even tegen

http://www.clint.be/actua/binnenland...ie-veroorzaakt
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2012, 20:37   #53
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beest Bekijk bericht
Beste lotgenoten,



Ik ben al sinds 10 januari gestopt met minox en fina en wil dit tot 10 feb het zo laten.
Verlies ik veel haren voor een maandje break( na 2,5 jaar fina gebruik)?
Je hoeft niet te vrezen als je een tijdje (paar weken) stopt met Fina, want Fina blijft nog een ruime tijd ''nawerken'' in je lichaan. Pas na 3 of 4 maanden stoppen zal je haarverlies weer langzaam op gang komen voordat je met Fina gestart was, omdat je hormoonhuishouding (en DHT) zich dan weer hersteld heeft naar je natuurlijke normale waarde.

Maar probeer ondanks alle paniek verhalen die nergens goed onderbouwd worden gewoon een regelmatig slik regime aan te houden. Bereik je uiteindelijk meer mee dan slikken en tussentijds stoppen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 22:48   #54
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Dit is wel zorgwekkend, maar al wel bekend. Het blijft een vaag gebied die bijwerkingen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 12:39   #55
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
Elke dag hoef je niet Finasteride te slikken, 2 tot 3 keer per week is genoeg, bij mij dan.
Samen met spectral dnc doe ik dit al een jaar, minder is er echt niet op geworden.
Minoxidil + ( Finasteride met mate ) werkt goed.
En doe ik ook nog aan kracht training.
Groeten rob..

Al 10 jaar aan de Finasteride 1mg

Laatst gewijzigd door lounge; 17 februari 2012 om 12:42 Reden: vergeten
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 12:40   #56
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lounge Bekijk bericht
Elke dag hoef je niet Finasteride te slikken, 2 tot 3 keer per week is genoeg, bij mij dan.
Samen met spectral dnc doe ik dit al een jaar, minder is er echt niet op geworden.
Minoxidil + ( Finasteride met mate ) werkt goed.
En doe ik ook nog aan kracht training.
Groeten rob..

Al 10 jaar aan de Finasteride 1mg
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 19:34   #57
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Als jullie allemaal zo bezorgd zijn over finasteride, is het dan niet beter om een haartransplantie te nemen?
Kijk, een paar keer niet op vakantie gaan, daar heb je ook een haartransplantatie voor en je hoeft geen fina meer te slikken.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 19:35   #58
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lounge Bekijk bericht
Al 10 jaar aan de Finasteride 1mg
En geen bijwerkingen?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 19:41   #59
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Zelf gebruik ik fina nu voor zo'n 4 maanden 1mg per dag. Mijn arts wil niet langer dan 1 jaar dit voorschrijven.
Ik gebruik fina om de tijd te overbruggen voor

A- het sparen voor een 2e haartransplantatie begin 2013
B-Dit jaar wil ik 2 kleine kuurtjes anabolen pakken en fina helpt me erbij om niet nog meer haren te verliezen gedurende die 2 lichte kuurtjes.

Het enige wat ik tot nu toe merk aan fina is dat mijn geile fantasieen minder snel op komen zetten. vantevoren kreeg ik veel meer drang naar sex en had ik veel meer sex fantasieen die ik nu ook nog wel heb maar minder fel.
Opzich is dit ook een voordeel; je denkt minder aan sex en aan vreemdgaan/sexfantasieen is mijn conclusie en dat is meegenomen.
Als iedereen nu fina zou gaan innemen zouden we ook veel minder last krijgen van verkrachters enzo omdat de drang bij hen verminderd wordt door fina.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2012, 20:55   #60
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
misschien heb je hier wat aan ...
http://www.hairlossfromsteroids.com/...Hair-Loss.html

alleen bij het innemen van 1mg fina krijg ik lichte hoofdpijn, dan ga ik een half uurtje hard lopen , en weg is het.

Groet rob
lounge is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, permanente bijwerkingen, stoppen


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.