Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2005, 00:01   #1
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
'De grote regimen-thread'

Veel forumgebruikers vermelden in hun signature hun regimen (een overzicht van haargroeimiddelen die je gebruikt).

Bij het lezen van de signatures ben ik regelmatig benieuwd naar de resultaten die zijn geboekt met die regimen. Er staat bijvoorbeeld dat iemand sinds 2003 dutasteride of sinds 2004 fluridil of elke dag rooscure gebruikt. Ik vraag me dan af: 'Hoe was je haarstatus voordat je met dit middel begon en hoe is die sindsdien veranderd (verbeterd, verslechterd, gestabiliseerd)?' 'Op welke gebieden denk je dat dit middel bij jou werkt (op de kruin, bij de inhammen, helemaal niet)?'

Het doel van deze thread is niet alleen een overzicht te krijgen van de regimen van de leden van Haarweb Forum maar vooral ook te horen hoe deze middelen voor de betreffende personen hebben gewerkt. Op die manier kunnen we een beeld vormen van welke middelen steun vinden bij de forumgebruikers en kunnen we ideeën opdoen voor ons eigen regimen.

Dus, als je wilt, kun je dan in je bericht het volgende vermelden:
- de (namen van) de haargroeimiddelen die je hebt gebruikt en/of op dit moment gebruikt;
- welke invloed de verschillende middelen naar jou idee hebben gehad op jou haaruitval?
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 00:02   #2
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Zelf ontdekte ik in februari 2005 dat ik kaal aan het worden was. In april 2005 heb ik bij de apotheek minoxidil 2% van Regaine en ketoconazol 1% van Rooscure gekocht.

Rooscure ben ik altijd blijven gebruiken, gemiddeld 2 a 3 keer per week.

Het probleem met mixodil was dat ik het twee keer per dag moest aanbrengen en dat was moeilijk in te passen in mijn drukke leven. Ik ging al gauw over op 1x gebruiken per dag en op sommige dagen sloeg ik het zelfs over. Omdat mijn haaruitval niet stopte ben ik in september 2005 weer actief met minoxidil 2% (Regaine) begonnen, dat wil zeggen 2x gebruiken per dag. Ik ben gestopt in oktober 2005 omdat het voor mij onmogelijk te combineren is met fluridil, waarmee ik in oktober 2005 ben begonnen.

In oktober 2005 ben ik begonnen met fluridil 2% van Eucapil. Met dit middel ben ik dus nog maar net bezig.

In februari 2005 had ik een NW2, nu geef ik aan mijn haarstatus nog steeds een NW2. Toch is het in deze maanden flink achteruit gegaan. Dit klinkt raar, maar dat komt doordat NW2 het enige is tussen NW1 en NW3. Het kan bijvoorbeeld zijn gegaan van een NW1,7 naar een NW2,4 of iets dergelijks. Mijn regimen lijkt tot nu toe dus totaal niet te hebben gewerkt. Wel moet ik zeggen dat ik sinds het gebruik van fluridil pas echt het idee heb dat ik bezig ben met een serieus regimen, omdat dit middel anti-androgeen zou werken en omdat het in de praktijk goed is toe te passen (elke avond een klein flesje uitsmeren).
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 10:08   #3
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Goed Topic. ben zelf heel benieuwd naar de resultaten bij mensen die natuurlijke varianten van finasteride slikken (saw palmetto/alopesan).

ikzelf ben net een maandje bezig met mijn regime (op dat stoppen met roken na). gevoelsmatig denk ik dat het al iets beter gaat maar dat weet ik pas zeker over een paar maandjes (of ik moet opeens mega hergroei krijgen...whisfull thinking...)
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 12:35   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Dus, als je wilt, kun je dan in je bericht het volgende vermelden:
- de (namen van) de haargroeimiddelen die je hebt gebruikt en/of op dit moment gebruikt;
- welke invloed de verschillende middelen naar jou idee hebben gehad op jou haaruitval?
Mijn verhaal staat grotendeels al hier, maar we zijn nu weer 10 maanden verder onderhand.

Bij mij leidde 2 jaar gebruik van minoxidil 2% tot behoud van haar frontaal en vooral op de kruin tot teruggroei. Finasteride zorgde vervolgens voor het nog voller worden van mijn haardos, vooral merkbaar frontaal en na meer dan een jaar durf ik ook te zeggen dat de haarlijn bij de inhammen schorvoetend naar voren komt. De oorspronkelijke dunne minox-haartjes worden daar steeds langer en dikker (nu zijn ze ongeveer 3 tot 5 cm lang).

Het effect van Rooscure kan ik niet goed inschatten. Het zou de individuele haren tot bijna 10% dikker maken. Ik krijg regelmatig commentaar dat mijn haar donkerder is geworden. Ik schrijf dat toe aan dikker haar en een vollere haardos. Hierbij zie ik Rooscure als een klein plusje bovenop de grote plus van finasteride.

Ook het effect van Saw Palmetto kan ik niet goed inschatten, de aanvullingen op mijn regime stapelden zich daarvoor te snel op het afgelopen jaar. Ik slik 's morgens 1mg finasteride en tegen de avond is de effectiviteit daarvan met de helft afgenomen. Mijn idee achter het 's avonds innemen van een capsule SP is dat ik daarmee het effect van finasteride misschien wel ondersteun.

Multivitaminen halen naar mijn mening niks uit tegen AGA. Ik slik die al jaren. Wel zorgen ze mogelijk voor een betere lichamelijke conditie en ook voor een betere algemene conditie van het haar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 18:20   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Geen idee.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 21:54   #6
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Geen idee.
Kun je dit uitleggen, kevinme?

Ik vraag dit omdat je zo een uitgebreid regimen hebt dat ik me moeilijk kan voorstellen dat je er niets over kunt vertellen.

Heb je het idee dat er niets veranderd is? Let op je er niet op?

Laatst gewijzigd door Kretos; 20 oktober 2005 om 21:56
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2005, 22:37   #7
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kretos
Kun je dit uitleggen, kevinme?

Ik vraag dit omdat je zo een uitgebreid regimen hebt dat ik me moeilijk kan voorstellen dat je er niets over kunt vertellen.

Heb je het idee dat er niets veranderd is? Let op je er niet op?
Wat ik zie is dezelfde achteruitgang die ik nu al een half jaar zie; dunner wordend haar, maar geen terugtrekking meer.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.