Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 februari 2015, 14:16   #16
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
https://www.youtube.com/watch?v=Cst3Zy5RWNQ
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 16:38   #17
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inter Bekijk bericht
Ik dacht goh nu komt er een doorbraak van een onderzoek

hahahah
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 17:13   #18
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
aaron reageert een beetje overspannen maar het is wel degelijk waar dat finasteride voor blijvende erectieproblemen en onvruchtbaarheid kan zorgen. Ook na stoppen van fina blijven deze problemen zich bij sommige (ex) gebruikers jaren lang voor doen. Dit wordt het PFS ( postfinasteridesyndroom ) genoemd. Merck ( producent propecia ) houdt deze info natuurlijk liever stil en beweert dat "maar" zo'n 2% van de finagebruikers last heeft van bijwerkingen.
Op buitenlandse fora lees ik regelmatig berichten van mannen die zeggen dat ze deze vervelende bijwerkingen al jaren lang hebben ( ook na te zijn gestopt met het nemen van finasteride ) en ik geloof deze mannen.
Ikzelf slik al langer dan tien jaar finasteride en heb gelukkig nooit bijwerkingen ervaren. Ook niet bij het nemen van 5mg daags. ( ja ik weet dat meer dan 1mg fina per dag in theorie zinloos is ) Een ieder moet voor zich bepalen of het risico dat het nemen van medicatie met zich meebrengt de moeite waard is of niet.
Niet dat ik aaron de meest sympathieke poster vindt hier maar...dat aaron's dokter zegt dat aaron's stress toeneemt door het bezoeken van deze website kan ik ook geloven. Als mensen deze website bezoeken zijn ze toch (weer) met haar, haaruitval en uiterlijk bezig en dit kan zeer frustrerend en stressverhogend zijn. Mensen die obsessief bezig zijn met uiterlijk ( BDD patienten ) wordt ook afgeraden om websites als deze te bezoeken.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 17:38   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster1 Bekijk bericht
aaron reageert een beetje overspannen maar het is wel degelijk waar dat finasteride voor blijvende erectieproblemen en onvruchtbaarheid kan zorgen. Ook na stoppen van fina blijven deze problemen zich bij sommige (ex) gebruikers jaren lang voor doen. Dit wordt het PFS ( postfinasteridesyndroom ) genoemd. Merck ( producent propecia ) houdt deze info natuurlijk liever stil en beweert dat "maar" zo'n 2% van de finagebruikers last heeft van bijwerkingen.
Op buitenlandse fora lees ik regelmatig berichten van mannen die zeggen dat ze deze vervelende bijwerkingen al jaren lang hebben ( ook na te zijn gestopt met het nemen van finasteride ) en ik geloof deze mannen.
Ikzelf slik al langer dan tien jaar finasteride en heb gelukkig nooit bijwerkingen ervaren. Ook niet bij het nemen van 5mg daags. ( ja ik weet dat meer dan 1mg fina per dag in theorie zinloos is ) Een ieder moet voor zich bepalen of het risico dat het nemen van medicatie met zich meebrengt de moeite waard is of niet.
Niet dat ik aaron de meest sympathieke poster vindt hier maar...dat aaron's dokter zegt dat aaron's stress toeneemt door het bezoeken van deze website kan ik ook geloven. Als mensen deze website bezoeken zijn ze toch (weer) met haar, haaruitval en uiterlijk bezig en dit kan zeer frustrerend en stressverhogend zijn. Mensen die obsessief bezig zijn met uiterlijk ( BDD patienten ) wordt ook afgeraden om websites als deze te bezoeken.
Je weet niet of je bijwerkingen hebt. Je merkt er niks van als je onvruchtbaar word. als je geen kinderen hebt of maakt . Wellicht ben je al een jaar onvruchtbaar? Of gebeuren er een hoop dingen waar jij nu geen weet van hebt. Dat was mijn angst op fina. Tuurlijk houd Merck zich stil. Als mensen gek worden van dit forum, is het inderdaad beter om het niet te bezoeken. Als je blijvende bijwerkingen krijgt, welke dan ook dan weegt dat nooit op tegen je haar. Probleem is, het is nooit echt onderzocht of je er onvruchtbaar van word. Je moet niet vergeten dat een hoop bijwerkingen ook tussen de oren zit. Als je denkt dat je iets voelt, dan voel je het.

Is ook een significante factor die je niet moet vergeten hoor.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 19:26   #20
omit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Je hebt gelijk Aaron je kan ni duidelijk genoeg zijn over die vuile finasteride ! maar mensen moeten het zelf weten en overwegen natuurlijk wat voor hun het belangrijkste is
omit is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2015, 22:39   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omit Bekijk bericht
Je hebt gelijk Aaron je kan ni duidelijk genoeg zijn over die vuile finasteride ! maar mensen moeten het zelf weten en overwegen natuurlijk wat voor hun het belangrijkste is
Dingen in het wilde-weg gaan roepen is niet goed. Uiteraard mensen duiden op bijwerkingen is +. Maar de manier waarop Aaron het doet is totaal nutteloos. Probeer dan een genuanceerd antwoord te geven in topics waar mensen dingen vragen over bijwerkingen of twijfels hebben. Daar kunnen mensen wat mee. Maar als een wilde stier gaan roepen "mensen je krijgt een slappe piemel en je word onvruchtbaar" kan werkelijk niemand iets mee. Dat roept juist nog meer twijfels en onzekerheden op bij mensen terwijl het misschien wel helemaal niet terecht is.
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.