Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2012, 12:49   #1
finaduta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2012
Berichten: 2
Na 9 jaar overstappen van finasteride naar dutasteride?

Al een aantal jaar lees ik mee op HaarWeb, maar had geen account. Nu heb ik een aantal vragen en die wil ik graag voorleggen.

Sinds mijn 18e gebruik ik iedere dag 1,25 mg finasteride (+5% minoxidil). Met resultaat.

Nu ben ik 9 jaar verder en sinds drie maanden denk ik een lichte achteruitgang te signaleren. Het is nog niet overtuigend, maar zeker wel iets om in de gaten te houden. Voor het eerst sinds vele jaren heb ik ook veel haren in mijn handen bij het stylen van mijn haar en vind ik meer haren in mijn bed.

Een logische vervolgstap zou Dutasteride zijn. Nu heb ik zojuist in Spanje, gewoon bij de apotheek, 30 stuks avodart 0,5 mg gekocht (zonder recept, à 33,90). Ik weet nog niet of ik het ga gebruiken. Ik ben bang voor de bijwerkingen, toch als ik zo op internet lees lijkt het best mee te vallen http://www.hairlosstalk.com/hair-los...article282.php

Hoe snel zijn de bijwerkingen te verwachten? Merk je hier iets al van na een week of moet je het echt lang gebruiken? Van Finasteride heb ik geen bijwerkingen.

Wie gebruikt er Dutasteride en kan iets zeggen over hoe hij het middel verdraagt?
finaduta is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 13:57   #2
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
duta is één van de betere middelen tegen haaruitval..het is het zwaarste kanon..ik heb het gedurende 8 maanden gebruikt en mijn haren waren veel dikker en geen haaruitval meer...ik ben wel moeten stoppen want geen libido meer (gn sexlust), kreeg er gynocomestia van ...
cop is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 14:16   #3
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Misschien moet je je Finasteride door tweeen verdelen en 2 keer per dag gebruiken? Ooit daaraan gedacht? Je dagelijkse dosis dus, want dat zou ook moeten helpen, lijkt me..
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2012, 14:22   #4
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ik las net juist dat de kracht van finasteride niet afneemt, zelfs na 10 jaar?

Citaat:
Finasteride is een mondeling in te nemen medicatie ter behandeling van erfelijke mannelijke kaalheid, de meest voorkomende vorm van haarverlies. Tot voor kort was er geen studie van meer dan 5 jaar om de werkzaamheid en veiligheid van Finasteride (onder de commerciele naam Propecia) te bevestigen. De resultaten van een 10-jaar studie zijn inmiddels vrijgegeven en deze bevestigen de langdurige bruikbaarheid van Finasteride. Rossi et al bekeken, in een onderzoek dat is gepubliceerd in Dermatologic Therapy, het gebruik van 1mg Finasteride dagelijks bij 118 mannen tussen de 20 en 61 jaar oud. Ze hebben foto's en statistische analyses gebruikt, alsmede verslagen van de patienten zelf om de effectiviteit en bijwerkingen van de behandeling over een periode van 10 jaar te beschouwen.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2012, 16:01   #5
finaduta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2012
Berichten: 2
Stel ik stop vanaf nu 30 dagen met 1.25 mg finasteride per dag.

Hiervoor in plaats neem ik - voor 30 dagen - 0.5 mg dutasteride per dag. Zullen eventuele bijwerkingen binnen deze periode optreden?

Kan ik dus, op deze manier, testen of ik bijwerkingen ervaar van dutasteride? En moet niet iedereen eigenlijk bijwerkingen krijgen als je zoveel DHT blocked?
finaduta is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2012, 16:18   #6
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Medicijn heeft altijd inwerktijd nodig, intussen heb je gewoon bijwerkingen. ik slikte antidepressiva en antipsychotica en dat verminderde mijn libido enorm. maar na paar maandjes werden de libido-bijwerkingen minder.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.