Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2015, 16:41   #1
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Haarlijn bepalen

Okay, ik denk er momenteel serieus over na om een HT te ondergaan. Bedankt nog voor alle reacties op mijn vorige topic, over mijn twijfels hieromtrent. Maar, vast niet onbekend: het volgende dilemma draagt zich aan! Wat verwacht ik eigenlijk van een HT? Welke haarlijn wil ik?

Tijdens een consult bij Medical Travel Service ben ik best wel geschrokken. De chirurg tekende een haarlijn op mijn voorhoofd, dat was wel echt enorm. Voor mijn gevoel een flinke bloempot aan haar dat hij erbij wilde planten.

Ik ben wat foto's van mezelf gaan terug kijken, en moet concluderen dat ik altijd al een hoog voorhoofd heb gehad. Zie hiervoor de bijgevoegde foto's, uit 2008, 2013 en 2015. In 2008 had ik ook best al inhammen, maar daar heb ik me destijds nooit aan gestoord. Nu ook niet, trouwens.

De twijfel is sterk of ik wel een zo groot mogelijk oppervlak gedekt wil hebben. Ik ben momenteel 28, maar met mijn kaalheid word ik meestal 35-40 geschat. Ik hoef niet zonodig terug naar de situatie van toen ik 18 was, ik ben er volledig content mee als ik weer 30 word geschat. Zeker ook als ik 10 jaar in de toekomst kijk. Ik hoop niet dat ik nog 25 geschat ga worden terwijl ik dan 38 ben.

Dus, wat stoort mij? Inhammen vind ik eigenlijk wel prima en charmant ook. Ietsje minder diep wellicht. Wat me het meest stoort is volume (algemene uitdunning) en dat de lekkere pluk voorop uit 2008 nu in 2015 een nogal zielig plukje is geworden. Oh enneh... mijn kruin moet natuurlijk gewoon volgeplant worden, weinig discussie voor nodig

Ik plaats dit bericht gewoon even om te spiegelen, kijken wat jullie ervan vinden. Ik ben wel benieuwd namelijk, zeker ook naar de meningen van mensen die de HT al afgerond hebben.

Hoeveel vrijheid heb je hierin? Kunnen artsen hier iets mee, of doen zij gewoon een standaard "trucje"? Ik denk momenteel na over een HT bij Esteworld. Spreek ik zoiets met Hidde af, of moet ik dat op de dag zelf met de chirurg overleggen? Ik ben bang dat de dag zelf een strak ingerichte dag is, waarbij er weinig geduld is om deze wensen goed en grondig door te spreken. Uiteraard neem ik sowieso contact op met Hidde hierover.

Dank alvast voor jullie reacties!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (44,5 KB, 230x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (46,8 KB, 222x gelezen)
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2015, 16:56   #2
Mayo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 61
Geslacht:
Bij Esteworld is de klant koning, alles wordt goed overlegd en ze nemen rustig de tijd voor je. Geen zorgen voor dat.
__________________
03-2015 HT FUE Esteworld
04-2015 Finasteride
04-2015 Regenepure DR
Mayo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2015, 02:59   #3
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Als ik naar je foto's kijk in 2008, lijkt mij dat het beter staat als je gaat voor een haarlijn zonder inhammen

Laatst gewijzigd door maaa17; 27 april 2015 om 03:01
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2015, 08:56   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 Bekijk bericht
Als ik naar je foto's kijk in 2008, lijkt mij dat het beter staat als je gaat voor een haarlijn zonder inhammen
In 2008 had hij toch ook al inhammen?
Als je naar zijn haarstatus van nu kijkt dan zal hij nooit een hoge dichtheid halen als hij voor een haarlijn zonder inhammen kiest.
Ik zou voor een haarlijn met inhammen kiezen maar met een hoge dichtheid.
Ze gaan waarschijnlijk ook nog grafts nodig hebben om het haar dat hij nu nog heeft te verdichten op zijn scalp.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2015, 11:07   #5
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Dat is gewoon mogelijk dan? Als ik het forum hier een beetje doorblader, zie ik dat ze na een eerste HT meestal rond de 50 gpc uitkomen. Terwijl voor dicht resultaat je op 80 gpc moet zitten.

Ik neem aan dat 80 gpc tussen bestaande haren mogelijk moet zijn, maar is dat ook al mogelijk op momenteel kaal gebied in één behandeling?

Laatst gewijzigd door HAUSa; 27 april 2015 om 11:07 Reden: Typo
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2015, 11:43   #6
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAUSa Bekijk bericht
Dat is gewoon mogelijk dan? Als ik het forum hier een beetje doorblader, zie ik dat ze na een eerste HT meestal rond de 50 gpc uitkomen. Terwijl voor dicht resultaat je op 80 gpc moet zitten.

Ik neem aan dat 80 gpc tussen bestaande haren mogelijk moet zijn, maar is dat ook al mogelijk op momenteel kaal gebied in één behandeling?
In één behandeling zal dit niet haalbaar zijn.
Rond de 50 gpc is haalbaar en dit kan al een heel mooi resultaat opleveren.
Na een jaar kan je dan voor een verdichting gaan indien nodig.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2015, 01:03   #7
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi HAUSa,

Er zijn wel degelijk zeer goede resultaten behaald bij mensen waarbij ongeveer 50 grafts per cm2 zijn geplaatst..

Goede voorbeelden daarvan vind ik zelf Hairculez en Beest.

Bij mij zijn (in mijn eerste HT) 50 grafts per cm2 gezet, mijn resultaat is niet ZO goed als dat van de twee eerder genoemde..

Maar ben er toch erg blij mee (er staan meerdere foto s in mijn topic dus als je nieuwsgierig bent.. haha!

Ik heb trouwens zelf wel voor een 2e verdichting HT gekozen, maar ben dan ook redelijk perfectionistisch.

Ik zou zelf (altijd) voor een kliniek kiezen waar ze meer dan 50 grafts per cm2 kunnen plaatsen, en dan vallen er meteen een hele boel HT klinieken af..

Dan heb je mijn inziens het meeste kans voor een goed resultaat in 1 behandeling!

Haarweb is een super forum, hier vind je alle informatie die je nodig hebt.

Veel succes,

Mvg Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2015, 23:03   #8
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Dag allemaal, dank voor de reacties!

Afgelopen week contact gehad met Hidde. Hij gaf aan dat je zelf invloed hebt op de haarlijn, maar dat de chirurg ook vanuit ervaring kan aangeven wat mooi wordt. Sowieso houden ze rekening met ouder worden en een verdere uitdunnende coupe. Bij alles zorgen ze ervoor dat er nog genoeg donor overblijft voor een eventuele toekomstige behandeling.

Een dichtheid van 80 gpc is niet mogelijk in één behandeling, 50 gpc is het maximaal haalbare.

So... now it's decision time. Ik denk dat ik van de week maar eens de tondeuse erover haal om te kijken hoe dat staat. Misschien bevalt het wel gewoon. En anders weet ik wat de mogelijkheden zijn en kan ik een afgewogen beslissing maken.
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2015, 07:51   #9
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
zo conservatief mogelijk inzetten. Kaal worden is jouw voorland. Ga voor templepoint (de key voor natuurlijk aanzien) in combinatie met een stevig gezette voorpluk. Inhammen gewoon houden, anders reis je over 2 jaar weer naar Turkije
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2015, 16:06   #10
HAUSa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Ehh... wat is een temple point?

Doet me op de één of andere manier aan backpack-vakanties denken, maar dat is vast niet wat je bedoelt
HAUSa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.