Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2005, 22:11   #1
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Zix (zink en B6 als topical)

He mensen,
Waarschijnlijk hebben veel van jullie via HLH wel eens van Zix gehoord. Het is hier echter nog niet echt besproken, terwijl het op HLH redelijk vaak wordt genoemd als topic. Ben ns benieuwd hoe men er hier over denkt.

Zix is een thuisgemaakt middeltje, bestaande uit slechts gedestileerd water, zink en 5P5. Ene Joe zegt t bedacht te hebben. Heeft zich n slag in de rondte gelezen over de mogelijkheden van zink bij haaruitval en dit is zn oplossing. ...en hij claimt resultaten. Hoe denken jullie over de mogelijkheden?

Hier zn website:http://www.advinfoprod.com/hair_loss_treatment_1.htm
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 22:34   #2
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Nou je het zegt, ik kom dit ook vaak op buitenlandse fora. Na het lezen van zijn site, overweeg ik om het een start te geven.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 23:25   #3
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
Nou je het zegt, ik kom dit ook vaak op buitenlandse fora. Na het lezen van zijn site, overweeg ik om het een start te geven.
Hehe, jij bent snel overtuigd.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 23:39   #4
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
hehe, ja kijk dat zix gedoe, heb ik al zovaak gelezen vooral op hairlosshelp. Maar dat het zo simpel was om te maken, dus ja wrm niet. En heb al een hele lading p-5-p thuis. Wat heb ik te verliezen.

Maar heeft iemand op haarweb dit ooit geprobeerd?
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2005, 23:44   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Het klinkt wel positief... op die site van die persoon. Interessant!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 16:19   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het probleem is dat zowel vitamine B6 (pyridoxal) als zink alleen 5-alpha-reductase type 1 remmen. En het gaat bij AGA nu juist niet om type 1, maar om type 2.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 16:47   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik kan iedereen trouwens echt van harte aanbevelen om op te passen met zink. Het is bekend dat het in de verkeerde doseringen juist contraproductief werkt.

Een studie die aantoont dat topische applicatie van zink zorgt voor verslechtering van de haarstatus:
http://www.hairlosshelp.com/html/nizoral1study.cfm

Een studie die aantoont dat topische applicatie van zink zorgt voor meer talgproductie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...t_uids=7423170

De uitkomsten van beide studies wijzen erop dat topical zink juist voor verhoogde androgeenwaarden kan zorgen. Ik zou dus zeker oppassen met zelfgemaakte zinkbrews.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 16:48   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Laurens, wie zegt dat type 1 geen rol speelt bij AGA? Type 1 komt ook in de hoofdhuid voor, maar niet in zulke mate als type 2.

Ik heb ZIX gebruikt, maar ik merkte er niets van. P-5-P en zink sulfaat slikken geeft een veel beter resultaat dan het topisch te gebruiken.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 16:55   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Laurens, wie zegt dat type 1 geen rol speelt bij AGA? Type 1 komt ook in de hoofdhuid voor, maar niet in zulke mate als type 2.
Juist niet, Jaapie. 5AR-1 komt het meest voor in de hoofdhuid. Echter, er zitten hoge concentraties 5AR-2 bij de haarschacht.

Bewijzen voor de dominante rol van type 2 zijn er erg veel:
1) Mensen met aangeboren 5AR-2-deficiency worden nooit kaal.
2) Een 5AR-1 remmer van Merck is in het verleden niet effectief gebleken tegen AGA.
3) De 5AR-2 remmer finasteride is wel effectief gebleken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2005, 20:39   #10
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik kan iedereen trouwens echt van harte aanbevelen om op te passen met zink. Het is bekend dat het in de verkeerde doseringen juist contraproductief werkt.

Een studie die aantoont dat topische applicatie van zink zorgt voor verslechtering van de haarstatus:
http://www.hairlosshelp.com/html/nizoral1study.cfm

Een studie die aantoont dat topische applicatie van zink zorgt voor meer talgproductie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...t_uids=7423170

De uitkomsten van beide studies wijzen erop dat topical zink juist voor verhoogde androgeenwaarden kan zorgen. Ik zou dus zeker oppassen met zelfgemaakte zinkbrews.
Goed dat je deze onderzoeken zo snel naar boven haalt. Leuk om te lezen. De cijfers in het eerste onderzoek zijn erg duidelijk. Maar toch viel ik nog even over dit laatste stukje:
Citaat:
The number of hair shed over a 24-hour period is reduced by 16.46% with ketoconazole and 6.02% with zinc pyrithione after 6 months. Finally, the percentage hairs in anagen phase increased by 6.4% and 8.4% respectively during the study time. Except for the percentage of hairs in anagen, which showed no difference between the two groups, all other parameters were significantly different in favor of the ketoconazole shampoo.
Hier staat toch dat ondanks alle voordelen van Keto, zink voor meer haren in de anagen-fase zorgt. (Terwijl hun conclusie is, dat er geen significant verschil bestaat)

Citaat:
2) Een 5AR-1 remmer van Merck is in het verleden niet effectief gebleken tegen AGA.
Dit argument zie je vaker op de verschillende forums. Het bewuste middel is echter ook getest op personen met acne en toonde ook daar niet effectief te zijn. En dat terwijl acne juist als grootste boosdoener 5ar-1 mag aanwijzen. Misschien was toch dat middel van Merck gewoon niet zo goed?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2005, 07:31   #11
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Laurens, wie zegt dat type 1 geen rol speelt bij AGA? Type 1 komt ook in de hoofdhuid voor, maar niet in zulke mate als type 2.

Ik heb ZIX gebruikt, maar ik merkte er niets van. P-5-P en zink sulfaat slikken geeft een veel beter resultaat dan het topisch te gebruiken.
Btw waar bestel je je zink sulfaat Jaapie, bij het zoeken kom ik alleen maar normale zinktabletten tegen, wil dit naast p-5-p slikken. Dan hek mooi een orale zix.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil






Laatst gewijzigd door Buutnlander; 8 juni 2005 om 07:33
Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 10:51   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Dit argument zie je vaker op de verschillende forums. Het bewuste middel is echter ook getest op personen met acne en toonde ook daar niet effectief te zijn. En dat terwijl acne juist als grootste boosdoener 5ar-1 mag aanwijzen. Misschien was toch dat middel van Merck gewoon niet zo goed?
Met MK-386 (de type 1-remmer van Merck) is weinig mis hoor. Het zorgt voor een verlaging in serum-DHT van 20 tot 30%. Dat lijkt weinig, maar men moet niet vergeten dat type 1 ook voor minder DHT zorgt dan type 2. Het remmen van alleen type 2 met fina leidt tot een serum-DHT-verlaging van ongeveer 70%.

Er is een onderzoek gedaan naar het tegelijk innemen van fina en MK-386, en inderdaad leidde het innemen van beide middelen tegelijk tot bijna volledige DHT-onderdrukking (89,5%). Dat er nog 10,5% wordt gevormd, komt waarschijnlijk ook doordat fina niet alle 5AR-2 weghaalt.

Ik ga er dus vanuit dat MK-386 zorgt voor nagenoeg volledige onderdrukking van 5AR-1, en dat het onderdrukken van 5AR-1 tegen haarverlies dus niet helpt. Dat duta beter werkt dan fina, komt in mijn ogen dan ook omdat het effectiever is in het killen van 5AR-2, en niet omdat het ook type 1 blockt.

Om on-topic af te sluiten: ik denk niet dat 5AR-1-middelen effectief zijn tegen AGA. En Zix dus ook niet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 9 juni 2005 om 10:53
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 18:09   #13
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buutnlander
Btw waar bestel je je zink sulfaat Jaapie, bij het zoeken kom ik alleen maar normale zinktabletten tegen, wil dit naast p-5-p slikken. Dan hek mooi een orale zix.

He , buutnlander,

Even los van het feit of zink nu wel zo'n slim idee is.
Als je het zou willen gebruiken kun je natuurlijk ook de poeder uit een capsule halen en het oplossen en of aan de apotheek of vitaminehuis/ reformwinkel vragen welk merk dit heeft.

En:
Kun je die wiebelborsten van die vrouw ff stil zetten?
Is een beetje irrititant en lijkt me meer wat voor andere sites.

groeten, Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 19:06   #14
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
He , buutnlander,

Even los van het feit of zink nu wel zo'n slim idee is.
Als je het zou willen gebruiken kun je natuurlijk ook de poeder uit een capsule halen en het oplossen en of aan de apotheek of vitaminehuis/ reformwinkel vragen welk merk dit heeft.

En:
Kun je die wiebelborsten van die vrouw ff stil zetten?
Is een beetje irrititant en lijkt me meer wat voor andere sites.

groeten, Lanne
Komop zeg, laat die man lekker van zijn avatar genieten. Waar gaaaaaat het over.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 19:31   #15
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Komop zeg, laat die man lekker van zijn avatar genieten. Waar gaaaaaat het over.
Ja vind ik ook. Lanne niet zo zeuren en anders pm je hem erover?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zink Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 95 16 augustus 2014 09:57
Vit. B6, ik weet het ook ff niet meer Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 4 23 november 2006 22:55
Pimecrolimus (Elidel) en tacrolimus (Protopic) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 263 30 maart 2006 02:35
Prijs minoxidil? Andastra Medicijnen/haargroeimiddelen 8 31 mei 2004 22:27
Topical in spray-vorm? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 1 29 mei 2004 20:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.